Strona 1 z 1
Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
10 maja 2010, 12:00
przez Kryho
Witam Was serdecznie,
Mam problem z moim Leonkiem (2005 1M) podczas stania w korku gdy jest upał, a w dodatku jak włącze klimę to zdarza się że auto zaczyna nierównomiernie pracować i w efekcie działa na 3 cylindry.
Po podłączniu do KKL OBD 2 - takiego ze znanego portalu aukcyjnego

wyskakują mi na VW Tool takie błędy:
16685 (P0301) Cylinder 1 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16685 (P0301) Cylinder 1 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16825 (P0441) Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow
16646 (P0262) Cylinder 1 Injector Circuit High
SPORADYCZNY
Najdziwniejsze jest to, że jak auto przestygnie to chodzi normalnie, nawet przed skasowaniem błędów. Zastanawiam się, czy klimatyzacja nie ma jakiegogoś przebicia i w efekcie brakuje prądu na 1 cylindrze. Znajomy elektryk po pobierznych oględzinach stawia na jakiś kondensator od klimatyzacji.
Jeżeli chodzi o świece zapłonowe to nie zostały one jeszcze wymienione od nowości (przebieg 68 tyś), kabli zapłonowych jako takich nie ma - jest listwa.
Proszę doradźcie coś, bo auto jeszcze przez parę lat ma mi posłużyć a szkoda było by się go pozbywać.
Z góry dziękuję za podpowiedzi gdzie szukać usterki.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
13 maja 2010, 16:33
przez flisiu
tez sie dolaczam do pytania poniewaz moj leon rowniez zaczal sie dziwnie zachowywac. tzn. na luzie silnik caly sie trzesie i auto nie ma mocy. swieci sie check engine ale jeszcze nie podlaczalem do kompa wiec nie wiem co zglasza. czy to moze byc wina swiec lub kabli?? mam leona 1.6 16v. prosze o jakies sugestie.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
13 maja 2010, 18:21
przez cyc999
Obstawiam któraś z cewek zapłonowych musisz podłączyć pod Vag'a bez tego nic się nie dowiesz. Ja u siebie w ciągu ok 2 miesięcy wymieniłem 3 cewki jedna jeszcze lata stara.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
18 maja 2010, 10:04
przez flisiu
po podlaczeniu do kompa potwierdzily sie przypuszczenia co do cewki. po wymianie cewki wszystko ok

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
22 października 2011, 21:04
przez vwteamkal
Dołącze zapytanie do tematu.
Dziś nagle po wyjeździe z garażu po 200 m zapaliła mi się kontrolka żółta silnika, samochód stracił moc, na wolnych obrotach bardzo się trzęsie i ponadto z wydechu słychać takie "nierównomierne prychanie". Na taki objaw w szybkim tempie wróciłem do garażu.
Po podpięciu VAG-u - mam taką starą najprostszą wersje otrzymałem następujący komunikat:
"16687 Brak zapłonu cylindra nr 3"
O czym to może świadczyć?
Sorry za banalne pytania ale nie jestem mechanikiem samochodowym.
Powiedzcie mi dokładnie w którym miejscu w Seacie Leonie 1.6 16 V znajdują się świece zapłonowe, cewki. Po zdjęciu pokrywy silnika ( plastikowa z napisem 1.6) moim oczom ukazał się obrazek 4 wtyków z cienkimi kabelkami ( wtyki od góry - od spody plastik w kolorze fioletowym) - czy to są połączenia do świec zapłonowych. A gdzie same świece się znajdują cewki i jak się do nich dostać ?
Może ma ktoś z was foto? Jestem w stanie jutro iść i wykonać foto silnika. proszę o pomoc
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
22 października 2011, 21:28
przez bacardi
vwteamkal, cewki wyglądają mniej więcej tak
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1855430862
Na 99% to wina cewki, szczególnie jeśli ich jeszcze nie wymieniałeś. Zamień 3'ke miejscami z inna i podepnij vaga aby mieć 100% pewności
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
22 października 2011, 21:39
przez vwteamkal
Mam przejechane 86 tys i nie wymienialem ani świec ani cewek. czy ASO Seata bedzie mialo od reki takie czesci? jakie pieniadze trzeba szykowac?
Czy te wtyki o ktorych pisalem wczesniej to te same ktore sa na Twojej fotce?
A gdzie sa świece i ich grube kable?
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
22 października 2011, 21:46
przez chlorek
świece aso będzie miało pewnie na miejscu, co do cewek wymieniamy jak padną, jak masz cewki to nie masz kabli zapłonowych.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
22 października 2011, 21:54
przez vwteamkal
W którym miejscu one się
dokładnie znajdują?
Czy sa 4 szt?
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
23 października 2011, 11:37
przez bugajek
Potwierdzam to, co mówi bacardi

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
23 października 2011, 15:59
przez bacardi
vwteamkal napisał(a):Czy te wtyki o ktorych pisalem wczesniej to te same ktore sa na Twojej fotce?
trudno odpowiedzieć bo nie wiem jakie dokładnie wtyki opisujesz, ale o ile pamietam, to tam pod spodem nie ma nic innego, więc pewnie opisywałeś cewki

Pod pokrywą masz 4 cewki, do każdej idą cienkie kable i wtyki... Podważasz cewkę srubokretem, wypinasz wtyk i zmieniasz na nową, wszystko... Niestety czasem nie jest łatwo je podważyć (zwlaszcza pierwsza), trzeba to robić zdecydowanie ale uwaznie aby czegoś nie wyłupać... O ile pamiętem to liczy się je od strony rozrządu...
Jak ja kupowałem to w aso zawsze mieli cewki od ręki, pierwsze egzemplarze często padały, więc to jest towar który raczej zawsze trzymają na stanie, jak ich nie zmieniałeś, to najlepiej jeszcze jedną mieć w zapasie w aucie

vwteamkal napisał(a):A gdzie sa świece i ich grube kable?
To nie te czasy

Każda świeca ma oddzielną cewkę która jest bezpośrednio na nią nakładana :]
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
23 października 2011, 17:45
przez Peter007
Winą może być cewka, wtrysk czy choćby sam sterownik silnika jak u mnie
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
23 października 2011, 20:56
przez vwteamkal
Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki.
Okazuje się że wyjęcie cewek jest bardzo proste( dwa szerokie płaskie wkrętaki) - gorsza sprawa jest z rozłączeniem wtyku ale znalazłem patent na to od spodu wystarczy wstawić wkrętak - usłyszymy wtedy "klik" i już wszystko wychodzi.
Zamieniłem cewki miejscami - wyciągnięta z 3 cylindra wstawiłem do 4, skasowałem błędy i odpaliłem silnik - pojawił się brak zapłonu na cylindrze 4 czyli ewidentnie to wskazuje na uszkodzoną cewkę.
Moja uszkodzona jest oryginał VW nr 036 905 715
Jaką polecacie ? Czy mam zakupić w ASO oryginał za 156 zł?
Myślałem o wymianie wszystkich 4 szt.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
23 października 2011, 21:30
przez bacardi
vwteamkal, widze ze ostatnio podrozaly, ja polecam kupic w ASO jedna a potem poszukac na allegro i kupic ori w nizszej cenie i wozic na zapas :]
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
24 października 2011, 07:04
przez Peter007
Trochę droga sprawa, żeby wozić na zapas ale to podobno kwestia tylko czasu kiedy padnie następna
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
24 października 2011, 10:49
przez vwteamkal
Okazuje się , że mój najbliższy ASO nie ma na półce cewek - muszą zamawiać. cena 157 zł
Jestem zdziwiony, że tak podstawowej części zamiennej nie posiadają na stanie.
Zresztą nawet jak wymieniałem czujnik temperatury czy rozrząd tez zamawiali.
Zobaczymy jaki będzie czas dostawy.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
24 października 2011, 13:08
przez marcin7x5
Popytaj w ASo skody lub vw.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
24 października 2011, 13:25
przez marcus415
marcin7x5 napisał(a):Popytaj w ASo skody lub vw.
lub audi
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
24 października 2011, 14:43
przez chlorek
vwteamkal napisał(a):Okazuje się , że mój najbliższy ASO nie ma na półce cewek - muszą zamawiać. cena 157 zł
Jestem zdziwiony, że tak podstawowej części zamiennej nie posiadają na stanie.
Zresztą nawet jak wymieniałem czujnik temperatury czy rozrząd tez zamawiali.
Zobaczymy jaki będzie czas dostawy.
zadzwoń do innego serwisu, możesz też zamówić Kurierem.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
25 października 2011, 19:02
przez Sev
Najszybciej w ASO Audi, zazwyczaj na drugi dzień. Jako ciekawostka, szukałem jakiejś tam części, talerzyk pod sprężynę do mcphersona, nakrętek do łożysk czy coś i:
Skoda - trzy dni oczekiwania
Seat - do tygodnia
VW - 2-3 dni
Audi na następny dzień. I uwaga... w Audi kosztowały najmniej!
...a najdrożej w Seacie

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
25 października 2011, 21:14
przez vwteamkal
Temat cewki rozwiązany. Wczoraj zamówienie w ASO Seat dzisiaj odbiór za jedyne 150 zł
Leonik chodzi jak dawniej. Zauważyłem, że nowe cewki mają o 4 mm wyższy kołnierz z plastiku. Specjalista w ASO Seata stwierdził że model 036905715 jest wycofany - ten który dostałem ma symbol 036905715 F
Najciekawsze jest to że w ASO VW ta sama cewka 200 zł, a w hurtowniach części samochodowych od 160 do 190 zamiennik.
Dziękuje wszystkim za pomoc. Planuje wymienić wszystkie cewki.
Jeszcze jedno podajcie mi jakie są świece w Leonie 1.6 16 V silnik AZD.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
25 października 2011, 22:31
przez bacardi
powinieneś mieć chyba to samo co w BCB, ja jeżdżę na NGK PZFR6J-11 Platinium
a oryginalnie w BCB były montowane bosha
ORI ASO: 101 905 601 R1
ORI Bosh: F7 HPP 222 U
katalog NGK
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/16396/
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 października 2011, 07:46
przez Peter007
bacardi napisał(a):NGK PZFR6J-11 Platinium
dokładnie te!
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 października 2011, 07:48
przez chlorek
Sev napisał(a):Najszybciej w ASO Audi, zazwyczaj na drugi dzień. Jako ciekawostka, szukałem jakiejś tam części, talerzyk pod sprężynę do mcphersona, nakrętek do łożysk czy coś i:
Skoda - trzy dni oczekiwania
Seat - do tygodnia
VW - 2-3 dni
Audi na następny dzień. I uwaga... w Audi kosztowały najmniej!
...a najdrożej w Seacie

Zgadzam się w Audii są najtańsze części a te same tylko z logiem AUDI:)
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 października 2011, 08:10
przez Peter007
florek napisał(a):Zgadzam się w Audii są najtańsze części a te same tylko z logiem AUDI:)
To je dyskwalifikuje

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 lutego 2012, 20:32
przez Rado28
Witam
Panowie a jak wyglada opinia o cewkach firmy BERU?
http://moto.allegro.pl/cewka-zaplonowa- ... 00042.htmlWarto kupić cewkę tej firmy?
Zbliża mi sie wyjazd za granice na jakieś 5,6 miesięcy i myślę ze dobrze byłoby miec jedną cewkę w bagażniku.
Proszę o opinie i rady...
Pozdrowionka

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 lutego 2012, 20:35
przez cyc999
ja mam wszystkie wymienione na beru jakoś ponad rok temu i wszytko śmiga ok
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 lutego 2012, 20:44
przez Rado28
dzieki kolego za odp.
Beru to o ile sie nie mylę made in Germany tak?
A tu przed chwilą znalazłem taką ofertę, tylko dziwi mnie to ze taniej niz w ASO. hmm?
http://moto.allegro.pl/cewka-zaplonowa- ... 60081.htmlCo myślicie o tych cewkach?
-- 26 lutego 2012, 20:44 --
Z tego co mi sie wydaje i przypuszczam to ta cewka na zdjęciu jest nowa ale z produkcji rok 2008
Czy sie myle?
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 lutego 2012, 20:46
przez cyc999
jakiej produkcji jest to nie pamiętam, co do ceny to mi wychodziło z przesyłką za szt ok 105 PLN (o ile dobrze pamiętam)
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 lutego 2012, 20:53
przez Rado28
zgoda kolego, ale mi chodzi o ta cewkę z linku. Tam jest w ostatniej lini napisane 41/08
Czy nie jest to data produkcji - 41 tydzien 2008 rok?
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
26 lutego 2012, 21:01
przez cyc999
Nawet jeżeli jest to data produkcji, to są aukcje handlarza więc fotki może mieć z 2008 roku. Raz zrobił i teraz używa tych fotek, najlepiej nipisz do gościa on będzie wiedział co i jak.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
8 maja 2014, 19:55
przez pietrek86
Siemka
Dziś byłem na wyjeździe wszystko było ok do momentu zagaszenia auta po postoju i ponownym uruchomieniu auta silnik zaczął nie równo pracować i zaczęła migać kontrolka od silnika od razu zacząłem podejrzewać cewkę silnika po przejechaniu kilku kilometrów i zgaszeniu auta błąd silnika zapalił się na dobre natomiast silnik zaczął równiej pracować po przejechaniu 120 km zagasiłem auto pod sklepem na jakieś 15 minut i odpaliłem ponownie kontrolka silnika zgasła ale i tak silnik nie pracuję tak jak powinien
Po podłączeniu pod laptop wyskoczył błąd 16685 błąd był sprawdzony Polskim Vagiem 2.5 niestety nie wiem która to cewka ponieważ nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia tym programem która to cewka
Silnik jaki posiadam to 1.6 16v 105 koni
Z góry dziękuje za pomoc
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
9 maja 2014, 11:19
przez Peter007
Polski Vag wyświetla przecież na którym cylindrze jest przerwa
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
9 maja 2014, 11:48
przez Tuchola_BDG
Każda cewka ma własny kod startując właśnie od 16685, więc u Ciebie leży cewka nr1, liczy się od strony rozrządu
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
10 maja 2014, 08:03
przez pietrek86
Cewka została plus dodatkowo wymieniłem świece na nowe na razie spokój ale zamierzam w przyszłym miesiącu wymienić pozostałe 3 dla świętego spokoju bo podejrzewam że mogą zacząć padać po kolei.
Mam jeszcze jedno pytanie jak idzie z tym numerem błędu a numerem cewki
Chodzi mi o to jaki numer błędu określa każdą kolejną cewkę
Z góry dziękuje

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
10 maja 2014, 10:32
przez Tuchola_BDG
Tak jak napisałem startuje się od 16685 dla nr1, 166856 dla nr2 itd
Ja w grudniu wymieniałem tylko jedna cewkę jak mi padła, zasugerowane mi wymianę tylko jednej cewki, a jak w krótkim czasie padnie 2 to już komplet do wymiany, i już mineło pół roku i 10kkm i reszta cewek pracuje bez problemu, więc proponuje też się wstrzymać, po co wydawać za szybko kasę

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
21 maja 2014, 21:50
przez pietrek86
No tak właśnie myślę nad tym w aso seata w Konstancinie 135 zł płaciłem za cewkę

więc jak za cewkę wydaje mi się że cena taka w miarę przystępna

Co do kodów błędów to jest gdzieś może opis poszczególnych błędów i opisów

Przepraszam za takie pytania ale dopiero kroki pierwsze stawiam w tych tematach i za każdym razem jak coś wyrzuci szukam na necie
-- 21 maja 2014, 21:50 --
No i ciąg dalszy znowu dziś samochód zaczął chodzić na trzech garach zczytałem błędy i wyrzuciło takie
16685 i 16825
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
22 maja 2014, 04:58
przez Tuchola_BDG
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-b.htmlTylko z tlmacza musisz skorzystać, chyba że znasz jakiś z tych języków

Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
12 czerwca 2014, 20:22
przez pietrek86
Za kody dziękuje ale potrzebuję konkretnie w co mogę strzelać bo na razie przeglądam wszystko co ewentualnie może być winne
-- 12 czerwca 2014, 20:22 --
Wracając do tematu problem rozwikłałem pierwszy wtrysk był na ukończeniu na wyższych obrotach było wszystko ok ale na wolnych chodził jak przysłowiowy traktor. Po wymianie wtrysku wszystko wróciło do normy auto jest dużo żwawsze

Re: Odp: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
30 sierpnia 2014, 16:16
przez Tuchola_BDG
Odnosząc się do mojego postu:
viewtopic.php?p=545429#p545429W czwartek w nocy padła mi druga cewka i teraz wymieniłem jeszcze pozostałe 3 i 4, teraz już nie miało sensu według mnie bawić się w wymianę jednej cewki. Po awarii 1 cewki przejechałem 16k km zanim poszła 2.
Re: Check Engine, praca na 3 cylindrach

Napisane:
30 sierpnia 2014, 19:52
przez pietrek86
Widzę że ten problem jak u mnie wcześniej wtrysk a później cewka i za chwile od nowa było to samo, efekt końcowy wymiana wszystkich cewek na nowe. Od tamtej pory zero wypadania zapłonu
