Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez andrzej777 » 31 października 2018, 03:44

Witam,

mam problem z Toledo 1.6 16V AUS z LPG. Auto nagrzane, jadę 90km/h nagle obrotomierz zaczynaja skakać jak szalony (czasem spada o 1000 czasem 2000 RPM i wraca do prawidłowej wartości i tak w kółko), silnik mocno szarpie. Po chwili obrotomierz spada do ZERA, jest sygnał dzwiękowy, zapala się check i miga kontrolka od oleju. Silnik nadal pracuje, jade dalej, na obrotomierzu 0 RPM. Po wciśnieciu sprzęgla finalnie silnik gaśnie. Po odpaleniu ponownym jadę dalej jak gdyby nigdy nic. Czasem bywało, że zaczynał chodzić na 2 cylindry - komputer chyba odcinał "niepracujące" cylindry, po zgaszeniu i odpaleniu wszystko OK. Czasem check sam gasł, czasem trzeba było kasować.

Czasem jest tydzień spokoju, a czasem są dni, że ciągle są problemy.
Zauważyłem, że często temat pojawia się jadąc ze stałymi obrotami np. 2500RPM i wjeżdzam na wzniesienie, ale nie jest to regułą.

Zauważyłem też, że czasem trzeba trochę długo kręcić rozrusznikiem, czasem obrotomierz wskakuje na obroty nawet dopiero po 1.5-2 sek od odpalenia auta.

Raczej nie jest to uszkodzenie obrotomierza czy całego licznika, bo VCDS też "widzi" te spadki czy jazdę z 0 RPM.

Wymienione ostatnio na nowe:
- świece NGK
- cewka BERU
- przewody WN BREMI
- czujnik położenia wału DELPHI
- czujnik położenia wałka BOSCH

Zdjęcie z VCDS w załączniku.

Znalazłem identyczny temat na forum, gość napisał, że był olej we wtyczkach (od czujnika wału i czujnika podciśnienia) blisko bagnetu, po czyszczeniu zero problemów.
Dziś to rozebrałem - u mnie było sucho i czysto, nie pomogło.

https://www.youtube.com/watch?v=DpCu116 ... e=youtu.be

https://obrazki.elektroda.pl/6141243100_1534118131.jpg
Zobacz Profil
andrzej777
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 października 2018, 16:59
Region: wielkopolskie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AUS 1.6

Reklama

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez myszazwc » 31 października 2018, 07:34

Obstawiam cewkę
Co do P1152 regulator ciśnienia paliwa,wtryskiwacze,pompa paliwa,szczelność układu dolotu i wylotu do sprawdzenia i jeszcze układ recyrkulacji spalin,układ pochłaniania par paliwa,sprawdzić sondy lambda
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
myszazwc
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 26 maja 2017, 13:27
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: tolek
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez marcin7x5 » 31 października 2018, 11:41

Masz wypadanie zapłonu na cylindrze 1 i 4. Zakręć całkowicie LPG i zobacz czy podczas jazdy na samym Pb też będzie się tak zachowywać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez andrzej777 » 31 października 2018, 15:39

Tak, na benzynie jest to samo.
Zobacz Profil
andrzej777
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 października 2018, 16:59
Region: wielkopolskie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez marcin7x5 » 31 października 2018, 17:00

Skoro układ zapłonowy jest nowy to pozostaje sprawdzić zasilanie silnika w paliwo oraz kompresję. Nie wiadomo czy też czujnik wału korbowego jest dobry. To że nowy nic nie oznacza. Warto przemierzyć wiązkę elektryczną pod kątem ciągłości przewodów i ewentualnych zwarć. Trzeba też zajrzeć w podszybiu czy komputer nie jest zawilgocony oraz czy ma dobrą masę (-).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez andrzej777 » 13 listopada 2018, 03:40

Do sterownika dobrałem się kilka dni temu, powyciagałem z niego obydwie wtyczki - sucho i czysto, wszystkie piny OK. Niezbyt wiem, gdzie jest masa sterownika.

-- 13 listopada 2018, 03:40 --

Są nowe fakty. Podczas gdy obrotomierz wariuje, a silnik szarpie słyszę cykanie jakiegoś przekaźnika. Jakby za licznikiem.
Zobacz Profil
andrzej777
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 października 2018, 16:59
Region: wielkopolskie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez marcin7x5 » 13 listopada 2018, 15:34

Sprawdź / podmień przekaźnik 409.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez andrzej777 » 13 listopada 2018, 15:54

Czyli zdemontowac klape pod kierownica i tam bedzie ? Od czego to przekaznik?
Zobacz Profil
andrzej777
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 października 2018, 16:59
Region: wielkopolskie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez marcin7x5 » 13 listopada 2018, 18:39

Tak jest tam ten przekaźnik. Jest on od zasilania pompy paliwa, sterownika chyba też...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez Szymko » 13 listopada 2018, 21:33

A nie lepiej po prostu uderzyć do ogarniętego mechanika a nie wymieniać na chybił trafił czujniki, przewody, cewki?

Widzę, że jesteś z wielkopolski. Jeżeli gdzieś z okolic Poznania to na Twoim miejscu skontaktowałbym się z Kimochem
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: 1.6 16V AUS Szarpie, obrotomierz wariuje

Postprzez andrzej777 » 14 listopada 2018, 01:39

No to jest jakies rozwiazanie, ale na pewno wymiana calego ukladu zaplonowego autu nie zaszkodzila, i tak predzej czy pozniej musialbym to zrobic. Cewka w sumie byla spekana + zieleninka na 2 fajkach. Do Poznania mam 150km, auto jest potrzebne 7 dni w tygodniu. Mam multimetry, vcds, niedlugo bede mial oscyloskop na wlasnosc i dlatego tez uderzam na forum, chce wspolnymi silami woz naprawic i podzielic sie rozwiazaniem. Mechanik pewnie swojej wiedzy “nie sprzeda” bedzie “naprawione, nalezy sie 500 netto”. W ogole temat jest na tyle trudny, ze problem pojawia sie znienacka, bywa, ze tydzien jest ok, a pozniej caly dzien kaszana.
Zobacz Profil
andrzej777
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 października 2018, 16:59
Region: wielkopolskie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AUS 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości