Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez matiziolek21 » 17 listopada 2016, 00:39
Witajcie,
Przeszukałem forum, ale typowo o evapie nie ma nic napisane. Z czasu wyskoczy mi błąd 16825 System odpowietrzania zbiornika: zmniejszenie przepustowości który łączy się z 17705 spadek ciśnienia między turbo, a przepustnicą. Gdzieś w sieci wyczytałem ze może być to związane z usterka zaworkw od Evap'a. Pytanie - gdzie znajdują sie te dwa zaworki? Pytanie drugie - gdzie ewentualnie zaslepić evap aby nie przeszkadzał w pracy silnika?
Na YT jest filmik jak wyrzucają cały system, ale wolałbym żeby został pod maską.
Pozdr
-
Zobacz Profil
matiziolek21
- Signo

-
- Posty: 134
- Dołączył(a): 4 listopada 2014, 23:25
- Auto: Leon 1.8T
- Silnik: benzyna 1.8 turbo
przez marcin7x5 » 17 listopada 2016, 20:15
Zobacz na takim czarnym zbiorniczku w okolicach zbiornika spryskiwacza i płynu chłodniczego czy cyka cyklicznie. To jest właśnie ten zawór co otwiera dopływ oparów paliwa do dolotu. Ten zaworem jest zaworem jednokierunkowym tzn puszcza tylko w stronę od zbiornika. Być może jest nieszczelny.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3890
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez matiziolek21 » 17 listopada 2016, 21:06
No tak, to to wiem, doczytałem, że układ ten rozgałęzia się na dwie części, z których jedna trafia do przepustnicy a druga do rury przed turbosprężarką, i na tych przewodach są dwa zaworki, czy tak jest też w 1.8 t?
-
Zobacz Profil
matiziolek21
- Signo

-
- Posty: 134
- Dołączył(a): 4 listopada 2014, 23:25
- Auto: Leon 1.8T
- Silnik: benzyna 1.8 turbo
przez Podkopnik » 4 lutego 2019, 22:25
Ktoś ma schematy jak ten EVAP usunąć w Leonach?? Dużo jest z tym zabawy?
-
Zobacz Profil
Podkopnik
- Sport

-
- Posty: 286
- Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Region: mazowieckie
- Auto: Leon 1M
- Silnik: AJQ 1.8
-
przez bania » 5 lutego 2019, 19:24
Hej może ja też podepne się pod temat bo na moją przypadłość też nic sensownego nie wyczytałem. A mianowicie u mnie było tak że: zaczęła mi chodzić głośno pompa SAI więc wg artykułu zagranicznego, youtuba i forum wywaliłem ją i inne graty. Kilka dni było ok do póki nie spadła temperatura powietrza i silnik nie przypomniał sobie ze w jego ECU jest SAI więc wywalił mi check na desce. Po przeszukania forum znalazłem możliwość zastosowania opornika (zamówiłem i zastosowałem). Dwa dni spokoju i uciechy że na desce nic nie świeci skończyło się wywaleniem następnego błędu i checkiem a mianowicie teraz wywala mi błąd N80 jakoś tak pisalo: 17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit, czyli że otwarty obwód zawór N80 tych oparów czy jakoś tak. Kasowanie błędu wystarcza na 1-2 uruchomienie silnika i znowu wywala błąd. Miał ktoś takie coś? Jak się uporać z tym?
-
Zobacz Profil
bania
- Stella

-
- Posty: 18
- Dołączył(a): 3 maja 2017, 20:10
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: LEON 1.8T 20V 4 ARY
- Silnik: ARY 1.8
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość