Strona 1 z 1

Czujnik prędkości obrotowej silnika

PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 15:16
przez Cichy
Witam wszystkich
Mam taki problem w moim leonku 1.6 AKL wyskakuje błąd 00513 (G28)
wymieniłem cvzujnik predkości obrotowej silnika, wymieniłem czujnik Halla, a błąd nadal wyskakuje. leonik po odpaleniu raz działa prawidłowo i nie ma zadnego błędu a po zgaszeniu i po ponownym zapaleniu wyskakuje błąd i silnik nie pracuje tak jak potrzeba co to moze być niech ktoś poradzi co zrobić
Dzięki
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro 22 Kwi, 2009 ]
Leonik naprawiony śmiga jak zły, przyczyna: nowy czujnik nie odpowiadał normom, troszeczkę inaczej wykonany
Pozdrawiam

[PB+LPG] Czy to czujnik Halla?

PostNapisane: 9 grudnia 2010, 22:20
przez Lanczu
Witam !
Otóż w sierpniu umyłem silnik w swoim leonie akl 1,6 co było skutkiem wymiany komputera oraz czujnika halla (obr.walka) . Wymieniony czujnik to niestety zamiennik, po naprawie wszystko śmigało b.dobrze . Przyszła zimowa aura, niska temperatura wraz z wilgocią i pojawiły się problemy : rano jeżeli jest wilgotno temperatura (deszcz) około 0 samochód pali po 10-15 sek i :papa: przechodzi w tryb awaryjny (czyli obr.do 5500 ,brak mocy) Robię parę km auto łapie temperaturę , gaszę, zapalam ponownie i jeździ normalnie . Podpięcie pod VAG nie pokazuję błędów . Czy to może być wina nieszczęsnego zamiennika orginału ??images/smiles/icon_ziew.gif[/b]

Re: Czujnik prędkości obrotowej silnika

PostNapisane: 10 grudnia 2010, 07:49
przez Marcin_TDI
oczywiście może to być wina czujniaka zarówno jak i przepustnicy którą profilaktycznie wyczyść i zaadaptuj od nowa

Re: Czujnik prędkości obrotowej silnika

PostNapisane: 12 grudnia 2010, 00:07
przez roosman
Marcin_TDI, to jest do Co za czasów krzyżacki przerabialiśmy w moim. Pierwsze obiawy były identyczne. Czyszczenie przepustnicy pomogło, ale tylko na falowanie obrotów. W aklach te czujnika halla siadają i niestety tylko oryginały naprawiają temat.
A po wymianie na zamiennik miałem identycznie jak kolega Cichy, praktycznie nie pomogło.

Re: Czujnik prędkości obrotowej silnika

PostNapisane: 22 grudnia 2010, 16:17
przez Lanczu
A czy to normalne że po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu nie widzę różnicy tzn . jest "dobrze" silnik pracuję prawidłowo, nie przechodzi w tryb awaryjny, nie muli się.