Strona 1 z 1

[PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 3 marca 2010, 22:17
przez bugajek
Po krótkiej lekturze kilku wątków rozumiem, że:

moje jarzma do tarcz 256 nie są kompatybilne, gdybym chciał włożyć tarcze 280 lub 288, prawda?

czy montaż takich jarzm pod większe tarcze wymaga jeszcze jakichś kombinacji (łożyska, kolumny, etc?)?

czy jeśli jarzma są większe, to zaciski i klocki też muszą być większe?

czy wymagana jest inwestycja w wydajniejszą pompę, lepsze przewody, inny płyn?

15" nie wejdą na 280/288?

Liczę na pomoc :)

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 3 marca 2010, 23:04
przez mtz
bugajek napisał(a):15" nie wejdą na 280/288?
wejda, wejda, na 312 15" nie wchodzi

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 3 marca 2010, 23:19
przez michalm
bugajek, też się przymierzam do zmiany hebli na 288. Z tego co mi wiadomo, to potrzene są kompletne zwrotnice z piastami, jarzmami, zaciskami i klockami. Pompa i przewody zostają te same, trzeba jedynie zmienić kodowanie ABS-u.
O szczegółach powie Ci Rossman, bo on w swoim 1,6 wrzucal 288.
Jeżeli zdecydujesz się na zakup, mogę Ci dać namiary na chłopaka z Klubu A3/S3, który sprzedaje w naprawdę dobrej cenie takie komplety (sam od niego kupiłem :mruga: )

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 18:26
przez belzi
W przypadku 256 i 280 jarzmo jest razem ze zwrotnica, natomiast zacisk jest taki sam.
Jesli chcielibyscie przesiasc sie z 256 na 280, trzeba wymienic zwrotnice i tarcze, natomiast przy przesiadce na 288 i 312 trzeba wymienic zwrotnice, jarzma, zaciski, klocki i tarcze, czyli wszystko.
IMO to nie warto ladowac sie w 288, lepiej zainwestowac w 312, mala roznica w kosztach

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 21:06
przez bugajek
belzi, ale 15" nie wejdą ;)

może masz rację, dzięki za uwagę.

A to prawda, że zwrotnice 288 i 312 są takie same?

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 21:26
przez wgi
15'' na bank wchodzi na 288. Na 312 już nie wejdzie.
Zwrotnice 288 i 312 są takie same.
Lepiej sprzedać 15'' i mieć 312 ;) Dużo lepiej hamują!

Re: [PB wolnossąca] Jarzma 256 a 280(288)

PostNapisane: 14 kwietnia 2010, 07:53
przez roosman
Przesiadłem się w AKLu na 288 (też nie na 312 z racji zimówek). Powiem tak - tył podrywa do góry, różnica w hamowaniu jest straszna. Trzeba zamówić kompletne zwrotnice, z jarzmami, zaciskami itp. w razie pytań podbij na pw, lub gg - pomogę. Ja pompę , przewody itp zostawiłem te co były. ABS - jeżeli nie masz TCS/ESP to nie musisz przekodowywać - nawet się nie da :)
I jeszcze, jak zastanawiasz się nad 288/312 i masz dobre 15 to zostań przy 288 - do 1.6 są naprawdę na wyrost, hamują świetnie i moim zdaniem nie potrzeba się wpędzać w koszta związane z wymianą kółek. Jeżeli masz na wykończeniu 15, to jak sobie tam stryjenka uważa.
Zwrotnice 288/ 312 są dokładnie takie same - różnią się tylko tą "blaszką" osłaniającą tarczę od wewnątrz, w 288 jest mniejsza (bez znaczenia dla komfortu)