Strona 1 z 1

[1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 21 stycznia 2008, 19:17
przez kanti
Taki błąd mi odczytał facet na diagnostyce podłączając VAGa
Wykasował usterkę.

Moje pytanie, co to tak naprawdę znaczy błąd immobilizera. Co może być przyczyną takiego właśnie błędu ??

Pytam ponieważ nie chce zeby znowu za jakis czas ten sam błąd mi nie wyskoczył.

Koszt kasacji błedu w mojej okolicy to 20 zł....

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 21 stycznia 2008, 19:42
przez Streat
kanti, nie szkoda Ci kasy i czasu na takich "speców" ?? Cóż za wnikliwa diagnoza i podanie przyczyny ze strony tego "fachowca"...każdy błąd ma swój kod, który odnosi się do usterki/wadliwości działania konkretnego modułu lub części - pseudo diagności co pokupowali kable VAG wzięli się za "diagnostykę" aut :?

Za co Ty mu kasę właściwie dałeś - podobne "usunięcie" usterki osiągnąłby odłączając akumulator na kilkanaście minut.

Bez kodu błędu nikt Ci nic nie powie. Jeździj to prawdziwych fachowców a nie do Tadzia zza stodoły ;)

Na podstawie kodu można dalej szukać co było/jest nie tak

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 21 stycznia 2008, 20:23
przez bono
kanti napisał(a):Moje pytanie, co to tak naprawdę znaczy błąd immobilizera. Co może być przyczyną takiego właśnie błędu ??

A co auta nie mogłeś odpalić ?? Błąd IMMO może ci wywalić jak kluczyk się rozprogramuje. Weź sobie do serca to co Streat, ci napisał
Streat napisał(a):Bez kodu błędu nikt Ci nic nie powie. Jeździj to prawdziwych fachowców a nie do Tadzia zza stodoły ;)


:palacz:

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 22 stycznia 2008, 18:36
przez kanti
kolego Streat, z całym szacunkiem, ale ja się pytałem wyraźnie: "co może oznaczać błąd immobilizera i jak temu ponownie zapobiec".

Ja doskonale wiem ze mogę jechac do ASO zeby mi to sprawdzili, ale tam mnie skasują na pewno więcej niawet za samo tylko podłączenie.

Diagnosta powiedział mi uprzejmie "w polskim języku" jaki jest błąd. Gdyby mi powiedział konkretny błąd to nic by mi to nie dało. A dopiero teraz się zoreintwalem ze na forum jest wszystko rozpisane.

Ja skorzystałem z najblizszej stacji diagnostycznej, poniewaz sam nie mam możliwości bezpłatnie podłączyc pod VAGa auta, wieć staram się to załatwiać jak najtaniej.

Wczesniej zapaliła mi się tez kontrolka diagnostyczna i wtedy mi wyszedł błąd "złą jakość mieszanki paliwa". Po ujechaniu 20 km się znowu zapaliła, i w między czasie nie tankowałem, więc sadziłem ze to znowu to samo. A tu inny błąd

Kolego Streat, dzieki Ci za pomoc, ale mogłeś mi prościej odpisać jak to zrobił kolega Bono.

pozdrawiam

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 22 stycznia 2008, 19:32
przez fr3ak
kanti, nie gorączkuj się tak. Streat ma rację , bo diagnoza pt "błąd immobilizera" to nie diagnoza tylko zbycie klienta, któremu nie wie się jak pomóc. Skoro już tak stawiasz na oszczędnośc to proponowałbym Ci zakup kabelka za ok ~100 zł, bo chyba Ci się opłaci, skoro taka "diagnoza" kosztuje 20zł. Podjedź do tego gościa i niech Ci powie jaki to był kod błedu, albo jeśli nie usunął go to niech zczyta jeszcze raz i Ci poda. Czy naprawdę uważasz, że Bono Ci pomógł - to było tylko gdybanie - wciąż nie wiesz co Twój błąd oznacza.

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 22 stycznia 2008, 21:00
przez bono
kanti wyluzuj stary i bez podjazdów PW. Chcąc niechcąc to jednak musisz przyjąć uwagi kolegi :) Streat za słuszne, bo jak zresztą słusznie zauważył twój "diagnosta" po prostu chciał cię zbyć i wyciągnąć kasę. Jakby naprawdę był rzetelny to by ci wyjaśnił co masz za błąd i co go powoduje. Ja powiem tylko tyle odpowiadając ponownie na twoje pytanie :arrow:
kanti napisał(a):o to tak naprawdę znaczy błąd immobilizera. Co może być przyczyną takiego właśnie błędu
, że chciałem cię naprowadzić, że taki błąd immobilizera jakby u ciebie wystąpił to nie odpaliłbyś samochodu, gdyż auto by Ci zgasło po jednej do trzech sekund. Może to wyniknąć np. z uszkodzenia transpondera w kluczyku, cewki w stacyjce,wiązki , sterownika itp. Błąd IMMO łatwo jest też zauważyć na budzikach, miga wtedy pomarańczowa kontrolka kluczyka. Jeżeli zaś się pali światłem ciągłym to ktoś dobierał się kompem do twojego auta i chciał programować kluczyki, ale coś nie umiejętnie zrobił i procedura kodowania nie przebiegła do końca.

Więc oddaj auto komuś kto się na tym zna i posłuchaj ludzi z trochę większym doświadczeniem, którzy chcą ci pomóc i przestrzec przed naciągaczami.


P.S. Jeszcze mi sie przypomniało ;) Do mojego znajomego podjechał koleś, podłączył VAG-a i wyskoczył błąd IMMO. Za cholerę tego błędu nie dało się wykasować. Dodam, że auto paliło bez problemu. Potem okazało, się że parę dni wcześniej ktoś się kolesiowi dobierał do auto i deaktywował IMMO :x Auto nie zginęło bo ktoś wystraszył złodziei EOT

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 22 stycznia 2008, 21:19
przez oczkolek
Chłopaki jaki jest kod błędu (cyferki) - to jest najważniejsze.

Błąd wyczytany z VAGa: 19667 Co on oznacza ??

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 12:29
przez kanti
Taki właśnie błąd mi wyskoczył po podpięciu pod VAGa. Miał ktos kiedyś taki właśnie błąd ?

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 13:03
przez Dariuspolo
19667 Oxygen Sensor B1 S1 Heater return coupling P3211 - 35 - 10 Intermittent

Silnik?
Rocznik?

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 13:22
przez kanti
rok 2002 silnik 1.4

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 13:34
przez Tonny S
kanti, że się tak skromnie zapytam - po jakiego nowy temat ?? co w starym miejsca zabrakło ??

Scalam.

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 13:41
przez kanti
przepraszam, na nastepny raz bede pamietał

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 13:58
przez oczkolek
Przeciez ten kod błędu, który podałeś to coś mi się wydaje, że nie dotyczy immobilizera

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 14:07
przez kanti
Tak, moderator mi połączył 2 różne tematy. To są dwie inne sprawy - dwa inne błędy.

Czy ktoś mi podpowie co to znaczy:

19667 Oxygen Sensor B1 S1 Heater return coupling P3211 - 35 - 10 Intermittent

[Seat Leon 2002 rok, silnik 1,4]

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 15:22
przez Grześ
blad dotyczy pierwszej sondy a dokladnie grzalki jaka jest w niej zamontowana , blad czasowy czyli nie wystepuje caly czas a sporadycznie, Heater return coupling grzalka powraca sprzezenie nie do konca to czaje , trzeba pojezdzic i poczekac czy pojawi sie ponownie

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 16:02
przez kanti
Dzieki wielkie !! juz kiedys mi sie pojawił błąd : "zła mieszkana paliwa" , która to mieszanke kontroluje własnie sonda- moze to czas by wymienić tą sonde ??

Auto ma 97 tyś przejechane. Co sądzicie ?

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 16:16
przez Grześ
jezeli zle dziala grzalka w sondzie to blad/weiksze spalanie pojawi sie tylko podczas rozgrzewania auta po osiagnieciu temp wszystko powinno byc ok

sondy przewidziane sa na 160 tys ale nie oznacza to ze tyle maja wytrzymac , jak bedziesz kupywal to kup dedykowana

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 16:40
przez kanti
OK dzieki, czyli co , na razie wykasować błąd i jezdzic dalej ?

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 23 stycznia 2008, 17:32
przez Grześ
ja bym sprawdzil cene nowej boscha jak jest jakas rozsadna to ewentualnie mozna myslec ale nie spesz sie z jej zakupem posmigaj zoabcz czy bad sie pokaze

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 24 stycznia 2008, 09:30
przez oczkolek
A może coś przewody nie stykają lub są naderwane i powoduja czasowe wywalenie błędu.

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 24 stycznia 2008, 13:35
przez Lucas
Mi ostatnio wyplulo blad sondy 2 koles poruszal i jezdze juz miesiac i cisza :)

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 25 stycznia 2008, 17:26
przez Galad
podczepię się pod wątek żeby nie odświeżać staroci

czy ktoś może wie który interfejs pod usb będzie bez problemu działał z silnikiem 1.6 16v BCB?

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 25 stycznia 2008, 18:22
przez Grześ
http://moto.allegro.pl/item297011686_na ... obd2_.html

odezwij sie do tego uzytkowanika powiedz ze chcesz kabel polskiej produkcji na usb do gamy vag OBD2 zadnej chinszczyzny , to chyba jest nawet ta aukcja ale warto sie upewnic

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 25 stycznia 2008, 18:25
przez belzi
Grześ, widz, ze jestes obeznany, to i ja sie zapytam
potrzebuje kabel do ASV pod USB, co polecasz ??

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 25 stycznia 2008, 18:47
przez Grześ
belzi, to samo ;] kabel jest identyczny w przypadku diezla i benzyny

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 25 stycznia 2008, 19:32
przez Galad
Grześ, dzięki
wysłałem mu maila, zobaczymy co odpisze

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 28 stycznia 2008, 13:26
przez Marcin_TDI
ja tez bym wzial, moze sie wiecej osob zbierze to da rabacik...

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:30
przez belzi
Marcin_TDI napisał(a):ja tez bym wzial, moze sie wiecej osob zbierze to da rabacik...

Dobry pomysl, ja sie pisze

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 28 stycznia 2008, 18:45
przez Galad
ehh, po paru mailach mam wrażenie że rozmawiam z gościem co nie bardzo sie zna na samochodach a natomiast na pewno zna sie na elektronice

odpowiedź w stylu "będzie działał bo wszystkie do 2003 działają" mnie nie satysfakcjonuje
tym bardziej że nawet gość nie wiedział co to BCB
jak coś kupuje to chce mieć pewność że będzie sprzęt sprawny

a jak mi silnika nie znajdzie to na co mi taki interfejs :x

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 28 stycznia 2008, 19:05
przez Grześ
Panowie tak jak pisalem wczesniej interfejsy sa identyczne dla BAM ARL czy BCB ,standaryzowane , bez przesady jak sobie wyobrazacie ze do kazdego silnika z leona bedzie inny interfejsc :olaboga: , koles sprzedaje do wiekszosci aut ma znac wszystkie kody silnikow :hmmm: ;/

tak jak pisalem poproscie o ich produkcji kabel vag do OBD2 i bedzie git

od tego czlowieka bral caly A3 club ja tez ;]

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 29 stycznia 2008, 09:38
przez Marcin_TDI
kiedys faktycznie na spocie byly problemy z komunikacja miedzy benzynami. TDI wszystkie sie laczyly a benzyniaki nie koniecznie. ale ja i tak bior, jest ktos jeszcze chetny ?

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 29 stycznia 2008, 13:27
przez Galad
Pan z Viakena telefonicznie rozwiał wątpliwości

pod rs232 wszystkie interfejsy będą działać ze wszystkimi silnikami vag'a do 2004

pod usb, będą działać lub nie zależnie od silnika...
radzi kupić sobie karte pcmcia z rs232 i interfejs z rs232 :(

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 29 stycznia 2008, 19:47
przez kanti
Ja też jestem zainteresowany zakupem VAGa, ale to za jakis czas.

Nie jestem obeznany w temacie - podpowiedzcie, który model można kupić zeby bez problemu samemu kontrolować stan techniczny auta. Prosiłbym o konkretny link z allegro, ale w przystepnej cenie.

{edit}: Interesuje mnie wersja pod USB, nie mam rs 232 w laptopie

[Leon 1.4 16V 2002, model silnika nie wiem, na naklejce wklejonej do ksiazki serwisowej jest dużo róznych symboli, moze to być np. AXP lub DUW]

Z góry dzieki

{EDIT 2} czy kiedy w leonie szczeki hamulcowe będą do wymiany, to czy jakas kontrolka na desce to wyświetli ??

[ Dodano: Wto 05 Lut, 2008 ]
mam do wymiany sonde lambda.

W inter cars dedykowana bosh 370 zł, uniwersalna 200 zł.

warto kupic te droższa czy raczej uniwersalna ?

I czy wymiana wymaga mechanika znającego sie czy raczej jest prosta, pytam poniewaz nigdy przy tym nie robilem

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 4 lipca 2014, 08:17
przez Torp
Hej,

Wjechałem ostatnio w kałuże średniej wielkości i auto zgłupiało. Wariuje obrotomierz, kontrolka oleju, gaśnie, no i wywala check.
Błędy jakie odczytałem to:
P0107 czyli jakby błąd Map Sensora
oraz
P0322 czyli czujnik położenia wału. Tylko rozrządu czy korbowego?

Macie jakieś sugestie, sposoby na rozwiązanie problemu? Leon I 1.6 BCB

Re: [1M] Diagnoza błędów [Leon 1]

PostNapisane: 14 lipca 2014, 18:06
przez marcin7x5
Skoro stało się to wizycie w kałuży to prawdopodobnie zalało gdzies wiązkę elektryczną. Sprawdź ją w tym korytku przy przednim prawym kole/podłuznicy