Strona 1 z 1

1.8 T rozebrany silnik = wiele zapytań

PostNapisane: 25 lutego 2012, 19:12
przez kprzemo24
Witam Szanownych Kolegów
Na forum jestem nowy, podobnie jak i nowym posiadaczem Leona. Samochod kupilem wczoraj w Niemczech z uszkodzonym silnikiem. Silnik ten zostal w Niemczech rozebrany na czesci pierwsze jak sie dzisiaj okazalo z powodu dziury w bloku:P To tak w skrócie.
Reasumując po samochód wysąłem laweciarza. NA zdjeciach byl duzy intercooler w bagazniku, bo jak wiadomo silnik byl rozebrany i wszystkie czesci tam się znajdowały. Dzisiaj samochodem zajął się mechanik i okazało sie, że tegoz intercoolera nie ma, podobnie jak i turbiny. Niestety ktos w Niemczech sobie przywłaszczył, bo podobnie jak silnik, muszę kupić intercooler i turbine. Teraz więc rodzi sie pytanie:
- jaki to ma byc intercooler, czy skoro wczesniej byl zmeiniany, to czy seryjny wytrzyma? Czy ta modyfikacja moze swiadczyc o znacznym wzroscie mocy w samochodzie?
- jeli chodzi o turbine to czy K03, czy moze mocniejsza K04. Czy wystarczy tylko zalozyc mocniejsza zamiast słabszej i na tym koniec?
- oznaczenie silnika to APP, czy mozna kupic jakiś inny w razie problemu z dostepnością?

To są na dzień dzisiejszy najbardziej nurtujące mnie pytania. Prosze kolegów o fachowe porady, bo wiosna idzie i trzeba działać:D

Re: 1.8 T rozebrany silnik = wiele zapytań

PostNapisane: 25 lutego 2012, 19:31
przez Stian_20vt
jeśli chcesz odbudować silnik jak na serię przystalo to kompletuj wszystko łacznie z k03, ja bym zainwestował w k04 kolektor itp i cieszył się z mocy :) Napewno później nie bedziesz sobie pluł w brodę, co mogłoby mieć miejsce w przypadku montowania k03 ... koszty podobne robota ta sama ;) :cfaniak:

jeśli nie masz IC to kup odrazu wiekszy :) i czeka cie strojenie auta bo nigdy nie wiadomo co bylo modzone.. więc soft KONIECZNIE

Re: 1.8 T rozebrany silnik = wiele zapytań

PostNapisane: 25 lutego 2012, 19:37
przez kprzemo24
wymiana turbiny na k04 wiaze sie z koniecznoscia wymiany rowniez kolektora i innych podzespolow?

Co do silnika to mam zamiar kupic kompletny

Re: 1.8 T rozebrany silnik = wiele zapytań

PostNapisane: 25 lutego 2012, 22:14
przez Stian_20vt
k04 to i kolektor.. no i dp jakieś sensowne wyspawać z kwasu , dolot chyba też o większej średnicy wymagany, fmic i tak kupisz + orurowanie. Jak robić większe moce to i wtryski.
możesz szukać silnika z k04 np BAM lub APX. od s3 i TT (225km)
wszystko zależy od funduszy.