Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf , kierownice turbiny.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez bont » 5 kwietnia 2013, 18:36

Pewnie temat zaraz wyląduje w śmietniku bo moderator nader dobrze czuwa ale mimo to zaryzykuje. :-D
Zakupiłem 2 tyg temu leona 1,8T z silnikiem AUQ . Jest to moje pierwsze auto z turbo i dlatego nurtuje mnie kilka podstawowych kwestii których starzy wyjadacze nie poruszają tu na forum. Proszę o krótkie rzeczowe dop.
Ad1.Mianowicie czy w silnikach benzynowych występują turbiny ze zmienną geometrią i w związku z tym jaką turbine mam w swoim silniku.
Ad2. Co to jest, czym nazywamy "not lauf"
Ad3. Co to turbo dziura i kiedy występuje.
Ad4.Czy w moim silniku jest sonda szeroko pasmowa do której bez problemu moge podłaczyć wskaźnik AFR?

ybaczcie za te banalne i głupie pytania ale nie miałem nigdy doczynienia z turbinami, pojęcia te obijały mi sie o uszy ale nigdy nikt mi nie wytłumaczył o co chodzi.
Zobacz Profil
bont
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 października 2012, 17:50
Lokalizacja: hessen Deutschland
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez hornet15re1 » 6 kwietnia 2013, 10:00

ad1.Nie
ad2.Przeładowanie turbiny
ad3.czas kiedy turbo nie pracuje i nie daje dodatkowego kopa,tz do 1700ob/min i pół sekundy po każdej zmianie biegów
ad4.tak,tak
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez bont » 6 kwietnia 2013, 13:06

hornet15re1 bardzo dziękuje. Teraz już nie jestem taki ciemny :-P
Zobacz Profil
bont
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 października 2012, 17:50
Lokalizacja: hessen Deutschland
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez siewcu » 6 kwietnia 2013, 17:00

hornet15re1 napisał(a):ad3.czas kiedy turbo nie pracuje i nie daje dodatkowego kopa,tz do 1700ob/min i pół sekundy po każdej zmianie biegów

No raczej nie, i w żadnym miejscu nie zgadza się to z rzeczywistością, bo:
1) turbo pracuje cały czas
2) turbodziura występuje przy każdych obrotach
3) nikt nie powiedział, że jest to 0,5s po zmianie biegu.

Poza tym, sonda jest podłączona do ECU i raczej z niego możesz odczytać AFR(swoją drogą, po co w seryjnym silniku?), wątpię w to, że uda się do tej sondy(wykorzystywanej przez ECU) podpiąć jakiś zewnętrzny kontroler i zegar.
Zobacz Profil
siewcu
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 14:45
Auto: brak
Silnik: CJSA 1.8

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez hornet15re1 » 6 kwietnia 2013, 17:44

siewcu napisał(a):
hornet15re1 napisał(a):ad3.czas kiedy turbo nie pracuje i nie daje dodatkowego kopa,tz do 1700ob/min i pół sekundy po każdej zmianie biegów

No raczej nie, i w żadnym miejscu nie zgadza się to z rzeczywistością, bo:
1) turbo pracuje cały czas
2) turbodziura występuje przy każdych obrotach
3) nikt nie powiedział, że jest to 0,5s po zmianie biegu.
.

Kolego siewcu
1.Turbo pracuje cały czas,ale pompuje(i to jest jego praca) tylko wtedy gdy jest potrzeba i steruje tym WG
2.Tak występuje ale najbardziej jest odczuwalna w AUQ do 1700ob bo turbo nie pompuje w ogóle i to tez jest nazywane turbo dziurą
3.tak jest w AUQ i to jest wartość orientacyjna tak odczuwalna przeze mnie,mam zegar bost i widze dokładnie ile trzeba czekac na doładowanie

A z tym AFR to lepiej zamontować wskaźnik doładowania Turbo,fajniej wygląda i prościej go podłączyć,a AFR pilnuje ECU i on nie dopuści by cos złego z nim sie działo
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez bont » 6 kwietnia 2013, 21:45

No oki, powoli kumam o co z tą turbo dziurą chodzi. A co do AFR to chciałem go zamontować ze względu na instalacje LPG bo wtedy tu ECU już nie ma tyle do gadania a wiadomo nawet najlepsza instalacje zawsze może sie rozregolować czy coś.
Czyli co będzie problem z tym wskaźnikiem AFR? jak myślicie?
Zobacz Profil
bont
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 października 2012, 17:50
Lokalizacja: hessen Deutschland
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

Postprzez Konrad20vt » 8 kwietnia 2013, 10:56

Nie będzie żadnego problemu z wskaznikiem od AFR.

Pozdro
Zobacz Profil
Konrad20vt
Sport
Sport
 
Posty: 681
Dołączył(a): 19 marca 2010, 15:50
Lokalizacja: Płońsk
Region: mazowieckie
Auto: 535d+
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości