Strona 1 z 1

Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 6 października 2010, 19:18
przez Rafal_W_wa
problem dotyczy silnika 1.8 20V

Problem jaki jest to po odpaleniu autko trzyma obroty jakieś 1200... to chyba normalnie
Potem spada na jakieś - 800-900 ale delikatnie buja autem i faluje tak ok 100

Czytałem wiele na forum o falowaniu... jednak w większości faluje opisującym powyżej 1000... a mi delikatnie buja autem...
Problem drugi ale ważniejszy... W mieście auto pali 16 litrów... wiem, że ten silnik jest paliwożerny...ale to chyba lekka przesada... przy 100km/h po trasie pokazuje 8,5 - 9

nie czuć jakiegoś mega muła, jedzie 200km/h

Przy postoju i dodawaniu gazu i odpuszczaniu tak jakby strzelał w wydech... jednak to może wina braku kata

Czytałem o brudnej przepustnicy, jednak tak małe falowanie może być spowodowane nią?



dla ułatwienia zrobiłem diagnostykę vagiem
wyszły następujące błedy:

1250 - uszkodzony wtrysk cyl. 2
1251 - uszkodzony wtrysk cyl. 3
1252 - uszkodzony wtrysk cyl. 4
561 - kontrola dodawania mieszanki
16497 - Czujnik IAT temperatura niska - obwód wysoki - G42
16486 - Masa lub poziom obwodu powietrza niskie wejscie
17916 - nieznany

wszystkie oprócz 561 ( sporadycznie ) ...
dokładnie wygląda to tak

http://img707.imageshack.us/img707/7024/bedys.jpg

czy mogę za pomoca vaga sprawdzic dokładne działanie przyepływki i lambdy czy tylko mam się kierować tymi błedami?
Co mi poradzicie

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 7 października 2010, 08:27
przez Marcin_TDI
wykasuj to i przejedź i zobacz które wrócą. przepustnice dla samego siebie bym wyczyścił i zaadaptował.
ile podaje lambda i przepływka masz w blokach pomiarowych lecz ja na Twoim programie się nie znam - pod VAG ew pomogę.... :piwko:

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 7 października 2010, 11:35
przez Rafal_W_wa
skasowałem błędy, zrobiłem wycieczkę 120km ( ok. 80km po trasie tak 90-110; resztę Warszawa ale w nocy) komputer wskazuje średnią 8.9
obchodziłem się z gazem jak z jajkiem, wyłączona klima. Ale jest to wynik akceptowalny.
Podpiąłem Vag i nie ma żadnych błędów.
Zobaczę jeszcze jakie wyjdzie średnie spalanie jak pojeżdżę trochę po mieście... bo tu był problem że palił 16 :(
jest cały czas to delikatne zafalowanie... np. z 700 na 800... a jak dodaje mało gazu przy ruszaniu to jest specyficzny objaw że obroty spadają tak na 500 - 400 tak jakby miał zgasnąć.

Chętnie wyczyszczę przepustnicę, ale jak ją zaadaptować? ( czytałem o pozostawieniu zapłonu itp ) ale jak mam vaga to lepiej vagiem.

Mam tani interfejs Vag K + Cam ... 125zł , nie potrzebuje nic modyfikować itp.. kupiłem tylko do sprawdzania ( czy takim kablem sprawdzę np. przepływkę i lambde ).
Chodzi o jakieś kanały modułów itp... ale jestem laikiem w tym :(
Mam jeszcze programik Can Commander 1.4 - on wystarczy czy lepiej zainstalować inny program, który jest bardziej popularny ale będzie chodził na moim fejsie?
Sorry, że taka lawina pytań ale widzę, że trafiłem na właściwą osobę... a komuś na pewno może się to przydać czytając forum. Mi niestety nie udało się nic znaleźć takiego.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 7 października 2010, 11:40
przez Marcin_TDI
tak wygląda to na VAG - tak jak mówiłem nie znam programów, któe Ty posiadasz

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNˇ LINKˇ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICˇ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICˇ DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.



Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 8 października 2010, 17:13
przez przemest
I tak pali Ci za dużo, gdy ja delikatnie obchodzę się z gazem to na trasie pali 6,5l, tak więc coś musi być nie tak :-(

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 8 października 2010, 17:57
przez Rafal_W_wa
wyczyściłem przepustnice, zrobiłem adaptacje Polskim Vagiem 4.9.
Nie ma w tej chwili żadnych błędów... zaraz po czyszczeniu przepustnicy było tak jakby dobrze nie trzęsło samochodem... po jakiś 20km znów się pojawiło.
Czy powinienem rozkręcić ją tak by się dostać pod ten czarny plastik i tam też wyczyścić? Czytałem, że tam jest potencjometr biegu jałowego i wyczyścić to preparatem do styków.?

Jak jechałem delikatnie to komputer chwilowe pokazywał 6,6 - 7,5 ... ale średnie wyszło 9 trochę świateł w mieście itp...

Pojeżdżę trochę i zobaczę jakie wyjdą błędy.
Nie wiem skąd to trzęsienie....
jak to z tą przepustnicą jest ( chodzi o to co jest pod tym czarnym tajemniczym plastikiem )

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 8 października 2010, 22:53
przez oczkolek
Rafal_W_wa napisał(a):Pojeżdżę trochę i zobaczę jakie wyjdą błędy


To jest ważniejsze.

Rafal_W_wa napisał(a):jak to z tą przepustnicą jest ( chodzi o to co jest pod tym czarnym tajemniczym plastikiem )


Na to przyjdzie czas jak wyskocza błędy.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 9 października 2010, 12:10
przez mcaris
A obroty dalej falują??

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 9 października 2010, 18:42
przez Rafal_W_wa
falują to może za dużo powiedziane... tak co chwile jakby ma 800 a 850 obrotów i przez to nim trzęsie... nie znam się na tym... ale mi to tak wyglada jakby jeden wtrysk mało dawał paliwa albo nie przepalał...
może to być wina świec albo kabli lub cewki?
Wywaliło by błąd?
chodzi mi o to żeby nie wymienić 1/2 auta.... bo mnóstwo jest przypadków gdzie ktoś ma problem wymieni pół auta i trafi albo nie na przyczynę...

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 23 grudnia 2010, 15:15
przez gimmesomo
Poradziłeś sobie z wysokim spalaniem ? Teraz w zimie przy rozgrzewaniu auta i krótkich odcinków w małym mieście spalił mi chyba 16 litrów podczas przejchania 100km w w/w warunkach :/ Chodzi o benzyne bo moja instalacja gazowa sprawia jeszcze wiekszy problem i poki co taka jazda na LPG staje sie malooplacalna i niekomfortowa.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 10 lipca 2011, 12:30
przez eko_zgonuś
Podepnę się pod temat. Auto 1,8 20v z LPG. Sypało błędami przepustnicy:
17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
P1542 - 35-10 - - - Intermittent
17579 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1171 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17976 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1568 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17987 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1579 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17953 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1545 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17953 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1545 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0304 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent


3 DTC's Found:
17579 - Throttle Actuation Pot #2 (G188): Implausible Signal 35-10 Intermittent
17976 - Throttle Body Controller (J338): Mechanical Failure 35-10 - - - Intermittent
17950 - Throttle Actuation Pot (G187): Implausible Signal 35-10 - - - Intermittent

Przepustnicę wyjąłem i benzyną ekstrakcyjną potraktowałem, nie wiedziałem tylko, że ten czarny plastik też jest zdejmowalny i tam nie zaglądałem.
Po wyczyszczeniu zrobiłem adaptację i po krótkim odcinku błąd:
17976 - Throttle Body Controller (J338): Mechanical Failure 35-10 - - - Intermittent
skasowałem i niby ok. W trasie nagle kontrolka EPC (obroty dochodzą do ok 3000), po zgaszeniu silnika kontrolka gaśnie po to żeby, zaświecić się razem z TCS i check engine (w takiej sytuacji nie da się jechać, obroty latają od 1000 do 2000 i na pedał gazu auto nie reaguje, najgorzej w korku lub na rondzie - auto trzeba zgasić i po zapaleniu jest ok). Generalnie błędy w koło się powtarzają. Zczytałem wczoraj i wyszło:
9 DTC's Found:
16891 - Idle Control System: RPM too High 35-10 - - - Intermittent
17950 - Throttle Actuation Pot (G187): Implausible Signal 35-10 - - - Intermittent
17579 - Throttle Actuation Pot #2 (G188): Implausible Signal 35-10 - - Intermittent
17976 - Throttle Body Controller (J338): Mechanical Failure 35-10 - - - Intermittent
18012 - Internal Control Module Driver Error 35-10 - - - Intermittent
17646 - Fuel Injector for Cyl 2 (N31): Open Circuit 35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Body Controller (J338): Under-Voltage during Basic Setting
35-10 - - - Intermittent
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low 35-10 - - - Intermittent

oczywiście je wykasowałem. Później autoskan i wyszło:
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent
Skasowałem. 20 km ok, później od nowa to samo ;/
Winna wydaje się być przepustnica. Czyścić jeszcze raz i pod tym czarnym plastikiem też? Co tam w ogóle jest i czym to czyścic też benzyną?

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 10 lipca 2011, 14:59
przez Tracer2
Przepustnice się czyści CarbCliner-em np STP wtryskując ją do gardzieli na pracującym silniku i dodając gazu.
Gardziel ma się swiecic na błysk.
Niepotrzebnie adaptowałeś bo Ci sie zaadoptowała z błędami w ustawieniach , jak klei od brudu.
Ja jak miałem auto z przepustnicą to zdejmowałem kleme z akumulatora na kilka minut,
a jak taki zabieg (czyszczenie,klema) nie poskutkował to powtarzałem go nieraz i 1-2 razy ,az do skutku bez adaptowania.
Pod to czarne lepiej nie zaglądaj.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 10 lipca 2011, 15:18
przez eko_zgonuś
Tracer2, dzięki za zainteresowanie, spróbuję Twoim sposobem. Nie wiedziałem, że jak zdejmę dolot do przepustnicy to mogę auto odpalać. Czy do czyszczenia przepustnicy dołożyć czyszczenie przepływki? Jeśli tak to czym i w jaki sposób?

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 10 lipca 2011, 16:08
przez Tracer2
Nie ruszaj przepywomierza bo to czułe urzadzenie jest.
W tym aucie co kiedyś miałem przepływomierza nie było.
Jak go na chwile wyłaczysz z obiegu powietrza nic się nie stanie.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 12 lipca 2011, 11:29
przez ajni
Rafal_W_wa,
Podaj jeszcze jakie masz czasy wtrysku na zagrzanym silniku na wolnych obrotach i jakie obciążenie silnika.
Ja mam 1.4 16V i identyczny problem jak ty. Spalanie za duże i jakby wypadanie zapłonów na wolnych. Obstawiam cewkę lub przepustnicę, tylko nie mogę znaleźć na podmiankę a kupować w ciemno to droga zabawa. U mnie czas wtrysku powinien być do 4 ms a nie wiadomo dlaczego mam czasem 4,5 a za innym razem 6,2 ms.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 17 lipca 2011, 11:14
przez eko_zgonuś
Tracer2, zrobiłem zgodnie z Twoimi sugestiami. Po przejechaniu krótkiego odcinka vag pokazuje:
9 DTC's Found:
16891 - Idle Control System: RPM too High
35-10 - - - Intermittent
17950 - Throttle Actuation Pot (G187): Implausible Signal
35-10 - - - Intermittent
17579 - Throttle Actuation Pot #2 (G188): Implausible Signal
35-10 - - - Intermittent
17976 - Throttle Body Controller (J338): Mechanical Failure
35-10 - - - Intermittent
18012 - Internal Control Module Driver Error
35-10 - - - Intermittent
17646 - Fuel Injector for Cyl 2 (N31): Open Circuit
35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Body Controller (J338): Under-Voltage during Basic Setting
35-10 - - - Intermittent
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
35-10 - - - Intermittent
Najgorsze dzieje się podczas jazdy. Zapala się EPC przy każdorazowym wciśnięciu gazu do podłogi. Zjeżdżam, gaszę silnik, odpalam i ok. Za chwilę zapala się TCS i auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu, a obroty trzyma ok 1300. Gaszę odpalam itd. Jedzie ok, ale za chwilę znowu coś albo to co wyżej łącznie z check engine.
Przepustnica definitywnie do wymiany?
Możecie polecić co i gdzie kupić?
Słyszałem, o jakimś gościu z Łomianek, który regeneruje przepustnice. Ktoś się wypowie nt regenerowanej przepustnicy? Czy warto?

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 17 lipca 2011, 11:20
przez Klikoś
wymień przepustnicę bo ta chyba zakończyła swój żywot, ja bym nie regenerował przepustnicy tylko poszukał czegoś na alledrogo...

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 10:41
przez oczkolek
eko_zgonuś napisał(a):Przepustnica definitywnie do wymiany?


Coś mi sie wydaje, że tak.
eko_zgonuś napisał(a):Słyszałem, o jakimś gościu z Łomianek, który regeneruje przepustnice. Ktoś się wypowie nt regenerowanej przepustnicy? Czy warto?


Teoretycznie tam nie ma co regenerować. Kup nową.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 10:47
przez eko_zgonuś
oczkolek napisał(a):Kup nową
a polecisz coś? Patrzyłem aso-vag.pl to cena mnie zastrzeliła 5000 PLN ;/ :whoeva:
Słyszałem o jakichś czeskich (chyba) zamiennikach...albo coś innego jakby ktoś mógł polecić w rozsądnej cenie.
Patrzyłem na alledrogo to niby za 200 zł można kupić tylko się zastanawiam czy jest sens, bo może pochodzić miesiąc i może być to samo.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 10:50
przez Klikoś
ja bym kupił używaną, cena nowej to jakieś nieporozumienie (ok. 2-3k PLN)... jak padnie, kupisz drugą a i tak wyjdzie kilkakrotnie taniej niż nowa...

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 10:58
przez oczkolek
eko_zgonuś napisał(a):a polecisz coś?


http://www.skodaczesci.pl


eko_zgonuś napisał(a):Słyszałem o jakichś czeskich (chyba) zamiennikach...albo coś innego jakby ktoś mógł polecić w rozsądnej cenie.
Patrzyłem na alledrogo to niby za 200 zł można kupić tylko się zastanawiam czy jest sens, bo może pochodzić miesiąc i może być to samo.


Tylko oryginał.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 11:07
przez eko_zgonuś
oczkolek napisał(a):Tylko oryginał.
a ori montowano BOSCH'a czy po protu ori? Bo mam właśnie bosch (ale ze znaczkami vw oooo) i się zastanawiam czy już to ktoś wymieniał czy tak wyglądał oryginał.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 11:13
przez oczkolek
eko_zgonuś napisał(a):a ori montowano BOSCH'a czy po protu ori


To zależy od silnika. Przeważnie były SIEMENS VDO. Sprawdź w ASO lub u kogoś kto ma ETKĘ z VIN'ami, co powinno być (numer oryginału) i po tym numerze uderz do SkodaCzęści

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 11:29
przez eko_zgonuś
oczkolek napisał(a):(numer oryginału)
niestety nie mają na tej stronce. Mój nr 06A133062F. Pogooglam może coś wpadnie. Panowie dzięki za pomoc i zainteresowanie.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 11:31
przez oczkolek
eko_zgonuś napisał(a):niestety nie mają na tej stronce


Jak to w ASO nie mają? Muszą mieć.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 18 lipca 2011, 11:33
przez oczkolek
eko_zgonuś napisał(a):Pogooglam może coś wpadnie


Nic nie googlaj tylko sprawdź jaki faktycznie jest numer oryginału dla twojego silnika. W przeciwnym razie założenie innej przepustnicy może powodować takie same objawy.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 24 lipca 2011, 10:52
przez eko_zgonuś
Witam ponownie. Kupiłem przepustnicę (używka, bo cena nowej 2500 :killer: ). Przy zakładaniu odpiąłem minusową klemę. Po założeniu wszystko git. Adaptacji nie robiłem. Jeździ się dużo lepiej ale wszystkie problemy wracają. No prawie wszystkie, jak wcisne gaz do pogłogi nie zaświeca się EPC. Poza tym najgorsze jak jedzie się ok 100 i puszczam gaz zaświeca się TCS i EPC i nie reaguje na gaz. Nawet ciężko na pobocze zjechać :/
Co mówi VAG:
11 Faults Found:
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
P1171 - 35-10 - - - Intermittent
17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
P1542 - 35-10 - - - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
P0507 - 35-10 - - - Intermittent
17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
P1568 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 35-10 - - - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 35-10 - - - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze? Bo wygląda na to, że wywaliłem kasę w błoto (przepustnice).

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 24 lipca 2011, 19:52
przez ajni
Przetarta- uszkodzona wiązka elektryczna silnika lub komputera.
Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

Błędy nie związane ze sobą, ale wszystkie to sygnały do kompa. Tak jakby coś nie stykało lub łapało zwarcie.
Albo nie masz kontaktu na zasilaniu kompa lub masie komputera/ karoserii. Wskazuje to na zbyt niskie napięcie na terminalu 30 czyli głównym zaopatrującym w prąd wszystkie odbiorniki.
A przy zdjęciu nogi z gazu jest szarpnięcie silnikiem i rusza się wiązka.

Mi skakał prędkościomierz jak jechałem po dziurach i jak gwałtownie ściągnąłem nogę z gazu- powód- uszkodzone przewody do czujnika prędkości przy skrzyni.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 25 lipca 2011, 09:33
przez eko_zgonuś
ajni, dzięki za jakieś sugestie. A gdzie znajdę wiązkę silnika lub komputera żeby ewentualnie przeczyścić/zobaczyć?
ajni napisał(a):Mi skakał prędkościomierz jak jechałem po dziurach i jak gwałtownie ściągnąłem nogę z gazu- powód- uszkodzone przewody do czujnika prędkości przy skrzyni.
takich objawów nie mam (skakanie prędkościomierza), co jakiś czas tylko zapali się TCS i EPC...tak myślę, że może jak zaczynam hamowanie silnikiem to przepustnica coś świruje.
Wczoraj po napisaniu posta poszedłem do auta i były 3 błędy przepustnicy. Skasowałem pojeździłem i fajnie, bezproblemowo się jeździło. Dzisiaj rano wsiadłem przekręcam kluczyk i patrze czy TCS zgaśnie (ostatnio przy pierwszym odpalaniu nigdy nie gasł, musiałem zapalić z TCSem i po zapaleniu było mocne szarpanie/rzucanie silnikiem, chwilę chodził gasiłem i już odpalałem normalnie. Nigdy nie było podwyższonych obrotów ze względu na ssanie tylko zawsze wchodził na ok 800). TCS zgasł i auto fajnie odpaliło trzymając równo obroty na ssaniu ok 1100-1200 już nie pamiętam dokładnie. Przejechałem 5km do pracy i wszystko pięknie chodzi, auto w końcu jest zrywne i czułe na gaz. Po cichu liczę, że może przepustnica się adaptuje i już będzie ok. Czas pokaże.
Wpadłem jeszcze na ten temat: viewtopic.php?p=364739&sid=c6547bd0ac681e96f1aaecfbb5529339#364739
i teraz pytanie czy w 1,8 20v też jest czujnik na kolektorze ssącym? Bo tam jest 1,6 16v opisane.

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 25 lipca 2011, 11:47
przez ajni
A dlaczego nie chcesz zaadoptować przepustnicy? Czyściłeś ja przed założeniem?

Re: Pali ok 16 litrów, delikatnie faluje ... 1.8 20V

PostNapisane: 25 lipca 2011, 12:03
przez eko_zgonuś
ajni napisał(a):A dlaczego nie chcesz zaadoptować przepustnicy? Czyściłeś ja przed założeniem?
Czyściłem. W gąszczu porad i opinii (połowa za adaptacja/połowa za czekaniem) dotyczących adaptacji po czyszczeniu wybrałem teraz 2gi wariant czyli czekanie na samoadaptację po odłączeniu klemy. Nawet w tym temacie mi ktoś radził żeby odłączać klemę do skutku. Ponieważ jeszcze na mojej przepustnicy po czyszczeniu zrobiłem adaptacje vagiem i błędy wyskakiwały po wyjechaniu z garażu teraz wybieram drugi wariant. Tak po prostu.

[ Dodano: 25 Lipiec 2011, 19:01 ]
eko_zgonuś napisał(a):Wczoraj po napisaniu posta poszedłem do auta i były 3 błędy przepustnicy.

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 35-10 - - - Intermittent
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal P1171 - 35-10 - - - Intermittent
17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal P1542 - 35-10 - - - Intermittent
eko_zgonuś napisał(a):Dzisiaj rano wsiadłem przekręcam kluczyk i patrze czy TCS zgaśnie
niestety wsiadając do auta po pracy tcs nie zgasł. Kilka razy wyłączyłem zapłon i już było ok, można zapalać. Jazda ok. Diagnoza vag:
2 Faults Found:
17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 35-10 - - - Intermittent
17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal P1542 - 35-10 - - - Intermittent
w sumie nie sypie już błędami innymi niż przepustnica. Po skasowaniu powyższych 2 błędów zdecydowałem się na adaptację niby wyszło ok. Czekamy co będzie dalej. Czytam w międzyczasie anglojęzyczne fora i tam ludzie wspominają o uszkodzonej wiązce kabli przy przepustnicy itp.
ajni, możliwe, że dobrze typujesz coś z kablami. Na razie czekam jakie błędy będzie sypać i jak będzie wyglądać jazda.

[ Dodano: 2 Sierpień 2011, 22:48 ]
Po tygodniu testowania nowej (starej) przepustnicy stwierdzam, że jest ... lipa ;/
Teraz pójdę tropem kolegi ajni i będę szukał zwarc, spięć itd. Na angielskich forach wyczytałem, że może być water in ECU, więc też do zbadania. Żeby dostać się do ECU trzeba wycieraczki demontować? Nie mam ETKI ani poglądowych fotek więc proszę o rady, sugestie.