Strona 1 z 1

[PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 03:01
przez marcin_olsztyn
Witam.
Kupiłam niedawno Leonika z 2000 roku z silnikiem 1.8 Turbo.
Dwa lata wcześniej podniesiono moc do 198 km i moment do 284
Teraz na pomiarach na jednej hamowni wychodzi około 164 koni i moment okolo 240 a na innej wyszło nieco mniej.
Za to na obydwu wychodzi że auto ciągnie do okolo 4300-4500 obrotów a później wszystko się wali. Turbina pompuje prawie jednego bara a po przektoczeniu w/w obrotów spada do 0,4.
Czy może ktoś mi podpowiedzieć co może być nie tak?
Jedynie co mogę dodać to, że po podpieciu pod komputer wychodzi, że zawiszona jest 2-ga sonda. Czy to może mieć tak duży wpływ na moc?

[ Dodano: 29 Kwiecień 2011, 04:05 ]
Z rana postaram się dołączyć wykresy z hamowni. Może to coś pomoże.

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 11:50
przez marcin7x5
Może jest tak ustawiony program.

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 11:55
przez Klikoś
program na pewno nie jest tak ustawiony, ewidentnie przyczyną jest usterka mechaniczna, może to początek końca turbo?

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 12:07
przez Marcin_TDI
sprawdzałbym od zaworu DV

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 12:24
przez marcin_olsztyn
Wykresy

[ Dodano: 29 Kwiecień 2011, 19:11 ]
Poprzedni własciciel zamontował zamiast zaworu DV zawór spustowy "psssss"
Na dodatek zamiast katalizatora to została mi tylko obudowa.
Zacznę chyba od katalizatora a później wstawię normalny zawór DV.
Chyba, że ktoś radzi coś inaczej.
Czekam na wszelkie info.

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 4 maja 2011, 16:45
przez hara
marcin_olsztyn napisał(a):Wykresy

[ Dodano: 29 Kwiecień 2011, 19:11 ]
Poprzedni własciciel zamontował zamiast zaworu DV zawór spustowy "psssss"
Na dodatek zamiast katalizatora to została mi tylko obudowa.
Zacznę chyba od katalizatora a później wstawię normalny zawór DV.
Chyba, że ktoś radzi coś inaczej.
Czekam na wszelkie info.


Dobrze jesli moglbys odczytac VAGiem jakiekolwiek bledy lub wkleic logi.

odnosnie spadku doladowania:
1/ koniecznie wywal blow-offa
2/ sprawdz szczelnosc ukladu
3/ ewentualnie ale raczej ostatecznosc - czasem zapadaja/zasysaja sie rurki ukladu wtedy mozna dac silikonowe - podobno pomagaja

a katalizator sprzedaj :jezor:

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 4 maja 2011, 19:26
przez marcin_olsztyn
Jedyny błąd jaki jest pokazuje komputer to przerwany układ grzewczy 2-giej sondy.
Tak jak piszesz napewno wywalę zawór blow-off. Dzisiaj byłem wreszcie u mechanika, który miał jakieś pojęcie albo chciał poprostu pomóc. W prosty sposób sprawdził i pokazał mi, że napewno trzeba wywalić ten zawór bo przy przekroczeniu około 4500 obrotów otwiera się jeszcze przy wciśniętym gazie. Potrwa to jednak chwilkę bo zawór DV będę miał za niecałe dwa tygodnie (zamówiłem w ASO ale sprowadzają go z Hiszpanii). A czy katalizator mam wyciąć i wywalić? (czy w jego miejsce coś wstawiać?).
A czy jest jakiś sposób żeby pozbyć się błedu sondy?

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 4 maja 2011, 23:13
przez Marcin_TDI
najczęstsza usterka w tym aucie. tak jak pisałem wcześniej. blow off też nie pomaga.

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 5 maja 2011, 01:03
przez marcin_olsztyn
Właśnie wróciłem od kolesia. Wymieniliśmy sondę i po wykasowaniu błedu komputer nie znajduje żadnego błędu. Tak jak mi podpowiadacie następnym ruchem będzie wywalenie zaworu blow-off i stipendiary go orginalnym zaworem DV ale to za jakiś czas (tak jak pisałem wczesniej zawór mam zamówiony). Mam nadzieję, że po tym zabiegu autku powróci tych zgubionych parę kucyków.

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 5 maja 2011, 10:57
przez Grześ
obstawiam ze masz APP

marcin_olsztyn napisał(a):Dzisiaj byłem wreszcie u mechanika, który miał jakieś pojęcie albo chciał poprostu pomóc. W prosty sposób sprawdził i pokazał mi, że napewno trzeba wywalić ten zawór bo przy przekroczeniu około 4500 obrotów otwiera się jeszcze przy wciśniętym gazie


tak z ciekawości jak on to sprawdził skoro na biegi jałowym auto nie dostanie doładowania powyżej 0,5 bara

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 5 maja 2011, 11:22
przez marcin_olsztyn
Masz rację - mam model APP.
Tak naprawdę nie wiem czy jego uwagi są prawdziwe. Dlatego napisałem o tym w celu weryfikacji.
Opisuję dokładnie jak to zrobił:
Kazał odpalić samochód i zacząć płynnie zwiększać obroty silnika (ąż do około 5500-6000).
Przy około 4300-4500 zawór blow-off zaczął się otwierać (nie mam zilelonego pojęcia czy to jest źle czy dobrze)

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 5 maja 2011, 11:36
przez Grześ
marcin_olsztyn napisał(a):Masz rację - mam model APP

i nie masz map sensora dlatego nie pokazuje bledu

wystarczy ze przez chwilke nie ma otwartej przepustnicy i w kolektorze wytworzy sie podciśnienie i otwiera zawór to normalne wiec mechanik coś wie ale nie do końca

cyknij fotkę co to za bov czy jest w nim śruba regulacyjna

masz tez n249 i jeśli ktoś napisał program nie tak jak powinien to ECU dzięki temu zaworkowi jest w stanie w jednej chwili zrzucić ciśnienie z układu zęby nic się nie stało

na forum było kilka razy jak sprawdzić czy dv=bov działa poprawnie bo tak naprawdę to jest jedno i to samo

wyjmij go z auta i tam gdzie wchodzi wężyk sterujący trzeba wytworzyć podciśnienie, i albo będzie opór i wytwarzała się próżnia która otworzy zawór albo membrana jest zjebana i całość nadaje sie nie śmieci

tak jak pisałem dv=bov i w prosty sposób z jednego da się zrobić drugie i na odwrót wystarczy podpiąć przewód tam gdzie powietrze ucieka do atmosfery i do TIP w ten oto sposób mamy dv

Re: [PB Turbo] Brak mocy 1.8T

PostNapisane: 5 maja 2011, 20:21
przez hara
marcin_olsztyn napisał(a):Potrwa to jednak chwilkę bo zawór DV będę miał za niecałe dwa tygodnie (zamówiłem w ASO ale sprowadzają go z Hiszpanii).


zawor DV do 1.8T dostaniesz w dowolnym ASO VW/Audi/Skoda bo niestety w PL salony Seata nie moga korzystac z kulczykowych stanow magazynowych :(

A czy katalizator mam wyciąć i wywalić? (czy w jego miejsce coś wstawiać?).
A czy jest jakiś sposób żeby pozbyć się błedu sondy?

mozesz wyciac kat i wylaczyc sonde, aczkolwiek wtedy auto teoretycznie nie powinno przejsc okresowych badan technicznych, ekheeem :jezor: