Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Uturbianie 1.4 16V

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Tonny S » 4 października 2005, 16:32

Jak w temacie projekt Andrzeja vel Ex z Unitronic

http://www.Seat-Napinator.pl/forum/viewtop ... highlight=
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Reklama

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez dave » 4 października 2005, 16:47

za kase wlozona w to 1,4 to juz bym mial 1,6 16v no ale ok bawi sie chlop i chwala mu za to ze nie stoi w miejscu a dlubie bezustannie :wink:
:brawo: sie andrzejowi naleza :brawo:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Tonny S » 4 października 2005, 16:58

dave napisał(a):za kase wlozona w to 1,4 to juz bym mial 1,6 16v
Tyle, ze takie 1.4T bylo by szybsze i zdecydowanie lepiej by sie nim smigalo ze wzgledu na duzo wyzszy Nm

Jedno jest pewne - nie chcesz miec problemow, wiecej czasu dla siebie wydaj wiecej kasy na starcie potem bedzie mniej stresu i problemow.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez dave » 4 października 2005, 17:34

a juz myslalem tonny ze napiszesz ze nie mozliwe zebym ja chwalil exa hahaha :mrgreen:
swoja droga
Tonny S napisał(a):Tyle, ze takie 1.4T bylo by szybsze i zdecydowanie lepiej by sie nim smigalo ze wzgledu na duzo wyzszy Nm

Jedno jest pewne - nie chcesz miec problemow, wiecej czasu dla siebie wydaj wiecej kasy na starcie potem bedzie mniej stresu i problemow.

masz racje :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Kawas » 4 października 2005, 18:07

ciekawe jaki AFR :x
Zobacz Profil
Kawas
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 maja 2004, 23:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: auq+

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 4 października 2005, 19:53

A jaki AFR powinien być. Widzę jak paru ludzi porusza ten temat nieustannie i błądząc w ciemności zacina się po postawieniu pod ścianą. Konkrety proszę. Jakiego AFR się spodziewasz i jaki powinien być. Może mnie czegoś nauczysz.
To może inaczej. Jak do tej pory to wszystkie projekty 1.8T wykonywane przez inne firmy już wybuchły ,remontowały silnik lub sprzedały do remontu innym. Jakoś nie widzę aby auta z pod skrzydeł unitronic cierpiały na takie problemy. Pierwsze auto "marcina" zmieniło właściciela i ściga się dalej czego o innych nie da się powiedzieć. Faktem jest też że, kilka firm w wawie posiłkuje się i stawia do mnie auta na strojenie wystawiając to jako własne projekty. Myśle że łatwo je poznać. Posiadają jak zwykle dosyć znaczną moc a ich właściciele nie cierpią na dolegliwości typu piggy back i inne. Do dnia dzisiejszego bramy firmowe opuściło około 12 autek o mocy znamionowej od 300 do 350hp i na całe szczęście nie czytają forum bo by się chyba popsuły :wink:
Ibiza też na forum nie zagląda i jak narazie zapina całkiem przyjemnie. Miałem okazję poruszać się ostatnio 1.6 16V i nie zamienił bym w tej chwili tego 1.4 turbo na 1.6.
Wrażenia są super. Ostatecznie jest to w tym momencie auto turbo , a turbo daje kopa.
W stosunku do 1.6 elastyczność jest powalająca. Na 4 biegu auto napędza się ...... :shock:
ostatecznie 180NM posiadają 2.0l jednoski 16V. Można sobie wyobrazić jak w tym momencie wygląda elastyczność ibi.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Pośpiech » 5 października 2005, 09:43

Andrzej, gratuluję i brawa :brawo: przede wszystkim za śmiały projekt. :) Koszta duże, ale nikt nie mówił, ze tuning jest tani. Osobiście (jako właściciel auta) wolałbym się pobawić z silnikiem o mocniejszej bazie i to właśnie ze względów ekonomicznych.
Nie mniej jednak ktoś musi być pierwszy i wskazać drogę - masz ku temu wiedzę i środki - wiec czemu nie :)

BTW kiedyś był pomysł na elektryczne turbo - co z tym tematem? O ile pamiętam koszta miały być niższe (choć i przyrosty pewnie nie takie jak w w/w przykładzie).
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 5 października 2005, 10:32

Pewien człowiek odebrał kaskę na elementy ,konkretnie wiatraki i obudowy do części zimnej. Od tamtej pory nie widziałem ani kasy ani części. Przez pewnego gościa i czynniki fizyczne projekt eturbo padł z przyczyn finansowych. Kto to spowodował i uszczuplił mnie o parę $$$ pewne osoby wiedzą ale nie to jest tematem. Może jak zdobęde pewniejsze dojście do części i nie stracę znowu $$$ na elementy ktorych nigdy nie dostanę to napewno projekt ten będzie realizowany na nowo.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Kawas » 5 października 2005, 14:04

Andrzej napisał(a):A jaki AFR powinien być. Widzę jak paru ludzi porusza ten temat nieustannie i błądząc w ciemności zacina się po postawieniu pod ścianą. Konkrety proszę. Jakiego AFR się spodziewasz i jaki powinien być. Może mnie czegoś nauczysz.
To może inaczej. Jak do tej pory to wszystkie projekty 1.8T wykonywane przez inne firmy już wybuchły ,remontowały silnik lub sprzedały do remontu innym. Jakoś nie widzę aby auta z pod skrzydeł unitronic cierpiały na takie problemy. Pierwsze auto "marcina" zmieniło właściciela i ściga się dalej czego o innych nie da się powiedzieć. Faktem jest też że, kilka firm w wawie posiłkuje się i stawia do mnie auta na strojenie wystawiając to jako własne projekty. Myśle że łatwo je poznać. Posiadają jak zwykle dosyć znaczną moc a ich właściciele nie cierpią na dolegliwości typu piggy back i inne. Do dnia dzisiejszego bramy firmowe opuściło około 12 autek o mocy znamionowej od 300 do 350hp i na całe szczęście nie czytają forum bo by się chyba popsuły :wink:
Ibiza też na forum nie zagląda i jak narazie zapina całkiem przyjemnie. Miałem okazję poruszać się ostatnio 1.6 16V i nie zamienił bym w tej chwili tego 1.4 turbo na 1.6.
Wrażenia są super. Ostatecznie jest to w tym momencie auto turbo , a turbo daje kopa.
W stosunku do 1.6 elastyczność jest powalająca. Na 4 biegu auto napędza się ...... :shock:
ostatecznie 180NM posiadają 2.0l jednoski 16V. Można sobie wyobrazić jak w tym momencie wygląda elastyczność ibi.
Pozdrawiam.


spoko, pytałem z ciekawości tylko, więc nie musisz sie emocjonować.
Z sympatii do członków LC nie zamierzam wszczynać tu kolejnych kłótni, w dodatku bezsensownych..
Zobacz Profil
Kawas
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 maja 2004, 23:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: auq+

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 5 października 2005, 14:23

Sympatia sympatią a brak wiedz brakiem wiedzy. Jak zaczynasz to kończ a jak nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz to nie pisz i nie zasłaniaj się sympatią. Nie jesteś pierwszy i ostatni. Już to gdzieś pisałem i napiszę jeszcze raz.
Pewni goście są jak święta inkfizycja. Jak czegoś nie rozumieją to znaczy że, albo trzeba to spalić na stosie , wyśmiać lub sponiewierać. Przez parę lat takich de... docinek nikt niczego nie skończył i nie napisał. Ani jeden tekst nie doczekał się poparcia lub dowodu. Pytanie???? Do czego zmierzają ci goście????? Odpowiedź ciśnie się sama.
Pozdrawiam i proszę się trzymać tematu a nie sympati. Nie zamirzam tracić znowu czasu na wszcynanie dysputy z kimś kto nie wie co ma dalej napisać.
Pozdrawiam i sory za OT. A propo nie musisz nie przypominam sobie abyś był moim ruwieśnikiem lub co najmniej posiadał pojęcie w temacie więc nie pisz mi o emocjonowaniu.
Emocje mam raz w miesiącu jak wyprowadzam jakiegoś potwora na testy po woronicza i nie ma gościa na tym forum ktory by we mnie budził jakie kolwiek emocje.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Pośpiech » 5 października 2005, 14:43

Panowie - bez OT proszę ...
Macie jakieś żale do siebie? Coś się Wam nie podoba? Przenieście dyskusję na PW.
Szkoda byłoby zamykać bądź co bądź tak ciekawy temat.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Kawas » 5 października 2005, 14:46

no ja własnie nie mam, zadałem proste pytanie-chyba związane z tematem: mianowicie interesuje mnie afr tego auta i tyle.
pozdrawiam
Zobacz Profil
Kawas
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 maja 2004, 23:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: auq+

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Pośpiech » 5 października 2005, 14:53

Andrzej, prosimy o odpowiedź :)
BTW jak sobie nawrzucaliście na innym forum to tam to dokończcie, albo najlepiej idźcie na PW ... piękne dzięki :)
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 5 października 2005, 15:09

AFR jest raz 14.8 a raz 11.2 w zależności od parametru obciążenia silnika.
Pytanie na co to komu jak i tak z tego nic nie wywnioskuje?????
Jest to pytanie typu skoro to auto ma 115hp to jakie ma opony????
Jak się komuś wydaje że AFR to parametr zestrojenia silnika i to wszystko to podjmuje się stopić tłoki przy AFR 11 lub odwrotnie nie stopić ich przy AFR 17.
Dlaczego tak jest ?????? :twisted: jak będę miał dobry dzień to napiszę. Zresztą już gdzieś na forum pisałem o błędach w strojeniu aut i zafałszowaniu wskazań składu mieszanki. Jest to przestroga dla tych co myślą że AFR ich ochroni i niech sobie przypomną te znamienite projekty 550 i kilka innych gdzie AFR im nic nie dał. :wink:
No i przedewszystkim moje auta śmigają na sterownikach a nie stercie przywieszek wprowadzających sterownik w błąd więc ozochozi??.
Sterownik nie wprowadzony w błąd świetnie pilnuje składu i temp. wydechu bo jakiś gość w fabryce pomyślał o awrii pompy paliwa i zbyt ubogiej mieszance oraz zabezpieczeniu auta którego awaria zmusi fabrykę do poniesienia kosztu naprawy. Niestety zabezpieczenia te padają jak zaczynamy majstrować wieszkami typu piggy back.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Kawas » 5 października 2005, 15:14

dzięki za odpowiedź,
projektu 550 nie komentuje -bo to nie moje auto, chociaż jak sie skończyło wszyscy wiedzą,
pozdrawiam
Zobacz Profil
Kawas
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 maja 2004, 23:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: auq+

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 5 października 2005, 15:29

Kawas napisał(a):dzięki za odpowiedź,
projektu 550 nie komentuje -bo to nie moje auto, chociaż jak sie skończyło wszyscy wiedzą,
pozdrawiam
ME7.5 +AUQ+Big turbo = :shock: i tego sie trzymajmy.
Przy 1.4 + turbo oczka są mniejsze ale to tylko 1.4. Kilkera z tego nie będzie a dla tych co o tytm myślą jest przynajmniej jakaś gwarancja że będzie to działało jak się do tego zabiorę czego i innym rzyczę. :wink: Dzisiaj Andy na 16 wentylach przejedzie się IBI 1.4T i opisze wrazenia . Jest właścicielem 1.4 100HP. Myślę że będzie to najleprze postawienie obok siebie bo to że, 75hp nie jeździ to wiemy .
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Kawas » 5 października 2005, 15:53

mam jeszcze jedno pytanko - a orurowanie do iby gdzie było robione?
a no i można jakieś fotki spod machy :wink: ?
Zobacz Profil
Kawas
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 maja 2004, 23:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: auq+

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 5 października 2005, 16:09

Od zeszłego roku UNITRONIC ma dział mechaniczny. Dumnie brzmi a wygląda mniej . Tam przygotowuję silniki ,orurowania ,kolektory wydechowe,i inne mechaniczne mody.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Yawel » 6 października 2005, 21:09

jestem ciekawy wykresiku,
Zobacz Profil
Yawel
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 kwietnia 2004, 19:58
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Leon Cupra R

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Tonny S » 7 października 2005, 06:31

Yawel napisał(a):jestem ciekawy wykresiku,
Oj ty leniu !! nawet nie chciało ci sie kliknąć na linka w 1 poście :roll: :wink:

Obrazek
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 31 października 2005, 19:03

Po pewnym czasie mogę napisać już o efektach jazdy tym autem.
Swoje odpowiedniki 75 i 100hp pozostwia w tyle bez problemu.
Naprędki pomiar Gtechem ujawnił następujące parametry.
0-100km/h 8.7s
1/4mili 16.5s
spalanie w korkach 11l po pewnych porawkach powinno zejśc pponiżej 10. Bez turbiny spalło tyle samo ale co to za jazda była. Podczas dosyć swobodnej jazdy udało mi się wmusić w auto 13l.
Efekt hamowania
Obrazek
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Pośpiech » 1 listopada 2005, 14:38

Ale fajnie to musi chodzić jak na 1,4 :)
MW szykuj sie na moda :-D
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Barth » 1 listopada 2005, 15:21

Pośpiech, dokladnie tak samo pomyslalem :)


MW bedzie wymiatac
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez tarlosz » 2 listopada 2005, 10:35

Andrzej napisał(a):Od zeszłego roku UNITRONIC ma dział mechaniczny. Dumnie brzmi a wygląda mniej . Tam przygotowuję silniki ,orurowania ,kolektory wydechowe,i inne mechaniczne mody.


Czyli rozumiem ze migomat itp wsjo jest:)
a jest mozliwosc wynajecie pomieszczenia do np pospawania sobie troszke roznych elementow :)
polzartm pol serio pytam :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tarlosz
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, 16:21
Lokalizacja: W-wa VAGRacing
Auto: LeonFR BigT

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Andrzej » 2 listopada 2005, 11:50

Wynajem pomieszczeń to nie jest to co misie lubią najbardziej :wink:
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez acmeadow » 31 marca 2006, 22:40

imo przerost formy nad treścią + dodatkowo obniża zabawę poziom wypowiedzi Andrzeja


ps.
jak się jest w stanie to czytanie do szczęścia nie jest potrzebne. :)
Zobacz Profil
acmeadow
 

Re: Uturbianie 1.4 16V

Postprzez Tonny S » 1 kwietnia 2006, 13:44

acmeadow, a to odgrzewanie kotleta to w jakim celu ?? bo nic nowego w temacie twoja wypowiedz nie wnosi :roll:

Przeczytaj regulamin forum.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości