Strona 1 z 1

Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 31 marca 2009, 09:15
przez Runner79
Witam!

Od jakiegos czasu w logach znajduje blad 16 555. Cos tam w sieci szperalem, ale w sumie nie znalazlem jakiejs jednej dobrej procedury, co sprawdzic, co wymienic ewentualnie.

Druga sprawa to, sporadycznie przy jezdzie samochodem (zauwazylem to tylko podczas jazdy na 5 biegu przy predkosci okolo 120 km/h) pojawia sie zanik mocy. Jakby ktos nagle odcial paliwo. Trwa to sekunde i pozniej wszystko wraca do normy.

Moze ktos mial juz do czynienia z podobnym przypadkiem. Czy jedno z drugim moze miec cos wspolnego? Z gory dzieki za pomoc.

Pozdr
Runner79

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 21 czerwca 2010, 16:29
przez jonaska
odświeżę temat.
Po chwilowym spokoju i spadkiem niemiłych wrażeń z moim autem, od wczoraj szaleństwo.
Dojeżdżam sobie do skrzyżowania, na jeszcze nie do końca rozgrzanym silniku i bach...falowanie na maxa, kilka razy pojawiła się kontrolka akumulatora. I dziś już bez znaczenia, czy zimny czy ciepły...faluje jak szalony.
Poradźcie coś...do gazownika najpierw, czy do mechanika-elektryka?

[ Dodano: Pon 21 Cze, 2010 ]
oczywiście wyskakuje w.w błąd

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 22 czerwca 2010, 00:29
przez rumianko
pierwsze sprawdzić w IDLE jak sonda reguluje volty i %

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 22 czerwca 2010, 05:40
przez Axee
jonaska, na dzien dobry wymien filtr paliwa, jest przed tylnym prawym kolem. Wyjmij pompe paliwa z baku i sprawdz jej filtr siatkowy na dnie i bak pod wzgledem zanieczyszczen. Jak nie pomoze to moze byc uszkodzona pompa paliwa w baku, regulator cisnienia paliwa, uszkodzone wtryski, nieszczelnosci w ukladzie ssacym lub wydechowym. Ogolnie mieszanka paliwowa jest uboga.

16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Possible Causes:
Mass Air Flow Sensor (G70) defective
Intake System Leak(s)

Possible Solutions
Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Fuel Pressure Regulation
Check Fuel Pump
Check Injectors
Check Intake System for Leaks
Check Exhaust System for Leaks
Check Secondary Air System for Leaks
Check Vacuum Pipes for Leaks

Jedyne co jest pewne to przeplywka odpada, gdyz 1.6 16V jej nie posiada.
rumianko napisał(a):pierwsze sprawdzić w IDLE jak sonda reguluje volty i %
jonaska,
"You can check your current state of trim by using VAG-COM or equivalent to look in Group 032 (in many modern ECU's, consult your Factory Repair Manual for the specific group for your particular vehicle) in your engine measuring blocks. The first two fields will have percentages. The first field tells the fuel trim at idle (Additive). The second field tells the fuel trim at elevated engine speeds (Multiplicative). Negative values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open. Positive values indicate that the engine is running too lean and oxygen sensor control is therefore making it richer by increasing the amount of time that the injectors are open.

It is totally normal for both the first and second fields to be something other than zero. In fact, zeros IN BOTH FIELDS indicates that either you just cleared codes (which will reset fuel trim values) or something isn't working properly. If values get too far away from zero, it will cause a DTC (fault code) and can set off the MIL (commonly referred to as the Check Engine Light, or CEL). Specifications for normal operation are usually somewhere near +/- 10%. "

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 22 czerwca 2010, 08:16
przez jonaska
Ok, dam do mechanika żeby wymienił filtr paliwa(proszę o to odkąd go kupiłam, a mechanik w sumie 2,że nie ma potrzeby), popatrzył na wymienione przez Ciebie rzeczy.
Wczoraj wykasowałam błąd, zobaczymy ile dni pojeżdżę spokojniej.

Może sprawdzę też termostat? Mam wrażenie,że jak trafią mi się światła, zanim do końca nie rozgrzeje się samochód wtedy błąd wyskakuje, jak jadę w trasę i nie zatrzymuję się kiedy wskazówka jest w pobliżu 90st ale jeszcze chwilę przed, wtedy raczej jest ok, nie wraca błąd.
Głupoty piszę, czy może ty być też termostat? Nigdy nie zaczął mi falować jak już jest rozgrzany, zawsze po wykasowaniu błędu wraca w takim momencie - światła, a jeszcze się nie przełączył na gaz, bo wskazówka jest jeszcze przed 90st chwilkę.

Ta pompa paliwa mnie zastanawia cały czas, można jakoś sprawdzić w jakim jest stanie? Na pewno była wymieniana, znając życie facet kupił na szrocie. Dziewczyna(córka) jeździła bez benzyny i spaliła pompę.

Tylko chętnie pojechałabym do kogoś kto naprawdę zna się na Seacie, tak żeby zostać już stałym klientem. Ten mój obecny nie bardzo np. z elektryką. On bardziej od zawieszenia, takiego ogólnego przeglądu.
Polećcie kogoś. Może być też pod Warszawą. Najwyżej pojedziemy z mężem na 2 samochody. :(

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 22 czerwca 2010, 08:19
przez rumianko
diagtronik lubuje się w elektronice.

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 22 czerwca 2010, 11:07
przez Marcin_TDI
polecam się, tylko, że zapraszam dopiero w lipcu.

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 22 czerwca 2010, 20:14
przez jonaska
diagtronik z opisu wygląda,że powinni się znać i może coś wymyślą.

Marcin, masz jakaś stronę www? Coś więcej?

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 28 lipca 2013, 19:29
przez leo2002
Witam, mam pytanie odnośnie błędu 16555. otóż podczas ruszania na skrzyżowaniu zaczeła migać kontrolka. Po pierwszym podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd dot. braku zapłonu na cylindrze 2. cewka wymieniona teoretycznie po problemie ale przy drugim podpięciu wyskoczył błąd 16555 (system zbyt ubogi brak osprzętu niezwiązany z osprzętem) i tu moje pytanie ponieważ przejechałem na 3 garach jakieś 20km i czy to może być powodem tego błędu? i drugi problem silnikiem nadal szarpie przy niskich obrotach (sprawdzone tylko podczas postoju) ale kiedy wkręce go na 2500 ob/min tak jakby wszystko wracało do normy. Z góry dzięki za podpowiedzi.

-- 28 lip 2013, o 20:29 --

Witam dzis podczas proby odstawienia leona do mechanika niestety doszlo do niemilej niespodzianki leon zgasl i odmowil wspolpracy. rozrusznik kreci ale silnik nie reaguje. moze bedzie ktos w stanie mnie na cos naprowadzic bo niestety wszyscy znani mi dobrzy mechanicy sa na urlopach i bylem zmuszony odstawic samochod do norauto przy m1 w zabrzu o ktorym nie znam zadnych opini a nie chce zeby naciagali mnie na koszty

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 28 lipca 2013, 20:35
przez Axee
leo2002 napisał(a):-- 28 lip 2013, o 20:29 --
Witam dzis podczas proby odstawienia leona do mechanika niestety doszlo do niemilej niespodzianki leon zgasl i odmowil wspolpracy.
... jak to mowia ... niedzielna praca nie poplaca :D
leo2002 napisał(a):niestety wszyscy znani mi dobrzy mechanicy sa na urlopach i bylem zmuszony ...
nie wszyscy :D

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 29 lipca 2013, 05:42
przez leo2002
Axee napisał(a):... jak to mowia ... niedzielna praca nie poplaca

no jak widać ale niestety to był jedyny najwcześniejszy termin :(
Axee napisał(a):nie wszyscy

niestety wszyscy do których miałem jakikolwiek kontakt telefoniczny :(

Re: Blad vag 16555 i dziwny zanik mocy ...

PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 07:10
przez vi7o
Hej,
chciałbym odgrzebać temat i zapytać leo2002 jak również jonaska czy i jak sobie poradziliście z błędem 16555 i spadkiem mocy? z góry dziękuję za odpowiedź