Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Seat Leon 1.8T AUQ - remont silnika (?)

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Seat Leon 1.8T AUQ - remont silnika (?)

Postprzez Michał_Leon » 12 sierpnia 2016, 20:09

Witam, nabyłem dzisiaj Leona 1 z silnikiem 1.8T AUQ. Po chwilach radości przyszły momenty zwątpienia czy dobrze zrobiłem dokonując zakupu tego samochodu, a mianowicie: przy oględzinach wszystko było w jak najlepszym porządku, samochód nie puszczał dymku, olej niedawno wymieniony, normalnie żyć nie umierać, a jednak...po przyjeździe do domu i po ogólnym ogarnięciu się poszedłem bliżej przyjrzeć sie samochodowi. Odpaliłem silnik (był już dobrze rozgrzany bo nie zdążył wystygnąć po przyjeździe) i przez jakies 15-20minutek chodził sobie na wolnych obrotach, po czym przegazowałem go i wtedy poczułem silny zapach palonego oleju, odrazu po ponownym przegazowaniu już nic nie było czuć, jednak po około 3minutach ponownie przegazowałem i znowu poczułem zapach palonego oleju a w lusterku ujrzałem jak samochód puszcza niebieską chmurę. W związku z tym mam pytanie do forumowiczów: czy ktoś potrafi stwierdzić co może być tego przyczyną? Czy mam być przygotowany na generalny remont, czy może nie jest tak źle? Dodam, że czasami pomiędzy ok. 1.8tys a 3tys obrotów czuć jak samochodem szarpie.

P.S Przeczytałem już masę wypowiedzi internautów jednak nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Zobacz Profil
Michał_Leon
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sierpnia 2016, 19:49
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Seat Leon 1.8T AUQ - remont silnika (?)

Postprzez Jacol » 12 sierpnia 2016, 21:17

Ciężko powiedzieć po tym co piszesz co konkretnie, jedź do mechanika niech obejrzy turbinkę może wymagać regeneracji. Zobacz czy pod korkiem wlewu oleju nie masz "majonezu". Możesz odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy w dolocie nie ma oleju jakichś większych ilości. Tyle na razie mi przyszło do głowy na szybko, nie ma się co martwić na zapas. Z tym szarpanie to powinno wyjść jak zrobisz logi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jacol
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 3 marca 2011, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.8t+
Silnik: ARY 1.8

Re: Seat Leon 1.8T AUQ - remont silnika (?)

Postprzez marian + » 13 sierpnia 2016, 09:53

musisz pojeździć i zprawdzic ile tego oleju rzeczywiscie bierze np na 5tys km.jakim olejem fura jest zalana?może jakimś dziadem i wymiana na coś porządnego delikatnie poprawi łykanie oleju.narazie jeździc i sie nie przejmować.jaki przebieg(pewnie ze 190 tyś :-)
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Seat Leon 1.8T AUQ - remont silnika (?)

Postprzez matrix82 » 13 sierpnia 2016, 13:37

Sprawdź uszczelkę pod pokrywą zaworów, u mnie z tyłu ciekło, i trochę kapało na kolektor, przy pałowaniu czuć było przypalony olej :) chodź z tego względu niebieskiej chmurki nie powinien puszczać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
matrix82
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 31 maja 2014, 22:37
Auto: LEON I FR
Silnik: AUQ 1.8

Re: Seat Leon 1.8T AUQ - remont silnika (?)

Postprzez Michał_Leon » 13 sierpnia 2016, 16:13

Na chwilę obecną
Jacol napisał(a):Ciężko powiedzieć po tym co piszesz co konkretnie, jedź do mechanika niech obejrzy turbinkę może wymagać regeneracji. Zobacz czy pod korkiem wlewu oleju nie masz "majonezu". Możesz odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy w dolocie nie ma oleju jakichś większych ilości. Tyle na razie mi przyszło do głowy na szybko, nie ma się co martwić na zapas. Z tym szarpanie to powinno wyjść jak zrobisz logi.


Odkręciłem korek wlewu olej i majonezu nie ma, jednak czuć stamtąd benzyną (nie wiem czy tak powinno być, bo jest to mój pierwszy samochód z silnikiem benzynowym, wcześniej jeździłem tylko dieslami). Z dalszą obdukcją będę musiał poczekać do następnego tygodnia, ponieważ dopiero wtedy będę miał wolny garaż. Logi zrobię w miarę możliwości jak najszybciej tylko popytam po znajomych czy ktoś posiada kabel do Seata :D

marian + napisał(a):musisz pojeździć i zprawdzic ile tego oleju rzeczywiscie bierze np na 5tys km.jakim olejem fura jest zalana?może jakimś dziadem i wymiana na coś porządnego delikatnie poprawi łykanie oleju.narazie jeździc i sie nie przejmować.jaki przebieg(pewnie ze 190 tyś :-)


Olej jaki jest tam wlany to Shell Helix HX7 10W-40. Przebieg to 203tyś. Co do dalszej jazdy, to te 5tyś km będę nabijał prawie rok :mrgreen: (samochodu używam raptem na dojazdy do pracy i latem czasem jakiś wypad poza miasto) ale wolę nie ignorować żadnych objawów, żeby później uniknąć przykrych niespodzianek czy problemów z późniejszą odsprzedażą :D

matrix82 napisał(a):Sprawdź uszczelkę pod pokrywą zaworów, u mnie z tyłu ciekło, i trochę kapało na kolektor, przy pałowaniu czuć było przypalony olej :) chodź z tego względu niebieskiej chmurki nie powinien puszczać.


Na początku tak myślałem, że olej kapie na kolektory, jednak właśnie po drugiej przegazówce zobaczyłem w lusterku jak samochód ewidentnie puścił niebieską chmurę.
Zobacz Profil
Michał_Leon
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sierpnia 2016, 19:49
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron