Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

objawy po wymianie rozrządu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

objawy po wymianie rozrządu

Postprzez sylwek12 » 25 lutego 2010, 13:22

Zacznę od historii. Miesiąc temu, po przebiegu 45 tys km (dwóch latach i jednym miesiącu od ostatniej wymiany) pękł mi pasek rozrządu. Na szczęście pękł mniejszy pasek w 16V, więc miałem do wymiany "tylko" zawory wydechowe. Oczywiście głowica była planowana, wszystkie zawory sprawdzone pod kątem ewentualnego wygięcia.
Przy odbieraniu samochodu z warsztatu silnik pracował cicho i wszystko było ok.
Niestety w ostatnim czasie zauważyłem, że silnik zaczął chodzić głośniej (pracować prawie jak diesel). Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to nie są zawory tylko w związku z przebiegiem 150 tys km, powoli kończą się hydrauliczne zawory. Dodatkowo stwierdził, że to nie grozi uszkodzeniem silnika, a jak mi to przeszkadza to mam wlać do oleju uszlachetniać. (tragedia).
Chciałbym zasięgnąć opinii na ten temat, co mam robić.
Nadmieniam, że w związku z tą naprawą mam jeszcze gwarancje na usługę, a nie wiem jakie argumenty mam rzucać mechanikowi.
Sylwek12
Zobacz Profil
sylwek12
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 września 2007, 21:19
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Seat Leon 2 1,2 TSI

Reklama

Re: objawy po wymianie rozrządu

Postprzez bono » 25 lutego 2010, 15:17

sylwek12 napisał(a):Nadmieniam, że w związku z tą naprawą mam jeszcze gwarancje na usługę, a nie wiem jakie argumenty mam rzucać mechanikowi.


Podjedź do drugiego niezaleznego mechanika i niech zdiagnozuje auto.
Poza tym skoro popychacze nawalają to trzeba je wymienić. Uszlechetniacz nic nie da.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: objawy po wymianie rozrządu

Postprzez sylwek12 » 26 lutego 2010, 14:33

W przyszłym tygodniu jadę spróbować zdiagnozować przyczynę u "konkurencji" mechanika, który naprawiał silnik. O efektach wizyty napiszę po weryfikacji.

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
Miałeś rację "bono", uszlachetniacze nic nie dają. Niestety diagnoza jest prosta i zarazem okrutna - popychacze "szklanki" do wymiany. Na pewno stukają trzy, lecz nikt nie da gwarancji, że tylko trzy. Trzeba wymienić wszystkie - trochę zaboli, biorąc pod uwagę, że jest tam 16 zaworów. :killer: Mam nadzieję, że będzie to ostatnia rzecz przy silniku, którą wymienię, w tak krótkim czasie.
Sylwek12
Zobacz Profil
sylwek12
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 września 2007, 21:19
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Seat Leon 2 1,2 TSI


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość