comar:
Nie napisałem, że połowa tylko, że na gazie 35 a na benzynie 64. 35 to nie połowa z 64. Proszę więc nie pisz, że napisałem połowa.
Mi w mieście pali 12 litrów benzyny 98 oktanowej. Dzisiaj rano tankowałem za 100zł na BP przy cenie benzyny 5,30zł/l wychodzi więc 63,60zł za 100km. Od razu piszę, że tankuję 98, zgodnie z instrukcją obsługi (patrz dział Download > Instrukcja 1M wersja polska > str. 129).
Nie wiem ile mi pali gazu, możliwe, że 13l ale faktycznie może być i 15. W końcu powinno być około 20% większe spalanie więc uściślę: 12l/100km + 20% = 14,4l/100km tak więc koszt 100km przy cenie gazu 2,60zł (tankowałem dzisiaj wieczorem za 115zł na BP) to 37,44zł.
Co do ceny instalacji:
Jak łatwo obliczyć różnica w cenie paliwa na 100km to 26,16zł. Cena instalacji wyniosła 2800zł więc zwróci się po ok. 11kkm czyli pewnie w maju-czerwcu tego roku.
Wracając do podniesionego wcześniej tematu żywotności naszych silników: Zgodnie z tym co napisałeś i co widać w Twoim podpisie przy spalaniu średnim 11.18l/100km i jak twierdzisz 51zł za 100km, tankujesz benzynę po 4,56zł/litr. Na portalu stacjebenzynowe.pl widać, że średnia cena Pb95 na śląsku to 4.79zł/l, wnioskuję więc, że jeździsz na Pb95 (domyślam się, że z chęci oszczędności ignorujesz informację zawarte w instrukcji obsługi).
Jak pewnie wiesz liczba oktanowa paliwa określa odporność mieszanki na spalanie stukowe, co jest bardzo istotne w wysilonych silnikach z turbodoładowaniem (zwłaszcza dodatkowo tuningowanych gdzie podniesiono stopień sprężania). Wiedz, że spalanie stukowe powoduje znaczne obciążenie cieplnie oraz mechanicznie tłoka, korbowodów i innych części silnika (wg. obiegowej opinii wypala dziury w tłokach). Tak więc nie zdziwiłbym się jakby zanim wypalą mi się zawory Ty wypalisz sobie dziurę w tłoku.
Parafrazując Twoje słowa: Jeżeli nie stać Cię żeby tankować Pb98 zgodnie z instrukcją zmień samochód na tańszy w eksploatacji a nie szukaj półśrodków.
No chyba, że na Śląsku faktycznie Pb98 jest po 4,56zł/l i cały mój wywód nie ma sensu ale i tak już nie chce mi się go kasować.
Ogólnie rzecz borąc:
1-są ludzie, którzy jeżdżą 1.8T na Pb95 i nic im się złego z silnikiem nie dzieje,
2-są ludzie, którzy jeżdzą 1.8T na gazie i nic im się złego z silnikiem nie dzieje,
3-są ludzie, którzy jeżdżą 1.8T na Pb98 lub Vpower 99+ i im silniczki nawalają i mają różne dziwne awarie,
4-w sumie trochę się wbiliśmy w topic gajdara z tą naszą dysputą
nass też mam butlę 55l, nie tankowałem na zupełnie pustym zbiorniku dlatego pewnie weszło tylko 45l.
Pozdrawiam wszystkich jeżdżących kuchenkami, czystej krwi benzynami i traktorami, każdy ma swoje zdanie i uważa, że jego Leon jest najfajniejszy i nikt go na innego nie namówi.