Strona 1 z 2

Sprzęgło do TDI VP - ASV, Sachs, Valeo?

PostNapisane: 4 marca 2007, 23:03
przez jaro4444
Panowie robimy wirusiki :mrgreen: , jeździmy dużo i kiedyś dojdzie do momentu kiedy sprzęgło odmawia dalszej kolaboracji. :cry:
Pół biedy jak to tylko tarcza + docisk ale kiedy pada komplet z dwumasem lub gdy trzeba wywalić padlinę z ALH to co proponujecie? Co uważcie za najlepsze?
Na rynku jak widać dominują:
- komplet z dwumasem Sachsa
http://moto.allegro.pl/item169639051_sp ... di_vw.html
- komplet z dwumasem LUK http://moto.allegro.pl/item169029152_ko ... f_tdi.html
- komplet zamiennik z normalnym jednomasowym kołem zamachowym Valeo
http://moto.allegro.pl/item170766723_vw ... asowe.html
- oryginalne komplety ASV (produkcja najprawdopodobniej LUK-a)

Co sprawdziliście i co polecacie? Ważny jest oczywiście komfort użytkowania, trwałość i maksymalny przenoszony moment.
Proszę o opinie.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 marca 2007, 23:13
przez rob555
Ja zapodalem sobie nowy kpl Sachsa 228mm (najwiekszy jaki wchodzi do skrzyn V bieg) i narazie daje rade a KM i Nm mam duzoo wiecej niz seria :twisted: wiec polecam.
Kumpel kupil Valeo i slizga mu sie na ok 350Nm....

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 marca 2007, 23:20
przez jaro4444
"Pszczółka ma nowe serce... serce bije mocno 232KM 412Nm najmocniejsze 1.9TDI VP na seryjnym wałku w PL"

Tyle przenosi ten Sachs? :x
To standardowa tacza czy organiczna (Racing)? Czy to komplet 2289 000 041 ???

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 29 listopada 2007, 19:56
przez Tommi
panowie u mnie sprzęgło też mówi powoli pa, pa jednak podniesienie NM swoje zrobiło.
czy do mojego ASV pasuje takie sprzęgło, ktore tutaj proponuje ta firma z gdanska?
czy łożysko wyciskowe tez od razu sie wymienia?

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 29 listopada 2007, 20:27
przez biloowa
TOMMI napisał(a):panowie u mnie sprzęgło też mówi powoli pa, pa jednak podniesienie NM swoje zrobiło.
czy do mojego ASV pasuje takie sprzęgło, ktore tutaj proponuje ta firma z gdanska?
czy łożysko wyciskowe tez od razu sie wymienia?


U Ciebie sprzegło ma 228mm a proponowane ma 240 mm, wiec nie pasi.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:43
przez Tommi
a co radzili byscie u mnie zalozyc? moc u mnie pozostanie ta sama wiec nie wiem czy sachs racing nie jest u mnie na wyrost.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 30 listopada 2007, 17:15
przez Gato
TOMMI, nie wiem co jest najlepsze do ASV, ale patrzac na temat tego watku proponuje poszukac w archiwum, a jesli nie ma - zalozyc oddzielny topik "Sprzeglo do ASV".

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 2 grudnia 2007, 21:29
przez jaro4444
TOMMI napisał(a):a co radzili byscie u mnie zalozyc? moc u mnie pozostanie ta sama wiec nie wiem czy sachs racing nie jest u mnie na wyrost.


Z tańszych opcji Sachs 2289 000 041 ale szału nie będzie.

Później masz dwie drogi:
- dwumas + Sachs Racing
- jednomas + G60/VR6/Sachs Racing

Tanio i sensowanie, poza tym mocno, wychodzi jednomas + VR6 (docisk i tarcza).

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Może być mały spadek komfortu pracy na luzie i na jałowych obrotach.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 2 grudnia 2007, 21:52
przez TDIfun
TOMMI napisał(a):a co radzili byscie u mnie zalozyc? moc u mnie pozostanie ta sama wiec nie wiem czy sachs racing nie jest u mnie na wyrost.
jednohmotu 1Z+ lamelu 1Z + pritlacak VR6. vytrzime prez 400nm

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 2 grudnia 2007, 22:54
przez jurkos
TDIfun, Witamy Kolege z Czech :)
prosze przywitaj sie w temacie

Please say hello in the below topic :) according to our rules viewtopic.php?p=139886#139886

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 2 grudnia 2007, 23:41
przez TDIfun
jurkos napisał(a):TDIfun, Witamy Kolege z Czech :)
prosze przywitaj sie w temacie

Please say hello in the below topic :) according to our rules viewtopic.php?p=139886#139886
Mozno gadacz po polski ja rozumie.Ale pisac nieumie tak prosze trpieliwosczi

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 13:18
przez bono
Jak ktos bedzie zainteresowany to polecam lekture na temat sprzegiel i dwumasu z forum Masters'a :arrow:
Sprzegla LUK
kolo Dwumasowe

wydzielilem temet o Sprzegle i Dwumasie ASV, prosze o wpisywanie wszelkich info na ten temat tutaj
bono

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 14:13
przez leon_2003
rob555 napisał(a):Ja zapodalem sobie nowy kpl Sachsa 228mm (najwiekszy jaki wchodzi do skrzyn V bieg) i narazie daje rade a KM i Nm mam duzoo wiecej niz seria wiec polecam.


rob555 - podaj prosze jeżeli możesz oznaczenie tego kompletu ??

Dzięki

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 14:25
przez spons
Jak cos to mam sprzeglo z asv po przelocie niecalych 10kkm, komplet z kolem lozyskiem i czym tylko. Oddam za 650zl :peace:

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 15:32
przez jaro4444
leon_2003 napisał(a):rob555 - podaj prosze jeżeli możesz oznaczenie tego kompletu


2289 000 041

Taki ma też Grzybek.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 18:48
przez lec
jaro4444 napisał(a):2289 000 041


ile to wytrzyma ? mozna prosic o jakis link ? bo np katalog Sachs Racing mowi o ASV/AHF podajac numery:

881864 999962 - Clutch Disc, rigid sintered plate
3151180231 - Release Bearing

a ten numer ktory podawales na googlu pojawia sie tylko w watkach na roznych forach....

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 20:06
przez Nexus6
lec, 2289 000 041 to "zwykły" komplet sprzęgła Sachs'a - dwumasa, tarcza i docisk, bez łożyska oporowego

żeby było ciekawiej można w tych pudełkach trafić na sprzęgło ... LuK'a

różnią się mocowaniem docisku - różna ilość śrub mocujących

i tak btw Sachs miał w tym roku poważną wtopę z własnymi dwumasami i w okolicach lata wycofał wszystkie zestawy 2289 000 041 z handlu, nie tylko w Polsce

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 22:08
przez jaro4444
Nexus6 napisał(a):żeby było ciekawiej można w tych pudełkach trafić na sprzęgło ... LuK'a

różnią się mocowaniem docisku - różna ilość śrub mocujących

i tak btw Sachs miał w tym roku poważną wtopę z własnymi dwumasami i w okolicach lata wycofał wszystkie zestawy 2289 000 041 z handlu, nie tylko w Polsce


Sachs ma 6 śrub i tarcze 228 mm. LUK ma 219/220 i więcej śrub - jeśli pamiętam to 12. Seryjnie Sachs był przy silnikach ALH (czyli kijowe sprzęgła, ale felerna była seria 2002-2004 bo robiona nie w Niemczech a chyba na Słowacji albo Słowenii). Silniki ASV miały seryjnie sprzęgła LUK i przenosiły one moment do ok 330 - 340 Nm. Zobaczcie dokładnie na zdjęcie z tej aukcji:

http://moto.allegro.pl/item277680412_sp ... _golf.html

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 23:05
przez grzybek
Nexus6, z tego co ustalalismy kiedys na forum to mamy z Rob5555 te same sprzegla czyli z koncowka 041. jak widac daja rade przy wiekszym momencie....

"zwykły" komplet sprzęgła Sachs'a - dwumasa, tarcza i docisk, bez łożyska oporowego

fakt bylo bez lozyska (dokupowalem SKF) ale czy "zwykly"?

jak na "zwykly" to jestem pod mega wrazeniem i chyba nie tylko ja... szkoda ze takich zwyklych w serii nie wkladaja ;)

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 09:41
przez leoTDI
jaro4444 napisał(a):
Nexus6 napisał(a):żeby było ciekawiej można w tych pudełkach trafić na sprzęgło ... LuK'a

różnią się mocowaniem docisku - różna ilość śrub mocujących

i tak btw Sachs miał w tym roku poważną wtopę z własnymi dwumasami i w okolicach lata wycofał wszystkie zestawy 2289 000 041 z handlu, nie tylko w Polsce


Sachs ma 6 śrub i tarcze 228 mm. LUK ma 219/220 i więcej śrub - jeśli pamiętam to 12. Seryjnie Sachs był przy silnikach ALH (czyli kijowe sprzęgła, ale felerna była seria 2002-2004 bo robiona nie w Niemczech a chyba na Słowacji albo Słowenii). Silniki ASV miały seryjnie sprzęgła LUK i przenosiły one moment do ok 330 - 340 Nm. Zobaczcie dokładnie na zdjęcie z tej aukcji:

http://moto.allegro.pl/item277680412_sp ... _golf.html


irek,

i właśnie, o to sprzęgło tu na forum pytałem, tzn. ile przeniesie Nm ??? Do myślenia daje fakt, że znajduje zastosowanie w stosunkowo silnych autach benz. jak choćby z listy Audi TT (140kW).

Cena jest bardzo :ok: (miałem ofertę ze sklepu internetowego 700,- zł z łożyskiem)

Jeśli ktoś potwierdzi, że przenosi w sposób ciągły 350Nm, to ja się piszę :yes:

ps
to sprzęgło, tj. 3000 951 707 podał mi sprzedawca z MTSachs kiedy podałem mu moją budę (VIN)

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 11:36
przez rob555
Moze ja swoje 3 gr dodam
Na gt22 jezdzilem na org sprzegle AFN :) niestety nie wyrabialo przy pedale w podlodze wiec czas przyszedl na zmiane. Wraz z kolega Slg zalozylismy komplety nowych Sachsow (041 na koncu) 228mm z dwumasem.
I bylo super. Naprawde nieslizgalo mi sie i latało to swietnie.

Przejechalem tak moze z 10tys km i wsadzilem jednomasowy zestaw do 1.8t firmy XTD (organiczne). Na tym setupie zrobilem moze z 1tys km....

Udalo mi sie kupic dwa takie zestawy jeden byl corbie a drugi do TT poszedl.
Jakie bylo moje zdziwienie gdy przy demontarzu silnika po ok 1-2tys km jazdy i to wcale nie katujacej bo juz jesen byla, XTD mialo docisk wyraznie zryty i zmeczony !!!
Sachs natomiast wygladal jak nowka i za 50% ceny poszedl do auta mojego klienta (g4 moment 360Nm) i smiga nadal (koles szczesliwy).
Slg tez swojego sachsa sprzedal i wsadzilem to do ibizy AFN na 170KM zrobionej i tez bylo miodzio.... (przypominam ze sprzegla byly meczone a Slg tez mial podobny setup jak ja...)

Wiec ja zlego slowa o tym komplecie Sachsa nie powiem! Co do organikow i XTD to sie wyleczylem bo przy 10tys km to chyba by mi sie rozpadlo....
Teraz bedzie jednomas z dociskiem i sprzeglem VR6 Luk to Wam powiem ile wytrzymuje.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 13:33
przez Nexus6
grzybek napisał(a):Nexus6, z tego co ustalalismy kiedys na forum to mamy z Rob5555 te same sprzegla czyli z koncowka 041. jak widac daja rade przy wiekszym momencie....


też miałem - dwumasa nie wytrzymała miesiąca, a moment miałem poniżej 300 Nm

teraz mam LuK'a i nieco ponad 300 Nm i dopiero teraz jest OK, więc Sachs OK, ale by LuK :peace:

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 13:56
przez leoTDI
Nexus6 napisał(a):
grzybek napisał(a):Nexus6, z tego co ustalalismy kiedys na forum to mamy z Rob5555 te same sprzegla czyli z koncowka 041. jak widac daja rade przy wiekszym momencie....


też miałem - dwumasa nie wytrzymała miesiąca, a moment miałem poniżej 300 Nm

teraz mam LuK'a i nieco ponad 300 Nm i dopiero teraz jest OK, więc Sachs OK, ale by LuK :peace:


LUK trzyma do 330Nm na bank - przy 350Nm ślizgnęło mi się jednak na Maha.
Co ciekawe, na drodze nie było z 350Nm porblemów ;]


ps
to musi być to sprzęgło LUK, bo facet z MTSachs podał mi zamiennik Sachs (..707)
http://autoczesci.autosowa.pl/index.php ... zamowienie

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 15:52
przez KMarcel
Nexus6 napisał(a):też miałem - dwumasa nie wytrzymała miesiąca, a moment miałem poniżej 300 Nm


A powiedz jak było z wymianą padniętego dwumasu? Wymiana w ramach gwarancji? Czy "pocałuj nas w nos" i musiałeś kupić drugi dwumas? Jeżeli teraz masz LUKa, to domyślam się, że to drugie.

Odnośnie oferty LUK-a. Znalazłem u nich w katalogu kompletne sprzęgło z dwumasem o numerze 417 0019 11. Ale w informacjach o artykule pod pozycją Specyfikacja asortymentowa: jest "montowany wcześniej". To znaczy, że jest regenerowane?? Czy ja czegoś nie rozumiem?

Rob555 z grzybkiem są zadowoleni za swoich Sachsów, Nexus6 się przejechał, więc pewnie jakościowo, jaki się trafi egzemplarz tak będzie jeżdzić, raz dobrze raz się trafi gorzej.

I mam teraz dylemat co brać? Potrzebuję kompletne sprzęgło z dwumasem. Momentu mam w tej chwili 320Nm ale rozważam opcję zwiększenia, lub przynajmniej zwiększenia zakresu obrotów z takim momentem. Czy Sachsy, które są teraz dostępne, np na Allegro, to nie są resztki tych, które wycofali? LUK na pierwszy rzut oka jest droższy. Nie chciał bym wsadzić szajsu, żeby się po miesiącu wysypał.
Jest jeszcze opcja z jednomasem (dzięki jaro4444 za informacje) ale po przeczytaniu wielu chwalących to rozwiązanie postów, znalazłem też parę, które mówią o niebezpieczeństwach z tym związanych (np w linkach podanych przez bono ) i chyba się nie zdecyduję.

LUK czy Sachs? :olaboga:

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 17:24
przez jaro4444
KMarcel napisał(a):znalazłem też parę, które mówią o niebezpieczeństwach z tym związanych


A jakie to są niebezpieczeństwa poza utratą komfortu? Nie przesadzaj bo nawet 1,9 PD 105 KM w Caddy jeżdżą z jedmonasem ;)

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 5 grudnia 2007, 21:01
przez spons
U mnie luk bez problemu trzymal 360NM, 225mm.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 grudnia 2007, 21:43
przez Nexus6
KMarcel napisał(a):A powiedz jak było z wymianą padniętego dwumasu? Wymiana w ramach gwarancji? Czy "pocałuj nas w nos" i musiałeś kupić drugi dwumas? Jeżeli teraz masz LUKa, to domyślam się, że to drugie.


zwrot kasy po 2 miesiącach "bujania się"

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 grudnia 2007, 23:14
przez leoTDI
KMarcel napisał(a):
Nexus6 napisał(a):też miałem - dwumasa nie wytrzymała miesiąca, a moment miałem poniżej 300 Nm


A powiedz jak było z wymianą padniętego dwumasu? Wymiana w ramach gwarancji? Czy "pocałuj nas w nos" i musiałeś kupić drugi dwumas? Jeżeli teraz masz LUKa, to domyślam się, że to drugie.

Odnośnie oferty LUK-a. Znalazłem u nich w katalogu kompletne sprzęgło z dwumasem o numerze 417 0019 11. Ale w informacjach o artykule pod pozycją Specyfikacja asortymentowa: jest "montowany wcześniej". To znaczy, że jest regenerowane?? Czy ja czegoś nie rozumiem?

Rob555 z grzybkiemI mam teraz dylemat co brać? Potrzebuję kompletne sprzęgło z dwumasem. Momentu mam w tej chwili 320Nm ale rozważam opcję zwiększenia, lub przynajmniej zwiększenia zakresu obrotów z takim momentem. Czy Sachsy, które są teraz dostępne, np na Allegro, to nie są resztki tych, które wycofali? LUK na pierwszy rzut oka jest droższy. Nie chciał bym wsadzić szajsu, żeby się po miesiącu wysypał.
Jest jeszcze opcja z jednomasem (dzięki jaro4444 za informacje) ale po przeczytaniu wielu chwalących to rozwiązanie postów, znalazłem też parę, które mówią o niebezpieczeństwach z tym związanych (np w linkach podanych przez bono ) i chyba się nie zdecyduję.

LUK czy Sachs? :olaboga:


Proponuje tak,

jeśli 2-mas to Sachs 225mm by LUK (oczywiście cały skręcony komplet),

a jesli chcesz iść dalej z momentem, to mimo wszystko 1-mas. Bo poza dyskomfortem na biegu jałowym, Irek innych wad tego rozwiązania nie widzi. W zasadzie na forach niem. czy austr. potwierdzają ten fakt. Każdy chwali je sobie, poza wspomnianym dyskomfortem. Nawiasem, chętnie przejechałbym się dla porównania :P

ps
na pewno coś zrobię też coś w tym kierunku, bo nie mam zamiaru "marnować" potencjału w osprzęcie jaki teraz posiadam, tylko czekam na praktyczne wyniki sprawowania się 2-masów :PPP

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 8 grudnia 2007, 00:53
przez TDIfun
1mas 1Z +VR6 a trzime 400nm odmerane na Hamovni MAHA/Na sprintu start na 2 supien pneu slick a trzyme.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 9 grudnia 2007, 15:50
przez spons
Poza halasem na jalowym nie ma roznicy w komforcie, sprzeglo bierze troche nizej i przy ruszaniu bez gazu troche drga, pozatym jest normalnie jak na 2masie.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 27 listopada 2009, 20:50
przez kornat
Odświeżę temat ponieważ najbardziej pasuje. Więc po zimie szykuje się aby dorzucić kilka koników (przez soft) a co za tym idzie czy sprzęgło jakie się znajduje, będzie również długo służyło jak należy.
1. Czy jest możliwość zastosowania jakiegoś mocniejszego jak np. w ARL'u z sharana ??
2. Czy lepiej wcześniej wymienić czy zaczekać aż się już go końca rozsypie ?? już chyba powoli się kończy bo raz na jakiś czas zahuczy po puszczeniu sprzęgła przy ruszaniu (na postoju cisza) i drży pedał po wciśnięciu tak z 1/5 pedału sprzęgła, po wciśnięciu do końca nie drży.
3. Czy może mieć jakiś negatywny skutek źle działające sprzęgło na zmianie soft??

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 27 listopada 2009, 20:54
przez rutek-wat
kornat, proszę Cię - wysil się i postaraj się poszukać na ten temat info. Wszystko w tym temacie zostało już napisane. Poza tym nie wiemy jaki masz silnik. Więc nie wiemy co mamy Ci doradzić :( :nauka:

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 27 listopada 2009, 21:09
przez kornat
Silnik AHF. Jedynie co wyczytałem to, że LUK (który miałem na początku na myśli) wytrzymuje do 330Nm. Wyczytałem również, że w ARL można zastosować z Sharana. A co do trzeciego pytania to pytam ze względu, że nie ma u mnie takiego czegoś, że się ślizga albo wysoko bierze.
Jeżeli twierdzisz, że wszystko było więc dalej będę szukał.

Jeszcze jeden taki post i poleci ostrzeżenie na pasek. Staszek20VT

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 28 listopada 2010, 23:36
przez monika-ski
Wiem ,że odkop ale mam takie pytanko a nie chce zakładać nowego tematu. Mogę kupić taki zestaw sprzęgła, chce to wsadzić zamiast mojego dwumasu. Czy to jest wszystko co potrzebuje i czy na pewno są to dobre części:
Treść ogłoszenia:

Tytuł: Sprzeglo, kolo zamachowe G60, ABF, komplet zamiast dwumasu

Sprzedam komplet (tarcza sprzegla, docisk, kolo zamachowe) z ABF'a. Wszystko w bardzo ladnym stanie (jak na fotach). Oczywiscie mozna to zaadoptowac zamiast dwumasu w tdi'kach czy 1.8T i miec problem z glowy z rozlatujacymi sie dwumasami.

http://img822.imageshack.us/i/sdc10526js.jpg/
http://img130.imageshack.us/i/sdc105160.jpg/
http://img827.imageshack.us/i/sdc10517e.jpg/
http://img404.imageshack.us/i/sdc10518.jpg/
http://img545.imageshack.us/i/sdc105190.jpg/

Czekam na jakieś info z waszej strony bo nie chciałbym kupić czegoś innego

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 29 listopada 2010, 10:18
przez Miro
Koło zamachowe pasuje. Ja bym używanego zestawu sprzęgła nie zakładał.
Kup używkę jednomas,a kompletne sprzęgło weź nowe.
Oto co potrzebujesz:

Koło jednomasowe 037 105 273 C- używka 100-200zł.
Zestaw sprzęgła G60 Sachs 3000 332 001-365zł.
Śruby z ASO do przykręcenia jednomasu i docisku-55zł.

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 18 września 2012, 12:26
przez jędrek
To ja odgrzeje kotleta.Jako ze zaczal juz mocno gruchotac dwumas(tak bynajmniej mi sie wydaje poniewaz jak wciskam sprzeglo halas ustaje.Najgozej jest rano jak odpalam) u mnie trzeba go wymienic.Najlepiej ze sprzeglem pytanie mam lepiej brac firmy Luk czy Sachs?Leos jest po lekkim wirusku na 143ps303Nm

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 lipca 2014, 11:15
przez Andee
Koledzy witajcie.
Niestety nadszedł ten dzień kiedy Leoś zaczął domniemagac ze sprzęgłem i dwumasą. Biegi zaczęły nieco ciężej wchodzić a przy ruszaniu z 1 biegu w momencie puszczania sprzęgła czuc bicie w pedał sprzęgła i delikatne stuki. Dzwoniłem do ASO w Bydgoszczy cena nowego zestawu przekracza ponad 5 tysi. Więc tam zakup sobie odpuszczę. Ale zapytałem z czystej ciekawość co było montowane na pierwszy raz - ASO nie ma takiego info. Jedynie co mi powiedzieli ze średnica to 225mm?? A przecież większość oferowanych zamienników ma 228mm. Możecie mi pomóc w doborze całego kompletnego zestawu by nie było wtopy. Martwię sie by bendiks od rozrusznika był bobrze spasowany z kołem zamachowym bo ktoś juz miał podobny problem ze kupił luka a był sachs i nie pasował właśnie bendiks na kole zamachowym.
Będę wdzięczny za pomoc i podanie jakiś gotowych godnych polecenia zestawów do założenia.
Mój silnik to ASV 110KM VIN VSSZZZ1MZ2R003692

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 lipca 2014, 12:43
przez Pako162
Miro napisał(a):
Oto co potrzebujesz:



Koło jednomasowe 037 105 273 C- używka 100-200zł.

Zestaw sprzęgła G60 Sachs 3000 332 001-365zł.

Śruby z ASO do przykręcenia jednomasu i docisku-55zł.


a jeśli bardzo chcesz zostać przy dwumasie to cos takiego:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 00964.html

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 lipca 2014, 13:25
przez Marcinxxx
Taki dwumas pojezdzi rok góra dwa i bedzie stukać

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 lipca 2014, 16:03
przez grzybek
czemu ma stukac?

w żony aucie juz ten zestaw przejezdzil swoje i nic mu nie dolega a smiga w ALH zrobionym na 160KM

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 7 lipca 2014, 23:06
przez Andee
Paco162 dzięki ale zostane raczej przy ori. Boję sie ze poz mianie na sztywne zacznie miec głośniejsza pracę oraz mniejszy komfort co do tłumienia drgań.

Grzybek jednak brać Sachsa czy Luka? Nie wiem co mam u siebie w ori wstawione....
A w ASO mi powiedzieli ze srednica to 225 a nie 228. I teraz bądz tu mądry.... :beksa: A to co jest w sprzedazy to 228mm

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 8 lipca 2014, 09:15
przez grzybek
ja bralem komplet sachsa dwumass+tarcza+docisk+łożysko i smiga to bez problemu

byl 228mm

dokupic musisz jeszcze wysprzeglik ~150zl i masz wszystko nowe

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 8 lipca 2014, 10:02
przez Tom-Tdi
no i uszczelniacz wału przy okazji warto wymienić :wink:

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 9 lipca 2014, 07:39
przez Sony
Andee, dobrze Ci w ASO powiedzieli, bo wg ETKI do ASV wrzucali tarczę 228mm, 225mm szło do silników ALH i AXR.
Ja na Twoim miejscu wrzuciłbym koło jednomasowe i temat rozwiązany :) Pozbyłbym się ograniczenia przy podwyższaniu mocy i nie martwił się o to, że za jakiś czas znów mi dwumas padnie :D Najlepiej to zadzwoń sobie do któregoś z forumowych speców (partnerów forum) i niech Ci doradzą co i jak. Osobiście polecam MARCINA

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 14 lipca 2014, 10:45
przez Andee
No to jeszcze sie podpytam by sie upewnić. Czy taki olej do mojego ASV 110 KM oznaczenie 5 biegowej skrzyni EGS będzie olejem odpowiednim? http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-060726-a2.html

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 16 lipca 2014, 16:35
przez kurex
Czy idzie jakoś stwierdzić/ocenić ile jeszcze ujadę na wychechłanym dwumasie ?, bo ukulałem już 20tyś od momentu zakupu i jeszcze jeździ. :)

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 16 lipca 2014, 22:05
przez Andee
Ja Kurex mogę Ci powiedzieć tylko tyle ze po 1 u mnie na wolnych czuć że buda wpada w lekki rezonans, 2 biegi zaczęły ciężej wchodzić i to nie tylko przez dwumasę ale i przez kończące sie sprzęgło, 3 przy ruszaniu na 1 na półsprzęgle wali niemiłosiernie. Mając 2 tysie spokojnie wstawisz komplet sachsa z nowym wysprzeglikiem i powinno cosik zostać na landrynki :D

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 17 lipca 2014, 01:42
przez PaVLo
A może to nie dwumasa a łapa skrzyni lub silnika :?:

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 17 lipca 2014, 16:34
przez kurex
Andee napisał(a):3 przy ruszaniu na 1 na półsprzęgle wali niemiłosiernie.


Gdy mocniej ściągnę nogę ze sprzęgła to przy szarpnięciu czuć i słychać jak dzwoni...
ale szarpania budą nie zauważyłem.

Może jeszcze mnie przeżyje bo szkoda wywalać 2tyś. :)

Re: [ASV] Sprzeglo i dwumas

PostNapisane: 17 lipca 2014, 20:07
przez Marcinxxx
Kurex da rade ogarnąc to prawie dwa razy taniej na jednomasie.