Strona 1 z 2
Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
29 listopada 2010, 14:05
przez flisiu
Witam, jezdze leonem 1.6 16V BCB 2002r. odkad go kupilem swieci mi sie check engine. w miedzyczasie zalozylem gaz ale bledy mialem takze przed zalozeniem, zakupilem sobie kabelek i podlaczylem do VAGa. mam nastepujace bledy:
1. 17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica - blad sporadyczny
2. 16517 Sonda lamda wolna odpowiedz (strona 1 czujnik 1) - blad sporadyczny
3. 17588 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjscie - zwarcie do plusa - blad sporadyczny
4. 17604 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - zly prad podgrzewania - blad sporadyczny
5. 16524 Sonda lambda brak zmian napiecia (strona 1 czujnik 2) - blad sporadyczny
Szczerze mowiac podczas jazdy nie zauwazylem jakis niepokojacych zjawisk. spalanie mam na poziomi 10-11 l gazu co chyba jest normalne dla tego silnika. jak jade na trasie 160 to rzeczywiscie duzo pali ale to silnik 1.6...
Oczywiscie bledy skasowalem ale po przejechaniu paru kilometrow powrocily. Czy to oznacza ze sondy sa padniete?? Co moge zrobic aby zdiagnozowac zrodlo problemow? jakis pomiar napiecia na sondach??
Pozdrawiam.
Re: Problem z sondami

Napisane:
29 listopada 2010, 22:34
przez AxeD
Hey,
u mnie te błędy na początku (przed LPG) wynikały z nadpękniętego kolektora. Po założeniu LPG miałem też takie błędy, ale parę korekt ustawień gazu i jest od tego czasu ok. U mnie chodziło o skład mieszanki na biegu jałowym i przy równej jeździe.
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 08:52
przez flisiu
ale wymieniales kolektor czy tylko ustawienia gazu zalatwily sprawe?? ale jak patrze na te bledy to jakby problem byl z napieciem i pradem na sondach, moze byc to spowodowane gazem??
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 09:25
przez Marcin_TDI
zobacz czy wydech nie jest rozszczelniony
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 11:26
przez flisiu
szczerze mowiac to kiedys nawet bylem sprawdzic czy uklad wydechowy jest ok bo wydaje mi sie ze za glosno chodzi jak przyspieszam ale szpece stwierdzili ze wszytsko jest dobrze ale jakos mnie nie przekonali. nie jechalem zadnym innym 1.6 i nie mam porownania czy mam zbyt wrazliwe ucho czy cos jest nie tak. za pomoca Vag moge sprawdzic czy dobrze pracuja sondy? z bledow wynika ze mam problem z obiema sondami, czy jest mozliwe ze obie by zle dzialaly z jednego powodu??
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 12:37
przez bugajek
Marcin_TDI, tak a propos, mi też wywala błąd sondy, nie pamiętam który. Ale jednocześnie mam do wymiany złączkę elastyczną na wydechu... Czy jak sugerujesz w poście, może to być przyczyną wywalania błędów?
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 12:43
przez Marcin_TDI
tak, najpierw trzeba zrobić wydech i wtedy zobaczyć - może ustać bez wymiany sondy
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 13:36
przez sslawek77
podepne sie pod temat, problem z drugą sondą po przeróbce wydechu
przy zimnym silniku po dopaleniu wyskakują oba błedy, po skasowaniu juz nie wywala tego pierwszego, a drugi zostaje, w tym drugim to cos chyba kabel od grzałki moze nie łaczyc, a ten pierwszy niezbyt wiem za co odpowiada
17522 P1114 Bank1-Sensor2 Internal Resistant too High
17526 P1118 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Open
zastosowałem "oszukiwacz" ale nic to nie dało,
auto nie straciło na mocy tylko sie swieci kontrolka,
wie ktos co na to poradzic
czy przy tej sondzie tez musi byc zastosowana dedykowana, czy moze byc uniwersalna

Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 13:43
przez Marcin_TDI
sslawek77 napisał(a):wie ktos co na to poradzic
wymienić.
sslawek77 napisał(a):czy przy tej sondzie tez musi byc zastosowana dedykowana, czy moze byc uniwersalna
nie wiem czy uniwersalna da sobie radę.
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 14:19
przez sslawek77
Marcin_TDI napisał(a):sslawek77 napisał(a):wie ktos co na to poradzic
wymienić.
sslawek77 napisał(a):czy przy tej sondzie tez musi byc zastosowana dedykowana, czy moze byc uniwersalna
nie wiem czy uniwersalna da sobie radę.
nie da rady sobie z pomiarami czy po wpiecu cos nie bedzie grało

bo mam oszukiwacz wiec napewno nie bedzie spełniac swego zadania w takim stopniu jak by była bezposrednio narazona na spaliny....
taka jak ta bedzie czy nie
http://allegro.pl/show_item.php?item=13 ... s%C5%82any.
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 15:15
przez Marcin_TDI
nie wiem co to za firma nawet tej sondy. Wiem natomist że uniwersalnej raczej nie powienieneś zakładać. Nie robiłem nic przy sondach i wydechu w R-ce bo rzadko się zdarzają więc nie mam doświadczenia,
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 15:47
przez flisiu
ja juz wymienialem zlaczke elastyczna... w kazdym vagu sa pomiary sond?? bo mam wersje 4.9 PL i szczerze mowiac nie widze takiej opcji. w ogole nie wiem czy sie przejmowac tematem skoro nie widze jakis objawow zlej pracy sond. moze spalanie bedzie mniejsze ale tez nie wiem czy zejde ponizej 10l gazow..
Re: Problem z sondami

Napisane:
30 listopada 2010, 20:45
przez AxeD
U mnie wymiana + regulacja
Re: Problem z sondami

Napisane:
2 grudnia 2010, 11:14
przez flisiu
mógłby ktoś po krótce napisać jak sprawdzić przebieg napięcia na sondach za pomocą VAGa. dysponuje wersja 4.9. moze ktos ma jakas instrukcje odnosnie vaga 4.9 bo nie doszukalem sie niestety na forum?? z gory wielkie dzieki.
Re: Problem z sondami

Napisane:
2 grudnia 2010, 11:45
przez Marcin_TDI
nie ma instrukcji do VAG-a - tzn. jest ale nie ma opisów co jest co. szukaj na wiki ross tech
Re: Problem z sondami

Napisane:
17 września 2012, 17:11
przez Rafis81
Witam
Panowie mam problem z sondą lambdą.
Mam Seata Leona 1,6 16v 2002rok silnik AZD.
Vag wyrzucił mi błąd 17588 -podgrzewana sonda lambda ...
Wymieniłem sondę lambdę, wykasowałem błąd i po 20 km ponownie zapaliła się kontrolka check engine.
Sprawdziłem Vagiem co jest grane i co się okazało błąd 17588.
Nie wiem co robić za sondę dałem 700zł i lipa nadal to samo może ktoś podpowie co jest nie tak, albo pomoże zdiagnozować mojego LEONA.
Re: Problem z sondami

Napisane:
18 września 2012, 08:37
przez marcin7x5
17588 P1180 - Sonda lambda przed katalizatorem/zwarcie z potencjałem + w zasilaniu prądowym. Sprawdzić układ podgrzewania sondy. Sprawdż we wtyczce sondy pomiędzy pinem 3 i 5 czy jest ciągłoś przewodzenia. Sprawdż też opornośc pomiędzy stykiem 1 we wtyczce od sondy a gniazdem nr 5 w kostce. Opornośc powinna być 1,5ohm. To tak po krótce. Jeżeli będziesz miał z tym kłopot to napisz mi maila ma PW to ci podeślę jakąś instrukcję.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
14 grudnia 2013, 20:38
przez pietrek86
Siemka dziś wynikł mi mały problem po postoju zapaliła się kontrolka silnika i wyświetlił się kod błędu 17604 kasowałem błąd i rano ponownie pojawił dziś kombinowałem i kasowałem błąd na ciepłym i nie pojawiał się jednak kiedy silnik wystygnie błąd pojawia się ponownie
I tu moje pytanie co można z tym fantem zrobić silnik jaki posiadam to 1.6 16v 105 koni
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
14 grudnia 2013, 23:05
przez Szymko
Miałem podobną sytuację. Problem rozwiązałem wymieniając sondę lambda

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
15 grudnia 2013, 12:42
przez pietrek86
Tak i tu problem jaką kupić sondę do mojego złomka silnik to 1.6 16v 105 koni 77kw z tego co kojarzę.
Sonda rozgryziona wykręciłem ją numer jej 036906262J NTK koszt 460 zł

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
16 grudnia 2013, 10:49
przez kamvip
Witajcie, u mnie też jest błąd P1180.
Mierzyłem oporność i wykazywało mi 0.3ohm ale nie wiem czy to jest realne bo mam taki zwykły miernik.
Wydech mam nieszczelny za bardzo na łączeniu z końcowym jest lekki przedmuch.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
16 grudnia 2013, 11:39
przez marcin7x5
pietrek86 napisał(a):Sonda rozgryziona wykręciłem ją numer jej 036906262J NTK koszt 460 zł
Niestety tanie nie są. Pasują tez te od silników 1.4 16V tyle, że trzeba trochę wiązkę "rozpruć" bo te sondy maja krótsze przewód. Wazne aby kolr kabli zgadzał się z oryginalnymi.
Ja mam załozoną sondę z końcówką D i latam na niej już 6 rok.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
20 grudnia 2013, 18:08
przez pietrek86
No co do ceny to tak średnio przystępna

no ale nic przebieg auta robi swoje a to są tylko podzespoły które mają swoją wytrzymałość myślę że oryginał powinien równie długo wytrzymać co ten montowany fabrycznie
-- 20 grudnia 2013, 18:08 --
Po wymianie sondy problem rozwiązany co jeszcze zauważyłem silnik zaczął pracować bardzo równo i jest jak by trochę zrywniejszy

Na wiosnę jeszcze wyciągnę EGR i kolektor dolotowy do wyczyszczenia tak dla spokojności

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
21 grudnia 2013, 09:42
przez agrala
kamvip napisał(a):Witajcie, u mnie też jest błąd P1180.
Mierzyłem oporność i wykazywało mi 0.3ohm ale nie wiem czy to jest realne bo mam taki zwykły miernik.
Wydech mam nieszczelny za bardzo na łączeniu z końcowym jest lekki przedmuch.
W sondzie szerokopasmowej mozesz tylko zmierzyc rezystancje grzalki ktora jest pomiedzy stykiem 3 a 4.
Te styki nie maja polaczenia z innymi pinami.
Nie zmierzysz rezystancji pompy tlenu w sondzie itp.
P1180 nie dotyczy grzalki sondy tylko zwarcia w ukladzie pompy sondy.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
30 stycznia 2014, 14:41
przez robert1111
Witam wczoraj zapaliła mi sie kontrolka silnika(1.6 BCB) pojechałem do znajomego i wyszło kod usterki :'' 17588 (sonda lambda 1 przed katalizatorem rząd 1 - zwarcie do plusa w obwodzie prądowym pompy'' błąd mi skasował i wszystko było ok do dziś jak o tej samej porze wracałem z pracy dzwoniłem ponownie do znajomego to powiedział ze moze mi wymienic tą sonde ale nie ma pewności czy to się znow nie zaświeci a szkoda mi wywalać kilka stówek skoro nie ma pewności może jest jakaś inna przyczyna; proszę o pomoc

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
30 stycznia 2014, 19:09
przez pietrek86
Najprawdopodobniej padła ci grzałka w sondzie przerabiałem to niedawno u siebie po wymianie problem znikł i zauważyłem że samochód zaczął palić mniej paliwa
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
31 stycznia 2014, 07:51
przez agrala
pietrek86 napisał(a):Najprawdopodobniej padła ci grzałka w sondzie przerabiałem to niedawno u siebie
Nie myl błędu 17604 z 17588.
Grzałka sondy a prąd pompy to zupełnie co innego chociaż oba elementy są w sondzie.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
31 stycznia 2014, 09:56
przez pietrek86
No dobra tylko nie przypisuj jednego kodu błędu do jednego problemu bo każdy kod nawet jeden ma około 5 odpowiedników błędu a co za tym idzie sprawdzenie kilku rzeczy niestety ale VAG niestety wszystkiego nie powie. Vag ma tylko ułatwiać naprawę raz pomoże wykryć w 100% wadę a niekiedy trzeba trochę głębiej poszukać w inny sposób...
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
31 stycznia 2014, 14:34
przez robert1111
Cześć a teraz coś lepszego Wam powiem wczoraj wlałem do baku około 12 litrów Pb 98(zatankowane na innej stacji niż zawsze) pojeździłem trochę wróciłem do domu lampka oczywiście nadal świeciła , dziś rano wyjeżdżając do pracy po odpaleniu auta ku mojemu zdziwieniu lampka nie świeci do tej pory

co Wy na to

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
1 lutego 2014, 02:07
przez agrala
Pojeździsz chwilę i znów się zapali. Przerabiałem to.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
1 lutego 2014, 06:15
przez robert1111
Czyli co jednym słowem przygotować się na wymianę sondy lambda mam rozumieć??
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
1 lutego 2014, 15:12
przez agrala
Tak ale wcześniej sprawdzenie isntalacji pomiędzy sonda a ECU.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
14 lutego 2014, 21:16
przez milan-ciech
Witam!!czy ktoś blisko Ciechocinka posiada VGA-a bo sonda mi pada...
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
31 marca 2014, 08:35
przez kamvip
Witajcie,
Mam błąd P1180, przeczytałem wiele wątków na ten temat,
zastanawia mnie czy ktoś rozwiązał ten problem przez uszczelnienie wydechu ?
Czy na pierwszą sondę może mieć wpływ wydech ?
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
1 kwietnia 2014, 19:43
przez agrala
Przeczyta raz jeszcze opis błędu i go zrozum.
Nic Ci nie da uszczelnienie wydechu.
Sonda 6 przewodowa?
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
15 maja 2014, 21:14
przez gregg
Mam duży problem z błędami komputera, aktualnie z sondą lambda.
Zaczęło się od tego, że mechanik wymienił wadliwy EGR i wyczyścił przepustnicę. Zaadaptował, nie bez problemów, odebrałem auto i podczas testowania samochodu po naprawie nagle zgasł mi silnik - jakbym za dużo sprzęgła upuścił podczas ruszania. Odpaliłem i zaczęły się problemy - falujące obroty, jakby silnik miał permanentną czkawkę, auto w ogóle nie reagowało na gaz, ruszało dopiero po uprzednim popuszczeniu sprzęgła do momentu "chwycenia", a jechało skokami - jak żaba. Doczłapałem się do mechanika, komputer wywalił błąd kolektora, niestety nie wiem jaki. Mechanik, tu cytuję, powiedział jedynie: "ciśnienie zamiast 700 było 282". Wymienił czujnik, robimy jazdę testową i wszystko gra. Ruch miejski to wiadomo - trochę w korkach, trochę auto przegoniłem na wysokich obrotach, generalnie raczej tempo ślimacze. I wjeżdżając już (zadowolony, bo wszystko było do tego momentu w porządku) do zakładu, włączyły się kontrolki na desce - EPC i kontrolka silnika. Szybkie podłączenie do komputera i diagnoza "błąd sondy lambda - zbyt uboga mieszanka".
Pytanie moje jest następujące: co to do cholery może być?
Nie jestem mechanikiem, nie znam się na silnikach, ale rozumując logicznie - skoro wywala trzeci już błąd po kolejnej naprawie i jest to inny błąd, to w mojej ocenie nie jest to przypadek. Jeśli te układy - EGR, kolektor i sonda lambda - są w jakiś sposób sprzężone, to być może ta sama przyczyna je wywołuje? Może przy czyszczeniu przepustnicy jakiś syf dostał się do układu i zalepia, niszczy kolejne czujniki na swojej drodze? I pytanie kluczowe - ile jest w tym winy usterki pierwotnej (EGR), a ile niedokładności i braku kompetencji mechanika.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
16 maja 2014, 15:44
przez pietrek86
Jeżeli wyrzuca błąd sondy lambda to nie będzie nic związanego z przepustnicą czy egrem to są dwa inne podzespoły jeżeli wyświetla błąd sondy lambda to w zależności od której czy jest to pierwsza zaraz pod maską i druga po autem na początek sprawdził bym tą pod autem czy nie jest uszkodzona to na początek wizualna kontrola druga sprawa komp i wertowanie bo nie wiadomo która sonda pada

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
16 maja 2014, 18:35
przez Szymko
Pietrek, zauważ, że to nie jest błąd wskazujący na uszkodzenie sondy lambda ale "zbyt uboga mieszanka" czyli nieprawidłowość "stwierdzona" przez sondę ale prawdopodobnie spowodowana czymś innym.
Zainteresowałbym się tym kolektorem skoro już wcześniej wystąpił problem. A może też EGR nieprawidłowo został zamontowany i jest jakaś nieszczelność.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
16 maja 2014, 19:44
przez pietrek86
Co do kolektora ssącego to nie wiem po odpaleniu było widać gdzie jest przedmuch.
Co do zbyt ubogiej mieszanki to może być także lipne paliwo a tego nie brakuje ale do puki nie będzie miał kodu błędu można tylko strzelać i gdybać

Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
17 maja 2014, 15:49
przez gregg
I wszystko się wyjaśniło - winny był kolektor.
Cały kolektor, cała plastikowa obudowa, została zdemontowana (ktoś chyba wcześniej już majstrował przy nim, bo dwie śruby były niedokręcone!) i gruntownie wyczyszczona, bo przez wadliwy EGR kompletnie zalepiła się nagarem (zupełnie jak przepustnica). Bo wymianie czujnika kolektora i całodobowym czyszczeniu samego kolektora, komputer nie wyrzuca już żadnych błędów. No, przynajmniej na razie - dziś odebrałem auto i zrobiłem ledwie 20 kilometrów.
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
17 maja 2014, 19:48
przez pietrek86
Być może winą był sam czujnik kolektora po lewej stronie co do niedokręcenia kolektora ssącego był by taki efekt

jak niżej
https://www.youtube.com/watch?v=9YuN7oSMdh0
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
30 kwietnia 2015, 19:24
przez strzaleczka
Witam, podpiąłem dziś swojego Leona pod Vaga bo samochód chodzi jak muł, dodaje mu gazu na 3 tys obr i zero reakcji, wchodzi powoli po swojemu na obroty, jestem młodym posiadaczek tego samochodu i wiem co ten samochód potrafi odkąd go kupiłem mam z nim same problemy. Mianowicie mam w nim instalacje Lpg od jakichś 2 mscy. Czy na benzynie czy na gazie reakcja jest jednakowa chociaż któregoś pięknego dnia wyjeżdżając z domu samochód "ciągnął" jak szatan nie wiem czym był spowodowany ten jednorazowy wybryk ale tak jak wtedy on powinien chodzić zawsze. Moje pytanie do błędów pokazanych na komputerze : 17584- Bank1:O2 (lambda) , 17604- Oxygen (lambda) , 17598- Linear O2 sensor. Czytałem o nich i mniej więcej dowiedziałem się, że mowa o sondzie przed katalizatorem i chciałbym sie dowiedzieć czy i na pewno wymiana tej sondy uleczy mojego leona??
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
6 maja 2015, 18:09
przez marcin7x5
Nie zawsze błąd związany z sondą jest spowodowany jej awarią. Czasami winna jest elektryka. Trzeba sprawdzić dokładnie całą wiazkę czy nie ma zwarcia do masy, plusa lub miedzy przewodami. Czy jexdzileś autkiem z zakręconą instalacja gazową?
Re: Sondy Lambda pokazują błędy

Napisane:
17 maja 2015, 09:57
przez strzaleczka
powiem tak miałem problem z absami wiązka instalacji powinna być dobra bo akurat tam była przyczyna i zrobił to na prawde dobry elektryk, także wątpie bo się tam facet napracował. Ale wszystko jest możliwe od czego mam zacząć przy sprawdzaniu ? fakt zauwazylem kiedys ze zawsze wysiadając z samochodu następowało "kopnięcie" prądem gdy dotknąłem drzwi. INSTALACJE mialem jedynie wylaczoną "włącznikiem/wyłącznikiem" i to samo
Problem z checkiem

Napisane:
17 grudnia 2016, 10:23
przez Matii705
Witam wiem że podobne tematy już były ale chciałbym się was poradzić co do mojego problemu.
Otóż kilka tygodni wyskoczyły mi 2 błędy sondy lambda najprawdopodobniej była poporstu do wymiany bo auto zaczęło wariować nie dało się nim jezdzić był słaby. Kupiłem sondę i znów wywaliło mi błąd 17586 coś z grzałką najprawdopodobniej. Bylem ostatnio u elektryka i on po podpieciu stwierdzil ze winny jest zawor egr bo nie zmienia się jego wartośc mimo gazowania itp. Wczoraj wyciągnąłem zawór przeczyscilem ale check nadal się swieci. Swoją drogą czy wiecie jak dokładnie zrobić logi na vag com 309 chodzi mi o sondę i egr zwlaszcza chodzi czy się otwiera i wartosci powietrza. Bo mi na grupie 003 wychodzi tylko
http://vaglog.pl/log-003_22ZHS.html a w basic settings nic nie wyskakuje.Z góry dzięki jak ktoś wspomoze
Re: Problem z checkiem

Napisane:
17 grudnia 2016, 21:18
przez Kit_Car
Siema. Co do sondy to nie miałem nigdy w moim AZD problemu to sie nie wypowiem, ale z EGR jest tak.
Wejdz w vagu w grupe 074. Tam masz 4 pozycje. 1- napięcie zamkniętego zaworu, 2- napięcie max otwartego zaworu(te 2 wartości ECU czyta podczas adaptacji EGR), 3- wartość napięcia rzeczywista(pokazuje na ile jest w danym momencie zawór otwarty), 4- status adaptacji. EGR otwiera się tylko przy małym/średnim obciążeniu silnika i tylko przy obrotach "jazdy". Na wolnych na postoju powinien być zamknięty. Jeśli się zacina to wpuszcza spaliny i dusi silnik na wolnych obrotach. Podciśnienie na wolnych powinno być około 400mbar, Ty masz około 300, więc albo masz lewe powietrze w dolocie albo EGR otwarty (otwarcie EGR powodowało u mnie spadek pocsiśnienia do około 280mbar). Może być jeszcze brudny/niesprawny map sensor. Ja swojego egr zdiagnozowałem tak, że widziałem na vagu że nie jest zamknięty, podczas pracy silnika i z podpiętym vagiem stukałem kluczem w egr, pare stuknięć i sprawdzałęm na laptopie wartość napięcia. Okazało się że co kilka stuknięć napięcie spadało, więc wiadomo że się zacinał w pozycji otwartej.Porządnie obstukany w końcu się całkiem zamknął

Do rzeczy. Ja tak miałem tylko na rozgrzanym silniku (wtedy egr zaczyna pracować), zaczynał falować i gasnąć, jak zgasł to nie odalił, póki całkiem nie wystygł. Vag z błędów pokazywał tylko 16786 - za duży przepływ egr, z sondą nic nie pokazywał.
Sprawdz tego egra jak się zachowuje podczas falowania/słabnięcia/czy co tam Ci się z autem dzieje. Jeśli podczas "wariacji" twojego silnika pokazuje tyle samo ile ma zapisane dla zamkniętego egra, to znaczy że problem leży gdzie indziej. Powodzenia.
EDIT
Jeśli silnik jest zimny lub gazowany na postoju, EGR nie będzie się otwierał. Trzeba zrobić rundkę po mieście na rozgrzanym silniku z podpiętym vagiem i jeżdzić 2-4k obr/min. W zmiennych warunkach obiązenia widać dopiero, jak pracuje EGR.
Doprecyzuj kiedy jest słaby i nie da się jeździć. Czy jak zimny czy jak się nagrzeje. Sprawdz co pokazują czujniki tempreatury. Błędy sondy mogą wynikać np z nieszczelności dolotu, z błędnych wskazań czujnika temperatury, wadliwego wtrysku bądz pierdyliarda innych spraw.
Re: Problem z checkiem

Napisane:
17 grudnia 2016, 22:16
przez Matii705
Właśnie cały problem polega na tym że po wymianie sondy nie wydaje mi się aby był słabszy czy coś poprostu ciągle pali się check to przy starej walnietej sondzie był mułowaty. Spróbuje jutro z tym egr tak jak mówisz. Sprawdzałem juz nawet przekaźniki bezpieczniki i nic jedyne co mi pozostaje to albo walnięta sonda albo problem lezy gdzies w podszybiu w tych złączkach ewentualnie egr
Re: Problem z checkiem

Napisane:
18 grudnia 2016, 00:22
przez Kit_Car
A błędy pokasowane? Niby głupie pytanie ale...
Re: Problem z checkiem

Napisane:
18 grudnia 2016, 09:22
przez Matii705
Oczywiscie bledy kasuje ale nic to nie daje bo ujade kawalek i check powraca
Re: Problem z checkiem

Napisane:
18 grudnia 2016, 14:36
przez marcin7x5
Napisałeś że masz błąd od grzałki sondy więc trzeba sprawdzić wiązkę idącą od sterownika do wtyczki gdzie podpięta jest sonda. Trzeba sprawdzić ciągłość przewodów oraz jakie jest napięcie na poszczególnych pinach w tej wtyczce.