Strona 1 z 1
[PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
8 lipca 2009, 15:02
przez matadorRS
Witam, mam problem Pacjent 1,8 T padniety dwumas.
Podobno mozna zalozyc jednomasowe sprzeglo i podobno od G60 lub VR6. Czy to prawda?
Pomoze ktos podpowidziec co zakupic?
Re: [PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
8 lipca 2009, 15:17
przez darkghoust
Na 100% da się założyć do 1110KM AHF-a i pasuje p&p. Z tym że tak jak mi to znajomy tłumaczył wcale to nie jest takie super rozwiązanie bo można wykończyć w expresowym tempie skrzynie (jakieś sprężynki są krótsze czy cóś). Sugerował żeby założyć komplet od sharana.
Re: [PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
8 lipca 2009, 16:11
przez matadorRS
Od sharana ale z jakim silnikiem?
Pomozcie bo musze jutro poskladac auto i niewiem co kupic.
Re: [PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
9 lipca 2009, 16:43
przez RaceMan
Hej, miałem to samo tylko doszło jeszcze sprzegło, jest problem z kupnem używanego w dobrym stanie, a od sharan(chyba tak sie pisze) ma 230mm średnice, o 1-masie zapomnij nie podejdzie, masz 2 wyjscia regeneracja w Poznaniu lub nowe. Latałem przy dwumasie dużo-ale moge się mylić, bo nie jestem mechanikiem. Ja mam napęd na 4-koła, nie wiem czy Fr jest takie samo sprzęgło. Jak coś żle napisałem to odp. Trzeba pomóc koledze

Re: [PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
10 lipca 2009, 14:07
przez matadorRS
Kupilem uzywke z gwarancja. Tylko i wylacznie dlatego ze chwilowo niemam kasy a mam kupe innych wydatkow. Mam nadzieje ze polata z rok czasu i za rok wymienie na nowe.
ps. Doczytalem ze wymian na jednomas raczej nie mozna zrobic bo nie pasuje od niczego. Chyba jedynie Sachs Racin ale cena zabija

Re: [PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
1 września 2009, 21:06
przez telkom
Zapewne "wsadzę kij w mrowisko" moją wypowiedzią ... ale co mi tam. Wymiana koła zamachowego z dwumasowego na jednomasowe to bardzo ryzykowne zagranie. Pomijam kwestie mechaniczne, kwestie mocowania, kwestie tłumienia drgań skrętnych i jak się to odbije na trwałości sprzęgła jak i przekładni głównej i skrzynki biegów. Z dużym prawdopodobieństwem mogę przypuszczać, że silnik nie będzie pracować prawidłowo, ECU zgłupieje, wystąpią błędy diagnostyczne w sterowniku silnika, silnik będzie nierówno pracować co nie będzie wynikiem "niedopasowania mechanicznego" a raczej próby korygowania parametrów pracy silnika przez elektronikę ECU. Mam takie doświadczenia po usterkach kół dwumasowych w dieslach ..... akurat nie z grupy VAG ale idea działania jest tutaj zbliżona.
Re: [PB Turbo] 1,8T wymiana na jednomas

Napisane:
4 września 2009, 10:07
przez Lucas
telkom napisał(a):Zapewne "wsadzę kij w mrowisko" moją wypowiedzią ... ale co mi tam. Wymiana koła zamachowego z dwumasowego na jednomasowe to bardzo ryzykowne zagranie. Pomijam kwestie mechaniczne, kwestie mocowania, kwestie tłumienia drgań skrętnych i jak się to odbije na trwałości sprzęgła jak i przekładni głównej i skrzynki biegów. Z dużym prawdopodobieństwem mogę przypuszczać, że silnik nie będzie pracować prawidłowo, ECU zgłupieje, wystąpią błędy diagnostyczne w sterowniku silnika, silnik będzie nierówno pracować co nie będzie wynikiem "niedopasowania mechanicznego" a raczej próby korygowania parametrów pracy silnika przez elektronikę ECU. Mam takie doświadczenia po usterkach kół dwumasowych w dieslach ..... akurat nie z grupy VAG ale idea działania jest tutaj zbliżona.
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)