Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

2.8 V6 kompressor POMOC

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 17 kwietnia 2010, 12:48

Siema.

Więc tak potrzebuje pomocy w sprawie mojego leona. Jak już większość z was pewnie zauważyła zmianę w opisie zmieniłem1.4 na 2.8 V6 kompressor nie opisywałem auta bo chciałem wszystko zrobić i opisać całość, ale brakuje już pomysłów co może być przyczyną braku mocy, problem polega na tym że autko nie jedzie tak jak powinno. Ten motor po operacji ABT powinien się legitymować mocą ok. 280KM a ma dużo mniej, a po odłączeniu głównej rury prowadzącej powietrze od kompresora wynik wyszedł straszny, który widać na wykresie. Tak jak większość z was pewnie wie kompresor ciągnie od dołu do samego końca bez żadnej dziury, a mój leon ma ową dziurę przy 2000-2500 obrotów.

Poniżej zamieszczam wykres z hamowni i ostatnie wyniki z vaga. I proszę o opinie i sugestie co może być przyczyną, oraz jak ktoś zna jakiegoś tunera w WLKP który ogarnie temat o namiary.


wykres:
http://img62.imageshack.us/img62/4351/p1000908888.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/749/p10009111111.jpg


i wynik z vaga:

VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911

Sunday,11,April,2010,20:43:43:13314

Chassis Type: 1M - Seat Leon/Toledo
Scan: 01 02 03 08 15 17 19 22 35 36 37 46 56

Mileage: 129400km/80405miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 022 906 032 E
Component: MOTRONIC ME7.1 G 0008
Coding: 00132
Shop #: WSC 30001

1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-A.lbl
Part No: 1C0 907 379 F
Component: ESP ALLRAD MK60 0104
Coding: 0023046
Shop #: WSC 00001 001 00001

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1M0-820-043.lbl
Part No: 1M0 820 043 D
Component: 1M-CLIMATRONIC X0605
Coding: 00060
Shop #: WSC 06441

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 1J AIRBAG VW5 0A 0006
Coding: 12618
Shop #: WSC 06441

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: Redir Fail!
Part No: 1M0 920 821 F
Component: S5-KOMBIINSTR. VDO V03
Coding: 05124
Shop #: WSC 48101

Part No: IMMO
Component: IDENTNR: SEZ7Z0Y0928429
IMMO-IDENTNR: SEZ7Z0Y0928429

1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
29-00 - Short to Ground

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06441

1 Fault Found:
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 22: AWD Labels: 02D-900-554.lbl
Part No: 02D 900 554 B
Component: HALDEX LSC ECC 0006

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation Labels: None
Part No: 1M0 919 887 A
Component: Navigation BNO 0204
Coding: 00002
Shop #: WSC 03653

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
Part No: 1J0 959 799 AH
Component: 8N Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04096
Shop #: WSC 03653

Part No: 1J0959801F
Component: 8N Tőrsteuerger. FS0002F

Part No: 1J0959802G
Component: 8N Tőrsteuerger. BF0002r

Part No: 1J4959811C
Component: 8N Tőrsteuerger. HL0002r

Part No: 1J4959812C
Component: 8N Tőrsteuerger. HR0002H

2 Faults Found:
00941 - Exterior Mirror Retract Motor; Driver Side (V121)
35-00 - -
00942 - Exterior Mirror Retract Motor; Passenger Side (V122)
35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 3B0-035-186.lbl
Part No: 3B0 035 186 D
Component: Radio BNO 0204
Coding: 00400
Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:
00852 - Loudspeaker(s); Front
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00853 - Loudspeaker(s); Rear
36-10 - Open Circuit - Intermittent

End ---------------------------------------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Reklama

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 17 kwietnia 2010, 12:54

Odpisałem na PW.

sydney napisał(a):I proszę o opinie i sugestie co może być przyczyną

Zapłony jak tam są ustawione?
AFR jaki?
Lambdy sprawne?
Trimy?
Jak dmucha ten kompresor?


...kompresja na garczkach? wszystkie palą?
Nie pytam o świece i cewki bo to oczywiste...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 17 kwietnia 2010, 12:59

dzięki za PW

wiedziałem że takie pytania padną:/

zapłon to nie wiem
AFR też nie wiem
Lambdy sprawne
właśnie nie wiem jak dmucha
kompresia niby też jest ok gary pala niby wszystkie (sprawdzane to było u jakiegoś magika i nie jestem przekonany czy dobrze to zrobił)


Nie znam odpowiedzi na twoje pytania bo właśnie problemem jest to że nie mam znajomego który by to rzetelne sprawdził:(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 17 kwietnia 2010, 13:00

Masz VAGa to już coś...

Potem sprawdze jakie są kanały w 2.8 bo nie pamiętam czy są takie same.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 17 kwietnia 2010, 13:04

może w najbliższym czasie uda mi się zrobić logi bo kumpel nie miał czasu ostatnio. także na 100% wstawie
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Seba » 17 kwietnia 2010, 17:37

no tylko że trzeba również wiedzieć które kanały sprawdzać podczas logowania...
a jak można sprawdzić jak pompuje kompresor?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 17 kwietnia 2010, 18:13

seba niby na podstawie map ale trzeba znać model kompresora (co mogę załatwić) i przełożenia które nie wiem skąd wziąć.:/

[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 ]
Dzięki wszystkim za pomoc :hahaha: (samm tobie również)

Na chwile obecną nie ma tego co powinno ale mam nadzieje że z biegiem czasu dam rade już zostało tylko kilka rzeczy do sprawdzenia, lecz nie dam rady ich zrobić przed zlotem.


Wykres wstawię na dniach.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Seba » 18 maja 2010, 18:05

Pochwal się chociaż cyferkami... ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 18 maja 2010, 18:06

Dzięki wszystkim za pomoc :hahaha:

Samm tobie tak ogólnie jako jedynemu moge podziękować. Aaaa i Axee również za PW

Na chwile obecną nie ma tego co powinno ale mam nadzieje że z biegiem czasu dam rade już zostało tylko kilka rzeczy do sprawdzenia, lecz nie dam rady ich zrobić przed zlotem.


Wykres wstawię na dniach.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 18 maja 2010, 20:43

sydney, a jest coś lepiej? doszedłeś do czegoś?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 19 maja 2010, 17:47

tak niby 255KM i 305Nm, ale to optymistyczna wersja bo pompka paliwa nie daje już rady i musze zmienić tylko zastanawiam się nad jakąś wydajniejszą na przyszłość i nie wiem co masz jakiś pomysł??
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 19 maja 2010, 20:00

musze zmienić tylko zastanawiam się nad jakąś wydajniejszą na przyszłość i nie wiem co masz jakiś pomysł??
_________________

Szczerze mówiąc nie wiem, trzebaby poszukać, może z jakiegoś S4/RS4/RS6 podpasuje, albo z Walbro coś zmotać jakiegoś customa.

A regulator ciśnienia paliwa to Ty masz sprawny? Bo mógłbyś jakiś lepszy założyć :)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Seba » 19 maja 2010, 20:03

A może pompka od Cupry R może by podeszła i była wydajniejsza? :hmmm:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 19 maja 2010, 20:05

Seba napisał(a):Cupry R

w kuprze zasila 4 gary a tu 6 ;) więc wątpie, że to jest dobra droga.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Seba » 19 maja 2010, 20:06

Sammael napisał(a):w kuprze zasila 4 gary a tu 6

true, true...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 19 maja 2010, 20:18

Sammael napisał(a):A regulator ciśnienia paliwa to Ty masz sprawny? Bo mógłbyś jakiś lepszy założyć


Chyba tak nic mi o tym nie mówili, ale jak będę montował wydajniejszą pompkę to pewnie regulator ciśnienia wydajniejszy też się przyda. Tylko teraz trzeba dobrać te dwie rzeczy. Czy podejdzie pompka i regulator od S4/RS4/RS6 czy zupełnie coś innego dobrać.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 19 maja 2010, 20:52

Samm, u sydneya komputer silnika (a raczej jedna jego czesc) jest zaprojektowana pod ten konkretny regulator i jego wartosci wiec raczej ta droga prowadzi donikad. Pewnie takie zmiany czyli dobra, mocna pompa + wydajniejszy regulator + przerobienie kompresora na wieksze doladowanie dalyby ladny przyrost ale watpie zeby ktos podjal sie projektowania tego ukladu na nowo (tym bardziej w Polsce).
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Seba » 19 maja 2010, 20:56

Ale po założeniu większej/wydajniejszej pompy no bo po co ładować taką sama? można chyba przeprogramować komputer to chyba najmniejszy problem ale poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie... :x
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 19 maja 2010, 21:10

DOC napisał(a):u sydneya komputer silnika (a raczej jedna jego czesc) jest zaprojektowana pod ten konkretny regulator i jego wartosci



yyy jakby Ci powiedzieć... a nie skłamać. Co ma regulator do komputera?
Po pierwsze z tego co pamiętam, regulatory są takie same w 1.8,1.8T,2.3V5,2.8VR6...
A po drugie regulator to część mechaniczna...

Więc można powiedzieć, ze w każdym aucie komputer uwzględnia to jaki jest regulator ale nie jest to jakieś kluczowe...


No ale może się nie znam a ABT zastosowało technologie ery kosmicznej. Fakt, faktem VR6 kompresor ABT nie widziałem na oczy.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 19 maja 2010, 21:45

Ja nie mam pojęcia, ale wydaje mi się że komputer nie steruje w tym silniku regulatorem, bo mechanik powiedział że nie było bezpośredniej ingerencji w program. Ale wydaje mi się że regulator musi być adekwatny do wielkości pompy??
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 19 maja 2010, 21:48

Sammael napisał(a):No ale może się nie znam a ABT zastosowało technologie ery kosmicznej. Fakt, faktem VR6 kompresor ABT nie widziałem na oczy.

Biorac pod uwage czas jaki spedzilem z sydneyem w ABT Polska moge Ci powiedziec ze cos wiecej na ten temat wiem niz 2 tyg temu :)
Komputer do ktorego masz dostep poprzez VAGa nic nie wie o kompresorze itd. Wszystko jest realizowane przez jakis dodatkowy modul podpiety do komputera. Jezeli dasz regulator ktorym bedziesz podawal wieksza ilosc paliwa to musisz przeciez dmuchnac zeby mieszanka byla ok. Jezeli tutaj wszystkie regulacje kompresora wiaza sie z jego modyfikacja mechaniczna to sam widzisz na jakie pole minowe wchodzimy. Jezeli ten modul nie ogarnie tego wszystkiego to zrobi sie gigantyczna KUPA.
Moim zdaniem najrozsadniejsze jest wsadzenie zdrowej pompy od 2.8 ew. przerobka na troche mocniejsza Walbro (problem z tym ze podobno nie wejdzie w ori miejsce) i przyhamowanie z modyfikacjami bo mozna sie wsadzic w naprawde glebokie i przede wszystkim kosztowne bagno.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 19 maja 2010, 21:55

DOC a mi się wydaje że regulator może też być walnięty, bo jak sam wiesz Patryk nie był w stanie sczytać tego boksa, a komputer to seria. Więc nie możemy powiedzieć czy ten boks nie miesza coś w podawanej ilości paliwa, a pompa i regulator już są na wykończeniu i kupa jest dlatego.

Nie wiem czy dobrze myślę, ale temat się rozwinął i bardzo mnie to cieszy, dlatego staram się też brać czynny udział w dyskusji mimo znikomej wiedzy.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 19 maja 2010, 21:57

sydney, ale Greg po podlaczeniu tej Walbro 8 bar. powiedzial, ze regulator podaje dobra ilosc i ogranicza cisnienie do takiej wartosci do jakiej powinien :hmmm:


Co do tego modulu to on musi mieszac czyt. zwiekszac ilosc paliwa bo inaczej mieszanka by byla tak uboga ze by Ci sie silnik stopil ;) (0,4 bara od kompresora musi dostac Pb ;) ).
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 19 maja 2010, 22:07

no widzisz :)) Słuchałem Grega ale pojęcia nie miałem o czym gada dobrze że ty też byłeś :jupi:

Także kwestie obecnego regulatora mamy z głowy. Teraz tylko pytanie czy jak wsadzę większą pompkę to regulator może zostać taki jak jest?? Teoretycznie tak bo on i tak będzie regulował tak jak reguluje do tej pory dobrze myśle??
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 19 maja 2010, 22:12

Tak :) Na razie martw sie pompa, najwazniejsze to znalezc dobra.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 19 maja 2010, 22:13

tylko trzeba wykombinować jaka podejdzie :)
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 19 maja 2010, 22:43

chciałem napisać coś o pompie, bo wydaje mi się, że znalazłem odpowiednią ale jak tutaj ludzie spędzają tryliony godzin przy ABT to nie ma sensu... szukajcie aż znajdziecie :]
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez dave » 19 maja 2010, 23:06

Sammael napisał(a):chciałem napisać coś o pompie, bo wydaje mi się, że znalazłem odpowiednią ale jak tutaj ludzie spędzają tryliony godzin przy ABT to nie ma sensu... szukajcie aż znajdziecie :]
:hahaha: :hahaha: :hahaha:

btw, tak malo jest w polsce firm zajmujacych sie tuningiem? nikt nie jest w stanie sprawnie zdiagnozowac ci auta? nie czaje, nie jest to pierwszy nie ostatni samochod z kompresorem w polsce wiec chyba nie ma tragedii? pogadaj z pawlem moze w tomsonie ci pomoga, nie wiem tak sobie tylko gdybam ;)
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 19 maja 2010, 23:14

dave, wykaz sie, podzwon, popytaj. Wejdz w temat. Zobaczysz jakie jest podejscie i wiedza tych firm. Generalnie do brania $$$ sa pierwsi a potem konczy sie na oklepanym "Nie wiemy co z tym zrobic, niech pan sie popyta w ABT". Takze nie smiej sie bo nie ma z czego. Sydney juz duzo przeszedl zeby dojsc do tego momentu w ktorym jest teraz.
Zwroc uwage ze to nie jest 1.9 TDi ktore ogarnie nawet oczytany informatyk bez wyksztalcenia mechanika.
Benzyna z customowym kompresorem jest tak powalona ze szkoda slow.
Takze naprawde - nic smiesznego.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez dave » 19 maja 2010, 23:22

DOC napisał(a):U Sydneya komputer nadal uwaza ze jest N/A

ja tam sie na kompresorach za bardzo nie znam ale odkad pamietam to zawsze a przynajmniej w wiekszosci przypadkow tak bylo poniewaz jak chcesz wiecej kompresorem dmuchnac to po prostu zakladasz na niego mniejsze kolo tak? wiec z jakiej okazji ten komp ma wiedziec ze to nie n/a skoro nie ma tam jakiejs wyszukanej elektroniki?? tak mi sie wydaje ale jak mowie, moja wiedza na temat kompresorow jest mini mini ;)
DOC, spokojnie, ja wiem ze sydney z tym autem ma klopoty od samego poczatku i wiem ze takich aut wlasciwie nie ma. nigdy nie siedzialem w kompresorach wiec nie wiem jak to dokladnie jest. moze warto byloby zalozyc temat na sreetracingu?
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 19 maja 2010, 23:28

dave, ale co ma piernik do wiatraka? Tu nie rozchodzi sie o zwiekszanie doladowania tylko o cala filozofie modyfikacji robionej przez ABTa.
AFAIK seryjny komp. nie ogarnia doladowania i chrzani mieszanke. ABT zrobilo jakis swoj wyrzezbiony modul ktory za to odpowiada i wszystko jest ok. Problem zaczyna sie w momencie zmiany tego, co od nich wyszlo (czyli albo cisnienia doladowania albo dawki paliwa). Jezeli ten przerobiony komp ogarnie to jest bajka i 300+ KM. Ale jezeli przetoczysz kolko od kompresora a komp sie pogubi (bo zalozmy przekroszysz wartosci ktore ABT zastosowal) to wyjdzie wielka kupa i spore koszty.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 21 maja 2010, 17:05

Więc tak założyłem ten temat nie po to żeby się chwalić, żalić tylko po to żeby otrzymać pomoc która mogła pomóc mnie lub komuś kiedykolwiek. Było średnio bo nikt sie nie udzielił tylko Samm(któremu dzięki). Jednak gdy coś się zmieniło w temacie zaczęła się robić obora, prosząc o pomoc w doborze pompy paliwa odezwał się znowu Samm(jeszcze raz dzięki), jednak mimo tego czasu który spędziłem z DOC'em u Pachury i wiedzy jaką nam przekazali zapamietałem średnio dużo w przeciwieństwie do DOC'a, także jasna sprawa, że zaczął się udzielać i także próbować pomóc (jest ziomek), ale widzę że po raz kolejnu jego wiedza i wypowiedzi nie przypadły do gustu paru osobą (szkoda). A teraz skomentuje to co mnie najbardziej wku... w tym temacie.

Sammael napisał(a):chciałem napisać coś o pompie, bo wydaje mi się, że znalazłem odpowiednią ale jak tutaj ludzie spędzają tryliony godzin przy ABT to nie ma sensu... szukajcie aż znajdziecie :]


Sorry Samm ale to co napisałeś jest śmieszne.
1. To auto to nie jest diesel
2. Nie ma w Poznaniu tunera który to lepiej ogarnie, no może Kocar do którego dzwoniłem ale ceny ma x2 (a nie śpię na sianie). Pewnie napiszesz że we Wrocku Warszawie Krakowie jest w patefon tunerów. Pewnie ale jak ja mam jechać do tych miast to jest koszt nie móc podjechać zobaczyć co się dzieje to dwa i nie mieć pewności czy to zrobią to trzy.

Powiedz mi gdzie być pojechał jak byś miał robiony samochód przez abta do pachury który jest przedstawicielem na POlske ABT czy do Dynosfotu???

Dave wiesz że nic do ciebie nie mam, bo wiem że jesteś spoko ziomek, ale ta odpowiedź dla samma jest również dla ciebie.
dave napisał(a):moze warto byloby zalozyc temat na sreetracingu?


Założyłem ale jeszcze nie miałem czasu opisać poprawy po tym co zrobiłem. Ale bez urazy dla forumowiczów, którzy czasami zachowują się jak by byli mega łbami. Tam to ludzie mają pojęcie!!!


Na więcej rzeczy nie odpowiem bo ziomuś belzi wyczyścił temat (dzięki mu za to) bo pewnie też go to wkur... co się tu działo i ma pojęcie że takie tematy mają pomagać i być tematyczne.

A Samm wiesz co myślę na twój temat bo gadaliśmy na PW ale to co napisałeś, a zostało usunięte przez belziego było przegięciem.
Chodzi mi o to że Samm ma zawsze racje jak nie to patrz ptk. 1 czy coś w tym stylu.
Takie kilka słów z mojej strony. Proszę zastanów się czasem bo wierz mi nie masz zawsze racje a twoja wiedza może nie jest mała ale jest znikoma w stosunku do innych ludzi(mechaników) np. Grega od Pachury. Masz pojęcie w dużej ilości spraw ale tak jak pisałem jest to kropla w morzu, np w tym temacie.

pozdro i szacunek dla was wszystkich bo nie chodzi o kłótnie tylko o to żeby sobie pomagać.

I do zobaczyska na zlocie
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez marcin_kielce » 21 maja 2010, 17:37

"Wiem ale nie powiem" już gdzieś to kiedyś słyszałem...ach tak to było w przedszkolu :hahaha: :hahaha:

Sydney bardzo dobrze, że starasz się ogarnąć autko, pomogę jak tylko mogę. Już jesteś bliżej niż dalej a taki rodzynek jaki ty masz jak zostanie ogarnięty i dojdziesz do swoich upragnionych 300 PSów będzie już naprawdę fajnie jeździł.

Wiem, że w tuningu najgorzej jest po kimś poprawiać, pojedziesz do jednego mechanika to będzie zwalał winę na poprzedniego, odwiedzisz następnego i tak w kółko... Tuning nigdy nie był prosty i jeżeli możemy pomóc koledze Sydneyowi to zróbmy to, jeśli się nie znamy to po co się odzywać?? :whoeva:

A tak poza tematem to sterownik Sam w twoim S3 czy innym silniku TFSI wcale nie jest tak skomplikowany jak ci się wydaję ;) i zrobienie programu do auta klasy RS4 trwa 10 min łącznie w wgraniem softu...

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 21 maja 2010, 18:18

marcin_kielce ziomku mój ja już dużo Tobie zawdzięczam i wiem że zawsze moge zadzwonić pogadać i coś się dowiesz także szacunek.

Wiadomo że będe robił żeby było 300PSów ale zobaczymy jak to wyjdzie pewnie u Pachury zdobędę dużą wiedzę na temat mojega auta i postaramy się wspólnymi siłami zrobić seria plus kompressor czyli 280KM (zdrowe) a resztę będę robił ale jeszcze nie wiem gdzie i kiedy.

Dajmy sobie może ochłonąć. Ja dam znać czy jest lepiej po wymianie pompy paliwa ale to dopiero po zlocie, jak nie to będę prosił o dalszą pomoc i mam nadzieje że pomożecie mimo tych śmiesznych kłótni.

Pozdro.

Marcin jeszcze tydzień ;] ;]
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez marcin_kielce » 21 maja 2010, 18:51

=] =]

:piwo:
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 21 maja 2010, 19:53

sydney napisał(a):A Samm wiesz co myślę na twój temat bo gadaliśmy na PW ale to co napisałeś, a zostało usunięte przez belziego było przegięciem.
Chodzi mi o to że Samm ma zawsze racje jak nie to patrz ptk. 1 czy coś w tym stylu.
Takie kilka słów z mojej strony. Proszę zastanów się czasem bo wierz mi nie masz zawsze racje a twoja wiedza może nie jest mała ale jest znikoma w stosunku do innych ludzi(mechaników) np. Grega od Pachury. Masz pojęcie w dużej ilości spraw ale tak jak pisałem jest to kropla w morzu, np w tym temacie.


Przykro mi jeśli auto-sarkazm nie został zrozumiany o punkcie pierwszym i drugim.
Skoro Ci ludzie mają taką wiedze, to po co szukać pomocy, gdzie nikt tego nie ogarnia, nikt nie ma o tym pojęcia a większość postów to "kolega, kolegi słyszał, że jego koledze to zrobili to..." :)

sydney napisał(a):Powiedz mi gdzie być pojechał jak byś miał robiony samochód przez abta do pachury który jest przedstawicielem na POlske ABT czy do Dynosfotu???

Oczywiście, że do pierwszego - to nie podlega, myślę, najmniejszej dyskusji. Tyle, że skoro jest przedstawicielem to oczekiwałbym ogarnięcia mojego auta, nieprawdaż? i tego z całego serca życzę
marcin_kielce napisał(a):"Wiem ale nie powiem" już gdzieś to kiedyś słyszałem...ach tak to było w przedszkolu :hahaha: :hahaha:

Takie teksty są właśnie po to, żeby nie każdy pierwszy lepszy, który nie dawno nie odróżniał kolektora ssącego od wydechowego, zaczął fisiować i udawać niewiadomo kogo... vide:
marcin_kielce napisał(a):A tak poza tematem to sterownik Sam w twoim S3 czy innym silniku TFSI wcale nie jest tak skomplikowany jak ci się wydaję ;) i zrobienie programu do auta klasy RS4 trwa 10 min łącznie w wgraniem softu...

Właśnie Ty możesz mi mówić czy on jest skomplikowany, czy nie.
sydney napisał(a):Dajmy sobie może ochłonąć.

Generalnie, ja to idę po ponton... bo moją dzielnice zalewają, żeby uchronić centrum wrocka, więc ochłonę potem, póki co wszystkiego suchego.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 21 maja 2010, 20:57

Sammael napisał(a):Tyle, że skoro jest przedstawicielem to oczekiwałbym ogarnięcia mojego auta, nieprawdaż?


Samm, wypowiem sie w imieniu sydneya bo wiem ze jego raczej dzisiaj na forum nie bedzie. Auto juz jest calkiem przyzwoicie ogarniete. Z poczatkowych 200 KM jest 250 i sa juz wytypowane kolejne rzeczy do sprawdzenia ew. do wymiany. Na razie najwiekszy problem jest z umierajaca pompa paliwa.
W teorii ten kompresor z ABT ma dawac przyrost do ok 80 KM (w tym silniku) wiec porownujac wyniki sprzed naprawy w ABT i po juz jest jakis progres.
Jak poszukalem informacji o VW 2.8 V6 na google to nie trafilem chyba na jeden pozytywny post odn. trzymania serii. Bardzo czesto ludzie pisza o mocach rzedu 150 KM po 100 kkm przebiegu.
Jezeli to prawda to tym bardziej nalezy sie cieszyc ze u Pachury potrafili dojsc co prowadzi do takich spadkow i bez narazania na zbedne koszty naprawili to co trzeba.
A jeszcze w kwestii tunerow - watpie zeby gdziekolwiek chcialo sie komus kontaktowac z centrala ABT w Niemczech a nastepnie w Szwajcarii zeby poznac historie Tomka auta.
Pachura nie dosc, ze osobiscie dzwonil kilka razy do helmutow to nie robil z tego jakiegos halo i nie doliczal Bog wie czego do rachunku.
Takze chyba sam teraz przyznasz ze nie mozna powiedziec ze nie ogarneli auta?



PS: Ostatni raz napisze cos w kwestii twoich wycieczek osobistych zebys nie pomyslal ze znowu udalo ci sie kogos zahukac i przegadac. Nie uwazam ze zdjadlem wszystkie rozumy swiata bo mechanika to akurat nie jest moje zajecie. Tym niemniej skoro jak sam przyznajesz nie widziales nigdy na oczy Leona 2.8 V6 z kompresorem (a juz na pewno modzonego przez ABTa) to nie oburzaj sie ze ktos chce to, czego sie dowiedzial u specjalistow przekazac innym. Ponadto odpusc sobie cytowanie moich wypowiedzi zdanie po zdaniu bo na prawde nie robi to na mnie wrazenia. Rzucanie jakimis swojskimi okresleniami na dana czesc (vide moje: modul, uklad - okreslany przez ciebie "swinia") nie wiem co ma udowodnic? Ze nie sile sie na sztucznie zabawne okreslenia na rzeczy, ktore mozna nazwac normalnie? Jezeli jest to plytka krzemowa ktora czyms steruje to chyba mozna ja nazwac ukladem prawda?
Zeby nie zostawiac pewnych kwestii niewyjasnionych - w porownaniu komputerow S3 i 2.8 z komp. chodzilo mi o to, ze u ciebie w serii masz chocby czujnik cisn. doladowania ktory widzi komputer. Chyba prosciej napisac program ktory wykorzystuje seryjne mechanizmy niz brac sie za modyfikacje czegos, co jest zaprojektowane przez kogos innego i bez sporego kombinowania nie mozna nawet dowiedziec sie na jakich zasadach to dziala.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez bono » 21 maja 2010, 21:13

Ok, mam nadzieję, że wszystko już wyjaśnione. Oj słowo pisane czasami budzi niepotrzebne emocje.

Chłopaki dajcie na luz :piwko:
Wracajmy do tematu i pomóżmy sydney'owi
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 21 maja 2010, 21:38

bono, polski gangster nie ma luzu :hahaha:


http://www.youtube.com/watch?v=e65k3eAZP1I :hahaha:
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 21 maja 2010, 22:25

Dajmy już spokój z tymi pyskówkami tylko tak jak pisał bono zajmijmy się tematem bo to forum tematyczne i chcemy żeby komuś, nam pomagało.

Także Samm proszę o posty na temat, które mogą pomóc będę wdzięczny. :piwo: :))

DOC dzięki za pomoc i za to że w większym stopniu ogarniasz to co Greg do nas mówi ;) (ogarniemy to auto i zrobimy tak że będzie malina)

Marcin :piwo: :piwo:

Bono również dzięki za chęć pomocy i dobre słowo


pozdro

PS: I pamiętajmy o wzajemnym szacunku
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez DOC » 21 maja 2010, 23:40

sydney napisał(a):ogarniemy to auto i zrobimy tak że będzie malina

sydney, Ty dobrze wiesz ze 5 minut zap...ania Twoim autem wynagradza mi nieprzespane noce :hahaha: Nie mowiac juz o lataniu nim w powietrzu ;)
Bedzie dobrze, temat trzeba wziac na chlodno i wszystko ulozy sie :ok:
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez Sammael » 22 maja 2010, 01:05

sydney napisał(a):Także Samm proszę o posty na temat, które mogą pomóc będę wdzięczny. :piwo: :))

Napisałem już PW do DOC'a zapewne zreferuje Ci co tam napisałem. Ponieważ w temacie nie mam już absolutnie nic do dodania to milczę i trzymam kciuki.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 22 maja 2010, 10:04

Samm dzięki wielkie za wszystko.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez roosman » 24 maja 2010, 07:04

dobra, to napiszcie co zostało zrobione.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: 2.8 V6 kompressor POMOC

Postprzez sydney » 24 maja 2010, 13:07

napisze wszystko jutro wstawie wykresy i inne duperele. Dzisiaj nie dam rady.
Niby daje rade:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sydney
Sport
Sport
 
Posty: 792
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: JTD


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości