Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez maciej242 » 5 lipca 2011, 12:15
ostatnio zauwazyłem że stojąc w korkach przez dłuższy czas ok 20-30 min przy wyskich temp na zewnątrz zaczyna dymić niebieskim dymem a zwłąszcza na 1 i drugim biegu.jeżdze na pósyntetyku mobil przebieg 186tys?silnik 1,6 8v.dolewam oleju co miesiąc ok 0,5litra przy kilometrach ok 1800km miesięcznie?płyny sprawdzane wszystko w normie czas na zmiane na mineralny olej?
z gory dzieki za poradę
-
Zobacz Profil
maciej242
- Stella

-
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 marca 2008, 16:23
- Lokalizacja: poznań
- Auto: seat leon
przez kadamki » 5 lipca 2011, 16:31
miałem ten sam problem, zmieniłem na mineralny lecz na niewiele to się zdało, silnik nadal brał olej troszkę mniej niż półsyntetyku lecz też nie były to małe ilości. skończyło się na remoncie silnika i problem ustał. radze podjechać zmierzyć ciśnienie i wtedy będzie wiadomo czy tylko uszczelniacze czy pierścienie powiedziały dość.
-
Zobacz Profil
kadamki
- Stella +

-
- Posty: 63
- Dołączył(a): 9 stycznia 2009, 00:02
- Lokalizacja: ddz
- Auto: leon
przez eko_zgonuś » 5 lipca 2011, 17:32

186 kkm i silnik do remontu?
kadamki Ty przy jakim przebiegu to miałeś?
-
Zobacz Profil
eko_zgonuś
- Sport

-
- Posty: 345
- Dołączył(a): 25 marca 2011, 15:06
- Lokalizacja: mazowsze
- Auto: 1M
przez maciej242 » 5 lipca 2011, 19:48
dzieki za zainteresowanie mam nadzieje że 186 tys to chyba jeszcze nie czas na remont silnika przebieg potwierdzony w aso a poza tym najbardziej prawdopodobne to uszcelniacze jesli już bo gdyby silnik był death to dymił by cały czas a on zachowuje sie wylko jak jest silnik mocno rozgrzany i stoi w korku to dymi a czy ktos ma wiedze ile kosztuje wymiana uszcelniaczy i wszystko co z tym związane?
dzienks za odp
[ Dodano: 5 Lipiec 2011, 20:50 ]
aha zapomniałem dodać że auto jeżdzi na gazie instalka BRC
[ Dodano: 5 Lipiec 2011, 20:53 ]
auto kupiłem z przebiegiem 156 tys a sytuacja zaczeła sie od maja jak przyszły ciepłe dni a czy wymiana oleju będzie miała jakiś wpływ na poprawę sytuacji?
-
Zobacz Profil
maciej242
- Stella

-
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 marca 2008, 16:23
- Lokalizacja: poznań
- Auto: seat leon
przez ajni » 6 lipca 2011, 11:56
Mogły paść same uszczelniacze zaworowe i będzie niebieski dym. Oleju będzie brał do 1l/1000 km. Miałem w innym aucie że padły po niecałych 180 tys km, zaczął pic olej i rurę miał okopconą olejem. Po zdjęciu głowicy okazało się że tylko jeden uszczelniacz był dobry. U reszty wesoło dyndały sprężynki na trzonkach zaworowych. Warga od uszczelnienia poszła w wydech
Jak się robi samemu to koszt nie taki wielki.
-
Zobacz Profil

ajni
- Signo

-
- Posty: 128
- Dołączył(a): 15 maja 2011, 10:54
- Lokalizacja: Rzeszów/ Maidstone (UK)
- Auto: Leon 1M
- Silnik: AXP 1.4
przez maciej242 » 6 lipca 2011, 20:13
widac prawdopodobnie że że chyba uszczelniacze dla pewnosci podjade na sparawdzenie cisnienia na zaworkach a potem jesji wyjdzie cos nie tak zdejme głowice i zobaczę aha i ile teraz stoi planowanie głowicy i ewentulnie jeden pierscien? w przypadku zaawansowanym przyznam szczerze że moj leos od czasu zakupu spisuje sie znakomicie poza standartem jak wymiany oleju itp wymieniłem łozysko i tuleje na wahaczach z tyłu i oczywiscie klocki a tak poza tym rewelka dlatego żal mi go że cos go boli trzeba mu pomóc i go uzdrowic dzieks za zainteresowanie postem jesli ktos miał podobne doświadczenia posty mile wskazane podrawiam fanów leosia
-
Zobacz Profil
maciej242
- Stella

-
- Posty: 13
- Dołączył(a): 30 marca 2008, 16:23
- Lokalizacja: poznań
- Auto: seat leon
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość