Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez bugajek » 3 marca 2010, 22:17

Po krótkiej lekturze kilku wątków rozumiem, że:

moje jarzma do tarcz 256 nie są kompatybilne, gdybym chciał włożyć tarcze 280 lub 288, prawda?

czy montaż takich jarzm pod większe tarcze wymaga jeszcze jakichś kombinacji (łożyska, kolumny, etc?)?

czy jeśli jarzma są większe, to zaciski i klocki też muszą być większe?

czy wymagana jest inwestycja w wydajniejszą pompę, lepsze przewody, inny płyn?

15" nie wejdą na 280/288?

Liczę na pomoc :)
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Reklama

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez mtz » 3 marca 2010, 23:04

bugajek napisał(a):15" nie wejdą na 280/288?
wejda, wejda, na 312 15" nie wchodzi
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez michalm » 3 marca 2010, 23:19

bugajek, też się przymierzam do zmiany hebli na 288. Z tego co mi wiadomo, to potrzene są kompletne zwrotnice z piastami, jarzmami, zaciskami i klockami. Pompa i przewody zostają te same, trzeba jedynie zmienić kodowanie ABS-u.
O szczegółach powie Ci Rossman, bo on w swoim 1,6 wrzucal 288.
Jeżeli zdecydujesz się na zakup, mogę Ci dać namiary na chłopaka z Klubu A3/S3, który sprzedaje w naprawdę dobrej cenie takie komplety (sam od niego kupiłem :mruga: )
Pozdrawiam - michalm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michalm
TopSport
TopSport
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 5 stycznia 2006, 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: eRka
Silnik: CHGA 1.6

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez belzi » 12 kwietnia 2010, 18:26

W przypadku 256 i 280 jarzmo jest razem ze zwrotnica, natomiast zacisk jest taki sam.
Jesli chcielibyscie przesiasc sie z 256 na 280, trzeba wymienic zwrotnice i tarcze, natomiast przy przesiadce na 288 i 312 trzeba wymienic zwrotnice, jarzma, zaciski, klocki i tarcze, czyli wszystko.
IMO to nie warto ladowac sie w 288, lepiej zainwestowac w 312, mala roznica w kosztach
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez bugajek » 12 kwietnia 2010, 21:06

belzi, ale 15" nie wejdą ;)

może masz rację, dzięki za uwagę.

A to prawda, że zwrotnice 288 i 312 są takie same?
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez wgi » 12 kwietnia 2010, 21:26

15'' na bank wchodzi na 288. Na 312 już nie wejdzie.
Zwrotnice 288 i 312 są takie same.
Lepiej sprzedać 15'' i mieć 312 ;) Dużo lepiej hamują!
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

Postprzez roosman » 14 kwietnia 2010, 07:53

Przesiadłem się w AKLu na 288 (też nie na 312 z racji zimówek). Powiem tak - tył podrywa do góry, różnica w hamowaniu jest straszna. Trzeba zamówić kompletne zwrotnice, z jarzmami, zaciskami itp. w razie pytań podbij na pw, lub gg - pomogę. Ja pompę , przewody itp zostawiłem te co były. ABS - jeżeli nie masz TCS/ESP to nie musisz przekodowywać - nawet się nie da :)
I jeszcze, jak zastanawiasz się nad 288/312 i masz dobre 15 to zostań przy 288 - do 1.6 są naprawdę na wyrost, hamują świetnie i moim zdaniem nie potrzeba się wpędzać w koszta związane z wymianą kółek. Jeżeli masz na wykończeniu 15, to jak sobie tam stryjenka uważa.
Zwrotnice 288/ 312 są dokładnie takie same - różnią się tylko tą "blaszką" osłaniającą tarczę od wewnątrz, w 288 jest mniejsza (bez znaczenia dla komfortu)
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość