Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Napięcie w Leonku

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Napięcie w Leonku

Postprzez misha11 » 20 lutego 2006, 14:32

Mam za małe napięcie na wolnych obrotach, poniżej 12V (11.6-11.9) więć rozładowują mi się akumulatory. Dziś kupiem nowy i chcę sytuację wyprowadzić na prostą.
Kiedzyś wymieniałem regulator i mostek. Przy okazji podejrzewam żę podmieniono mi alternator i pompę wspomagania. (mój błąd bo żeby zaoszczędzić to umówiłem się prywatnie z elektrykiem pracującym w ASO Seata).

W zakładzie elektrycznym gdzie kupiłem dziś akumulator powiedzieli ze przyczyna moich problemów leży w za niskich obrotach, mam ok 600-700 a powinno niby być z 900.
Kazali jechac na Vaga z diagnostyką. Mówili coś o przpustnicy lub silnik krokowy...

Poradzcie gdzie jechać?
Zobacz Profil
misha11
 

Reklama

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez DWitek » 20 lutego 2006, 22:24

misha11 napisał(a): mam ok 600-700


To zdecydowanie za mało, co ma oczywiście wpływ na wartość napięcia ładowania.
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez Pośpiech » 21 lutego 2006, 10:24

DWitek napisał(a):
misha11 napisał(a): mam ok 600-700


To zdecydowanie za mało, co ma oczywiście wpływ na wartość napięcia ładowania.

Za mało? W poprzednim Leonie (1,6 16V) też miałem takie obroty i z akumulatorem nie miałem żadnych problemów. Na 900obr./min. wchodził mi silnik dopiero jak załączałem klimatyzację.
900 obr. to normalka chyba tylko w dieselach.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez oczkolek » 21 lutego 2006, 10:43

600-700 tez mi sie wydaje że mało. Wg mnie powinno być około 800 obr/min. Chyba że specyfikacja mówi inaczej
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez b0g0b0jny » 21 lutego 2006, 10:53

u mnie jest dokladnie tak jak mowi Pośpiech - jakies 600 a jak sie wlaczy klime to 900.
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez misha11 » 21 lutego 2006, 13:04

U mnie właśnie tak jest jak piszecie, 600-700 a jak włącze klimę to podnosi się do 900.

Ponieważ i tak musze zrobić przegląd po 30 000 to postanowiłem przy okazji zgłosić awarię napięcia. Dowiadywałem się tel. u Murana i np. regulator napięcia to koszt ok. 215 pln, wymiana go ok. 200 a jak bedzie trzeba to regenacja alternatora ok. 300.
Przegląd po 30 to 380 :-( :-( :-(


Nie wiem jeszcze gdzie to robić (muran, szymczyk, jaskłowski, albo shell auto serv).

Pierwszy robiłem u Szymczyka ale co to za sztuka wymieić olej, filtr i filtr kabinowy.

Wcześnij 3 lata jeżdziłem ibizą i serwisowałem się u Jaskłowskiego. Miał autoryzację Seata i zawsze byłem zadowolony.
O ile pamiętam to po 30 wymieniałem
olej
filtr oleju
filtr powiertrza
filtr kabinowy
filtr paliwa (chyba)
klocki (tu pewnie przód i tył bo w Ibizie miałem bębny)
płyn hamulcowy
świece

Teraz zastanawiam się jeszcze co z płynem wspomagania, olejem w skrzyni(zimą trochę zgrzytała) i paskiem klinowym (trochę piszczy)

Kto ma to już za sobą na świerzo i pamięta prosze o "fachowe" doradztwo.

Pozdo
M
Zobacz Profil
misha11
 

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez oczkolek » 21 lutego 2006, 13:21

misha11, jedź do Marana.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez DWitek » 22 lutego 2006, 12:16

Pośpiech napisał(a):
DWitek napisał(a):
misha11 napisał(a): mam ok 600-700


To zdecydowanie za mało, co ma oczywiście wpływ na wartość napięcia ładowania.

Za mało? W poprzednim Leonie (1,6 16V) też miałem takie obroty i z akumulatorem nie miałem żadnych problemów. Na 900obr./min. wchodził mi silnik dopiero jak załączałem klimatyzację.
900 obr. to normalka chyba tylko w dieselach.


No może przesadziłem ze słowem zdecydowanie. Ale napewno jest to za mało. Dla silnika 1.6 np. AKL powinno to być około 800 rpm. Według dokumentacji do tego silnika obroty poniżej 760 rpm uznaje się za usterkę silnika.
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez Pośpiech » 23 lutego 2006, 10:25

DWitek, w takim razie znów dokumentacja została zweryfikowana przez rzeczywistość, bo jak widać obr. rzędu 600-700 to normalka.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez DWitek » 23 lutego 2006, 10:38

Pośpiech napisał(a):DWitek, w takim razie znów dokumentacja została zweryfikowana przez rzeczywistość, bo jak widać obr. rzędu 600-700 to normalka.


Kwestia jeszcze taka, jak je odczytujesz. Bo napewno odczyt z obrotomierza nie jest miarodajny, powinno się je odczytywać z VAG'a. A także w jakim stanie jest silnik, bo najprawdopodobniej może się on już kwalifikować do przeczyszczenia/sprawdzenia niektórych elementów.

Poniżej masz co trzeba sprawdzić, jeśli obroty nie są w poprawnym zakresie, czyli 760-880 (to jest normalny zakres pracy dla silnika 1.6 AKL):

Obrazek
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez Pośpiech » 23 lutego 2006, 10:39

DWitek napisał(a):Kwestia jeszcze taka, jak je odczytujesz. Bo napewno odczyt z obrotomierza nie jest miarodajny, powinno się je odczytywać z VAG'a.

I tu masz rację. Rzeczywiscie nie wziąłem pod uwagę faktu, że obrotomierz może troszkę przekłamywać.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez misha11 » 23 lutego 2006, 11:03

Masz może takie coś dla BCB?
+ co sprawdzać gdy obroty są za małe?
Zobacz Profil
misha11
 

Re: Napięcie w Leonku

Postprzez DWitek » 23 lutego 2006, 12:50

misha11 napisał(a):Masz może takie coś dla BCB?
+ co sprawdzać gdy obroty są za małe?


W sumie to nie znalazłem. Ale w przypadku akurat tego silnika nic nie musisz szukać. Dla BCB znamionowe obroty są właśnie: 630-730 RPM. Także, jak masz właśnie silnik BCB, to jest OK.
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości