Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Przepalanie bezpiecznika nr 34

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez LuisLeon » 6 lutego 2014, 18:02

Witam mam problem od wypadku z bezpiecznikiem nr 34. Nie zaglądałem wcześniej do bezpieczników ponieważ wszystko działało normalnie, oprócz kontrolki EPC(sonda lambda 2, po wymianie nadal świeci...) Dzisiaj zauważyłem przepalony ten bezpiecznik. Założyłem nowy 10A, odpaliłem silnik pochodził kilka sekund i pojawił się dym z pod maski. Smród przepalonych kabli w okolicy prawego kielicha amortyzatora. Wiecie moze od czego jest ten bezpiecznik, przeglądałem kable i nie widzę żeby były poprzepalane, a zadymiło dość mocno.W schemacie pisze tylko "Jednostka sterująca silnika benzynowego/wysokoprężnego" Dodam że to silniczek 1,4 16v :cry:
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez Grześ » 6 lutego 2014, 22:05

podaj kod silnika 3 literowy najprawdopodobniej bezpiecznik od EGR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez darq12 » 7 lutego 2014, 08:57

Zrobię to za kolegę bo widziałem dyskusje na elektrodzie ale nie miło to się skończyło. Kod to AXP. Poczytaj to http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 99#3610499 i to może pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 74#9628274 chyba że już czytałeś. Sprawdź podgrzewacz odmy pewnie spalony.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez LuisLeon » 8 lutego 2014, 12:37

Tak silnik AXP. Problem rozwiązany, mianowicie dwa kable na kostce podgrzewacza odmy były przełamane i robiły zwarcie(brązowy i czarny). Niby problem znikł ale auto po odpaleniu(aku. był odpięty) nie wywalało EPC przez dłuższy czas, dopiero po przejechaniu się-100m zaświeciło mi EPC. Nie wiem co jest grane. Próbowałem podpiąć się pod komputer... niestety nie dało się połączyć z samochodem...

-- 7 lutego 2014, 23:45 --

Jutro chyba wyciągnę całą wiązkę silnika na stół i do sprawdzenia przejście na przewodach, bo inaczej ładu chyba nie dojdę...

-- 8 lutego 2014, 12:37 --

Dobra panowie sprawa wyjaśniona. Byłem u znajomego mechanika, po podpięciu bezproblemowo pod komputer wyskoczyła cała litania błędów: sonda lambda 2(grzałka), wypadanie zapłonu 1 i 3 cylindra, czujnik klimatyzacji(spalony- to było przyczyną zadymienia spod maski), czujnik stopu i wiele innych. Usunął te błędy, przejechałem ponad 100km, w czasie jazdy znowu zaświeciło EPC. Wróciłem do znajomego, po podpięciu pokazał się ten sam błąd- czujnik stopu, kodu błędu nie pamiętam ale jest to błąd stały, reszta nie była stała. Teraz pytanie, czy wystarczy go rozebrać i przeczyścić, czy wymiana na nowy? Dzwoniłem do znajomego właściciela sklepu motoryzacyjnego i mówił żeby spróbować go rozebrać. Tak samo powiedział że nowe Chińskie strasznie szybko się psują.
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez darq12 » 10 lutego 2014, 09:42

Kupuj oryginalny drogi nie jest gdzieś około 70 zł i będziesz miał problem z głowy a tak to może styki powypalanie i może już nie działać jak powinien a tak to nowy będziesz miał i po problemie jest temat na forum o czujniku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez LuisLeon » 10 lutego 2014, 15:11

Wyczyściłem stary, jeden styk był dość przypalony. Sprawdziłem miernikiem przejście- na 2 pinach jest gdy włącznik jest wcisnięty, na dwóch pozostałych jest dopiero wtedy jak włącznik nie jest wciśnięty, czyli powinno działać. Założyłem do samochodu, odpiąłem akumulator na chwilę. Ponownie go podłączyłem. Kontrolka nie świeciła, przejechałem kawałek i podczas hamowania przed zakrętem zaświeciła się. Kupię jutro nowy i zobaczymy. Myślę że nie ma nigdzie psikusa w kablach.. :D
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez darq12 » 10 lutego 2014, 18:55

Lepiej żeby nie było bo zniszczysz nowy czujnik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez LuisLeon » 10 lutego 2014, 19:05

Wiedziałem że tak będzie ale zaryzykowałem. Ciekawe jaki jeszcze wyskoczy problem powypadkowy... :D Jutro kupię nowy ale przed założeniem sprawdzę instalację :P
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez darq12 » 10 lutego 2014, 21:21

A bezpiecznik wywala od stopu??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Przepalanie bezpiecznika nr 34

Postprzez LuisLeon » 13 lutego 2014, 14:14

Nie tu wszystko w porządku, stop działa poprawnie, tylko kontrolka EPC świeci i po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd czujnika hamulca pod pedałem..

-- 11 lutego 2014, 16:56 --

Czujnik wymieniony, resetowałem go przez odpięcie klem. Przejechałem z 1 km i zaświeciło się znowu. Podpiąłem pod komputer, wyskoczył błąd 16955. Dodatkowo sprawdził mi działanie czujnika. Wartość z 000 po naciśnięciu hamulca zmieniała się na chyba 001(albo011, nie pamiętam dokładnie). I zagadka dalej występuje, po usunięciu błędów ponownie się zaświeciło EPC

-- 13 lutego 2014, 14:14 --

Sprawa wyjaśniona, może to dość proste i od razu powinienem na to zwrócić uwagę ale... Bezpiecznik numer 5 odpowiedzialny za "System komfortu, tempomat
(GRA), automatyczna klimatyzacja(Climatronic), moduł podgrzewacza fotela kierowcy i pasażera" Był sprawdzany i był dobry. Ale cos mnie tchnęło i go wyciągnąłem, sprawdziłem miernikiem i potwierdziło tezę ze jest dobry. Uwagę wzbudziły zaśniedziałe styki na nim jak i w puszce. Przeczyściłem je, założyłem z powrotem, odpaliłem auto, nacisnąłem na hamulec i kontrolka zgasła. Jutro jadę w dalszą trasę i zobaczę czy nie zaświeci ponownie. Także na razie wielkie dzieki Panowie za zainteresowanie tym wątkiem i pomoc. Pozdrawiam.
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość