Strona 1 z 1

Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 02:22
przez WojtekTDi
za kilka dni odbieram furke i chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa z modyfikacjami softu. gdzie to najlepiej zrobic no i czy nie wplywa to jakos na gwarancje. aha no i tak juz czysto teoretycznie - ile mozna na nowym sofcie koni i momentu wyciagnac (tak zeby nie zajechac silnika)?
z gory dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi;)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 06:21
przez prospect
U mnie w ASO w Krakowie jest tak ze moga ci zmodyfikowac samochod i nie tracisz gwaranacji ale jest to bardzo drogie bo ponad 2000zl i w jednej ze slabszych firmw Krakowie.A co do zwiekszenia mocy,ile to bedzie.Mysle ze koledzy lepiej ci powiedza.

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 07:00
przez Tonny S
WojtekTDi, club współpracuje z firmą Unitronic z Wawy, czy nie wpływa na gwarancje hm jasne, że wpływa jak im powiesz, że masz softa to pozbędziesz sie gwarancji, pocieszające jest za to to, że jak im sam nie powiesz, to oni sie nie dowiedza i tyle. Przyrosty to tak jak sobie zarzyczysz do 140KM i 350Nm choć nie szalał bym z Nm i obniżył sobie ich wartość na ok 310-320Nm. Wejdz na podforum wykresy i zobacz sobie jak wygląda to na wykresie.

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 08:27
przez szymono
standardowe pytanie ile km :-(

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 08:41
przez Tonny S
szymono napisał(a):standardowe pytanie ile km :-(
No nic na to nie poradzisz / głodni mocy tak maja :wink:

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 11:13
przez Pośpiech
WojtekTDi, zanim zrobisz cokolwiek z silnikiem, najpierw przejedź kilka tysięcy km.
Co do softu to wstepuj do klubu to i zniżki się znajdą na mody :)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 11:26
przez WojtekTDi
dzieki za szybka odpowiedz:)

jesli chodzi o "ile km" no to czysta ciekawosc ;) zreszta sami wiecie...ale najwazniejsze bylo pytanie o gwarancje.

a oni na diagnostyce nie wyczaja innego softa, np jak swoje kompy podlacza?

wiadomo przeciez ze bym im nie powiedzial. hehe jakby to smiesznie wygladalo: yo chlopaki mam fajnego nowego soft i co wy na to? ;)

a w uni ile by to kosztowalo?

aha no i ile to jest te pare kilometrow, bo w zasadzie z tym docieraniem to tez do konca nie wiem jak jest - gdzies 4000km? i wlasciwie jak wtedy jezdzic...bo noge to mam jak cegle;) tylko kolor bardziej jak pustak:P

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 12:07
przez Tonny S
WojtekTDi napisał(a):a oni na diagnostyce nie wyczaja innego softa, np jak swoje kompy podlacza?
Bez jazdy próbnej z podłączonym kompem (który jest za duzy by go wozic w aucie - chodzi o VAS-a ;-)) to nie ma takiej opcji.

WojtekTDi napisał(a):wiadomo przeciez ze bym im nie powiedzial. hehe jakby to smiesznie wygladalo: yo chlopaki mam fajnego nowego soft i co wy na to? ;)
No jeden taki już był dlatego uprzedzamy ;-)

WojtekTDi napisał(a):a w uni ile by to kosztowalo?
Standartowo 1650 zł dla klubowiczów jest znaczna zniżka.

WojtekTDi napisał(a):aha no i ile to jest te pare kilometrow, bo w zasadzie z tym docieraniem to tez do konca nie wiem jak jest - gdzies 4000km? i wlasciwie jak wtedy jezdzic...bo noge to mam jak cegle;) tylko kolor bardziej jak pustak:P
Po przejechaniu 3000 km jedz na wymiane oliwy (poczytaj na forum na jakich oliwach smigają nasze klekoty i podejmij decyzje bo osobiscie nie polecam zalewanego Shela i chyba nie tylko ja - jak juz znajdziesz na forum odpowiedz jaki olej jest najlepszy to mamy przedstawiciela tej firmy na forum i kilka wyjasniajacych postów jego autorstwa dot. tego oleju). Softa proponuje zrobić w okolicach 5000 km i nie deptac auta na zimnym silniku dodatkowo po zatrzymaniu odczekac kilkanascie sekund i dopiero wyłączyć auto (jak poszukasz na forum tez dowiesz sie dlaczego tak jest)

Pzdr - jak cos chciał bys wiecej sie dowiedziec to pytaj - kto pyta nie błądzi.

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 29 września 2004, 21:09
przez szymono
dokladnie jak Tonny napisal a softa ja bym radzil tak po 10000 zrobic, nie starcza ci juz mocy?? pamietaj tylko ze jak masz softa to jest pare zasad co do uzytkowania auta
nie deptanie na zimnym
po deptaniu odczekac zanim zgasisz silnik
i wymiany oleju trzeba robic czesciej

a z reszta po co ja to pisze jak jest wyzej ale moze dzieki temu utkwi ci bardziej w pamieci :)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 01:20
przez WojtekTDi
tony s, szymono dzieki za info:)
jaka oliwka to sobie zaraz poszukam:)
jesli chodzi o te rady typu nie na zimnym i poczekac...to sa ponadczasowe bo juz mnie ojciec tego uczyl jak tylko prawko zrobilem ;) sie okazuje ze taki maslak nie jestem;)hehe
ah no a do braku mocy...leonik bedzie za kilka dni, generalnie to moj pierwszy dieselek, ale jezdzilem tez a4 1.8t no i tu jest ta moc i to przyspieszenie wiec wiem czego mi moze brakowac...stad te pytanka:P
a zeby byc w klubie to co trzeba zrobic...oprocz tego ze sie zapisac...no i gdzie sie zapisac;)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 07:13
przez Tonny S
WojtekTDi napisał(a):generalnie to moj pierwszy dieselek, ale jezdzilem tez a4 1.8t no i tu jest ta moc i to przyspieszenie wiec wiem czego mi moze brakowac...stad te pytanka:P
a zeby byc w klubie to co trzeba zrobic...oprocz tego ze sie zapisac...no i gdzie sie zapisac;)
To ci powiem, ze takie A4 1.8t 150KM dostaje baty hahah od 110 z dobrym softem - no teraz wiesz czego można sie spodziewać

BTW zapisać się można u Bartha lub u mnie (szczegóły na PW)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 09:00
przez WojtekTDi
hehe no fajnie ze takie baty beda:> tylko trzeba bedzie chwile poczekac na sofcik;)

a wlasnie jeszcze mi sie przypomnialo. niektorzy z was maja troszke zrobione wizualnie te swoje bryczki. no i pytanko. ma ktos takie fajne swietlowki dookola podwozia zrobione? we wrocku ze 3 furki takie widzialem no i fajnie to wyglada:) (oczywiscie ze fajnie wyglada to bylo wiadomo wczesniej, jednak filmy usa robia swoje:P) jesli sa tacy co maja to ile dali za takie mody i jak to sie sprawdza w praktyce. palkinsony sie czepiaja? w ogole ktos sie czepia?

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 09:18
przez Tonny S
WojtekTDi, viewtopic.php?t=636&start=0 poczytaj

BTW używaj opcji search

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 13:51
przez WojtekTDi
a mam jesczez jedno pytanko...i szukalem na formu ale jakos nie moglem znalezc:/
pojawiaja sie dwa oznaczenia silnikow pd i vp...co to wlasciwie znaczy...jak sie to poznaje...i co bedzie mial taki 110KM?

dzieki:D

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 14:15
przez Tonny S
WojtekTDi, VP i PD to sposób zasilania silnika w ropke VP37 to pompa a PD czyt. pompeduse to pompowtryskiwacze - tu nie ma pompy jednaj dla wszystkich wtrysków tyko każdy wtryskiwacz ma swoja pompe (takie 2 w jednym). PD są nowocześniejszymi konstrukcjami koncernu VAG. VP 90 KM, 110 KM i 2,5V6 ale tam jest inna pompa o ile sie nie myle to VP44 a PD to 100, 105, 115 (pierwszy silnik na pompowtryskach), 130, 150 KM no i nowe 2.0 TDi

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 14:24
przez Silver200
Tonny S napisał(a):
BTW zapisać się można u Bartha lub u mnie (szczegóły na PW)


Witam.
Ja wysłałem dwa dni temu zapytanie i nie dostalem odpowiedzi:)

mam szansę na otrzymanie odpowiedzi? :wink:
pozdrawiam

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 14:27
przez Tonny S
Silver200, w twojej sprawie toczy się debata na najwyższym szczeblu i dlatego nie dostałeś odpowiedzi - czekam na decyzje członków clubu - ponieważ jest to LeonClub a nie Leon&ToledoClub.

BTW możesz jeszcze poczekać troche ??

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 30 września 2004, 22:34
przez szymono
Zapis tu u Tonnego pozniej wplata skladki u Bartha dostajesz koszulki i polarki i takie tam pierdolki No i najwazniejsze uczestniczysz w zyciu klubu czyli TRZEBA pisac na forum pojawiac sie na zlotach...

A co do autka to 1,8T nie jest wcale duzo lepszy od najmniej przerobionego leonka np takiego jak ja mam 110 po boxie :) a po programie to juz naprawde zadna rewelacja z tego A$ by nie byla

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 1 października 2004, 16:12
przez WojtekTDi
szymono, a co dokladnie masz zrobionego w swoim bolidzie:)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 1 października 2004, 17:10
przez szymono
ja mam tylko przelotowke wydech i skromnego boxa:( czyli taka lipa troche

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 08:35
przez Tonny S
szymono napisał(a):ja mam tylko przelotowke wydech i skromnego boxa:( czyli taka lipa troche
Wiocha jak sam skur ........... :D :wink:

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 09:06
przez WojtekTDi
i takie cos juz ci daje powera do lykniecia takiej audiczki? hmmm to jakie masz dokladnie parametry:>

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 17:41
przez PatTDI
Nie tylko Unitronic jest na swiecie. Dajcie koledze wybor miedzy innymi firmami. Sa tez firmy takie jak Diagtronik,Masters,VTG-Warszawa TTC-Krakow Compsport-Bielsko-Biała. W tej ostatniej tez dostaniesz rabat jako forumowicz. Moge zaoferowac 135-140Ps i okolo 310Nm.

Pozdrawiam

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 18:17
przez Barth
PatTDI, nasz klub ma umowe z EXem i nie dziw sie ze bedziemy go polecac , poza tym nikt z nas sie nie zawiodl na programie robionym u niego :)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 18:51
przez Tonny S
WojtekTDi, twoj wybor gdzie zrobisz auto www.compsport.pl - firma tez godna polecenia

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 20:01
przez WojtekTDi
hehe juz gdzies o takiej wojnie czytalem zrob tam albo tu albo jeszcze tam:) a co myslicie o Masters...bo tez kilka osob ma ich program:) zreszta najpierw i tak trzeba troche kilosow na ori przejechac:)
a tak w ogole to czytam i ogladam to forum wzdluz i w poprzek i nic na temat co robic z nowym silnikiem - za wyjatkiem wymian oleju nie ma...slyszalem kiedys ze trzeba spokojnie jezdzic nie krecic bardzo, nie przyspieszac ostro, w trasie jezdzic spokojnie kolo 120km/h...tyczylo sie to co prawda silnika benzynowego...ale czy w przypadku diesla procz spokojnie na zimnym i dac ochlonac turbince (zreszta jak przez caly okres uzytkowania) nalezy szczegolnego robic?
dzieki i nie krzyczec jesli temat juz byl poruszany...bo serio nie moge nic znalezc:/

[ Dodano: Sob 02 Paź, 2004 ]
znalazlem cos ciekawego na ebay.de http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... me=rvi:1:2

czy to sa normalne xenony czy jakis szit? bo z moim niemieckim to jest tak ze ja naturlich:D

dzieki

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 21:31
przez szymono
Ja ile mam dokladnie?? nie wiem bo szkoda kasy na taka "wioche" :wink: zeby na hamowni mierzyc hhehe
ale z paskiem kombi 1,8T leb w leb

A z tym jezdzeniem to troszke przesada zeby 120 na trasie kto tak wytrzyma......

przyspieszac mozesz ale musi sie silnik dobrze rozgrzac i to nie tylko wskaznik temp silnika musi miec 90 stopni ale daj tez troszke wiecej czasu az sie olej dobrze rozgrzeje a pozniej to normalnie

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 2 października 2004, 21:35
przez WojtekTDi
szymono, no czyli uffff mozna normalnie smigac;)

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 11:14
przez leoTDI
WojtekTDi napisał(a):...slyszalem kiedys ze trzeba spokojnie jezdzic nie krecic bardzo, nie przyspieszac ostro, w trasie jezdzic spokojnie kolo 120km/h...tyczylo sie to co prawda silnika benzynowego...ale czy w przypadku diesla procz spokojnie na zimnym i dac ochlonac turbince (zreszta jak przez caly okres uzytkowania) nalezy szczegolnego robic?
dzieki i nie krzyczec jesli temat juz byl poruszany...bo serio nie moge nic znalezc:


wojtek,

gdyby tak miało być, to jaki byłby wówczas sens w ogóle robić wirusa, zwłąszcza w TDI :shock: :?:

Był poruszany, jednak opiszę sposób użytkowania przeze mnie, a też przecież chcę aby leonek jeździł dłuuugo :-D

Po załączeniu silnika jadę na dwójce jakieś 300m na 1.900 obr. Do temperatury 90 C (osiągam po niecałych 4 km) jadę spokojnie, tj. jadąc stałą prękością (obojętnie jaki bieg) obroty mam zawsze na poziomie 1.900 obrotów (to taki zakres, gdzie silnika jeszcze nie zamęczam, a turbina w zasadzie jest ew. ledwie ruszona /EX-a trzeba by zapytać 8) /). Podczas zmiany biegów nie przekraczam 2.600 obrotów... i NIGDY nie mam załączonej klimy, ani innych urządzeń elektrycznie obciążających motor dopóki tych owych 90C nie osiągnę :!: Następnie po ok. 10 km daję stopniowo w palnik (kiedyś muszę :mrgreen: , bo mam jedynie ... 15 km drogi :cry: ), gdyż wówczas temperatura oleju praktycznie osiągnęła swoją roboczą temperaturę (a to co innego niż temp. płynu !). Jeśli daję w palnik, a warunki na to pozwalają, to w palnik daję stopniowo, tj. od 2.500 obr., aż do maxa (zdarzy się i 205 km/h). Następnie, bo palnik trwa niestety krótko, noga stopniowo z gazu (nigdy nagle), aż do zjechania z trasy. Następnie 3 km spokojnej jazdy (1.900 obrotów), i końcowe wyłączenie po 45 sec - 1,5 min. (zależy).
Po uruchomieniu zimnego silnika sam musisz dojść przy jakich optymalnych obrotach wrzucić wyższy bieg (byle szybko)- zbyt wysokie obroty spowodują, że Twój wózek lekko szarpnie. Zyt niskie, za nisko wylądujesz a w dodatku zamęczasz w ten sposób silnik (panewki). Sam dojdziesz co i jak. Wystarczy pomyśleć, czego i Tobie życzę :-D

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 11:44
przez WojtekTDi
jesli chodzilo o te spokojne jazdy to myslalem tylko o okresie poczatkowym czyli nieszczesnego dotarcia a potem to jasna sprawa ze juz sie jezdzi ostrzej i nie bawi tak:) rady wezme sobie do serca:) dzieki

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 11:46
przez Patee
Ja bym tak nie mogl :twisted:

[/fade]

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 11:49
przez WojtekTDi
hehe

a ja sie przekonam czy bede mogl czy nie;) chociaz wiekszosc dnia i tak sa korki wiec nawet jakbym chcial to tak zaraz nie poszaleje...chyba ze po osiedlowych garbach haha

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 13:22
przez leoTDI
Patee napisał(a):Ja bym tak nie mogl :twisted:

[/fade]


skoro ty nie ... możesz,

to prędzej czy później Twój wózek będzie gdzieś tam nie domagał :evil:

ps
młody jesteś i narwany - to mogę zrozumieć :mrgreen:
Pomyśl - większość z nas ma zalany 5W/40 a niektórzy i 50. Taki olej na początku jest "gęsty". Zanim się "rozrzedzi" potrzebuje czasu - a szczególnie ważne jest to dla turbosprężarki. Im wcześniej ją angażujesz, tym wcześniej wciskasz jej "kit", czytaj: "gęsty" olej, a to nie jest chyba dobre, czyż nie 8) :mrgreen:

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 13:26
przez WojtekTDi
no to nasuwa sie pytanko czy nie ma oleju ktory jest szybciej rzadki?

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 13:28
przez leoTDI
WojtekTDi napisał(a):jesli chodzilo o te spokojne jazdy to myslalem tylko o okresie poczatkowym czyli nieszczesnego dotarcia a potem to jasna sprawa ze juz sie jezdzi ostrzej i nie bawi tak:) rady wezme sobie do serca:) dzieki


większość z Was jest o wiele młodsza, i to narwanie mogę zrozumieć :mrgreen:
NIE mogę zrozumieć tylko tych nieszcześć na drogach :evil:

ps
jakie dotarcie :idea: :?: :shock:
Te silniki są już dotarte :!: Są tak spasowane, że dziś o dotarciu się nie rozmawia :|

[ Dodano: Nie 03 Paź, 2004 ]
WojtekTDi napisał(a):no to nasuwa sie pytanko czy nie ma oleju ktory jest szybciej rzadki?


0W/30 :arrow: przecież fabryka daje :idea:
..ale ja się zaraz tego pozbyłem (1.600 km) :-|

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 13:37
przez WojtekTDi
czyli te oleje co fabryka daje sa dobre na poczatku jazdy czyli szybciej smaruja ale w wiekszej temp sa do kitu?

co do nieszczesc...jezdizc szybko nie znaczy powodowac wypadki, ci co jezdza za wolno to wiekszy problem, tacy co sie zastanawiaja kilka minut czy zmienic pas czy nie itp itd...jedziesz zdecydowanie to nie ma problemu...tak mi sie wydaje i to mi moje doswiadczenie podpowiada...

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 13:50
przez leoTDI
WojtekTDi napisał(a):czyli te oleje co fabryka daje sa dobre na poczatku jazdy czyli szybciej smaruja ale w wiekszej temp sa do kitu?

co do nieszczesc...jezdizc szybko nie znaczy powodowac wypadki, ci co jezdza za wolno to wiekszy problem, tacy co sie zastanawiaja kilka minut czy zmienic pas czy nie itp itd...jedziesz zdecydowanie to nie ma problemu...tak mi sie wydaje i to mi moje doswiadczenie podpowiada...


chciałeś rady,

dałem i na tym stop.

ps
jeżdżę 20 lat bezwypadkowo. Tobie życzę tego samego :-D

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 3 października 2004, 13:55
przez WojtekTDi
no i dzieki za rade:) skorzystam

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 5 października 2004, 12:35
przez Asgaard
Jeszcze jedno słowo odnośnie obrotów, dobrze jest po chwili jazdy raz przekroczyć 2000rpm, bo dopiero wtedy szafa sprawdza ciśnienie oleju, jeśli pojedziemy cały czas nie przekraczając 2000rpm, a w tym momencie nie będzie ciśnienia oleju to nasza kochana szafa nam tego nie zasygnalizuje i remoncik gotowy. Tak przynajmniej słyszałem.

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 5 października 2004, 13:08
przez Aligator
Asgaard napisał(a):Jeszcze jedno słowo odnośnie obrotów, dobrze jest po chwili jazdy raz przekroczyć 2000rpm, bo dopiero wtedy szafa sprawdza ciśnienie oleju, jeśli pojedziemy cały czas nie przekraczając 2000rpm, a w tym momencie nie będzie ciśnienia oleju to nasza kochana szafa nam tego nie zasygnalizuje i remoncik gotowy. Tak przynajmniej słyszałem.


Tak nie jest. Przynajmniej wg mojej wiedzy i doświadczenia.

Re: Leonik 1.9 110km

PostNapisane: 5 października 2004, 13:21
przez leoTDI
Asgaard napisał(a):Jeszcze jedno słowo odnośnie obrotów, dobrze jest po chwili jazdy raz przekroczyć 2000rpm, bo dopiero wtedy szafa sprawdza ciśnienie oleju, jeśli pojedziemy cały czas nie przekraczając 2000rpm, a w tym momencie nie będzie ciśnienia oleju to nasza kochana szafa nam tego nie zasygnalizuje i remoncik gotowy. Tak przynajmniej słyszałem.


przekraczam,

zmieniając kolejno biegi tak, aby prędkościomierz "lądował" na 1.900 (to wychodzi mniej więcej tak: z 2/3 - 2.800, z 3/4 -2.600, z 4/5 - 2.400). Wtedy zapewne turbinę na 1.900 ledwie "muska" (tego nie wiem, musiałby EX odp.). Jeśli tylko muska, to i zużycie będzie mniejsze, bo trzeba dla tej dawki powietrza (mniejszej) mniej też paliwa.

A później (jak silniczek gorący i warunki są) to ... :-D :shock: