Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez d_adam » 21 grudnia 2012, 17:00

Czy ma ktoś jakieś informacje na temat tego czujnika? Google mówi niewiele, to forum w ogóle.

Co robi się domyślam - mierzy temp spalin ale w jakim celu ? Gdzie się znajduje ? Jakie objawy gdy jest uszkodzony ?
Auto jeździ, odpala OK, pali hmmm dużo, ale chyba w normie :D

wiki.ross-tech wspomina także o bezpieczniku, którym ?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17863/P1455

Kod: Zaznacz cały
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
Był: ASV+ Sport 134KM / 301nm by ECUProject
Był: BAM+ CupraR 252KM / 326nm by CompSport
Jest: BHZ Audi S3 Quattro 8P 353KM / 447nm by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d_adam
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, 19:36
Lokalizacja: Bytom
Auto: Audi S3 Quattro 8P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez Grześ » 21 grudnia 2012, 21:37

czujnik EGT montowany tylko w AMK i BAM termopara siedzi w turbosprężarce muszla gorąca elektronika jest pod kolektorem sacym

Jego zadaniem jest mierzenie temperatury gazow wydechowych a jesli wartość rzeczywista przekroczy dopuszczalna ECU daje sygna na wtryski i w ten sposób chroni silnik.

Aby sprawdzic jej dzialanie zaloguj sie do silnika bloki wartosci kanal 112 pierwsza wartość w C . Nie pamiętam przy jakiej temperaturze termopara zaczyna działać wiec jeśli przy zimnym silniku nic tam nie będzie trzeba go rozgrzać porządnie a wtedy temperatura sie pojawi , chyba powyżej 600C zaczyna dzialac

1.8T maja bardzo wysokie EGT nawet powyżej 900C

bezpiecznik pod egt to s243 10A

gdyby to byl bezpiecznik to błędy posypały by sie od sond lambda obydwu od MAF ,filtr węglowy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez d_adam » 22 grudnia 2012, 00:23

Dzięki wielkie za wszystkie informację. Sprawdzę co i jak i ewentualnie będę pytać dalej ;)
Był: ASV+ Sport 134KM / 301nm by ECUProject
Był: BAM+ CupraR 252KM / 326nm by CompSport
Jest: BHZ Audi S3 Quattro 8P 353KM / 447nm by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d_adam
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, 19:36
Lokalizacja: Bytom
Auto: Audi S3 Quattro 8P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez Frycu3 » 6 lutego 2016, 18:46

Cześć, w moim leonie z silnikiem amk prawdopodobnie padl ten czujnik, blad w komputerze taki sam jak u autora tematu. WNa kanale 112 C nie ma zadnego odczytu w A pokazuje sie 1100 stopni C a w B wartosc procentowa, ktora zmieniala sie przy zwiększaniu obrotow. Czy autor znalazl jakies rozwiazanie inne niz wymiana czujnika?
Zobacz Profil
Frycu3
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:53
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez barteqnh » 11 lutego 2016, 09:37

Witam,
Podłącze się pod tego posta.
Jakiś czas temu pisałem o tym,że mój leon 1.8 T Cupra R pali przy normalnej jeździe 19l/100 km.
Nie miałem zielonego pojęcia co może być powodem takiego wyniku.
Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i po podpięciu do komputera został znaleziony jeden błąd:
17861-czujnik 1 temperatury spalin P1453-35-00 przerwa/zwarcie z plusem.

Czy ten czujnik , może być powodem tak dużego spalania?
Zobacz Profil
barteqnh
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 września 2015, 09:15
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez Frycu3 » 18 lutego 2016, 10:00

Z tego co udało mi się wyczytać na różnorakich forach, to większe spalanie jest właśnie konsekwencją awarii czujnika. Komputer przyjmuje najgorszy scenariusz, czyli zbyt wysoką temperaturę gazów w sprężarce i próbuje jak najbardziej schłodzić silnik, a robi to poprzez zmniejszenie mocy silnika, opóźnienie zapłonu, oraz zalewanie cylindrów paliwem. Awaria czujnika jest najczęściej spowodowana padnięciem płytki pcb która znajduje się pod kolektorem dolotowym. Jednak przy diagnozowaniu warto najpierw sprawdzić, czy nie przetarły się kable/lub nie ma zwarcia pomiędzy ECU a wtyczką do czujnika.
Pin 1 na wtyczce czujnika to pin sygnałowy do ECU(PIN61)
Pin 2 to masa która idzie do ECU(PIN50)
Pin 3 to +12V z aku.

Przy włączonym silniku na wtyczce czujnika pomiędzy pinem 1 a 2 powinno być też napięcie 12V.

Jak wiadomo Polak potrafi, mamy więc rodaka któremu udało się zaprojektować zamiennik do płytki PCB czujnika EGT:
http://www.elfly.pl/audi/EGT/egt.htm
Zobacz Profil
Frycu3
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 stycznia 2016, 17:53
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez szymon89 » 16 października 2017, 19:09

Witam czy ktoś może mi blizej sprecyzować gdzie ten czujnik g235 sie znajduje z góry dziekuje
Zobacz Profil
szymon89
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 08:31
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez Dziekan » 24 października 2017, 10:32

Pod kolektorem dolotowym.
Zobacz Profil
Dziekan
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 28 czerwca 2017, 19:48
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czujnik G235 - EGT - temp spalin - 06A919529

Postprzez szymon89 » 24 października 2017, 21:40

Ok dzięki będę szukał :D
Zobacz Profil
szymon89
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 08:31
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości