Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez jakub512 » 2 listopada 2021, 11:35
Witam,
mój Seat z 2001 roku (1.6 16v AUS, 235k przebiegu) przez równy rok przejechał 8000 km i zużył 7 litrów oleju silnikowego (Motul 5W40). Czy to już czas na remont czy można jeszcze nim jeździć? Co może być przyczyną? Głowica czy raczej pierścienie? Dodam że zimny silnik pracuje jak diesel to znaczy klekocze prawie jak TDI ... Czy może zmienić olej na 10W40 lub coś innego?
-
Zobacz Profil
jakub512
- Stella

-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 10 lutego 2015, 11:01
- Lokalizacja: Bełchatów
- Auto: Seat Leon
- Silnik: AUS 1.6
przez Maszan » 2 listopada 2021, 14:49
Jak przeglądy przechodzi i Ci nie zależy to jeździj. Kopci po odpaleniu na zimnym/ciepłym? Raczej to i to skoro tłoki na zimnym słychać - cichnie po nagrzaniu?. Jak chcesz robić głowicę to grzechem byłoby nie wyjecie tłoków i wymiana pierścieni.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
-
Zobacz Profil
Maszan
- Signo

-
- Posty: 143
- Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
- Lokalizacja: Skawina
- Region: małopolskie
- Auto: Seat Leon 1M
- Silnik: BCB 1.6
przez marcin7x5 » 2 listopada 2021, 17:43
Prawdopodobnie dużo pomogłaby wymiana uszczelniaczy zaworowych. Z pewnością są twarde jak skała. Dodatkowo odgłos pracy silnika niczym diesel świadczy zapewne o wytarciu/owalizacji tłoka i cylindra. To znana przypadłość silników 16v. Moim zdaniem nie warto robić remontu za ok 2-3 tyś zł w aucie o wartości 5 tyś.
Sam mierzę się z identycznym problemem i niestety ekonomia bierze górę coraz bardziej....
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość