Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie jakie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 24 września 2010, 21:25

jury82 napisał(a):W związku z tym proszę o poradę w kwestii doboru instalacji. Na co zwrócić szczególną uwagę

Na gazownika właśnie! Nawet jeśli założy Ci najlepsze graty i puści bez rzetelnego strojenia ( a nie daj Boże po autokalibracji jak by jej nie zachwalał) będziesz cieszył się niedługo, jeśli nie wcale.
Polecam:
-stag 300-4 plus
-magic III
-Hana (lub Magicjet-opcja budżetowa)

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Reklama

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez roboform550 » 26 września 2010, 11:37

Stag300.4+
hana2000/matrix hd544
magicIII lub skorpion gt z zewnętrznym zaworem valtek BFC
butla 630/200 47 litrów
wielozawór tomasetto extra
całość zrobiona na Faro 13 mm
filtr certools-a z włókna szklanego z wydłużonym wkładem
trójniki metalowe
złączki kątowe i proste Faro
mozna by dać wlew w klapkę ale trzeba trochę rzeźby
Zobacz Profil
roboform550
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31 października 2008, 18:47
Lokalizacja: prawie Kalisz
Auto: Golf IV 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 26 września 2010, 18:46

Butla wchodzi 55 litrów,
z wlewem pod klapką faktycznie rzeźba, bo nie ma do czego przykręcić

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 27 września 2010, 10:13

sporo informacji znajdziesz na lpg-forum.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez roosman » 30 września 2010, 14:21

nass napisał(a):z wlewem pod klapką faktycznie rzeźba, bo nie ma do czego przykręcić


A ja zrobiłem patent z filmów o bondzie i było tak
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Za drobną opłata sprzedam patent :D
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez wgi » 30 września 2010, 14:32

:hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

masakra :hahaha:
No ale trzeba przyznać, że zajebiście zrobione :D
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez marcinkosky » 30 września 2010, 19:46

roosman napisał(a):Za drobną opłata sprzedam patent


patent stary jak swiat ;) kiedys rozwalil mnie typ w stareym VW JETTA bo wlew mial za znaczkiem VW ;) odkrecales znaczek i tankowales ;) ale chyba jednym z najlepszych miejsc jest obok wlewu benzyny :) przynajmniej sie nie zasyfi...
Był Leon 1.8 jest V40 1.9D :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinkosky
Sport
Sport
 
Posty: 319
Dołączył(a): 19 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V40

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez roosman » 1 października 2010, 07:24

wgi napisał(a):No ale trzeba przyznać, że zajebiście zrobione :D
same zalety takiego rozwiązania. 1 nie psuje wyglądu, ładnego teesowego zderzaka, przy późniejszej odsprzedaży dziura w tym miejscu nie jest dla nikogo problemem :)

marcinkosky napisał(a):patent stary jak swiat ;)
hmm - ja miałem tak że tablica na górze mi się blokowała. A po drugie to na stacjach, tankerzy mocno się dziwili i każdy mówił że takiego patentu jeszcze nie widział :)



marcinkosky napisał(a):ale chyba jednym z najlepszych miejsc jest obok wlewu benzyny :) przynajmniej sie nie zasyfi...
tu też się nie syfił.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 8 stycznia 2011, 18:41

Siemka,
Czy, żeby dać wlew pod tablicę to trzeba zderzak sciągać? U mnie przwdopodobnie gaz zawita we wtorek i chciałbym poczynić przygotowania jeśli konieczny będzie demontaż zderzaka.

Jakiej średnicy otwór trzeba wyciąć w zderzaku?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 8 stycznia 2011, 22:11

airzocho napisał(a):Siemka,
Czy, żeby dać wlew pod tablicę to trzeba zderzak sciągać? U mnie przwdopodobnie gaz zawita we wtorek i chciałbym poczynić przygotowania jeśli konieczny będzie demontaż zderzaka.

Jakiej średnicy otwór trzeba wyciąć w zderzaku?


Powinno dać radę bez ściągania zderzaka, jak spojrzysz pod auto to między zderzakiem i blacha jest sporo miejsca, żeby włożyć klucze - przynajmniej w TS.
Otwór wywiercą Ci gaziarze, dobrze by było gdybyś przygotował wcześnie odchylanie tablicy - mogą zrobić, że się tak wyrazę, mało estetycznie ;) Jedna uwaga zwróć uwagę, żeby wlew nie był zbyt wysoko bo będzie problem z podpięciem pistoletu.

BTW, jakie graty wrzucasz?

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 8 stycznia 2011, 22:58

-Stag 300+
-pojedyncze MagicJet (opcja budżetowa), jak przyjdzie kasa, a Magicy sie nie sprawdzą założę Matrix544 lub Hana2000
-reduktor KME Silver Turbo (wejscie rozwiercone z 6 na 8 mm)
-przewody faro 8mm
-wielozawór Tomasetto super

a tablicę poprostu zdejmę i położę na tylną półkę póki nie znajdę satysfakcjonującego rozwiązania.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez marc1ju » 9 stycznia 2011, 20:14

cześć,
miałem takie autko z LPG
pierwsza konfiguracja jaka zaproponowal mi "gazownik" poszla po klilku miesiacach jazdy z "lapciem na gazie" do kosza
ostatecznie jezdzilem na stag 200, scorpion ST, magic jet, miedz 6mm

to nie jest wystarczajacy zestaw do tego silnika chyba ze bedziesz jezdzil jak emeryt

reduktor silver - mialem w pierwszej konfiguracji - nie dotykaj tego , za slaby do silnika 180KM w turbinie,
magic jet - wydajnosciowo OK, ale raczej to nie jest trwaly wtryskiwacz, ja mialem z dobrej serii produkcyjnej a i tak co 5tys km musialem czyscic bo sie zimne kleiły

po moim doswiadczeniu to tylko jak sugeruja wyzej:

stag 300-4 plus
reduktor magic III lub scorpion GT z zew zaworem
miedz 8mm lub faro
wtryskiwacze hana 2000, lub matrix hd544

no i oczywiscie poprawny montaz + strojenie na trasie
taki zestaw to min aby silnik smigal jak na PB

pzdr
Zobacz Profil
marc1ju
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 maja 2007, 06:36
Lokalizacja: okolice wawa
Auto: leon 1.8T SPORT

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 9 stycznia 2011, 20:39

Ja będę miał Silvera turbo, ponoć jest do 260KM, ale jak obrobi 200 to mi styknie.

Scorpiona GT trzeba by "poprawić" m.in. wyrzucając elektrozawór na zewnątrz i takiem tam, ale wtedy mogę zapomnieć o ogólnopolskiej gwarancji.
Z tego co czytałem Magic III by dał radę wydajnościowo i termicznie ale ponoć puszczają gaz w układ chłodzenia.

Na razie leci zestaw jak napisałem, bo nie mam kasy na lepszy.
Stag 300 plus i instalacja na 8mm dają pole do ewentualnej wymiany wtryskiwaczy i reduktora w razie jakby co.
Zobaczymy co będzie, jak KME silver turbo zanotuje zbyt duże spadki cisnienia to każe im założyć Magica III. W każdym bądź razie nie odbiorę auta, które będzie się krztusiło podczas wyprzedzania.
Magic Jety tak jak pisałem są opcją budżetową, nie stać mnie na Hany :(

Strojenie na trasie będzie, zawsze to robią i bez tego żaden samochód od nich nie wyjechał, m.in. dlatego powierzyłem montarz temu zakładowi.

Zobaczymy co i jak. Sam jestem ciekaw.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez oczkolek » 9 stycznia 2011, 21:43

A ja proponuje poszukać postów (tematu) forumowicza "Gajdar" i jego perypetii z zagazowanym 1.8T
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9308
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Martini » 9 stycznia 2011, 23:11

Wtrące swoje trzy grosze.Wszystkim zastanawiajacym sie nad montażem instalacji gazowej proponuje przemyslenie tego po raz enty.Mialem do czynienia z gazem/sekwencja i szczerze odradzam kazdemu,zeby to byl nawet najlepszy model i typ gratow.Co paliwo to paliwo,gaz to zabojstwo dla motoru.Lepiej zmienic auto na mniej paliwozerne.Btw co to za wyscigowka majaca 200KM z kurkiem od gazu.A przy ewentualnym "wyscigu" na swiatłach i tak kazdy przełacza na paliwo zeby nie zgasł..bez urazy oczywiście.Pozdrawiam LeonManiaków.
Martin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martini
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 września 2010, 19:00
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leo ASV

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez adii100 » 9 stycznia 2011, 23:54

Ja mam silnik 1.8T z lpg przejechane 70tys i jak narazie nie narzekam na prykniecia czy gasniecia;p Nie powiem ciut roznica jest miedzy pb a lpg, ale tez daje rade i cos za cos 130zl ponad 400km :)
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 10 stycznia 2011, 06:24

Martini napisał(a):Wtrące swoje trzy grosze.Wszystkim zastanawiajacym sie nad montażem instalacji gazowej proponuje przemyslenie tego po raz enty.Mialem do czynienia z gazem/sekwencja i szczerze odradzam kazdemu,zeby to byl nawet najlepszy model i typ gratow.Co paliwo to paliwo,gaz to zabojstwo dla motoru.Lepiej zmienic auto na mniej paliwozerne.Btw co to za wyscigowka majaca 200KM z kurkiem od gazu.A przy ewentualnym "wyscigu" na swiatłach i tak kazdy przełacza na paliwo zeby nie zgasł..bez urazy oczywiście.Pozdrawiam LeonManiaków.
Martin


W ciągu roku zostawiłem w kieszeniach koncernów paliwowych 15 tysięcy złotych. Przy podobnym przebiegu w 2011 roku zostawię 8 tysięcy. Co to za 200Konne auto z kurkiem od gazu? Powiem, od razu ;) Auto człowieka myślącego, szkoda, że tak późno, bo gaz powinien wylądować w nim rok temu.

Sprzedać auto? Wiem co mam, stan techniczny bdb, na allegro przez 2 miechy, z ceną zjechałem do 13 tysięcy i nikt nie chce brać. Sprzedać za 10 tysięcy dołożyć 20 i kupić ARL (nie wiadomo, czy nie będzie zajechany)? Pożycz 20 tysi i nie ma problemu. Ja wolę włożyć instalację za 3 tysie, a stan techniczny autka spokojnie pozwoli na bujanie się nim przez kolejne 2-3lata.
TAK mam auto co ma 200KM i nie stać mnie na benzynę, która jest po 5,30zł/l, tym bardziej nie mam wolnych 20 tysi na porównywalnie szybkiego diesla. Chociaż skłamał bym jeśli powiedział bym, że kupiłem 1.8T bo był 20 tysi tańszy od ARL. :P

Padnie motor? Zabójstwo dla silnika? Wpisz w google "zajechałem silnik w 1.8T z powodu LPG" pewnie wyskoczą posty osób, które nigdy LPG nie miały i teoretyzują a wierz mi, że zagazowanych 1.8T są setki. Na tym forum kilkanaście.
Co do Gajdara: Sam stwierdził, że spaprali mu montarz, ja do tego nie dopuszczę.

Niepoprawnie założone i źle dobrane LPG może sprawiać problemy, ale bez LPG samochody też się psują.

Pozdrawiam więcej w temacie się wypowiem jak zagazuję i przejadę 10kkm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Troll » 10 stycznia 2011, 08:45

A wszystkiemu winna jest sytuacja w naszym pięknym kraju. Gdyby stosunek zarobków do kosztów życia był podobny do krajów na zachód od nas, to takie kombinacje stosowaliby jedynie mniej zamożni ludzie. Czy warto jeździć na gazie? , pewnie z ekonomicznego punktu widzenia tak, jedyne co może martwić to fakt ,iż większość aut,które maja zamontowaną instalacje gazową są często mocno eksploatowane , ponieważ de facto jeździ sie taniej a w momencie odsprzedaży trudniej taki pojazd sprzedać. Ludzie,którzy poszukują auto nietuzinkowego często obchodzą gazownika szerokim łukiem. Czy instalacja LPG wpływa na żywotność silnika , niech się wypowiadają specjaliści, ale nie tacy,którzy montują to w samochodach, bo ich odpowiedz jest raczej wiadoma, ani właściciele aut bez LPG,tzw przeciwnicy gazu , bo oni również maja określone od dawna na ten temat zdanie.
Zobacz Profil
Troll
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 7 sierpnia 2010, 22:23
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Martini » 10 stycznia 2011, 09:09

airzocho


Wszedzie znajdziesz wielu zwolenników jak i przeciwników inst.gazowej.Z tego co można zauważyc wszyscy ktorzy są na + za głowny powod podaja koszt jazdy.No i nic dziwnego bo inst.gazowa po to została stworzona.Moje zdanie co do gazu sie nie zmienia a dlatego ze ekploatacja (używanego) auta z sekwencja kosztowała mnei sporo nerwów.Gdy padła jednostka sterująca trzeba było wysłac kompa na regeneracje końcówek czy coś,a auto stało 5 dni,bo fury nie odpalisz bez kompa.(jeden problem z wielu) Co do kupna ARL.Mozna kupic owiele taniej ASV bądz innego smierdziela w ktorym odpowiedni program daje sporo frajdy z jazdy.Choc ropa rowniez idzie w gore, koszt moze minimalnei wiekszy od zagazowanej fury to jednak to "mokra" ciecz w silniku.Na nowej inst pojezdzisz bezproblemowo moze 2 lata, jesli bedziesz dbał o nią.Btw życze bezproblemowej jazdy.Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martini
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 września 2010, 19:00
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leo ASV

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez marc1ju » 10 stycznia 2011, 21:14

oki,
uparłeś się na silvera twoja sprawa, na bank nie wydoła ciśnieniowoi termicznie przy duzym obciazeniu silnika, (w szczegolnosci zima)
jak bedziesz ustawiac instalke na trasie to spytaj instalatora do ilu spada cisnienie gazu przy "bucie"???
silver powinien byc ustawiony na 1,15 - 1,20 dla tego silnika, cisnienie nie powinno spadac ponizjej 1,00
dobry test to kilka razy pod rzad moze nie do odcinki ale tak pod 6tys obrotow na trzech pierwszych biegach , a na nastepnych przyspieszanie z gazem w podlodze.

jesli juz maja byc magic jet to pionowo w dol, i mozna je umiescic bardzo blisko wkretek w kolektorze-a wkretki bardzo blisko wtryskiwaczy PB i pod takim samym katem (waz pomiedzy wkretka w kolektorze a koncowka wtryskiwacza 3-4cm)
w takiej pozycji posluza troche dluzej

pzdr
czekamy na screeny
najlepiej po montazu i regulacji daj printscreena z ustawien i map - zobaczymy jak to wystroili i jak sie posilkuja brakiem wydajnosci reduktora:-)
Zobacz Profil
marc1ju
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 maja 2007, 06:36
Lokalizacja: okolice wawa
Auto: leon 1.8T SPORT

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez kuraszd » 11 stycznia 2011, 11:28

Tez myśle o LPG czy ktoś mógłby podrzucić jakiegoś DOBREGO gaziarza w Trójmieście? z góry dzięki
1m - ASV 139p 307Nm
1p - BXE seria - skradziono :(
1m - AUQ seria ale zawsze jakies plany są ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kuraszd
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9 grudnia 2009, 20:08
Lokalizacja: Lębork
Auto: Leon

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 11 stycznia 2011, 11:43

marc1ju - dzieki, podpowiedzi, instalka już się robi, powiedziałem, że będę sie czepiał wszystkiego i brutalnie egzekwował sposób montarzu. Mają dzwonić w razie czego. Silvera będę miał w wersji turbo (gazownik po moim stwierdzeniu, że silver nie obrobi silnika powiedział, że zwykły silver nie dał by rady, ale silver turbo da rade na 100%). Jakby nie dał to czeka Gold w pogotowiu na półce.
Fotki, logi i wykresy będą w ciągu kilku dni.

kuraszd - ja zakładam w Gdyni, poczekaj tydzień to będziesz wiedział czy można tam autko wstawić, ale z tego co widziałem dziś rano to chyba będę zadowolony. No i mają raty.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez kuraszd » 11 stycznia 2011, 11:56

słyszałem że tu gdzieś w Gdańsku w jakimś 4x4 autogaztechnik jakies opinie ktos z forum zakladal może? ale czekam na info jak tam w gdyni i jaki koszt jakbys mogl zapytac do 1.8 20vt będe wdzięczny
1m - ASV 139p 307Nm
1p - BXE seria - skradziono :(
1m - AUQ seria ale zawsze jakies plany są ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kuraszd
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9 grudnia 2009, 20:08
Lokalizacja: Lębork
Auto: Leon

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 11 stycznia 2011, 12:16

Koszt do 1.8T to 2800zł

Graty jak pisałem wyżej, przy okazji zmieniają mi termostat, bo zaczął się zawieszać po pełnym otwarciu i temperatury nie trzymał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez kuraszd » 11 stycznia 2011, 13:40

To czekam na opinie jak tam u Ciebie to wyszlo i jak sie sprawuje gaz. Pzdr
1m - ASV 139p 307Nm
1p - BXE seria - skradziono :(
1m - AUQ seria ale zawsze jakies plany są ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kuraszd
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9 grudnia 2009, 20:08
Lokalizacja: Lębork
Auto: Leon

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez comar » 11 stycznia 2011, 20:49

airzocho napisał(a):Zabójstwo dla silnika?


Na pewno skróci jego żywotność, jak ci wypali zawory albo wydmucha uszczelke pod głowicą to będiesz walił głową w mur. Ja się trzymam jednej zasady jak mnie nie stać na utrzymanie takiego samochodu to kupuje inny tańszy w eksploatacji a nie szukam półśrodków. Silnik spalinowy został zaprojektowany na benzyne nie na gaz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
comar
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 26 października 2009, 20:56
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A4 na 4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 11 stycznia 2011, 20:50

No i zrobione, auto ponad godzinę katowane na pustej dwupasmówce w celu odpowiedniego ustawienia instalacji. Odcięcie gazu przy 6250rpm, chociaż do testów jeździliśmy z odcięciem ustawionym na 6500.
Jeździ tak samo dobrze jak na benzynie. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Reduktor jednak KME Gold, bo Silver turbo nie doszedł na czas. Ciśnienie przy 6500 rpm nie spada poniżej 1,1bara, wtryski się nie zapętlają.
Dostałem na pendrive plik z kalibracji instalacji także jutro porobię fotki i wyedytuję tego posta wrzucając zdjęcia i wykres mapy. Zatankowałem do pełna za 115zł a nie za 300 :D Weszło 45litrów gazu.

Co do żywotności silnika: Zawory wypala jak jest za uboga mieszanka gazu. Powiem Ci więcej: podkręcenie silnika na 220KM też skraca jego żywotność, nie mówiąc już o Cuprach, które mają po 260 i więcej koni a przecież motor teoretycznie ten sam tylko bardziej wysilony. Jak czytałem posty o 1.8T na gazie to są ludzie, którzy już po 100kkm przelatali i nic się im nie wypaliło. Jeżeli wypali mi gniazda i wydmucha uszczelkę powiedzmy za 2 lata czyli po przejechaniu 60kkm to będę jakieś 15 tysięcy złotych do przodu na paliwie, a głowicę kupię za 1000zł a cały nowy silnik za 5 tysięcy. Jak mówiłem wcześniej jestem zdania, że gaz niszczy silniki zwłaszcza ludziom, którzy na nim nie jeżdżą.

Mówisz kupić tańszy w eksploatacji? Próbowałem sprzedać za 18, później 15 a stanąłem na 13 tysiącach. Myślisz, że kupiłbym za to tani w eksploatacji 1.9tdi lub 1.6 w bdb stanie? Ja myślę, że Leon 1.6 po doliczeniu rejestracji, wymiany płynów, rozrządu i innych drobnych niedociągnięć wyjdzie ok 17-18 tysięcy. Ciekawe skąd mam wziąć brakujące 5 tysięcy? Przecież nie mam nawet na paliwo...

U mnie w Leo mechanicznie wszystko gra, zawieszenie zrobione na cacy, hamulce cacy, silniczek bardzo cacy, świeżo po wymianie oleju, świec. Szkoda byłoby mi go zamienić na kota w worku z 1.6 pod maską. Przyzwyczaiłem się do jazdy tym potworkiem a skoro mogę to robić za 35zł za 100km a nie dotychczasowe 64zł to moim zdaniem wybór jest oczywisty.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez comar » 11 stycznia 2011, 21:22

Zatankowałem do pełna za 115zł a nie za 300 Weszlo 45litrów gazu.


czyli przy spalaniu 15 l/100 km gazu przejedziesz 300 km, więc za 38 zł robisz 100 km, ja wg motostatu robię za 51 zł - 100 km a nie jeżdżę jak emeryt - wiec gdzie tu połowa ceny jak pisałeś powyżej ??? + jeszcze koszta instalacji ???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
comar
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 26 października 2009, 20:56
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A4 na 4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 11 stycznia 2011, 21:59

Temat zaraz zacznie przypominać przepychankę z agrumentami typu "moja racja jest najmojsza". Nie rozumiem krytycznego nastawienia do ludzi, którzy zagazowali swoje auta, szczególnie ,że najczęściej krytykują użytkownicy diesli i kierowcy, którzy o gazie słyszeli od wujka, przeczytali w internecie itd itp. Przed montażem instalacji przejeździłem ok.5kkm na Pb, żeby poznać kondycje silnika, przeczytałem wiele tematów o gazowaniu 1.8T na różnych forach i okazało się, że na forach VW, A3, A4, A6, Octavii... lpg w 1.8T to nic strasznego, da się z tym żyć i wielu użytkowników sobie chwali... Nie znane są mi powody, dla których na leonclub lpg i 20vt to, delikatnie mówiąc, profanacja i dlaczego forsuje się tu z takim naciskiem pomysły typu zmień auto na tańsze, kup TDI itp. Każdy ma wybór i - bez obrazy - ale wolę jeździć nietuzinkowym, w miarę mocnym autem za małe pieniądze, niż dieselem z przebiegiem 3__tys km czy, nie daj Boże, Pandą, Aygo czy innym Sparkiem tylko dlatego,żeby jeździć na benzynie. Bardzo cenię sobie informacje zawarte na forum, szanuję i podziwiam ludzi, którzy wkładają dużo pracy, energii i czasu w swoje autka. Powinniście jednak spróbować zrozumieć użytkowników, którzy nie mogą lub po prostu nie chcą wydawać na Pb kupę kasy dla idei. Ja np wolę jechać na wakację za kasę, którą zostawiłbym przy dystrybutorze. Ale co kto lubi...

airzocho, jaką butlę włożyli? Ja mam 55l, wchodzi max 48l co starcza na 400km w trasie. Wrzuć fotki jak będziesz miał chwilę.

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez marc1ju » 11 stycznia 2011, 22:05

czekamy na fotki z ustawien i mapy, mozesz podlaczyc plik osc - zapis rzeczywistych parametrow podczas ustawiania, fotki spod maski - montaż :-)

oki cisnieniowo gold powinien byc OKI, ale na bank bedzie mial problemy termiczne po dluzszym "meczeniu" silniczka, ale jak jezdzisz spokojnie to nie bedzie problemow.

co do spalania dla innych zainteresowanych:
instalka dobrze wyregulowana z odpowiednimi komponentami:
normalna jazda
miasto - 12-13L (spokojnie)
trasa - 10-12L (130-140km/h)

minimalne spalanie gazu (trasa , predkosc ekonomiczna 90-110km/h) 8-9L

pzdr
Zobacz Profil
marc1ju
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 maja 2007, 06:36
Lokalizacja: okolice wawa
Auto: leon 1.8T SPORT

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 11 stycznia 2011, 22:58

comar:
Nie napisałem, że połowa tylko, że na gazie 35 a na benzynie 64. 35 to nie połowa z 64. Proszę więc nie pisz, że napisałem połowa.

Mi w mieście pali 12 litrów benzyny 98 oktanowej. Dzisiaj rano tankowałem za 100zł na BP przy cenie benzyny 5,30zł/l wychodzi więc 63,60zł za 100km. Od razu piszę, że tankuję 98, zgodnie z instrukcją obsługi (patrz dział Download > Instrukcja 1M wersja polska > str. 129).
Nie wiem ile mi pali gazu, możliwe, że 13l ale faktycznie może być i 15. W końcu powinno być około 20% większe spalanie więc uściślę: 12l/100km + 20% = 14,4l/100km tak więc koszt 100km przy cenie gazu 2,60zł (tankowałem dzisiaj wieczorem za 115zł na BP) to 37,44zł.
Co do ceny instalacji:
Jak łatwo obliczyć różnica w cenie paliwa na 100km to 26,16zł. Cena instalacji wyniosła 2800zł więc zwróci się po ok. 11kkm czyli pewnie w maju-czerwcu tego roku.

Wracając do podniesionego wcześniej tematu żywotności naszych silników: Zgodnie z tym co napisałeś i co widać w Twoim podpisie przy spalaniu średnim 11.18l/100km i jak twierdzisz 51zł za 100km, tankujesz benzynę po 4,56zł/litr. Na portalu stacjebenzynowe.pl widać, że średnia cena Pb95 na śląsku to 4.79zł/l, wnioskuję więc, że jeździsz na Pb95 (domyślam się, że z chęci oszczędności ignorujesz informację zawarte w instrukcji obsługi).
Jak pewnie wiesz liczba oktanowa paliwa określa odporność mieszanki na spalanie stukowe, co jest bardzo istotne w wysilonych silnikach z turbodoładowaniem (zwłaszcza dodatkowo tuningowanych gdzie podniesiono stopień sprężania). Wiedz, że spalanie stukowe powoduje znaczne obciążenie cieplnie oraz mechanicznie tłoka, korbowodów i innych części silnika (wg. obiegowej opinii wypala dziury w tłokach). Tak więc nie zdziwiłbym się jakby zanim wypalą mi się zawory Ty wypalisz sobie dziurę w tłoku.
Parafrazując Twoje słowa: Jeżeli nie stać Cię żeby tankować Pb98 zgodnie z instrukcją zmień samochód na tańszy w eksploatacji a nie szukaj półśrodków.
No chyba, że na Śląsku faktycznie Pb98 jest po 4,56zł/l i cały mój wywód nie ma sensu ale i tak już nie chce mi się go kasować.

Ogólnie rzecz borąc:
1-są ludzie, którzy jeżdżą 1.8T na Pb95 i nic im się złego z silnikiem nie dzieje,
2-są ludzie, którzy jeżdzą 1.8T na gazie i nic im się złego z silnikiem nie dzieje,
3-są ludzie, którzy jeżdżą 1.8T na Pb98 lub Vpower 99+ i im silniczki nawalają i mają różne dziwne awarie,
4-w sumie trochę się wbiliśmy w topic gajdara z tą naszą dysputą ;)

nass też mam butlę 55l, nie tankowałem na zupełnie pustym zbiorniku dlatego pewnie weszło tylko 45l.

Pozdrawiam wszystkich jeżdżących kuchenkami, czystej krwi benzynami i traktorami, każdy ma swoje zdanie i uważa, że jego Leon jest najfajniejszy i nikt go na innego nie namówi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Orełek » 11 stycznia 2011, 22:58

Będzie dobrze, ja na gazie przejechałem jakieś 120kkm bez problemów czego i tobie życzę.
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Martini » 11 stycznia 2011, 23:14

airzocho napisał(a):za 35zł za 100km a nie dotychczasowe 64zł to moim zdaniem wybór jest oczywisty.


Nie neguje twojego wyboru kolego,decyzja czysto ekonomiczna no i git.Ja nadmieniłem jakie sam miałem przygody z gazem,moi kumple tez.Ty chwalisz ja bede ganił i tyle.

35zl na 100km, czyli +,- 2,5 zł/l gaz ; średnio spalasz 14-15 z tego wychodzi

Moja jazda to ,czysto teoretycznie (miasto)
35 zł na 100km, czyli +,- 4,6- 5 zł/l diesla(zwykły) ; średnie spalanie to 7 z hakiem/l
Z doświadczenia wiem, ze przy mojej jezdzie 7 l po miescie to max,a jezdze "godnie".

Komu taniej wychodzi jazda? Opcje sie rownoważa..

Za Twoja osobą przemawia fakt tanszego w zakupie i mocniejszego samochodu i tu jestes gorą :P

Tyle ze ja mam "mokra" ciecz w motorku a ty suchy gaz...
Tyle odemnie,życze bezawaryjności i frajdy z jazdy.Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martini
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 września 2010, 19:00
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leo ASV

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez oczkolek » 12 stycznia 2011, 08:58

airzocho napisał(a):2-są ludzie, którzy jeżdzą 1.8T na gazie i nic im się złego z silnikiem nie dzieje,


Pożyjemy zobaczymy. Jeden już taki (z całym szacunkiem do niego bo jest fajny gość) na forum jest i też tak twierdził i potem LPG wywalał szybciej z auta niż zakładał.

Ja już wcześniej pisałem poszukajcie na forum a znajdziecie. Ja swojego zdania na ten temat nie zmienię.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9308
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez comar » 12 stycznia 2011, 09:13

airzocho napisał(a):comar:
Nie napisałem, że połowa tylko, że na gazie 35 a na benzynie 64. 35 to nie połowa z 64. Proszę więc nie pisz, że napisałem połowa.


ja widziałem coś takiego:

W ciągu roku zostawiłem w kieszeniach koncernów paliwowych 15 tysięcy złotych. Przy podobnym przebiegu w 2011 roku zostawię 8 tysięcy.


czyli wg ciebie prawie połowa taniej

co do tego na czym jeżdżę - wystarczy kliknąć w moim podpisie na link spalania i widac jak byk, że na PB 98 :) a potem pisać bajki na mój temat

no i na koniec - przykro mi, że na śląsku paliwo jest dużo tańsze niż u ciebie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
comar
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 26 października 2009, 20:56
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A4 na 4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez gajdar » 12 stycznia 2011, 10:08

oczkolek napisał(a):Jeden już taki (z całym szacunkiem do niego


to może się jednak odezwę,chociaż miałem nie wnikać.
Ja osbiście bym gazu już nie zakładał,chociaż nie jestem przeciwnikiem instalacji gazowych.Każdy niech sobie robi według swojego uznania
Wiadomym tez jest że niestety Leon 1M ma już taką niską wartość,że nawet "psucie" tego auta nie ma aż takiego znaczenia.
Co więcej chętnie poczytam jak inni zakładają LPG do PbT z czystej ciekawości , jak to się sprawuje.
Ja trafiłem na wyjątkowych partaczy (dla szukających przez google - Eliasz koło Częstochowy)
Krótko mówiąć róbta co chceta
Ja żeby mieć jak w Tesco (tanio i dobrze) kupiłem diesla.Z założonych zadań wywiązuje się w 100% ,ale jazda tym w porównaniu do PbT to ch..jnia :PPP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Hayabusa » 12 stycznia 2011, 14:44

Ja mam założoną instalacje lpg co prawda do silnika 1.6 16v (BCB)a nie 1.8T
Wszystko jest kwestią zamontowancy elementów jak i samego strojenia auta (dobry fachman)
Instalke mam juz od 10 tys km i jest ok.
To, że ktoś miał pecha i źle założoną instalke to nei oznacza, że lpg jest złe !
leon 1.6 16v + lpg
Zobacz Profil
Hayabusa
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 6 marca 2010, 06:43
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez stefdeath » 12 stycznia 2011, 16:01

airzocho napisał(a):No i zrobione, auto ponad godzinę katowane na pustej dwupasmówce w celu odpowiedniego ustawienia instalacji. Odcięcie gazu przy 6250rpm, chociaż do testów jeździliśmy z odcięciem ustawionym na 6500.
Jeździ tak samo dobrze jak na benzynie. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Reduktor jednak KME Gold, bo Silver turbo nie doszedł na czas. Ciśnienie przy 6500 rpm nie spada poniżej 1,1bara, wtryski się nie zapętlają.
Dostałem na pendrive plik z kalibracji instalacji także jutro porobię fotki i wyedytuję tego posta wrzucając zdjęcia i wykres mapy. Zatankowałem do pełna za 115zł a nie za 300 :D Weszło 45litrów gazu.

Co do żywotności silnika: Zawory wypala jak jest za uboga mieszanka gazu. Powiem Ci więcej: podkręcenie silnika na 220KM też skraca jego żywotność, nie mówiąc już o Cuprach, które mają po 260 i więcej koni a przecież motor teoretycznie ten sam tylko bardziej wysilony. Jak czytałem posty o 1.8T na gazie to są ludzie, którzy już po 100kkm przelatali i nic się im nie wypaliło. Jeżeli wypali mi gniazda i wydmucha uszczelkę powiedzmy za 2 lata czyli po przejechaniu 60kkm to będę jakieś 15 tysięcy złotych do przodu na paliwie, a głowicę kupię za 1000zł a cały nowy silnik za 5 tysięcy. Jak mówiłem wcześniej jestem zdania, że gaz niszczy silniki zwłaszcza ludziom, którzy na nim nie jeżdżą.

Mówisz kupić tańszy w eksploatacji? Próbowałem sprzedać za 18, później 15 a stanąłem na 13 tysiącach. Myślisz, że kupiłbym za to tani w eksploatacji 1.9tdi lub 1.6 w bdb stanie? Ja myślę, że Leon 1.6 po doliczeniu rejestracji, wymiany płynów, rozrządu i innych drobnych niedociągnięć wyjdzie ok 17-18 tysięcy. Ciekawe skąd mam wziąć brakujące 5 tysięcy? Przecież nie mam nawet na paliwo...

U mnie w Leo mechanicznie wszystko gra, zawieszenie zrobione na cacy, hamulce cacy, silniczek bardzo cacy, świeżo po wymianie oleju, świec. Szkoda byłoby mi go zamienić na kota w worku z 1.6 pod maską. Przyzwyczaiłem się do jazdy tym potworkiem a skoro mogę to robić za 35zł za 100km a nie dotychczasowe 64zł to moim zdaniem wybór jest oczywisty.


Ja tam popieram Cię w 100% mimo iż swego czasu w fiacie bravo 1.8 mojego brata gaz wypalił gniazda zaworów i silnik był do remontu. Jednak posiadając auto warte 13 tys. na bank bym nie lał do niego paliwa za 5,20/l zwłaszcza przy spalaniu rzedu 12l w mieście. Jako fan motoryzacji wolałbym milion razy bardziej jeździć na gazie 180konnym leonem niż droższym i słabszym ropniakiem. I tak jak pisałeś leon to nie merc AMG czy inne M3 - silnik da się wyremontować za psią kasę na używanych częściach a potem można śmigać dalej. Rozumiem, że jak ktoś kupuje auto za 200tys. z wielkim silnikiem i pakuje do niego gaz to jest to wiocha ale stare 1.8t na gazie? dla mnie bomba. Życzę bezproblemowej eksploatacji i liczę na jakiś wykres z hamowni zrobiony na lpg ;)
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 12 stycznia 2011, 17:38

Tutaj fotki wlewu:
Obrazek Obrazek

Filtr fazy lotnej z wyjściem na 4 pojedyncze wtryskiwacze:
Obrazek

Komputer LPG jest obok akumulatora:
Obrazek

Reduktor w dziurze, góra reduktora poniżej poziomu minimum w zbiorniczku:
Obrazek

Wtryskiwacze z osłonkami zrobionym i przewodów ciśnieniowych:
Obrazek

Dysze wkręcone w kolektor od spodu pod kątem czyli w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych:
Obrazek

Obraz całości:
Obrazek

Tak jak mówiłem wcześniej: nie zauważyłem różnicy w jeździe pomiędzy benzyną i gazem.

Zauważyłem, że podczas montażu ułamali mi zaczepy na filtrze powietrza na złączu z tą cienką karbowaną rurą :( Także nie obyło się bez strat :( Będę to reklamował na przeglądzie za 1500km.

Dodatkowo wrzucam plik ze strojenia, nie mam tego programu, żeby go otworzyć więc jakby ktoś wyciągnął z niego jakieś info to może wrzucić.
http://www.sendspace.com/file/mf2mim

comar Faktycznie można w to kliknąć :) Też sobie założyłem konto, także będziemy mogli porównać ile to faktycznie kosztuje. Będę wrzucał wszystkie dodatkowe koszty LPG jako "inne" (wymiana filtrów LPG, różnica w cenie przeglądu, wymiana uszczelki pod głowicą ;) , itp.) Za pół roku czy rok porównamy wyniki.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 12 stycznia 2011, 20:18

stefdeath napisał(a):Ja tam popieram Cię w 100% mimo iż swego czasu w fiacie bravo 1.8 mojego brata gaz wypalił gniazda zaworów i silnik był do remontu. Jednak posiadając auto warte 13 tys. na bank bym nie lał do niego paliwa za 5,20/l zwłaszcza przy spalaniu rzedu 12l w mieście. Jako fan motoryzacji wolałbym milion razy bardziej jeździć na gazie 180konnym leonem niż droższym i słabszym ropniakiem. I tak jak pisałeś leon to nie merc AMG czy inne M3 - silnik da się wyremontować za psią kasę na używanych częściach a potem można śmigać dalej. Rozumiem, że jak ktoś kupuje auto za 200tys. z wielkim silnikiem i pakuje do niego gaz to jest to wiocha ale stare 1.8t na gazie? dla mnie bomba. Życzę bezproblemowej eksploatacji i liczę na jakiś wykres z hamowni zrobiony na lpg ;)


polać temu panu za zdrowe podejście :piwko:

airzocho napisał(a):Tak jak mówiłem wcześniej: nie zauważyłem różnicy w jeździe pomiędzy benzyną i gazem.


Oj zauważysz, szczególnie podczas tankowania ;]

Co do programu to możesz go pobrać stąd http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
Próbowałem otworzyć plik ze strojenia Twojenia auta, ale coś się nie bardzo otwiera - rorszerzenie jakieś dziwne - *.osc.ust ?? Powinien być *.osc Popatrz, może gdzieś masz jakieś inne pliki?

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez airzocho » 12 stycznia 2011, 20:44

Plik dostałem 1, miały to być ustawienia mojej instalki, więc może to nie jest log ze strojenia tylko z ustawieniami jakiś pliczek :( Zassałem AC Gas Synchro i faktycznie pokazuje mi parametry na jakie ustawiona jest moja instalka, ale wykresów ani mapy nie ma :( 24 stycznia mam przegląd zerowy po 1500km i postaram się dostać te pliki.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 12 stycznia 2011, 21:07

Na pewno pokazuje Ci ustawienia Twojej instalki? Bo mi sie wydaje, że widzisz po prostu wartości domyślne, które są w AcGasSynchro. Żeby podejrzeć parametry Twojej instalki musiałbyś je odczytać z pliku. Czy przypadkiem w ustawieniach nie widzisz, że typ wtrysków to Valtek?

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez marc1ju » 12 stycznia 2011, 21:37

witam,
pliku nie mozna otworzyc, cos zle zapisany

montaz moze byc, zawsze mozna cos poprawic ale OKI
nie widac gdzie zamontowany jest czujnik temperatury gazu AC z trojnikiem na podcisnienie, chyba ze wszystko idzie z rozdzielacza wtryskow.
komputer sterujacy zawsze lepiej jak jest zamocowany wtyczka do dolu, ale w tym miejscu wiem ze w tym aucie jest sucho na "wior" wiec spoko - moze byc
daj fotke z bagaznika jak zamontowali butle, czy czasem nie do jazdy na wstecznym?

czekamy na dobry plik osc, lub printscreeny

najwazniejsze ze smiga bez oznak niedomagan

pzdr
Zobacz Profil
marc1ju
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 maja 2007, 06:36
Lokalizacja: okolice wawa
Auto: leon 1.8T SPORT

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Siwy » 13 stycznia 2011, 20:41

airzocho napisał(a):
comar Faktycznie można w to kliknąć :) Też sobie założyłem konto, także będziemy mogli porównać ile to faktycznie kosztuje. Będę wrzucał wszystkie dodatkowe koszty LPG jako "inne" (wymiana filtrów LPG, różnica w cenie przeglądu, wymiana uszczelki pod głowicą ;) , itp.) Za pół roku czy rok porównamy wyniki.


Dla porównania podzielę się swoim spalaniem:
Obrazek
Inne koszta, to koszta benzyny.

Instalacja założona 4kkm temu i jak na razie zero problemów, oby tak dalej. Różnic pomiędzy jazda na PB, a LPG nie widzę, więc po co przepłacać ;)

Znalazłem lepszy patent na montaż tablicy - jutro zrobię fotki i wrzucę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Siwy
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 11 kwietnia 2010, 11:53
Lokalizacja: Silesia
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Siwy » 19 stycznia 2011, 18:20

Obrazek



Obrazek


Obrazek


Przepraszam że tak długo, ale nie miałem zbytnio czasu na wrzucenie fotek.

Zawiasy dałem od góry - nie ma takiej dużej szpary pomiędzy tablicą, a podświetleniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Siwy
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 11 kwietnia 2010, 11:53
Lokalizacja: Silesia
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez nass » 19 stycznia 2011, 19:21

No to chyba mój patent lepszy - łączy zawiasy ukryte pod tablicą (jak u airzocho) i tablica pod samymi lampkami podświetlania (jak u Siwy). Nic nie wystaje, nie odstaje, wygląda jak ori. Wymagalo to doginania zawiasów i modyfikcji ramki a spowodowane było tym, że w TS-ie tablica jest cała "utopiona" w zderzaku.
Jak umyję auto cyknę fotkę ;]

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Siwy » 19 stycznia 2011, 21:36

nass, to jak Ci się to otwiera skoro nie masz szpary u góry?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Siwy
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 11 kwietnia 2010, 11:53
Lokalizacja: Silesia
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez skk123 » 25 stycznia 2011, 17:33

też się udzielę. Jak szukałem auta maj tamtego roku (od razu zaznaczam że połowę kasy mi starszy dokładał do 22tysi ) byłem zdecydowanym przeciwnikiem gazu ! ;] .. cena kochanej 98ki około 4,65 (na BP ) nie miałem ponad 30tys na Ts'a (of corse 1.8T ) a tymbardziej na ARL'a (hoho.. ) cupry nawet nie brałem pod uwagę (z czym do ludzi .. ) nie chiałem 1.9TDi które zalały nasz rynek (gdzie osiągi , jaka kiera ,fotele ;o xd.. ) więc wybór padł na sporta 2000/2001rok , kupiłem pojeździłem najpierw wszystko ok (jeździ musi palić.. ) potem doszły naprawy niestety taka jazda 4 fun robi swoje .. :) więc licząc naprawy + ciągła eksploatacja.. zacząłem odczuwać brak kasy , w obecnej chwili gdy benzin kosztuje 5,26 (bp okolice waw ) sam rozważam montaż instalacji ,wiem że sprzedać 1.8T graniczy z cudem (z gazem jest cudem ) ale przywiązałem się do silnika i tej budy , (mając okazję przejechać się TDi mój starszy ma 2,5v6 180kuc ciągle upewniam się że 1.8T to inna bajka obroty -bez ciągłego wachlarzowania biegami ;o tak więc nie mając zbyt dużo kasy żeby dołożyć do arla lub zmienić na coś innego oraz wiedząc jak wygląda sprawa sprzedaży 1.8t gaz zostaje jedyną sensowną opcją .. luz jak macie na kupno Cupry lub dobrego 1.9 Arl'a to nie dziwie się że komentarze są jakie są .. :] pozdrawiam..
btw ktoś poleci sensowny warsztat w waw/okolice waw gdzie gazują ze wszelkimi testami itp :)?
Zobacz Profil
skk123
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 16 lipca 2009, 20:00
Lokalizacja: z pod Warszawy
Auto: 20vt

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez Siwy » 28 stycznia 2011, 00:12

Poczytaj na www.lpg-forum.pl
Na pewno Ci polecą jakiegoś dobrego gazownika
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Siwy
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 11 kwietnia 2010, 11:53
Lokalizacja: Silesia
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: [PB+LPG] 1.8T - zagazowanie - doradźcie

Postprzez skk123 » 28 stycznia 2011, 12:36

inne pytanie ktoś z forum gazował w http://www.migaz-s.com.pl/ ? jak narazie większość ludzi ten warsztat poleca :) do mojego 1.8t 180kuc koło 3tysi. .
Zobacz Profil
skk123
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 16 lipca 2009, 20:00
Lokalizacja: z pod Warszawy
Auto: 20vt

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron