Strona 1 z 1

Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu - adaptacja

PostNapisane: 28 sierpnia 2005, 19:19
przez meryjan
Witam !
Chyba będę musiał przeczyścić przeputnice ( Leon 1.6/ 16V rok 2002) , ale jak doczytałem się na forum po czymś takim należy dokonać wgrania fabrycznych parametrów.
Dysponuje programem Vag. Czy ktoś mógłby mi udzielić wskazówek co krok po kroku powinienem zrobić ( niestety nie mam doświadczenia w takich pracach).
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Pozdrawiam

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 29 sierpnia 2005, 06:38
przez Tonny S
meryjan, mam pytanie - czy użyłeś "szukajki" ??? !!!


Szukajka twoim przyjacielem jest - bo było o czyszczeniu przepustnicy.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 29 sierpnia 2005, 11:45
przez meryjan
Czytałem inne posty z forum na ten temat , ale podobno komp sam powinien dobrać sobie odpowiednie parametry. Niestety tak się nie dzieje przejechałem juz prawie 1000 km i nic, dalej obroty wariują.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 29 sierpnia 2005, 11:59
przez Tonny S
meryjan napisał(a):ale podobno komp sam powinien dobrać sobie odpowiednie parametry

Nie podobno ale tak jest - testowane i sprawdzane, potwierdzane przez tunerów.


meryjan napisał(a):Niestety tak się nie dzieje przejechałem juz prawie 1000 km i nic, dalej obroty wariują.

A dobrze wyczysciłeś ?? nic nie popsułeś ??

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 29 sierpnia 2005, 23:16
przez mario1416
Jeżeli masz możliwość podłączenia się VAG-iem to najpierw sprawdź czy nie ma błędów, jeżeli są to je wykasuj następnie uruchom silnik (niech osiągnie temperaturę roboczą) i niech tak pare minut pochodzi. U mnie to pomogło. Jeżeli błedy pojawią się ponownie to znaczy ,że coś się popsuło i niestety trzeba będzie naprawić. Życzę powodzenia.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 30 sierpnia 2005, 08:23
przez oczkolek
meryjan napisał(a):Witam !
Chyba będę musiał przeczyścić przeputnice ( Leon 1.6/ 16V rok 2002) , ale jak doczytałem się na forum po czymś takim należy dokonać wgrania fabrycznych parametrów.
Dysponuje programem Vag. Czy ktoś mógłby mi udzielić wskazówek co krok po kroku powinienem zrobić ( niestety nie mam doświadczenia w takich pracach).
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Pozdrawiam


Należy wprawadzić nastawy podstawowe. Nie pamietam na którym kanale ponieważ zalezy to od silnika, ale wiem, ze było sporo o tym na forum Diagtronika.

Jeżeli ma źle wyczyszczona przepustnicę to wprowadzenie nastaw podstawowych moze zakończyc sie niepowodzeniem. Wtedy trzeba czyścić do skutku.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 2 września 2005, 07:34
przez Bogdan
Pierwsza sprawa, po czyszczeniu , jak była mocno brudna zawsze nastawy podstawowe i kalibracja.
Przy tym musisz zagrzać do >80 stopni, wyczyszcone blędy.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 3 września 2005, 08:26
przez MW
Ja u siebie czysciłem przepustnice i nie wgrywałęm nastawów. Moja przaepustnica jest na linke. Pośpiech w swoimk 1.6 terz czyscił i tez nic nie wgrywał. Mówił mi ze po tygodniu sie sam nastawił a przepustnice ma bez linki

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 3 września 2005, 09:58
przez Pośpiech
U mnie wszystko wróćiło do normy już po 3 dniach - w niedziele wieczorem czysciłem, a w środę w południe juz było OK. Troszke to było upierdliwe (auto czasem nie reagowało na gaz, albo gasło), ale jako prawdziwy Poznaniak powiem - 100zł mam w kieszeni :)

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 14 września 2005, 13:09
przez olin
u mnie akurat pan w ASO rzy przegladzie to zrobil od razu i jesli chodzi o nastawy fabryczne to tez wgrywal ale to nic nie dalo dalej falowaly - pomoglo dopiero odlaczenie komputera na jakies 25 min potem jak reka odjol od razu zyletka

adaptacja po wyczyszczeniu przepustnicy

PostNapisane: 13 maja 2006, 15:02
przez siepan
Witam szanownych forumowiczów

Posiadam seata Toledo II z silnikiem 1,6 16V - to samo co leon. Zgodnie ze sztuką po wyczyszczeniu przepustnicy powinno sie zrobić jej adaptacje VAG-iem. Zgodnie z powszechnie dostepnymi opisami tak własnie chciałem zrobic ale po wybraniu funkcji silnik ustawienia podstawowe sprawdzam na kanale 1 a tam nic nie ma - tzn nie wykazuje mi zadnego urzadzenia które mogłbym adaptowac tym bardziej przepustnicy. Zaczałem wiec szukac po nastepnych kanałach. Cos tam było na kanale 60 i na nastepnych wiec przeleciałem niemal przez wszystkie kanały chyba do 150 :) i to co było dostepne to adaptowałem. Auto sprowadziłem rok temu z belgii. Posiada ono silnik o sybolu AUS..... . Podobno ten sybol silnika nie był dostepny na Polskę. Czy ktos wie na którym kanale jest ta przepustnica? Prosze o porady. Acha, w najblizszym czasie tez chciałbym zrobic modyfikacje dolotu powietrza - troche o tym na tym forum poczytałem i mi sie podoba. Na allegro u jednego goscia mozna tez kupic nowy chip do sterownika - podobno wzrasta moc do ponad 120KM - ktos cos wie nt temat? Prosze o podpowiedzi - szczególnie odnosnie tej przepustnicy bo nie wiem gdzie jej szukac w VAG (silnik AUS...)

pozdrawiam
siepan

[ Dodano: Sob 13 Maj, 2006 ]
aha - dodam ze autko jest z kwietnia 2001 rok

Re: adaptacja po wyczyszczeniu przepustnicy

PostNapisane: 13 maja 2006, 15:11
przez ali
siepan,
o czyszczeniu przepustnicy już było na forum - wystarczy w wyszukiwarce wpisać słowo "przepustnica" i wtedy pojawią się tematy. Jak je przeczytasz i dalej będziesz miał pytania proponuję abyś pisał w którymś z tych tematów - np viewtopic.php?t=2773&highlight=przepustnica
luub tu viewtopic.php?t=1463&highlight=przepustnica

Temat ten niedługo zostanie zamkniety i usunięty.
Proponuję na przyszłość najpierw szukać.

Co do ustawień to pojeździj trochę i powinno się wszystko samo nastawić.


siepan napisał(a):Na allegro u jednego goscia mozna tez kupic nowy chip do sterownika - podobno wzrasta moc do ponad 120KM - ktos cos wie nt temat?

nie wierz w takie rzeczy - zobacz na forum - saszi robił program i jest jego wykres. Jak zyskasz kilka Nm i KM to będzie dobrze.

Re: adaptacja po wyczyszczeniu przepustnicy

PostNapisane: 13 maja 2006, 15:22
przez siepan
oki, dzieki serdeczne za linki do tematu, choc i tak nadal nie wiem na którym kanale mam swoja przepustnice. pozdrawiam serdecznie

siepan

Re: adaptacja po wyczyszczeniu przepustnicy

PostNapisane: 13 maja 2006, 15:24
przez ali
siepan napisał(a):choc i tak nadal nie wiem na którym kanale mam swoja przepustnice
to nic że jeszcze nie wiesz.

Możesz to samo co zacząłeś pisac w tym temacie - napisać w którymś tamtym i poczekać. Jak tylko ktoś będzie wiedział to pomoże.

pozdrw
ps chodzi o to aby nie zaczynać nopwych tematów o tym co poruszały już kiedyś rozpoczęte - aby był porządek na forum

Re: adaptacja po wyczyszczeniu przepustnicy

PostNapisane: 13 maja 2006, 15:26
przez siepan
rozumiem :) postaram sie poprawic

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 13 maja 2006, 15:26
przez siepan
Witam szanownych forumowiczów

Posiadam seata Toledo II z silnikiem 1,6 16V - to samo co leon. Zgodnie ze sztuką po wyczyszczeniu przepustnicy powinno sie zrobić jej adaptacje VAG-iem. Zgodnie z powszechnie dostepnymi opisami tak własnie chciałem zrobic ale po wybraniu funkcji silnik ustawienia podstawowe sprawdzam na kanale 1 a tam nic nie ma - tzn nie wykazuje mi zadnego urzadzenia które mogłbym adaptowac tym bardziej przepustnicy. Zaczałem wiec szukac po nastepnych kanałach. Cos tam było na kanale 60 i na nastepnych wiec przeleciałem niemal przez wszystkie kanały chyba do 150 i to co było dostepne to adaptowałem. Auto sprowadziłem rok temu z belgii. Posiada ono silnik o sybolu AUS..... . Podobno ten sybol silnika nie był dostepny na Polskę. Czy ktos wie na którym kanale jest ta przepustnica? Prosze o porady. Acha, w najblizszym czasie tez chciałbym zrobic modyfikacje dolotu powietrza - troche o tym na tym forum poczytałem i mi sie podoba. Na allegro u jednego goscia mozna tez kupic nowy chip do sterownika - podobno wzrasta moc do ponad 120KM - ktos cos wie nt temat? Prosze o podpowiedzi - szczególnie odnosnie tej przepustnicy bo nie wiem gdzie jej szukac w VAG (silnik AUS...)

pozdrawiam
siepan

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 13 maja 2006, 21:50
przez Tonny S
siepan, sorry ale rece opadaja !! ok 7 dni komp sam zaadoptuje pomiary do zmian !! i zaden chips z allegro !!!!!!!!!!! ludziska !! www.unitronic.pl i nie oczekuj szalu, poszukaj tematu o dolocie w 1.6 16 V.

Soft bez turbo nigdy nie da szalu !!

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 13 maja 2006, 22:48
przez 1nancy
Tonny S napisał(a):i zaden chips z allegro
nigdy nie kupil bym czegos takiego, to smierdzi lipa na odleglosc, pewnie moze zrobic szkode a nie porzytek.
siepan napisał(a):podobno wzrasta moc do ponad 120KM

szkoda ze ten alegrowicz nie napisal do 150 lub 180 mialby wiecej chetnych :wink:

Re: adaptacja po wyczyszczeniu przepustnicy

PostNapisane: 14 maja 2006, 12:13
przez ali
poproszę o zamknięcie tematu (bo ja nie mogę tutaj)

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 14 maja 2006, 12:19
przez siepan
Rozumiem ze jestescie ceptycznie nastawieni do tzw. chiptunningów z allegro, ale pozwole sobie wstawic link - wypowiedzcie sie co o tym sadzicie. sa tam tez wykresy po takim tunningu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=102481271 Moze ktos z Was juz u nich to zrobił. O dolocie czytałem i rzeczywiscie jestem zainteresowany. Do dawno wypowiadali sie ludzie w tym temacie - wiecie ile to teraz kosztuje bo w 2004 roku kosztowało to 500 zł a autoliderze w poznaniu. Moze cos takiego robia tez we wrocławiu? No i jeszcze sprawa kanału z przepustnica. Juz wiem ze sie adaptuje po kilku dniach ale chciałbym wiedziec na którym kanale w tym modelu silnika znajde te przepustnice. pozdrawiam wszystkich serdecznie


siepan

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 14 maja 2006, 13:23
przez Streat
siepan, ja bym jednak nie ryzykowal.
Jakos nie widze tam slowa o gwarancji. Firmy ktore zajmuja sie tym profesjonalnie udzielaja takiej gwarancji. A tutaj jakos tego nie widze. "Fizyk ryzyk" albo bedzie ok albo bedzie dupa...

Chiptuning to flash (wgranie nowego - innego programu) a nie podmiana chipu. Chyba bym jednak nie chcial w ten sposob ingerowac w komputer bo taka podmiania moze sie nie ladnie skonczyc no i juz rozszczelniasz jednostke sterujaca...

Gdzie Ty tam widzisz wykresy ? Bo ja widze tylko tabele przyrostow. Robiac program trzeba tak poprowadzic moment zeby nie zabil szprzegla i nie bylo jakis skokow.

Nie slyszalem o tej firmie i nie widzialem wykresow tych modow, szczerze balbym sie cos takiego wsadzic do swojego auta :roll:

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 14 maja 2006, 13:50
przez 1nancy
Streat, zgadzam sie z toba w 100%, tez nie wrzucil bym tego do swojego autka z troski o nie. Ten facet nie daje zadnej gwarancji , a ten chip moze zrobic szkody na duza sumke. :-|

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 15 maja 2006, 09:33
przez ali
siepan, widziałem że dla ciebie ważna była sprawa kanału dla przepustnicy, a Ty więcej piszesz o jakimś tam ciptiningu. Jak bedziesz poruszał wiele tematów możesz się nie dowiedzieć o tej przepustnicy

A poza tym panowie - EOT bo tu jest temat o przepustnicy

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 15 maja 2006, 10:41
przez siepan
no masz racje ALI ale kiedy własnie zabierałem sie do pisania o tym ze nie zgadza sie u mnie to iż przepustnica jest na kanale 1 w funckcji 4 VAG-a zaczałem czytac tutaj o modyfikacji dolotu i tnie powiem ze mnie to zaintrygowało tym bardzie ze od dłuzszego czasu chciałęm cos zrobic aby nieco podniesc mu moc. Chciałem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - zbyt wiele informacji za jednym razem chciałbym uzyskac ;) Wybaczcie, tez nie byłem przekonany do korespondencyjnego chiptunningu ale chciałem potwierdzic watpliwosci i wiekszej rzeszy posiadaczy tych aut. Jedno jest chyba pewne - zrobie ten dolot w Poznaniu skoro to tak dobra firma tylko ze nie wiem czy ceny im sie nie zmieniy od tamtej pory no i

edit by ali (było z dużych! liter): Nadal jestem zainteresowany na którym kanale znajdę tę przepustnicę w silniku AUS

pozdrawiam wszystkich serdecznie i dzieki za dotychczasowe rady
siepan[/u]

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu

PostNapisane: 18 maja 2007, 22:38
przez Maxym99
siepan, Czy wiesz już może na którym kanale jest przepustnica w silniku AUS ?. Mam ten sam problem !?

pzdr

Adaptacja przepustnicy 1.6 BCB

PostNapisane: 10 marca 2013, 16:30
przez misiu13093
Witam, potrzebuję zrobić adaptację przepustnicy. Auto to Seat Leon 1.6 16v a sterownik silnika to Marelli. Mam program Polski VAG 4.9 i kabel VAG KKL. Nie wiem co gdzie wpisać i ustawić. Wiecie jak to zrobić tym programem krok po kroku? Dodam że VAG-COM 409.1 nie rozpoznaje interfejsu.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu - adapt

PostNapisane: 12 marca 2013, 11:02
przez marcin7x5
W tym modelu nie musisz robic koniecznie adaptacji.

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu - adapt

PostNapisane: 12 marca 2013, 20:07
przez misiu13093
marcin7x5 napisał(a):W tym modelu nie musisz robic koniecznie adaptacji.

Dlaczego nie muszę robić adaptacji?

Re: Przepustnica - nastawy podstawowe po czyszczeniu - adapt

PostNapisane: 14 marca 2013, 10:05
przez marcin7x5
Bo wszystko będzie ok. Ja juz 3 razy czyściłem i ani razu nie robiłem adaptacji.