Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[PB+LPG] Wymiana przegubów

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez fl0rek » 21 listopada 2009, 18:15

BŁAGAM O POMOC, PRZPRASZAM JESLI POWIELILEM TEMAT< JESTEM W DESPERACJI

Moj problem dotyczy wymiany przegubów.
Zaczne od opisu auta: Leon 1,6 16V 2004, full opcja - ABS, ESP i takie tam nieistotne do tej usterki. Auto ma oryginalny przebieg 125 tysiecy, jezdze nim do sklepu bo na codzien mam służbowe auto, procz mnie nikt nie jezdzi nim, nigdy wczesniej nie wsadzilem 1 złotówki na naprawy tego auta, procz tankowania i regularnej przestrzeganej serwisacji filtrow, olejow, paska, hamulcy tarcz, amorow, gum i gazu

Latem wysypał mi sie przegub wewnętrzny od skrzyni biegow. Satelity tulejowe starlo w proszek, na szczescie nic sie nie stało gorszego strzał miał miejsce przy 150 km/h. autem porzucało ale wyszlismy calo z tego.

Tu zaczyna sie masa problemow:
Pierwszy przegub zajechalem po wyjechaniu za brame warsztatu, oddalismy na gwarancje bodajrze był to SPEDAN, oddalismy go na reklamacje, firma stwierdzila ze nie da calego nowego przegubu i dali sama żeliwna obudowe i satelity, to wytrzymało 20 km. Pojechalem i rzucilem im to na lade kazalem dac cos lepszego. Otrzymalem coś lepszego to cos przezylo 200 km, wnerwiony kazalem zakladac az do skutku, udało sie 4 wymiana przyniosla efekt, do wczoraj :( zrobiłem 1 tysiac km na tej czesci.

Pierwsza usterka przyniosla mi w efekcie wymiane łożysk w przednich kolach - niestety przy takim szarpnieciu jakie powstalo przy predkosci 150 km posypaly sie łorzyska i koncówka drazka kierownicy ( poprostu zerwało o pare milimetrow gwinty ).
Za dwa tygodnie strzelil mi drugi przegub z drugiej strony ( tez wewnetrzny ), wymienilem go na nowy, przejechalem na nim 50 km i padł zajechany, kazalem szukac lepszego, znalezli i założyli, auto nareszcie bylo sprawne do wczoraj.
Jadac 120 rzuciło mnie i zaczela latac mi buda, po czym wszystko sie ustabilizowalo i teraz auto przy przyspieszaniu zachowuje sie tak jakbym jechał po katownikach metalowo odblaskowych rozdzielajacych pasy ruchu.

Dzis moi mechanicy stwierdzili i pokazali mi ze oba wewnetrzne przeguby maja wielkie luzy, pozostaje kwestia kilometrzów az satelity sie rozpadna, guma sie przerwie, słychac chrobotanie metalu ktory sie sciera.

AUTO naprawiam w bardzo dobrym zakladzie, mam wielkie zaufanie do szefa i pracownikow, nie raz udowodnili moim znajomym i mi ze znaja sie na rzeczy, nie raz chronili mnie przed kosztami ktore uslyszalem w innych zakladach : TO UNICAR W JABŁONNEJ

Mechanicy mi zaproponowali dla mojego dobra bym teraz kupił oba przeguby w SERWISIE tylko ze to wieli koszt bo krzycza cos kolo 800 zł za jeden, a ja potrzebuje 2 i nie wiem czy czasami mi to nie strzeli za jakis czas, mam kase ale nie mozna wymieniac cale zycie jednej czesci, nie sztuka co 4 miesiace wydawac 2 tysiace na czesci.

Prosze was o pomoc czy ktos mial podobne klopoty, czy wiecie jakiej firmy kupic przeguby, gdzie znajde i kupie przeguby seryjne, badz jakiejs bardzo dobrej firmy ktore nie beda pekac?
Czy ktos ma mozliwosc zalatwic seryjne serwisowe czesci po znizkach?
Gdzie ja moge kupic to taniej, czy moze to byc przyczyna jakiejs usterki w skrzyni?
JA WAS NIE PROSZE O POMOC JA WAS BŁAGAM O POMOC :palacz: :olaboga:




edit by bono
Nie pisz drukowanymi literami w temacie, nie nazywaj tematu "błagam o pomoc", bo jest to nieczytelne i nie wiadomo czego dotyczy problem.
Nie znam się kompletnie na autach, dzięki Ci boże za uczciwego mechanika brata. Nie wiedzialem że tacy istnieją...
Zobacz Profil
fl0rek
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 września 2008, 17:00
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Reklama

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez aroslaw75 » 21 listopada 2009, 18:26

A miałeś autko bite?
Seat Ibiza 6K FL 1.4 (2002-2004)
Seat Leon 1M 1.6 (2004-2006)
Seat Leon 1P 1.9 (2006-2017)
Seat Leon FR ST 1.4 ACT (2014-....)
Seat Ibiza KJ 1.0 TSI
Pozdrawiam Arek

Drukarnia http://www.risani.go3.pl
http://www.zksrow.rybnik.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aroslaw75
TopSport
TopSport
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 15 marca 2008, 20:22
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon FR ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez rutek-wat » 21 listopada 2009, 18:30

fl0rek napisał(a):Czy ktos ma mozliwosc zalatwic seryjne serwisowe czesci po znizkach?
Gdzie ja moge kupic to taniej

fl0rek, pisz do uzytkowników elemenateur lub mosiu. Najlepiej łapać ich na gg lub telefon:
viewtopic.php?t=13323
viewtopic.php?t=14037
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez fl0rek » 21 listopada 2009, 20:22

Auto nie było trzaśniete, miałem robiona blacharke bo obtarlem w zimie o barierke, ale jak wiemy blachara to kosmetologia, reszta szkieletu i ram nienaruszona, zbierznosc i punkty naprezen nadwozia i podwozia sa w normie ( tzn nic sie nie dzieje a powstale powstaly od dziur w polskich drogach i jazdy )
Własniemoim problemem jest to ze ja dbam o auto i nie butuje go na swiatłach, czasem tylko przypadkiem ESP zadziala gdy rusza sie na mokrej nawierzchni ale odrazu noga szybko z gazu idzie w takim wypadku i to sporadyczne zdarzenia, seat jest bardzo czuły na uslizgiwania ;/
Nie znam się kompletnie na autach, dzięki Ci boże za uczciwego mechanika brata. Nie wiedzialem że tacy istnieją...
Zobacz Profil
fl0rek
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 września 2008, 17:00
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez Arci9 » 21 listopada 2009, 23:21

A miałeś autko bite?


ktoś pisał, tylko nie pamiętam czy na tym forum czy innym, jak jemu padały przeguby co 50km... okazało się, że auto bite i chyba silnik był przesunięty i chyba zbieżność do kitu...

aroslaw75, pewnie to chciał zasugerować ;)
może warto tą drogą iśc? nie wpadłeś w jakieś dziursko ? :)
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez fl0rek » 22 listopada 2009, 11:25

Arci9 napisał(a):
A miałeś autko bite?


ktoś pisał, tylko nie pamiętam czy na tym forum czy innym, jak jemu padały przeguby co 50km... okazało się, że auto bite i chyba silnik był przesunięty i chyba zbieżność do kitu...

aroslaw75, pewnie to chciał zasugerować ;)
może warto tą drogą iśc? nie wpadłeś w jakieś dziursko ? :)




Hmmm to daje do myslenia... dziur to wiecie ile w naszych drogach, nie pamietam jakiejs wyjatkowej ale moze cos sie kiedys znalazlo...
Jak można to zweryfikowac czy nie mam przesunietego silnika ?
Nie znam się kompletnie na autach, dzięki Ci boże za uczciwego mechanika brata. Nie wiedzialem że tacy istnieją...
Zobacz Profil
fl0rek
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 września 2008, 17:00
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez marcin_kielce » 22 listopada 2009, 11:51

Jechać gdzieś gdzie ci zrobią laserowy pomiar punktów podwozia.

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez fl0rek » 22 listopada 2009, 12:43

marcin_kielce napisał(a):Jechać gdzieś gdzie ci zrobią laserowy pomiar punktów podwozia.

Pozdroo


TO robiłem wszystko jest swietnie :/
Nie znam się kompletnie na autach, dzięki Ci boże za uczciwego mechanika brata. Nie wiedzialem że tacy istnieją...
Zobacz Profil
fl0rek
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 września 2008, 17:00
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez mazi777 » 22 listopada 2009, 21:14

Arci9 napisał(a):ktoś pisał, tylko nie pamiętam czy na tym forum czy innym, jak jemu padały przeguby co 50km... okazało się, że auto bite i chyba silnik był przesunięty

ja o tym pisałem na tym forum ,nie dotyczyło to leona ale problem chyba podobny .Miałem tak że co ok 200km sypały się przeguby wewnętrzne okazało się że silnik jest przesunięty gdyż autko było po dzwonku po właściwym ustawieniu silnika wszystko wróciło do normy , może w twoim przypadku silnik z jakichś powodów przesunoł się i robi robotę
A w planach ...... hmmmm jakieś V8 koniecznie w gazie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mazi777
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 16 października 2009, 06:49
Lokalizacja: TOS/WE
Auto: Leon VP 90 KM

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez fl0rek » 26 listopada 2009, 19:37

mazi777 napisał(a):
Arci9 napisał(a):ktoś pisał, tylko nie pamiętam czy na tym forum czy innym, jak jemu padały przeguby co 50km... okazało się, że auto bite i chyba silnik był przesunięty

ja o tym pisałem na tym forum ,nie dotyczyło to leona ale problem chyba podobny .Miałem tak że co ok 200km sypały się przeguby wewnętrzne okazało się że silnik jest przesunięty gdyż autko było po dzwonku po właściwym ustawieniu silnika wszystko wróciło do normy , może w twoim przypadku silnik z jakichś powodów przesunoł się i robi robotę


Poroszę powiedz mi czy to wyjdzie na badaniach laserowych ???
Moze cos sie stało, a ja nie wiem nawet o tym...
Musze cos zrobic z tym problemem.
Nie znam się kompletnie na autach, dzięki Ci boże za uczciwego mechanika brata. Nie wiedzialem że tacy istnieją...
Zobacz Profil
fl0rek
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 września 2008, 17:00
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez Axee » 26 listopada 2009, 23:45

fl0rek, ja bym obstawil na uszkodzony mechanizm roznicowy skrzyni biegow, sprawdz rowniez poduszki mocujace silnik.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez nass » 2 grudnia 2009, 20:16

Panowie,
orientuje się ktoś, jaka jest wartość momentu, którym przykręca się nakrętkę na osi przy wymianie przegubu? Jest to gdzieś określone czy dokręca się do opooru/na wyczucie?
Z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez kalumet » 2 grudnia 2009, 21:13

nass, moment jest chyba koło 300 Nm, nie pamiętam dokładnie
czytałem to w serwisówce, że trzeba dokręcić, popuścić i znowu dokręcić na właściwy moment
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez Axee » 2 grudnia 2009, 22:54

nass, tu masz wszystko:

Vehicles with dodecagonal nut (nakretka 12-katna)
– Operate brake (a second mechanic is required).

– With the vehicle raised, tighten the dodecagonal nut to 300 Nm then loosen one turn (360°).
– Lower the vehicle until the wheels partially touch the ground.
– Tighten fastening nut to 50 Nm + 30°.

The dodecagonal nut can also be tightened as follows:
– Lower the vehicle until the wheels partially touch the ground.
– Tighten the dodecagonal nut using a torque of 300 Nm and loosen by one turn.
– Turn the dodecagonal nut to a torque of 50 Nm to begin.
– Mark the head of the nut with a line arrow -arrow A-.
– Mark a second line -arrow B- on the edge of the wheel hub, over the following notch on the dodecagonal nut. (odleglosc pomiedzy A i B to 1,5 zeba z 12 zebow nakretki)
– Continue to turn the dodecagonal nut until the lines coincide.

Vehicles with a hexagonal bolt (nakretka 6-katna)
– Operate brake (a second mechanic is required).

– Tighten the hexagonal bolt to 240 Nm.
– Lower the vehicle until the wheels partially touch the ground.
– Tighten the hexagonal bolt 90° .
– Loosen the hexagonal bolt 90°.
– Raise the vehicle.
– Loosen the hexagonal bolt 90°.
– Operate brake (a second mechanic is required).
– Tighten the hexagonal bolt to 240 Nm.
– Lower the vehicle until the wheels partially touch the ground.
– Tighten the hexagonal bolt 90° .

Continued for all vehicles
– Following installation, a test drive must be made to verify the position of the steering wheel and the wheel geometry; if necessary, a wheel alignment must be made .
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez nass » 3 grudnia 2009, 17:30

kalumet, Axee, dzięki za info.
W sobotę będę walczył z przegubem w sobotę, mam nadzieję, że obędzie się bez extra niespodzianek :wink:

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez Axee » 3 grudnia 2009, 20:44

nass, podpowiem, ze jak dobrze rozegrasz sprawe, to nie trzeba odkrecac ani sworznia, ani koncowki drazka kierowniczego. Tylko odkrecasz nakretke polosi, ew. lacznik drazka stabilizatora, oraz wewnetrzny przegub. Koniec polosi z wewn. przegubem przy skrzyni do gory i w strone skrzyni, przy skreconych na maxa kolach powinien wyjsc przegub zewnetrzny z piasty. Trzeba tylko uwazac, aby zbyt nie wygiac wewnetrznego przegubu, bo moga sie kulki rozsypac i jest niezla zabawa, zeby go poskladac spowrotem. Gdybys jednak mial zapotrzebowanie na odkrecenie sworznia lub koncowki drazka, to polecam szczotke druciana na wiertarce i dobrze oczyscic gwint przed odkreceniem, nastepnie jakis srodek odrdzewiajaco penetrujacy na gwint, zaoszczedzi Ci to wiele q!q!q! i ciecia nakretek. To tak odnosnie niespodzianek.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [PB+LPG] Wymiana przegubów

Postprzez nass » 6 grudnia 2009, 12:54

No i po bólu, przegub wymieniony :jupi:
Z racji braku kanału/podnośnika odręcanie przegubu wewnętrzego byłoby co najmniej ciężkie do zrealizowania. Odkręciłem tylko sworzeń wahacza, poszedł bez problemu - wahacz był wymieniany jakieś pół roku temu. Końcówki drążka kierowniczego nie ruszałem, przegub wyszedł bez problemu.
Jedna rzecz, która mnie zaskoczyła to to , że przegub zszedł z półosi bez żadnego oporu a później....... prawie rozsypał mi się w rękach :o I w ten oto sposób usterka objawiająca się stukaniem na zakrętach mogła mi unieruchomić auto gdzieś w trasie.

Jeszcze raz dzieki za pomoc

pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości