Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

E-turbo

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

E-turbo

Postprzez slawek » 31 stycznia 2006, 22:12

Na stronie rzeszowskiego AT2000 znalazłem coś ciekawego ,
a mianowicie elektrycze turbo (E-TURBO).
Ponoć łatwe w montażu i demontażu bez przerabiania silnika i ECU
Znacznie tańsze od klasycznego turbo
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym ?
Ciekawe na jakie przyrosty można liczyć ?
Zobacz Profil
slawek
 

Reklama

Re: E-turbo

Postprzez Streat » 31 stycznia 2006, 23:07

To sie chyba suszarka nazywa :mrgreen:

A tak powazniej cos takiego znalazlem (tylko ile w tym prawdy...):
E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie
obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika
i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny
gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie
spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź
powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża. Brak
prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory
sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu
smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i
mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu
obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na
drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z
taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na
rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica
wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.
Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w
cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A
*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,
zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają
zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM
(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM.
Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach
taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment
obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących
moc w granicach rozsądku.


Zaczerpniete stad: http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: E-turbo

Postprzez b0g0b0jny » 31 stycznia 2006, 23:24

Swego czasu chyba unitronic cos z tym majstowal, ale jakos rewelacji nie bylo.
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: E-turbo

Postprzez DTM » 1 lutego 2006, 00:21

nie chce mi sie rozwijac tematu ale unikaj AT2000 a tym bardziej ich e-turbo jak i calego warsztatu :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DTM
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 5 marca 2005, 13:29
Lokalizacja: lubelskie
Auto: A3 1.9TDi

Re: E-turbo

Postprzez coolibeer » 1 lutego 2006, 07:58

Światło, Scena, Dźwięk...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coolibeer
FR
FR
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 19 stycznia 2005, 13:21
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: po leonie...
Silnik: CCSA 1.6

Re: E-turbo

Postprzez slawek » 2 lutego 2006, 08:58

Dzięki za wszystkie informacje na temat "suszarki"
Zobacz Profil
slawek
 


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości