Strona 1 z 1

Przegub

PostNapisane: 10 lutego 2010, 10:57
przez soppel
Witam,

czy jest mi ktoś w stanie podać nr następującej częsci:

przegub wewnętrzny krzyżakowy (przy skrzyni), prawa strona, Seat Leon 2003 r. 1.6 16V 105 KM.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Re: Przegub

PostNapisane: 10 lutego 2010, 11:23
przez kalumet
soppel napisał(a):przegub wewnętrzny krzyżakowy

czy aby na pewno potrzebujesz taki przegub :whoeva:
bardziej potrzebujesz przegub homokinetyczny

Re: Przegub

PostNapisane: 10 lutego 2010, 11:32
przez soppel
Nie wiem dokładnie, ale mechanik mi powiedział żeby przegub był na krzyżaku , a nie na kulkach, czy coś w tym stylu.

Re: Przegub

PostNapisane: 10 lutego 2010, 11:36
przez kalumet
soppel, zmień mechanika
w IC czy AP bez problemu dobiorą Ci przegub
w sklepach raczej też z tym nie mają problemów
tylko nie mów, że chcesz przegub krzyżakowy

Re: Przegub

PostNapisane: 10 lutego 2010, 11:41
przez soppel
Czemu uważasz żebym zmienił mechanika?
Koleś porpostu wytłumaczył mi łopatologicznie co mam kupić.
Co to jest IC czy AP? Jeżeli mechanicy we Wrocku to odpada, bo samochód stoi w Rybniku.

Re: Przegub

PostNapisane: 10 lutego 2010, 11:59
przez kalumet
soppel napisał(a):Co to jest IC czy AP

Inter Cars, auto partner

Re: Przegub

PostNapisane: 13 lutego 2010, 01:32
przez Axee
soppel, co to za dziwny mechanik ... przeguby wewnetrze polosi w Leonie sa dwoch rodzaji, sa to przeguby rownobiezne, homokinetyczne:
1) velocity joint, przegub kulowy homokinetyczny - z czasza, nasadka wielogarbna, wianuszkiem i 6 kulami w srodku.
2) tripod joint, zwany tripodem, albo przegubem troj satelitarnym lub przegubem trojpalczastym - z czasza, trojnogiem i trzema satelitami.
Obrazek

Przegub krzyzakowy (zwany przegubem Kardana) jest przegubem asymetrycznym, nie wystepuje przy polosiach napedowych, wystepowac moze np. przy walach napedowych.

W Twoim przypadku zastosowany jest tripod czyli przegub z satelitami, skoro mechanik mowi o jakims krzyzaku to wprowadza Cie w blad, nawet lopatologicznie nigdzie nie ma tam krzyzaka, zatem takiego mechanika co nie umie wytlumaczyc Klientowi dokladnie co i jak nalezy zmienic.

W Seacie w oryginale przegub tripod nie wystepuje jako osobna czesc zamienna, jest dostepny razem z polosia jako calosc i ma nr 1J0407272JC lub 1J0407452TX jako czesc regenerowana. Niemniej jednak to jest nr tego przegubu 6Q0498103D, ze specyfikacji VW.
Prawdopodobnie najtanszym rozwiazaniem bedzie oddanie polosi do regeneracji w firmie zajmujacej sie wlasnie regeneracja polosi i przegubow.