Cześć,
Potrzebowałbym pomysłu/pomocy, a przy okazji może będzie to dla kogoś poradnik jak zabrać się za 1.8t.
W moim Leonie cyklicznie pojawia się błąd: "17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - -". Po przekopaniu internetu okazuje się, że dość powszechny problem w tym silniku.
Krótka historia samochodu: Poprzedni właściciel jeździł większość życia na benzynie, postanowił założyć LPG i zaczęły się problemy z samochodem, szarpanie, check engine, brak mocy etc. Instalatorzy umywali ręce. Wymienione cewki, świece, przepływka, przepustnica + okazało się, że kilka węży w dolocie było dziurawych. W momencie kiedy go kupiłem samochód jeździł, ale błąd "różnicy ciśnień" wciąż się pojawiał, oraz ewidentnie można było odczuć, ze samochód ma "lepsze i gorsze dni", czyli czasami wgniatało w fotel, a czasami ciężko było przyśpieszyć.
Instalacja strojona na nieszczelnym dolocie, więc źle wystrojona.
Ori cewki ze względu na wiek i przebieg miały prawo paść po założeniu LPG.
Przepływka i przepustnica prawdopodobnie sprawne.
Wracając do tematu pojawiającego się błędu, co zrobiłem dotychczas:
1) Sprawdzenie zaworu D.V. wg poradnika: https://www.youtube.com/watch?v=uwl2yIAFJhs
Rezultat: zawór sprawny.
2) Sprawdzenie szczelności układu dolotowego wg. poradnika: http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/boostleak.html&category=5 (dla ludzi chcących wykonać taki test: należy pamiętać o odkręceniu korka oleju ponieważ nadciśnienie w misce olejowej może nam narobić szkód z uszczelnieniami)
Rezultaty: Kolejne 2 węże nieszczelne + nieszczelność króćców od gazu wkręconych do kolektora dolotowego.
Efekt: Problem wciąż jest.
3) Logi
Kanały 002/033
Benzyna
http://vaglogi.pl/log-002_033_l39wo7.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_9569MhV.html
LPG
http://vaglogi.pl/log-002_033_boA1s.html
Kanały 003/020
Benzyna
http://vaglogi.pl/log-003_020_wB90e.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_A9Dy3F.html
LPG
http://vaglogi.pl/log-003_020_WO7ag.html
Kanały 115/118
Benzyna
http://vaglogi.pl/log-115_118_okUmy1.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_jfD15.html
LPG
http://vaglogi.pl/log-115_118_l4xtm2.html
Po logach doszedłem do wniosku, że musi być jeszcze gdzieś nieszczelność.
4) Kolejny test szczelności, tym razem co się dało odkręcić/odpiąć/zdemontować to starałem się to robić + nabicie układu większym ciśnieniem tj. 0,6~0,7 bara
a)Nieszczelność na stronie zimnej turbiny, na wyjściu.
Wstępnie zaklejone klejem dwuskładnikowym, po 100km szczelne.
https://i.imgur.com/tVaDXiS.jpg
https://i.imgur.com/yKzo6zA.jpg
b) Nieszczelność na zaworze N75
https://i.imgur.com/RMEFJqA.jpg
c) Minimalna nieszczelność na przewodzie podciśnienia do D.V.
Jest to jeden z tych przewodów które były pęknięte, dlatego tymczasowo jest założony zwykły wąż pneumatyczny(z jednej strony rozciągnięty). Wąż ten jest nietypowy ponieważ z jednej strony ma średnicę wewnętrzną fi4, a z drugiej fi7 - w sklepie motoryzacyjnym powiedziano mi, że nie ma, na internecie też ciężko go znaleźć.
https://i.imgur.com/iSpsttQ.jpg
5) Po zaklejeniu turba zrobiłem log 115/118, niestety byłem sam więc nie wyłączyłem logowania przy maksymalnych obrotach.
http://vaglogi.pl/log-115_118_19kt4OV.html
PYTANIA:
1) Co zrobić z nieszczelnością na turbinie?
2) Gdzie kupić wężyk podciśnienia D.V.? (06A 133 781A)
3) Jak sprawdzić czy ten zawór N75? (tymczasowo zakleję go klejem dwuskładnikowym)
4) Jak sprawdzić szczelność układu odpowietrzenia skrzyni korbowej, znajduje się od strony grodzi silnika i nie ma tam dostępu?
5) Czy pompa SAI może uruchamiać się ponownie po ok 3-5 minutach pracy silnika, u mnie uruchamia się przy rozruchu na 90s, a następnie po jakimś czasie uruchamia się ponownie na 10-15s.
4) Jakieś pomysły gdzie jeszcze zajrzeć, co sprawdzić?