Z tego co udało mi się wyczytać na różnorakich forach, to większe spalanie jest właśnie konsekwencją awarii czujnika. Komputer przyjmuje najgorszy scenariusz, czyli zbyt wysoką temperaturę gazów w sprężarce i próbuje jak najbardziej schłodzić silnik, a robi to poprzez zmniejszenie mocy silnika, opóźnienie zapłonu, oraz zalewanie cylindrów paliwem. Awaria czujnika jest najczęściej spowodowana padnięciem płytki pcb która znajduje się pod kolektorem dolotowym. Jednak przy diagnozowaniu warto najpierw sprawdzić, czy nie przetarły się kable/lub nie ma zwarcia pomiędzy ECU a wtyczką do czujnika.
Pin 1 na wtyczce czujnika to pin sygnałowy do ECU(PIN61)
Pin 2 to masa która idzie do ECU(PIN50)
Pin 3 to +12V z aku.
Przy włączonym silniku na wtyczce czujnika pomiędzy pinem 1 a 2 powinno być też napięcie 12V.
Jak wiadomo Polak potrafi, mamy więc rodaka któremu udało się zaprojektować zamiennik do płytki PCB czujnika EGT:
http://www.elfly.pl/audi/EGT/egt.htm