Strona 1 z 1

grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 4 marca 2010, 18:40
przez DaMiAnOfr
Witam mam niemały problem z przegrzewaniem się silnika :whoeva:
zrobiłem diagnostykę i nie wywaliło żadnych błędów więc stwierdziłem że to termostat który też wymieniłem ,zalałem auto G12 odpaliłem i poczekałem aż temperature złapie ,załączył się wentylator na 1 bieg i pomyslałem że jest GIT ,a było to 3 tygodnie temu.
Ale dzisiaj czekałem na żonę i zauważyłem że znowu temperatura rośnie ,i w tym momencie zgłupiałem wentylatory nie pracowały a temperatura rosła czy może byc to spowodowane???:
1.czujnik temperatury??
2.wadliwy wentylator??
3 czy inna możliwośc o której nie wiem :whoeva:
z góry dziękuję za podpowiedzi !! ;)

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 4 marca 2010, 20:23
przez gajdar
dodaj jeszcze pozapowietrzany/pozapychany ukł.chłodzenia(chłodnica),albo zgon pompy wody

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 5 marca 2010, 10:28
przez DaMiAnOfr
zapowietrzony nie jest na 100% a co do pompy wody to jak ją zdiagnozowac czy jest sprawna???

ale jeżeli po zalaniu płynu silnik odpowietrzył się a nagrzany płyn dopłynął do chłodnicy to pompa jest sprawna ?! tak czy nie???
i jeszcze jedno pytanie gdzie jest czujnik temp.wody?????

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 5 marca 2010, 11:36
przez Grześ
czujnik temperatury siedzi w króćcu (głowica) po prawej stronie silnika obok filtra powietrza

pompa wody jak sie doda gazu to słychać jak sie woda przelewa w zbiorniczku wyrównawczym jak ne słychać to obstawiam pompę

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 5 marca 2010, 13:32
przez DaMiAnOfr
dzięki lece sprawdzić ;)

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 5 marca 2010, 14:48
przez airzocho
Wydaje mi się, że może to być też termowłącznik wentylatorów. Powinien być wkręcony w chłodnicę.
Jak wypniesz z niego kostkę i zewrzesz wentylatory "na krótko" to jeśli się kręcą to znaczy, że wentylatory są dobre i padł termowlacznik albo, tak jak sugerują koledzy, czujnik temperatury się posypał i źle na desce pokazuje.
Z doświadczenia wiem, że jak pompa wody siada to przeważnie się z niej leje na zewnątrz ale przypadki są różne.

PS wpadnij na spota o 19 na matarnie to fachowym okiem zdiagnozujemy z rutkiem i debowym :)

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 6 marca 2010, 14:04
przez DaMiAnOfr
tak jest był to termowyłącznik wentylatorów Bardzo dziękuję kolego za pomoc ;]
wymienione w 5 min jeszcze raz dziękuję ;)

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:16
przez Mosiu
Trochę odgrzebie, ale temat podobny, a mianowicie:

Jest taki problem, ze auto się grzeje. Silnik 1,8 turbo BAM. Podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje, wystarczy ze stanę w korku/na postoju/pod garażem i praktycznie momentalnie rośnie temperatura do ok 110C i dopiero wtedy włącza się wentylator i temperatura spada.
Zaczęło się tak dziać po tym jak pękła mi pompa wody. Została wymieniona na zamiennik, wraz z całym rozrządem. Najpierw myślałem ze to termostat, został wymieniony i dalej to samo. Padło na pompę, że możliwe ze zamiennik ma inaczej ułożone łopatki, lub ich ilość jest inna i nie wyrabia. Wiec pompa została założona ori. Niestety usterka nie ustala.
Na VAGu brak błędów, wszystko jest ok. Nie ubywa ani oleju, ani G12, nie kopci.
Ktoś ma jakieś pomysły ?

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:41
przez Grześ
czujniki temperatury

jeden w chłodnicy drugi w króćcu przy głowicy od strony łańcucha

w najgorszym wypadku uszczelka pod głowica lub pekla sama głowica ale jak nie znika g12 i olej to nie ma podstaw do takiej diagnozy

sprawdźcie czy w zbiorniczku wyrównawczym nie zatkane jest odpowietrzenie

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:44
przez Mosiu
Grześ, a czy w przypadku czujnikow, VAG nie powinien ich wylapac ze cos z nimi nie tak ?

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:48
przez Grześ
ten przy głowicy tak ale ten w chłodnicy nie koniecznie

z tym vag to rożnie bywa

a czy przypadkiem czesci pompy nie wpadły dalej w silnik??

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:50
przez Mosiu
Nie nie, wirnik pękł na pół i wszystko zostalo na miejscu. Po przylozeniu jednej czesci do drugiej nie brakowalo nawet kawalka plastiku.

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:53
przez Grześ
wentylatorami steruje czujnik w chłodnicy na 100% wiec zaczął bym od niego

Re: grzanie silnika 1,8 t

PostNapisane: 15 czerwca 2011, 22:57
przez Mosiu
Dobra, jutro sprawdze zbiorniczek i wezme sie za czujniki, zaczynajac od tego w chlodnicy. Dzieki za wskazówki, jak cos to jutro bedziemy dalej myslec co z tym zrobic.