Strona 1 z 2
szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
29 listopada 2011, 21:46
przez przemek222
Witajcie!
Mam problem, może ktoś miał podobne problemy i mógłby pomóc w diagnozie.
Posiadam Leona BCB 1.6 16V 2002r. 177tys km
Objawy:
- szarpie/dławi na zimym silniku podczas ruszania, (praktycznie zero reakcji na gaz potem skokowo ruszam) po 1-2 min ustaje i jest ok. Im zimniej tym częściej i intensywniej się to objawia.
- brak mocy - na trasie czuć że to już nie to co kiedyś - pedał na max a auto max 130km/h
- wjazd pod górę - ciężko wjechać z 1 biegu - gasnie (nie ciągnie)
- cięzko zmieniać biegi głownie 1-2, czasem również cieżko
- cięzko czasem wyrzucić z biegu na luz (szczególnie na postoju),
- ciężko wchodzi jedynka, dwójka – czuć otarcia
Około rok temu był wymieniany tylko tzw (przez mechanika) „konik” sprzęgła, po tym jak sprzegło wpadło. Teraz wydaje mi się iż należy wymienić komplet sprzęgła + wysprzęglik? Czy wysprzęglik i siłownik sprzęgła to to samo? Czy jest jakiś sposób aby biegi wchodziły płynnie (poza wymianą sprzęgła). Świece (bez kabli) wymieniane wraz z filtrami powietrza paliwa, gazu ok. 8 m-cy temu. Auto posiada LPG. Przepustnica sprawdzana i jest ok., czyszczona była 1,5 roku temu. Dziękuje za pomoc i rady związane z tym problemem.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
30 listopada 2011, 09:21
przez marcin7x5
Jak możesz to zczytaj błedy na kompie. Prawdopodobnie któryś z czujników będzie walnięty. Ja obstawiam 2 - czujnik temp lub czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Tyle, że przy usterce tego drugiego powinna zapalic sie kontrolka check a przy tym pierwszym nie musi.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
30 listopada 2011, 19:02
przez przemek222
ok, dzięki za sugestie - będę u mechanika to powiem żeby sprawdził. W sumie czujniki nie były jeszcze wymieniane.. Kontrolka pali sie dość często (check engine) za każdym razem jest to zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka - powodem jest ponoć gaz. Posiadam kabel interfejs jednak nie mam odpowiedniego programu VAG aby móc samemu wdrożyć się w temat inspekcji silnika. Moze uda mi sie od kogoś pozyczyć program działający - jak samemu sczytac i odczytać opisane wyżej błedy i postawić diagnoze ?
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
1 grudnia 2011, 09:19
przez marcin7x5
A czy problem występuje tylko na gazie czy tylko na benzynie? Bo może instalacja gazowa płata figle.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
1 grudnia 2011, 14:37
przez ajni
Ty tam masz chyba jedna sondę więc gaz powinien działać bez problemu i żadne kontrolki mają się nie świecić.
Ja mam 2 sondy i instalka bez OBD i po 2 zestrojeniu w czasie jazdy, kontrolka się nie zapala.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
1 grudnia 2011, 20:12
przez przemek222
i na gazie i na benzynie. Podczas odpalania i ruszania jest na benzynie i szarpie jakby go dławiło, stawia kangury, potem jest ok. a brak mocy na trasie to czy gaz czy PB to juz nie to samo co kiedyś, zamulił się -podejrzewam sprzęgło + ? Gaz ma zrobione ok 100 tys km (przy 80tys km był montowany i regularnie serwisowany). Mechanicy których odwiedzam jakoś nie chętnie podejmują wezwanie diagnozy i odsyłają ci to gazownika ci do mechanika. a świecąca sie kontrolka po skasowaniu po 150 km z powrotem wraca (zbyt uboga/bogata mieszanka). a z racji iż chce pojezdzic ok 3 lat tym samochodem to jestem w stanie zainwestować, jedynie potrzebuję wskazówek użytkowników którzy być może mieli podobne objawy lub wiedzę która połączy fakty.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
1 grudnia 2011, 22:25
przez ajni
No to zresetuj nastawy kompa benzyny i nie jeździj na gazie, mechanicy mają ci zrobić wszystko tak aby auto jeździło jak trzeba na Pb potem się zabierać za ustawianie gazu, bo check po 150 km to źle ustawiona instalacja, i nie przyjmuj do wiadomości że on się ma palić- bo nie ma, a jak tak twierdzą to nie potrafią jej wyregulować.
Muł to prawdopodobnie wina czujnika temp. jak już pisali. Podpiąć pod vaga i zobaczyć błędy ewentualnie na zimnym silniku po nocy sprawdzić wskazania z czujnika do kompa i tego co podaje na zegar. Bo czujnik pokazywać głupoty i komp do tych głupot dostosowuje skład mieszanki.
Jak zapalisz zimnego to masz podwyższone obroty na około 1000-1100 przez chwilę?
A jakby było sprzęgło to by ci obroty rosły a prędkość nie- po postoju zaciągnij ręczny albo włóż kliny pod przednie koła, wbij 5 bieg i próbuj ruszać, jak obroty przy puszczonym sprzęgle rosną a ty stoisz to sprzęgło do bani. Jak udusisz auto lub pojedziesz z kołami na smyk tylnymi to jest OK.
Aha po 100 tyś km to już reduktor może mieć dość i listwa wtryskowa też, choć podejrzewam że była wymieniana bo pierwsza by nie przeżyła.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
10 grudnia 2011, 10:24
przez przemek222
Dokładnie jest jak piszesz - tzn. na zimnym silniku dokładnie 1100 obrotów, po ok 4 min 900, a po 10min 600 i tak zostaje (chyba ze jade np. w korku to czesto lubią falować obroty 600 - 1100).
W jaki sposob moglbym sam sprawdzić czy to wina czujnika temp.? tzn jak za pomocą VAG-a (pozyczyłem ale nie bardzo wiem jak spr parametry i co one mogą mi powiedziec/potwierdzić w moim problemie) spr czy to czujnik temperatury. z góry dziękuję za pomoc w zdiagnozowaniu tego problemu.
jak zresetować nastawy kompa benzyny (nigdy tego nie robiłem) - odłączyć akumulator czy jest jakaś inna metoda?
Co do listwy i reduktora to nie były wymieniane.
Jedyny błąd jaki pokazuje program to zbyt bogata mieszanka paliwa, innych nie ma.
Jak sczytać błedy o których pisze marcin7x5? tzn jak ustalić ze to czujnik temp czy też moze czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym?
Pzdr i dzięki za zainteresowanie

Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
10 grudnia 2011, 23:10
przez neostar
Sprawdzenie czujnika temp. cieczy chłodzącej.
- Zimny silnik
- VAG grupa 1 Silnik --> bloki wartości mierzonych --> Grupa 001 pole 2
- Temp. powinna być zbliżona do temp. otoczenia.
- Uruchomić silnik i sprawdzić czy wskazanie rośnie równomiernie.
Wsio
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
11 grudnia 2011, 14:50
przez lisciofcb
U mnie wystepuje podobny problem, ale chcialbym sie jeszcze dowiedziec takiej kwestii. Juz chyba dwa razy zdarzylo mi sie tak, ze mimo iz silnik byl nagrzany to wskazowka temperatury ani drgnela, ale bylo tez tak ze podnosila sie do poziomu 90 stopni po czym przy nastepnym spojrzeniu juz byla na zerze - czy to kwestia czyszczenia tych stykow czy czujnik moze nawalac? Bo o spadkach mocy az mi sie nie chce pisac, ale tez wystepuja, auto potrafi samo z siebie isc elegancko po czym bywa mulowate i cholernie mnie to irytuje.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
12 grudnia 2011, 08:38
przez marcin7x5
lisciofcb napisał(a):Juz chyba dwa razy zdarzylo mi sie tak, ze mimo iz silnik byl nagrzany to wskazowka temperatury ani drgnela, ale bylo tez tak ze podnosila sie do poziomu 90 stopni po czym przy nastepnym spojrzeniu juz byla na zerze - czy to kwestia czyszczenia tych stykow czy czujnik moze nawalac?
Sprawdx najpierw styki i kabelki przy czujniku temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy i ibjawy nadal wystepowac bedą to do wymiany czujnik temp. Może on tez byc przyczyną spadku mocy.
przemek222 napisał(a):Jak sczytać błedy o których pisze marcin7x5? tzn jak ustalić ze to czujnik temp czy też moze czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Podłaczyć auto pod vag-a i sprawdzić blędy w grupie 01 Silnik
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
12 grudnia 2011, 15:13
przez roosman
podjedź do jakiegoś ogarniętego elektryka niech Ci posprawdza czy czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu pracują poprawnie. A poza tym standard - wyłaczamy gaz na jakiś czas, czyszczenia przepustnic, filtry, świece, przewody, a jak już z benzyną dojdziesz ładu to pojedź do gaziarza, niech Ci ponownie dobierze parametry komputera gazowego do ustawień silnika. Plus powymieniaj gumki we wtryskiwaczach gazowych bo pewnie nie wymieniałeś, a wtryski już pewnie klekoczą.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
13 grudnia 2011, 19:41
przez przemek222
marcin7x5 napisał(a):Jak możesz to zczytaj błedy na kompie. Prawdopodobnie któryś z czujników będzie walnięty. Ja obstawiam 2 - czujnik temp lub czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Tyle, że przy usterce tego drugiego powinna zapalic sie kontrolka check a przy tym pierwszym nie musi.
sprawdziłem błędy silnika- tylko zbyt bogata mieszanka, skasowałem i od ponad 350 km spokój z check engine. co do czujnika temp. płynu chłodzącego - to czy jest mozliwe aby był wadliwy podczas gdy wskaznik na desce rozdzielczej rośnie równomiernie?
ajni napisał(a):po 2 zestrojeniu w czasie jazdy, kontrolka się nie zapala.
co oznacza "w czasie jazdy"- jak to zrobic - strojenie opisane powyżej u gazownika czy mechanika?
ajni napisał(a):No to zresetuj nastawy kompa benzyny i nie jeździj na gazie,
czy jest inna możliwość zresetowania nastawień komputera bez odłączania akumulatora?
roosman napisał(a):podjedź do jakiegoś ogarniętego elektryka niech Ci posprawdza czy czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu pracują poprawnie. A poza tym standard - wyłaczamy gaz na jakiś czas, czyszczenia przepustnic, filtry, świece, przewody, a jak już z benzyną dojdziesz ładu to pojedź do gaziarza, niech Ci ponownie dobierze parametry komputera gazowego do ustawień silnika. Plus powymieniaj gumki we wtryskiwaczach gazowych bo pewnie nie wymieniałeś, a wtryski już pewnie klekoczą.
rozrząd był wymieniany ok rok temu, przepustnica czysta, świece, filtry powietrza, plaiwa, pyłkowy i gazu na wiosne, a przewody dośc długo nie- od ok. 3lat- jakie zakupić przewody dla LPG oraz czy wymieniać też świece skoro niedawno były zmieniane?
a wtryskiwacze faktycznie klekoczą, myślałem ze tak ma być bo zawsze było, ale moze sie przyzwyczaiłem bo w srodku samochodu nie słychać, choć jak wysiadam to wyrażnie słychać.- jaki jest koszt takich gumek z wymianą mniej więcej?
czytam i czytam i podejrzewam jeszcze katalizator- jest opcja zeby samemu sprawdzić również ?
dzięki za odpowiedź koledzy!
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
13 grudnia 2011, 20:41
przez roosman
katalizator to chyba na stacji diagnostycznej można sprawdzić - tam mają te urządzenia do pomiaru emisji spalin i chyba mają jakieś normatywy odnośnie silników, można porównać i będzie jasność - to tak mi się na szybko pomyślało.
Co do przewodów to nie powiem Ci jakie, ale powiem Ci jakie nie - nie Beru. Ja zakupiłem i do motocykla i do samochodu i w obu przypadkach lipa. W aucie to praktycznie po miesiącu użytkowania jak odpaliłem w nocy gdzie na aucie była rosa, to po podniesieniu maski było widać, to czego być nie powinno

Ja jestem zakochany od jakiegoś czasu w przewodach, świecach NGK i każdemu tą firmę polecam.
A wtryskiwacze gazowe, to masz zestawy naprawcze do nich, nowe dwie gumki i sprężynki i dysze -tak że zostaje tylko stara obudowa. To kosztowało od 20 do 50 pln za jeden komplet,(czyli razy 4) w zależności od instalacji. Nie pamiętam już, bo dawno to było.
Ja pisałem wyżej o czujniku położenia wałka rozrządu a nie o rozrządzie - tego się generalnie z rozrządem nie wymienia

Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
14 grudnia 2011, 08:08
przez marcin7x5
przemek222 napisał(a):czy jest mozliwe aby był wadliwy podczas gdy wskaznik na desce rozdzielczej rośnie równomiernie?
Jak najbardziej. Tak naprawdę czujnik temp cieczy to dwa czujniki w jednej obudowie. Jeden podaje parametry do kompa a drugi na blat.
przemek222 napisał(a):czy jest inna możliwość zresetowania nastawień komputera bez odłączania akumulatora?
Owszem nalezy wgrać od nowa soft do komputera. Może byc tak, że gaz cos namieszał w mapach benzyny.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
14 grudnia 2011, 09:33
przez ajni
Gaz nie może namieszać w mapach benzyny. Jak mi auto wariowało też to brałem pod uwagę i pojeździłem po elektrykach magikach co różne przekręty robili i wszędzie się dowiedziałem że to nie możliwe, każda zmiana mapy o nawet 1 bita powoduje że suma kontrolna się nie zgadza i sterownik się blokuje. Rozjechanie map było możliwe sterownikach z lat 80 gdzie nie było sum kontrolnych. Jedynie co może rozjechać to wartości adaptacyjne- czyli to co sterownik się uczy. A skasować można na kilka sposobów- usunąć błędy ze sterownika (tak adaptacyjne się kasuję), wejść w adaptację wpisać 0 i dać zapisz, albo w niektórych autach zdjąć klemę na chwilę.
To że wtryski gazowe klekoczą to ich urok. u mnie od nowości klekoczą teraz mają 10 tyś km i dalej chodzą tak samo, a jak ktoś chce wymieniać zestaw naprawczy sam to niech sobie potem sam zestroi mapę gazową bo wszystko się rozjedzie.
U mnie jak stroili gazownicy gaz na postoju to po 50-200 km zapalał się check albo za ubogo było albo za bogato. Dopiero jak trafił się inny koleś bardziej kumaty to podpiął kompa do gazu a tester do gniazda OBD auta i podczas jazdy sprawdzał korektory lambda i korygował mapę gazu tak aby korektor był jak najbliżej 0. W takim przypadku mapa jest bardzo dobrze zestrojona do różnych warunków jazdy a nie jak raz mi gość ustawił że do 2,5 tyś muł, potem kopniak w fotel jakbym turbo miał i na 3,3tyś obr. jazda się kończyła. Z tym że ja mam instalkę elpigaz.
Jaki gaz ty masz i ile masz na niej przejechane?
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
14 grudnia 2011, 10:45
przez lisciofcb
Klekotanie wtryskiwaczy jest rzecza normalna jesli chodzi o instalacje gazowe. U mnie w BRC jest to slyszalne delikatnie w srodku, ale gazownicy mowili ze bywaja instalacje ktore chodza glosno jak diesel - wiec na to nic sie zaradzic nie da i nie jest to wynikiem jakiegos bledu czy problemu.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
14 grudnia 2011, 17:13
przez roosman
ajni napisał(a):podczas jazdy sprawdzał korektory lambda i korygował mapę gazu
a to robi ktoś inaczej?
ajni napisał(a):Gaz nie może namieszać w mapach benzyny
nikt tego chyba nie sugerował. Chodzi o to że jak Ci się posypały filtry, coś się zatkało bla bla bla i na gazie jest źle, ale źle też jest na benie, to najpierw odepnij gaz, pojeździj na PB, dojdź ładu z silnikiem i wtedy bierz się za gaz, niech gazownik popatrzy po instalacji i ponownie popatrzy w komp czy nic się nie poprzestawiało z powodu błędów jakie połapał sterownik auta.
lisciofcb napisał(a):Klekotanie wtryskiwaczy jest rzecza normalna jesli chodzi o instalacje gazowe.
tak samo normalną jak zużywanie się klocków hamulcowych, opon, i wycieraczek. A zestawy naprawcze są po to żeby przestało klekotać.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
14 grudnia 2011, 20:43
przez przemek222
ajni napisał(a):Jaki gaz ty masz i ile masz na niej przejechane?
mam emmegas (wielozawór tomasetto), zakładany przy 80 tys km, teraz jest ok 178tys km.
-- 14 gru 2011, o 20:43 --
więc tak podsumowując to wypadałoby na poczatek wymienić przewody WN np. NGK dedykowane dla LPG (bo dawno nie były zmieniane), w międzyczasie spr czujnik temp za pomocą VAG-a. zresetować nastawy kompa i jezdzic na PB, podjechać do mechanika (czy elektryka?) i spr dodatkowo czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu, katalizator. Potem gaziarz niech sie wypowie - sprawdzi stan wtryskiwaczy (zestawy naprawcze, skoro nic nie było robione przy wtryskiwaczach oprócz ich czyszczenia przez 100 tys km)+regulacja gazu.
zastawia mnie jeszcze kwestia kiepskiego wjazdu pod górę z jedynki (gaśnie) oraz wkładania biegów (mało płynnie/otarcia ) - dalej sprzęgło chodzi mi po głowie, czy to juz moze skrzynia pada??!
Pozostaje kwestia znalezienia dobrego mechnika w Krakowie lub okolicach, ktoś zna godnego polecenia przypadkiem? takiego co przeanalizuje i sprawdzi a nie powymienia po kolei do $kutku. Temat otwarty nadal a jak już sie w koncu wybiore i bedzie efekt na pewno dam znać dla kolejnych forumowiczów leonclub. pzdr
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
14 grudnia 2011, 20:53
przez ajni
roosman napisał(a): ajni napisał(a):Gaz nie może namieszać w mapach benzyny
nikt tego chyba nie sugerował.
Kurde czytałem 2 posty równocześnie i coś pomyliłem, ale w którymś ktoś pisał że mogła się mapa benzyny rozjechać a nie może. A to że jak coś nie tak na Pb i LPG to wiem że trzeba doprowadzić Pb do porządku, mi nie musisz tłumaczyć. Miałem takie problemy z autem że kilka form wymiękało, nie licząc mechaników i elektryków w okolicy. Koledzy się śmieją że doktorat mogę pisać z 1.4 16v.
roosman napisał(a): ajni napisał(a):podczas jazdy sprawdzał korektory lambda i korygował mapę gazu
a to robi ktoś inaczej?
No zależy który gazownik, ale jeden z 3 w elpigaz rzeszów stroił mi na postoju i było gorzej niż do bani. Jak ustawił na jeździe to jest OK.
roosman napisał(a): lisciofcb napisał(a):Klekotanie wtryskiwaczy jest rzecza normalna jesli chodzi o instalacje gazowe.
tak samo normalną jak zużywanie się klocków hamulcowych, opon, i wycieraczek. A zestawy naprawcze są po to żeby przestało klekotać.
Tu się nie zgodzą, wtryski gazowe to nie benzynowe, zawsze będą cykać, pytanie tylko jak głośno? Jak je słychać do środka to nie jest za dobrze, ale stojąc koło silnika zawsze będzie cykanie, i nawet nowe gumki nie pomogą. A samo cykanie nie jest niczym złym, chyba że idzie w parze z rozkalibrowaniem wtryskiwacza, albo niedomykaniem. Terminy czyszczeń czy wymian zestawów naprawczych podaje książka gwarancyjna i tego bym się trzymał. A jak kolega ma prawie 100 tyś km i przy wtryskach nic nie robione to raczej do wymiany, no chyba że niedawno to robił (tego nie wiemy).
Nie lubię jak ktoś wyskakuje wymień to i tamto a nie pyta ile to ma przebiegu (na tym koniu jadą pseudo gazownicy, jak się przyjedzie i coś nie tak z autem to na początek do wymiany- świece, przewody i kopułka, po wymianie nic się nie zmieniło i hmm no to trzeba szukać gdzie indziej- oczywiście kosztem klienta. Sorry za litanię.
Edit,
to już wiemy że wtryski robione nie były. Przewody bym założył zwykłe ale takie jak do twojego modelu, przynajmniej ja nie uznaję rzeczy specjalnie do gazu jak świece, przewody czy olej- robienie lubi w .uja. Przewody mają być do tego silnika i dobre jakościowo.
Może nie jest blisko Krakowa ale odezwij się do Axee, ja w tamtych okolicach nie znam nikogo.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 grudnia 2011, 22:14
przez przemek222
neostar napisał(a):Sprawdzenie czujnika temp. cieczy chłodzącej.
- Zimny silnik
- VAG grupa 1 Silnik --> bloki wartości mierzonych --> Grupa 001 pole 2
- Temp. powinna być zbliżona do temp. otoczenia.
- Uruchomić silnik i sprawdzić czy wskazanie rośnie równomiernie.
Dzisiaj sprawdzałem czujnik temp. wg powyższego schematu. na postoju-pracujacy silnik. Wyniki temperatura wystartowała od 3 st C (czyli mniej wiecej temp zewn.) rosła stabilnie po 1 st C bez jakichkolwiek skoków lub gwałtownych nieuzasadnionych zmian.
Czujnik temperatury mozna zatem wykluczyć.
Rozmawiając ze znajomymi zasugerowali równiez ze przyczyną opisanych objawów moze być:
- sonda lambda,
- silniczek krokowy,
- czujnik przepustnicy.
czy jest mozliwośc sprawdzenia powyższych za pomoca VAG-a (np. polski Vag 4.9)?
ewentualnie diagnozy innych podzespołow odpowiedzialnych za opisane dolegliwości leona, przy pomocy VAG-a.
dzieki za wskazówki, pozdrawiam, cdn
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
23 lipca 2014, 18:42
przez tpparzen
Witam, posiadamm Leona z 2004r 16 16V Stella BCB. Objawy identyczne jak opisał kolega. Nie mam instalacji gazowej. Objawy pojawiły sie po wymianie obudowy simeringa miedzy skrzynią a silnikiem. Czy macie koledzy jakies rozwiązanie? Filtry wszystkie wymieniłem, Autocom nic nie pokazuje, co to kuźwa może być, please help

-- 23 lip 2014, o 19:39 --
Znalazłem problem, brak mocy powodowała klapka w obudowie filtra powietrza, a mianowicie padnięty termostacik który nie zamykał klapki gdy silnik sie rozgrzał i waliło cały czas gorące powietrze od kolektora, jeszcze tylko czyszczenie przepustnicy i EGR i autko śmiga jak nowe

Pozdrawiam
-- 23 lip 2014, o 19:41 --
Ah zapomniałem dodać, komputer nic nie wykrył ponieważ termostat nie jest podłączony do auta żadnymi przewodami

(mechanik totalny amator Tomasz)
-- 23 lip 2014, o 19:42 --
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
23 lipca 2014, 20:51
przez Listek
Także mam problem z tym termostatem i już sporo tak jeżdżę, w tej chwili w ogóle klapkę mam wyciągniętą. Naprawić tego raczej się nie da, więc rozumiem kolego, że kupiłeś nową obudowę ? Czy idzie gdzieś dostać sam ten termostat razem ze sprężynką i klapką ?
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 lipca 2014, 05:01
przez tpparzen
kupiłem obudowę na aledrogo,ale zastanawiam się nad zakupem stożka z dolotem. Sprawdź numer na termostacie i poszukaj w gógle może coś wyskoczy. Ja oczywiscie przy demontażu połamałem plastyki, klapke zamontowałem na stałe gdy czekałem na dostawe. Klapke zamontuj w takie pozycji zeby ssał tylko zimne powietrze, nie demontuj jej. Pozdrawiam
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 lipca 2014, 06:39
przez Listek
No właśnie zakup obudowy to chyba jedyne rozwiązanie. Początkowo miałem klapkę tak podklejoną na stałe, ale zimą akurat przez to silnik wolniej się nagrzewał, więc ją wymontowałem, a teraz nie mogę znaleźć ..

Z tymi pokrywami jest o tyle problem, że nie wiadomo co się kupi i jak tamten mechanizm będzie się sprawował.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 lipca 2014, 06:49
przez adasbb
Ok Panowie, dzięki za informację.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 lipca 2014, 17:27
przez tpparzen
oto i termostat, nazywa się "Termostat środka chłodzącego" [url]http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=35e1f4e5&cat[cmf]=34d&cat[cmo]=13e3&cat[cve]=3ffd&cat[art]=88d32&cat[atg]=109548f&offset=0&sort=1[/url]
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 lipca 2014, 18:45
przez adasbb
Kolego, ale to masz termostat normalny, do płynu, a nie do obudowy w filtrze powietrza

Tam jest taki mały termostacik, który i u mnie jest uszkodzony i na necie nic nie idzie znaleźć na jego temat

Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
24 lipca 2014, 20:15
przez Listek
Dokładnie, ten z pokrywy silnika wygląda inaczej.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
25 lipca 2014, 14:57
przez tpparzen
Takie małe gówienko ja mam z tyłu napisany 1523 L03 szukałem i tez nic, sorry za tamten link

Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
4 sierpnia 2014, 18:16
przez marcin7x5
Niestety ale nie ma go nawet w ASO dostępnego. Już to przerabiałem u siebie. Jedynie cała nowa obudowa. Ja zablokowałem tą klapkę w pozycji 3/4 całkowitego otwarcia i tak jeżdżę od 2 lat.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
4 sierpnia 2014, 19:00
przez Listek
Ja kupiłem na allegro pokrywę, okazało się że klapka w niej była w innym miejscu niż powinna bo nie trzymała po prostu. Na szczęście odnalazłem swoją, zamontowałem, ale nie wiem czy nie chodzi zbyt ciężko po zamontowaniu i nie wiem, w jakiej dokładnie pozycji się znajduje. Czy odczułem poprawę? Sam nie wiem, raz jest lepiej, raz nieco muli. Podejrzewam, że w moim przypadku coś jeszcze jest na rzeczy, a nie tylko ten termostat z klapką.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
29 sierpnia 2014, 07:38
przez radiator
Czy dla silnika i osiągów lepiej jeździć z klapką domkniętą czy otwartą?
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
29 sierpnia 2014, 08:19
przez Tuchola_BDG
Specjalistą nie jestem, ale co nie co mogę powiedzieć. Najlepiej jeździź ze sprawną klapką

jednak jeśli ta opcja jest niedostępna, to lepiej by klapka była zamknięta (tylko zimne powietrze), silnik będzie dłuzej się rozgrzewał i później osiągnie tempraturę pracy, szczególnie zimą będzie to odczuwalne, ale ogólnie więcej jeżdzi się na silniku już rozgrzanym niż na zimnym, więc większość pracy silnika będzie się odbywała z odpowiednim powietrzem. A z tego co ludzie opisują to jak bierze tylko ciepłe powietrze to konie znacznie zdychają.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
29 sierpnia 2014, 16:19
przez marcin7x5
Ogólnie nic złego się nie dzieje jak silnik łyka tylko chłodne powietrze. Ja jednak miałem raz przypadek zimą że przy -12 st i nagłej sporej odwilży w nocy rano silnik trochę mi szarpał po na czujniku ciśnienie w kolektorze ssącym osadzał się lód.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
10 maja 2015, 19:28
przez adasbb
Forumowicze, przepraszam, że odkopuje temat, ale moje problemy najbardziej pasują do tego tematu.
Otóż od około 3 tygodni mam następujące problemy w moim AZD. Po nocy jak odpalę silnik (postój ponad 10 godzin), silnik odpala od strzału, ale nie pracuje równo, tzn. obroty prawidłowo stoją na 1100obr/min natomiast silnikiem trzęsie jak w starym dieslu bez poduszek silnika

. Jak od razu chce ruszyć i dotknę pedał gazu, obroty spadają na 500 i tak jakby prawie chciał zgasnąć, ale po 3 sekundach wracają na 1100. Czuć wtedy zapach nieprzepalonej benzyny. Chwilkę odczekam i mogę normalnie ruszać.
Dodatkowo, podczas jazdy na każdym biegu w przedziale obrotów od 1500 do 3000 czuć lekkie żabkowanie (takie delikatne). Przy temperaturze roboczej jak stoję na skrzyżowaniu, obroty trzymają się ładnie na gdzieś 700 natomiast co chwile silnikiem podskubuje (czasem mocniej, czasem bardzo delikatnie). Jak włączę klimatyzacje (mam manualną) to obroty wzrastają i wibracje i nierówną pracę czuć jeszcze bardziej, ale też nie zawsze, czasem pracuje w miarę ok. Czy to na benzynie czy też na gazie, silnik zachowuje się tak samo. Byłem u gazowników, żeby sprawdzili czy wszystko ok, i powiedziali że tak, niestety nie mam takiej wiedzy żeby potwierdzić ich informację.
Testowo pojeździłem tak gdzieś 300km na samej BP i bez zmian. Autko żwawo przyśpiesza, nie czuje żeby był zamulony.
Co sprawdzałem:
- Po podłączeniu pod VCDA, praca czujnika temperatury idealna (i na komputerze i na liczniku).
- Sprawdzałem pracę sondy lambda, również wszystko ok, pracuje między 0-1v i wartości się zmieniają.
- Przepustnica czysta i zaadaptowana
- Czujnik w kolektorze ssącym również wyczyszczony (nie wiem gdzie sprawdzić w VCDS jego pracę i jakie wartości są w normie)
- EGR czysty i zaadaptowany (wg. VCDS pracuje poprawnie poprawnie).
- Klapka w obudowie filtra powietrza ustawiona na tylko zimne powietrze bo padł termostat.
- Psikałem samostartem po kolektorze dolotowym i tam gdzie mógłbym dostać lewe powietrze, ale nie było żadnych zmian w pracy silnika podczas psikania.
- Odma wyczyszczona i drożna.
- Rozrząd wymieniony 2 miesiące temu na INA i po wymianie było wszystko ok.
Jedynie na co zwróciłem uwagę, to to, że na BP mam spalanie chwilowe 0,6, natomiast na LPG 0,7-0,8 (waha się w tych granicach).
Może coś się w rozrządzie przestawiło? Czy też może któraś z cewek pada? Zamieniałem cewki miejscami ale bez rezultatu. Jak mi padła kiedyś cewka to od razu check engine zaczął mrygać.
Tydzień temu wymieniłem świece na NGK PZFR6J-11 i żadnej poprawy.
Nie chce inwestować w coraz to zmyślne zmiany części po omacku, już bym wolał, żeby faktycznie jakiś check engine wyskoczył, co by mnie naprowadziło. Ale piszę na forum, bo może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Szukałem na forum Leona i VW ale nic pasującego do moich objawów nie znalazłem.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić? Panowie bardzo proszę o pomoc, piszę na forum z problemami naprawdę w ostateczności jak już nie daję rady

Ps. Silnik oleju nie konsumuje, świece jak sprawdzałem są lekko rude i suchutkie, nie kopci na biało, płynu chłodniczego nie ubywa.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
11 maja 2015, 17:20
przez gregg
Prawie na 100% cewki zapłonowe. Miałem bardzo podobne objawy. Jedź na diagnostykę, sprawdź na których cylindrach padły i wymień.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
17 maja 2015, 07:32
przez adasbb
Mam kabelek, to jak mogę przeprowadzić sprawdzenie za pomocą VCDS? Jest w ogóle taka możliwość? Może kupić jedną i na próbę podmieniać?

-- 12 maja 2015, 10:48 --
Kupiłem cewkę NGK, podmieniałem i praca silnika się nie zmieniła. Wyczytałem na forum VW, że w AZD lubią wycierać się wałki, czy to może być od tego? Dodatkowo piszą też, że lubią padać ECU. Cholerka, ma ktoś może jakiś jeszcze pomysł co sprawdzić, jakie wartości przeglądać w VCDS, które mogą zwrócić moją uwagę i chociaż trochę naprowadzić na defekt któregoś z elementów w silniku?
-- 17 maja 2015, 07:32 --
Dobra, problem rozwiązany. Zrobiłem nastawy podstawowe w grupie 04-000 - switch to basic settings,060 i 074. Jaki na razie jest ok. Zniknęły skubania i nierówna praca na jałowym i na klimatyzacji (trzęsie ale tak jak kiedyś, bardzo minimalnie). Jak dalej będą się mapy rozwalały (bo na to wyszło, że się rozjechały), to już chyba winna będzie instalacja gazowa.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
17 czerwca 2016, 08:46
przez Farmi18
Panowie, to teraz ja odświeżę temat.
W SEAT LEON BCB 1,6 16V + LBP BRC mam podobną/taką samą usterkę - brak mocy/duszenie się po odpaleniu.
Po odpaleniu silnika, w zasadzie zawsze na zimnym i czasami po krótkim postoju, silnik zapala i na wolnych obrotach chodzi OK.
Wtedy chodzi na PB, bo LPG przełącza się od pewnej temperatury.
Jednak reakcja na pedał gazu jest taka, że samochód dusi się. Po odpuszczeniu gazu, wracają wolne obroty i samochód spokojnie toczy się na wolnych. Po wciśnięciu ponownie gazu, samochód dusi się.
Usterka ta trwa 5, 10, 15 sekund (chociaż teraz jak by co raz dłużej) po czym wszystko wraca do normy. Wtedy też jeszcze jadę na PB i po rozgrzaniu wskakuje LPG - dla tego wykluczam tu awarię LPG.
Wymieniłem czujnik płynu chłodzącego na DELPHI - bez poprawy.
Od długiego czasu mam usterkę Sondy Lambda - zwarcie i przepalona grzałka, ale tak było od dawna i nie było wtedy duszenia.
Dodam, że zauważyłem brak mocy na PB (chyba nie zawsze), zwłaszcza jak braknie LPG i przymusowo jadę na PB - na LPG moc jest OK. (przy rozgrzewaniu się silnika, ciężko mówić o mocy, bo raczej nie wciska się mocno pedału podczas wyjazdu z garażu, parkingu, spod bloku)
Czytając ten TEMAT, przewija się uszkodzony czujnik w obudowie pokrywy silnika i niezamykająca się klapka.
Gdzie znajdę ten czujnik i klapkę, jak to zweryfikować, czy termostat działa?
Poproszę o zdjęcia, bo nie mogę nic znaleźć.
Oczywiście czekam na podpowiedzi dot usterki.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
17 czerwca 2016, 10:37
przez marcin7x5
Może pompa paliwa siada. Czujnik Halla znajdziesz w pokrywie z wałkami rozrządu na wprost przepustnicy.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
6 sierpnia 2016, 15:37
przez Damiano88
Witam ostatnio zaświecił mi się błąd silnika w moim 1.6 16v BCB LPG P0113 Czujnik temperatury powietrza wlotowego - wysoki próg ... Co to może być za usterka? ile kosztuje

Czy jakiś czas można jeszcze na tym jeździć? Jakie konsekwencje mogą się pojawić jeżdżąc z tym błędem i jakie powinny się pojawić objawy pracy silnika w samochodzie bo na razie żadnych nie zauważyłem... Pozdrawiam !
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
7 sierpnia 2016, 08:26
przez marcin7x5
Do sprawdzenia czujnik ciśnienia / temperatury powietrza wkręcony w kolektor ssący. Na 90% będzie zabrudzony i po umyciu powinno być ok. Ale przyczyną może być też wiązka elektryczna do tego czujnika. Trzeba ją przemierzyć pod kątem zwarcia.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
9 września 2016, 20:11
przez Damiano88
Marcin 7x5 jakbys mógł zrobić dokładne zdjęcie w którym miejscu znajduje się ten czujnik i jak wygląda stawiam piwo mój email
Damianooo1988@interia.pl a wczoraj dopadł mnie taki problem :
Zaświeciła mi się kontrolka EPC ostatnio podczas jazdy... i autko ( Leonka 1.6 16v BCB 2002 ) zaczęło mi szarpać co jakiś czas podczas jazdy... zmieniłem wczoraj wieczorem czujnik pedału hamulca tak jak tu doradzacie tylko nie na oryginał tylko na jakiś zamiennik i jak jeździłem wieczorem było ok... natomiast z rana dalej objawy wróciły i świecił się EPC... z szarpania to dzisiaj zmieniłem świece ale nic to nie pomogło... Świeci mi się cały czas oprócz EPC check engin ( czujnik temperatury powietrza wlotowego ) i co skasuje moim komputerkiem z aplikacją na smartfon po 30 sek dalej się to samo włącza ... dlatego jeszcze jutro będę sprawdzał po kolei Cewki może to jest przyczyną szarpania?? Macie jakieś pomysły na mój przypadek

Może zainwestować w oryginalny czujnik tego hamulca?? i jeszcze jedno jakby powoli sprzęgło mi siadało czy Epc też by świeciło?? dodam że stopy świecą ...
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
9 września 2016, 22:30
przez marcin7x5
Skoro masz błąd o temp powietrza zasysanego to i epc będzie się zaświecać. Czujnik znajdziesz na wysokości prawej poduszki silnika wkręcony w kolektor ssący. Można go też namierzyć idąc po wężyku podciśnienia od zaworu na listwie wtryskowej aż do kolektora. Dostęp nie jest ciekawy ale idzie go wykręcić.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
10 września 2016, 12:45
przez Damiano88
Wykręciłem ten czujnik był zabrudzony strasznie... przeczyściłem wacikiem... włożyłem z powrotem i dalej to samo czyli EPC i Check (czujnik temp.) oraz Szarpie mi tym autem... . W jednym sklepie powiedzieli mi 68 zł za czujnik w drugim 139 a w trzecim 170 Simensa Jak myślisz Marcin7x5 który kupić?
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
11 września 2016, 07:35
przez marcin7x5
Oryginał jest magnetti marelli. Tanich zamienników nie kupuj. Zanim kupisz sprawdź jakie są odczyty z tego czujnika w grupach 03 04. Ja kiedyś też czyściłem i go uszkodziłem. Szukaj albo ori albo vdo/Siemens.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
11 września 2016, 19:32
przez Lukasz kowal 1985
Witam mam taki maly problem a wiec do rzeczy niskie obrory 6 tys jak odpale lecz nie zawsze jade nieraz szarpnie i nawet potrafi zgasnac choc nie dzieje sie to non stop jezli ktos cos prosze pisac dziekuje
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
11 września 2016, 20:25
przez adasbb
6tyś. to faktycznie niskie obroty. Poczytaj forum, coś na pewno znajdziesz na swoją dolegliwość

Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
12 września 2016, 06:37
przez marcin7x5
Brak "ssania" na zimnym silniku = uszkodzony czujnik temperatury wody.
Re: szarpie, brak mocy, 1.6 16V BCB

Napisane:
20 września 2016, 08:56
przez Lukasz kowal 1985
Lukasz kowal 1985 napisał(a):Witam mam taki maly problem a wiec do rzeczy niskie obrory 600 jak odpale lecz nie zawsze jade nieraz szarpnie i nawet potrafi zgasnac choc nie dzieje sie to non stop jezli ktos cos prosze pisac dziekuje