Strona 1 z 1

Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 10 marca 2009, 20:58
przez matadorRS
Witam. Jakis czas temu zakupilem Leona 1,8T. Wiadomo auto zostalo zakupione z mysla o niewielkich modyfikacjach. Poczytalem troche na forum, takze o montazu turbiny K04 i naszlo mnie kilka pytan. Wymienie w punktach tak bedzie latwiej.
Aha moc jaka chce uzyskac to okolice 250km (docelowo nie odrazu).

1. W jakiej kolejnosci przeprowadzic modyfikacje auta. tzn co wymienic, od czego zaczac?
2. Jaka turbine mozna zamontowac zamiast K03s (oprcz K04) ktora by pasowala pod seryjny kolektor. Jesli zadna to co mocniejszego mozna kupic w cenie do 2000zł?
3. Intercooler. Kupic Customowy sprzedawany na allegro czy lepiej z Iveco?
4. Zastanawiam sie czy jest sens chipowac auto przed tymi modyfikacjami bo wiadomo pozniej trzeba bedzie i tak poprawiac mapy.

Chce zeby auto robic etapami poniewaz auto sluzy mi do jazdy na codzien i nie moge sobie pozwolic zeby stalo np dwa miesiace rozbabrane.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 10 marca 2009, 23:35
przez Grześ
1IC
2 k03s masz teraz ,żadna , nic za takie pieniądze
3 najlepiej coś na zamówienie z dobrym rdzeniem
4 nie

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 11 marca 2009, 17:52
przez matadorRS
Jeszcze jedno mnie meczy apropo turbiy. Czy taka hybryda ma sens?
http://www.allegro.pl/item555113452_sp5 ... _wawa.html

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 11 marca 2009, 22:28
przez Grześ
zrób porządny ic wydech TIP program i 220 jest w zasięgu


cytuje teks z aukcji "Gwarantowany wzrost mocy bez zastosowania "tuning chipa" i wiekszego intercoolera to skok min.20%"


:hahaha: chciałbym to zobaczyć 30KM dla 150 i 36 dla 180 :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 13 marca 2009, 19:15
przez matadorRS
Tylko ze te 250Km mnie nie satysfakcjonuje. Raczej chcail bym cos w okolicach 250. 220 to wg mnie nie problem gorzej z tymi dodatkowymi 30KM. Poszperalem na forum i chyba poszukam K04 01. Chyba najbezpieczniejsze rozwiazanie.
Zaczne od zrobienia IC pozniej wydech na koncu Turbo , wtryski i remap :)

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 13 marca 2009, 19:24
przez Grześ
matadorRS napisał(a):Chyba najbezpieczniejsze rozwiazanie.



każde rozwiązanie jest bezpieczne jak się zrobi to przednią tak aby miało ręce i nogi

wątpię abyś kopił 04-01 w używce

założenie k04-01 czy k04-02 czy gtXX nie stanowi problemu , problemem będzie kwota jaka trzeba zainwestować

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 13 marca 2009, 20:16
przez PAWEL20VT4
cześć
Wydech, intelcooler i program powinny dać 215-220 km i to powinno dać bezawaryna jazdę i naprawde nie wiem czy 30 km jest warte dalszych modyfikacji jak już to wted robić GT28rs i okolice 300 KM

Paweł

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 13 marca 2009, 22:26
przez Grześ
PAWEL20VT4 napisał(a):jak już to wted robić GT28rs


można wybrać coś z oferty ihi co wyjdzie taniej i nie będzie na bb co jest nieregenerowalne i bez gwarancji

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 14 marca 2009, 12:34
przez matadorRS
Ma ktos moze fotki z montazu lub zamontowanego duzego IC w leonie 20VT?
Bo niewiem jak to ogarnac a chcial bym zobaczyc jak powinno byc zrobione zanim zaczne fure rozbierac ;)

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 14 marca 2009, 14:27
przez Grześ

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 14 marca 2009, 14:49
przez matadorRS
Grześ napisał(a):http://www.Seat-Napinator.pl/projekt_marcin.php


:jupi: Dziekuje :)

A skoro jestesmy przy IC. Jaki kupic. Jakis chinski z allegro czy np od Iveco?

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 14 marca 2009, 14:58
przez Grześ
najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie servisu chłodniczego i kupienie od nich najlepszego rdzenia jaki maja w ofercie boczki dorobić na zamówienie

wymiary to 55 20 6,5 taki wejdzie pod belkę bez ciecia czegokolwiek

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 14 marca 2009, 14:59
przez Staszek20VT
Z Iveco są dwa rodzaje i w zasadzie trzeba je przerabiać. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest kupno jakiegoś "customa".

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 18 marca 2009, 11:53
przez matadorRS
Grześ napisał(a):najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie servisu chłodniczego i kupienie od nich najlepszego rdzenia jaki maja w ofercie boczki dorobić na zamówienie

wymiary to 55 20 6,5 taki wejdzie pod belkę bez ciecia czegokolwiek


Czyli takie cos by pasowalo akurat?
http://www.moto.allegro.pl/item579029096_uniwersalny_intercooler_wys_18_cm_od_re5pect.html

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 27 marca 2009, 20:37
przez lasotek
Panowie takie pytanie troszkę poza tematem ale czy opłaca się zamontować IC do silnika 1.8 20v nie mam turbiny a zastanawiam się na podniesieniem mocy, zastanawiałem się nad turbo ale mechanik powiedział mi że lepiej nie montować jak seryjnie nie zamontowali bo żywotnośc swilnika i podzespołów można skrócić...

Dzięki pozdrawiam

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 27 marca 2009, 22:31
przez Grześ
sprzedaj auto kup 1.8T

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 28 marca 2009, 00:45
przez wgi
albo zmień silnik (i resztę potrzebnych rzeczy) - ale prościej jest zrobić jak pisze Grześ

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 28 marca 2009, 01:23
przez Kozak
lasotek napisał(a):czy opłaca się zamontować IC do silnika 1.8 20v

nie
lasotek napisał(a):zastanawiam się na podniesieniem mocy, zastanawiałem się nad turbo

koszt instalacji znacznie przekroczy wartość takiej inwestycji
lasotek napisał(a):lepiej nie montować jak seryjnie nie zamontowali bo żywotnośc swilnika i podzespołów można skrócić...

zmień mechanika

bardziej opłacalne będzie sprzedać auto które masz i kupić auto z silnikiem o którym myślisz

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 30 marca 2009, 08:49
przez Marcin_TDI

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 30 marca 2009, 10:09
przez Grześ
nikt nie pisał ze się nie da

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 30 marca 2009, 10:38
przez Marcin_TDI
nikt nie pisał ze się nie da

pewnie że nikt nie pisał. Ja tylko podpowiadam w którą stronę należy iść, a właściciel myślę że sam zrezygnuje patrząc na ogrom prac przy takim modzie.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 30 stycznia 2010, 01:08
przez author
Pozwolę sobie wznowić temat.
Sam byłem jakiś czas temu zainteresowany "poprawieniem" mojego 1,8t (180PS). i powiem tak, z analizy kosztowej wygląda to następująco:


mod. 1
Moc - ok 220-230 PS
co trzeba zrobić:
1. Intercooler + orurowanie ok 2000PLN
2. Wydech przelotowy - 3 cale downpipe + reszta 2,5 cala + dwa tlumiki + katalizator o zmniejszonym oporze = 3500PLN
3. Program = 1500PLN
RAZEM = 7000PLN

mod. 2
Moc - ok 300PS
co trzeba zrobić:
1. Patrz prace przy mod. 1 +
2. Wtryskiwacze = 1600PLN
3. Wydajniejsza pompa paliwa = 500PLN
4. Turbo Garett GT28RS = 3700PLN
5. Custom kolektor pod turbo = 1900PLN
6. Sprzęgło spiekowe = 3500PLN
7. Nowe, mocniejsze koło zamachowe = 2500PLN
8.* Tego nie jestem pewien, ale przy samochodach fwd o mocy ponad 300PS powinna być szpera, szpera = 5000PLN

RAZEM= 20 700,00 PLN bez szpery, 25 700,00 PLN za szperą.
Do tego trzeba doliczyć koszty drobne( nakrętki, podkładki, uszczelki itp.), oraz koszty składania tego do "kupy"

To są szacunkowe dane zebrane na podstawie mojego ogólnego "badania " rynku


Temat do przemyśleń

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 1 lutego 2010, 20:42
przez Grześ
author napisał(a):2. Wtryskiwacze = 1600PLN
dużo za dużo za 800z da sie to zrobić z bardzo dużym zapasem

author napisał(a):Sprzęgło spiekowe = 3500PLN
to samo co w przypadku punktu pierwszego SN to 2 tys , pozatym seria znosi 300KM z racji największego sprzęgła tj 240mm

author napisał(a):7. Nowe, mocniejsze koło zamachowe = 2500PLN
od 1600 do 2 tys

author napisał(a):8.* Tego nie jestem pewien, ale przy samochodach fwd o mocy ponad 300PS powinna być szpera, szpera = 5000PLN
od 2,5 do 3,5 tys

tu masz temat k04 a nie gt28RS wiec cena w kosztach jest duza

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 1 lutego 2010, 21:24
przez ares
2. Wydech przelotowy - 3 cale downpipe + reszta 2,5 cala + dwa tlumiki + katalizator o zmniejszonym oporze = 3500PLN


albo wydech przelotowy albo 2 tlumiki i katalizator jedno z drugim pasuje jak piernik z wiatrakiem :) wydech na 1 tlumiku 1500-2000

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 1 lutego 2010, 21:28
przez Grześ
moim zdaniem jeden tlumnik będzie deczko za głośny, natomiast 2 tłumiki i kat za bardzo to zatka

dobra opcja jest albo same 2 tłumiki , albo tłumik i kat

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 2 lutego 2010, 11:00
przez greesha
author napisał(a):
1. Intercooler + orurowanie ok 2000PLN



Ja powinienem niedlugo zalozyc takie cos

http://www.toyosports.co.uk/fmic-seat-l ... -957-p.asp

IC nie za wielki, ale jak na k03s powinien wystarczyc.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 2 lutego 2010, 18:02
przez Grześ
greesha napisał(a):
author napisał(a):
1. Intercooler + orurowanie ok 2000PLN



Ja powinienem niedlugo zalozyc takie cos

http://www.toyosports.co.uk/fmic-seat-l ... -957-p.asp

IC nie za wielki, ale jak na k03s powinien wystarczyc.


nie polecam, kasa w błoto, nie podjął bym sie zamontowania tego, nie ma opcji ze będzie pasować , a nawet jak będzie to z bardzo dużym nakładem roboty i finansowym

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 2 lutego 2010, 18:35
przez greesha
Grzes tak sie akurat sklada ze jeden z uzytkownikow angielskojezycznego forum juz go kupil i zamontowal. Mowi, ze pasuje swietnie - w zestawie jest wszystko co potrzeba do montazu lacznie z miejscem na sensor MAP. Nie trzeba nic modyfikowac, nawet belki.

Jego auto wlasnie zawirusowali do 241HP/345nM.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiscie ja nie mowie ze to jakas super rewelacja, ale cena dobra za taki zestaw.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 9 lutego 2010, 18:50
przez author
Panowie,
ceny podałem wg. różnych źródeł z www. Wiadomo, że pewne rzeczy można znaleźc taniej.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 23 lutego 2010, 09:45
przez DaMiAnOfr
a ja mam kilka pytań:
1.gdzie kupic down pipe 3'' do k 03s
2.przy modyfikacji wydechu na 2,5 '' co z katalizatorami i co za tym idzie co z sądami lambda ???
3. czy montowac bov'a i czy oprucz dzwięku daje cos wiecej od seryjnej DV
4.mam wkład K&N czy zastąpic go stożkiem ???
z góry dziękuję za odpowiedzi.
Damian.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 23 lutego 2010, 18:56
przez Lucas
ja usuwalem u siebie kata i to byl blad, auto jezdzilo tak samo nic to nie dalo a tylko benzyna strasznie walilo i zrobilo sie jakos glosno w dziwnym zakresie obrotow. Mialem wydech na 2 tlumikach przelotowych, jak dla mnie bylo idealnie do 4 tys cisza a potem fajnie warczal ;) Na jednym jest zdecydowanie za glosno do codziennej jazdy no ale kto co lubi.

Wkladaj ori filtr i nie kombinuj to ci nic nie da tylko klopoty.
Bov daje +10 respectu na miescie kosztem mocy ;)

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:15
przez greesha
Ja tam polecam dobry stozek :) (jetex, green). Odczyty z MAFa mowia ze silnik dostaje wiecej powietrza, a to raczej dobrze. No i nie trzeba miec BOV-a aby posluchac jak ladnie auto "sapie".

Ja wlasnie sie zastanawiam nad usunieciem cata ale tym ostatnim postem to mnie Lucas zmartwiles :<.

A tak przy okazji. Zrobic caly wydech 3" ? czylepiej downpipe 3" a pozniej 2,75"? Bo slyszalem rozne opinie.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 26 lutego 2010, 21:53
przez DaMiAnOfr
a podpowie mi ktoś gdzie szukac ,kupić down pipe ???

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 3 marca 2010, 08:45
przez Grześ

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 3 marca 2010, 16:37
przez sslawek77
DaMiAnOfr napisał(a):a podpowie mi ktoś gdzie szukac ,kupić down pipe ???


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-GOLF- ... arQ5fParts

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 3 marca 2010, 16:49
przez greesha
http://cgi.ebay.co.uk/SEAT-LEON-99-20v- ... 1c0e436797

zrobic 2,5" czy 3" wydech?

3" nie bedzie juz czasem za duzo ?

dzieki

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 11 marca 2010, 21:45
przez author
2,5 cala wystarczy 3 cale downpipe. 3 calowy wydech kompletny jest bez sensu i może zaszkodzic - spowolnienie gazów w układzie.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 13 marca 2010, 20:03
przez Grześ
author napisał(a):3 calowy wydech kompletny jest bez sensu i może zaszkodzic - spowolnienie gazów w układzie.


jak się nie ma pojęcia to lepiej nic nie pisać niż takie GŁUPOTY

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 16 marca 2010, 09:47
przez Arek84
author napisał(a):2,5 cala wystarczy 3 cale downpipe. 3 calowy wydech kompletny jest bez sensu i może zaszkodzic - spowolnienie gazów w układzie.


Przy silnikach wolnossących dopasowanie wydechu ma duże znaczenie, przy turbo im luźniejszy tym lepszy.

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 19 maja 2010, 21:50
przez Daniel233
Widzę że co niektórzy szykują bryki pod wyścigi :)
Jeśli ktoś ma kasę na zbyciu i nie ma w co inwestować to fajna sprawa....Powodzenia

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 16 czerwca 2010, 19:49
przez budzik
Zastanawiam sie nad tym wydechem
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
+
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
lub
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
A chcialbym osiagnac cos takiego jak ktos wyrzej napisal ze do pewnego zakresu obrotow nie przeszkadzalo (chodzi o glosnosc oczywiscie) a powyzej juz mruczalo ale tez bez przesady zeby dalo sie tym normalnie jezdzic i w trasie bez zadnych stoperow/nausznikow itp i dlatego pytanie czy to by dalo rade co znalazlem?

I druga sprawa czy taki stozek/zestaw podpasuje do 1.8T AUQ?
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
Nie chodzi mi o jakies spodziewane czy niespodziewane niewiadomoile + KM tylko o sam efekt dzwiekowy czy lepiej normalny stozek + jakos go oddzielic od silnika zeby chlodniejsze powietrze lapal czy moze wogole inny dolot?

Dzieki za odpowiedzi i od razu mowie ze na motoryzacji sie nie znam wiec prosze o ewentualna wyrozumialosc ;)

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 19:35
przez Tommi
Czy w cuprze R 1M 225KM seryjne IC wystarczają czy trzeba coś wrzucić wydajniejszego przed zrobieniem programu? I jak z wydechem w R, seria wystarczy czy też lepiej go odetkać?

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 09:04
przez Grześ
IC dadzą rade , dla poprawienia chłodzenia można zrobić kratki w nadkolu i wyjąc halogeny, a jak już coś rosząc to tyko ic z dobrym rdzeniem


Wydech jest deczko ponad 2 cale wystarczy do programu ale jak by zrobić 3dp i resztę 2,75 będzie sporo lepiej nie ma sie co oszukiwać

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 11:40
przez Tommi
A co tak naprawdę da wydech do samego programu, będzie to w jakiś sposób odczuwalne czy tylko da odetchnąć turbinie?

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 12:34
przez Grześ
TOMMI napisał(a):czy tylko da odetchnąć turbinie?


takie jest jego główne zadanie, będzie więcej mocy , a moment bardziej dostępny w zakresie obrotow

Re: Modyfikacje 1,8 T

PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 20:41
przez airzocho
greesha daj znac jak juz będziesz miał u siebie ten IC. Sam chciałem taki nabyć ale chwilowo kasa poszła na coś innego.