Strona 1 z 1

[PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 31 grudnia 2009, 11:40
przez przemest
Witam, wie ktoś może jakie powinny być prawidłowe wartości kompresji w 1.8T ? I drugie pytanie- jakie odchyłki na poszczególnych cylindrach są dopuszczalne?

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 31 grudnia 2009, 11:49
przez Sammael
ok 10 barów.
nowy 10-13.
zużyty motor 7.5 bara.
Dopuszczalne różnice między garami do 3 barów.

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 31 grudnia 2009, 12:49
przez przemest
Sammael, dzięki. Jeżeli silnik będzie miał na przykład 10-10-10-7,5 to podchodzi to pod zużyty silnik, czy jeszcze pohula? Ogólnie nie musi być równo? I na przykład 10-9-11-12 też będzie OK?

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 31 grudnia 2009, 12:52
przez Sammael
po co się teraz stresujesz? ;) sprawdź to będziem gadać :)

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 31 grudnia 2009, 14:10
przez przemest
Sammael, żebym wiedział po sprawdzeniu czy silnik się do czegoś nadaje, bo auto jest daleko i nie przewiduję dwóch podróży i jeżeli silnik byłby OK to brałbym to auto za 1 podróżą.

[ Dodano: Czw 28 Sty, 2010 ]
Witam ponownie,

Czy wyniki:
1 cylinder- troszkę ponad 12
2 - 12
3 - 12
4 - 12,5

są OK dla tego silnika?

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 28 stycznia 2010, 19:54
przez antoś
UP! Na prośbę przemest.

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 28 stycznia 2010, 20:44
przez Marcin_TDI
dobrze jest

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 29 stycznia 2010, 10:27
przez przemest
Dzieki. A jaka jest górna granica? Bo powyżej niej można się spodziewać, że silnik bierze olej tak?

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 29 stycznia 2010, 10:35
przez Marcin_TDI
przeczytaj post kolegi Sammaela

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 29 stycznia 2010, 19:03
przez przemest
No tak ,zupełnie o tym zapomniałem... ;-)

Czy to możliwe, żeby silnik mający trochę ponad 200tyś nabite miał taką kompresję jak podałem?

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 29 stycznia 2010, 19:10
przez bono
przemest napisał(a):Czy to możliwe, żeby silnik mający trochę ponad 200tyś nabite miał taką kompresję jak podałem?

a co w tym dziwnego ??

Czemu na siłę szukasz problemów ?? Jeżeli masz coś z autem nie tak to na pewno nie tutaj.

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 29 stycznia 2010, 20:39
przez przemest
bono, ja kupuję auto. Skoro Sammael, napisał, że nowy ma 10-13 i że OK jest 10, a tutaj 12,5 a przebieg dość spory to wolę zapytać ;-)

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 29 stycznia 2010, 21:02
przez Arek84
Wystarczy odpowiednio dbać o silnik i będzie w bardzo dobrym stanie dłużej niż te 200kkm :)

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 8 lipca 2019, 20:17
przez luki174
Trochę odkopię temat.
Ostatnio w jednym z ogłoszeń znalazłem SEATA LEONA I 1.8t (zagazowany, rocznik 2003) z przebiegiem 236 000 km (co do tego przebiegu to też mam troszkę mieszane odczucia) oraz z informacją od sprzedającego, że była sprawdzana kompresja i wynosi 14bar na każdy cylinder.
Jak się ma ta informacja do realiów? Czy rzeczywiście może być taka przy "zdrowym" silniku, czy coś jest nie tak?
Jeden z forumowiczów napisał, że kompresja powinna być w granicy 10-13bar, stąd moje pytanie.
Łukasz

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 11 lipca 2019, 08:04
przez Podkopnik
Jeżeli ma kompresję 14 bar to wzór. Mój z przebiegiem 280 tys ma prawie 13 bar na każdym przy czym minimalna wartość wg serwisówek to 10 barów. Najlepiej zakupić przyrząd do mierzenia kompresji za 50-60zł z allegro i na miejscu zweryfikować. Nie jest to trudna robota.

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 11 lipca 2019, 13:07
przez luki174
Podkopnik napisał(a):Jeżeli ma kompresję 14 bar to wzór. Mój z przebiegiem 280 tys ma prawie 13 bar na każdym przy czym minimalna wartość wg serwisówek to 10 barów. Najlepiej zakupić przyrząd do mierzenia kompresji za 50-60zł z allegro i na miejscu zweryfikować. Nie jest to trudna robota.

Dzięki za odpowiedź. Czyli kompresja najlepiej, żeby oscylowała w granicach 12-14bar, tak?
Jeśli dobrze rozumie, kompresję mierzy się na zimnym silniku, wykręca się każdą ze świec i do każdego z otworów wsadza się to urządzonko do badania. Później kręcimy rozrusznikiem i patrzymy na wskazania na barometrze. Jeśli możesz, to popraw mnie jeśli coś źle mówię, dodaj jeśli o czymś nie wiem. Mam bardzo małe doświadczenie oraz wiedzę związaną z mechaniką/samochodami, więc wolę się upewnić, zanim coś zrobię.

Re: [PB Turbo] Prawidłowe wartości kompresji na cylindrach

PostNapisane: 14 sierpnia 2019, 11:30
przez Podkopnik
Kompresję mierzysz na rozgrzanym silniku i podczas pomiaru pedał gazu ma być wciśnięty w podłogę do końca.Reszta tak jak piszesz
Już temat stary ale umknął mi:) 12-14 to wzór.