Strona 1 z 1

Blow off

PostNapisane: 2 listopada 2005, 10:59
przez Grześ
Chciałbym zamontowac u siebie zaworek :-D , ale mam kilka pytan
czy po jego zamotowaniu samochod bedzie sie szybciej wkrecał na obroty
czy kupic zwykły czy lepiej cos konkretnego
czy kazdy bedzie pasowal czy musze dobrac cos odpowiedniego do 1,8t
dodajcie cos na temat kosztow nontazu

Re: Blow off

PostNapisane: 2 listopada 2005, 20:03
przez Kawas
generalnie z bov'ami w 1,8t jest różnie- raz silnik (ecu) znosi bova bez problemu a czasami są błędy - chodzi tu o to, że potrafi wejsc w tryb awaryjny z powodu "uciekającego" do atmosfery powietrza.
niestety nie ma reguły, czy twój bedzie dobrze znosił bov'a czy nie - takze najlepiej przed zakupem to sprawdzić :-)
wkręcał sie szybciej nie będzie, bo bov nie ma nic wspólnego z obrotami silnika, tylko turbiny - przy bov'ie nie będzie ona odhamowywana przy zamknięciu przepustnicy.
jeśli kupować to tylko dobry - z polskich polecam 2m na membranie, a zagranicznych HKS'a, którego mam u siebie i spisuje się świetnie 8)
jednotłoczkowy odradzam, bo to lipa..
GFB też jest niczego sobie, ale cena jest mocno zawyżona, także nie ma co sie w niego "pchać"..
montaż jest dziecinnie prosty - dasz sobie rade sam :wink:

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 09:39
przez Łuki
Jak już kawas wyżej napisał z BOVami jest różnie.
Wszystko zależy od konkretnego samochodu.
Ja mam u siebie GFB i do tej pory spisuje się bardzo dobrze.
Mam możliwość regulowania upuszczanego powietrza.
Mogę go zamknąć całkowicie i mam jak w serii.
Co do błędów to jak będzie za bardzo otwarty to będzie Ci samochód wpadał w tryb awaryjny i będziesz miał doładowanie na poziomie 0,5 bara - odczuwalna sprawa :wink:
Po wyłączeniu i włączeniu samochodu wszystko wraca do normy ale i tak będziesz musiał go przykręcić żeby tryb awaryjny się nie powtarzał.
U mnie przy seryjnym kompie mogłem otwierać niecałą 1/4 całości - powyżej wpadał tryb awaryjny.
Przy kompie od 225 mogę otwierać ponad 1/3 i wszystko gra.
GFB ma jeszcze jedną regulacje - sprężynę która powoduje że otwarcie tej przepustnicy jest łatwiejsze lub trudniejsze. Pomaga to też wyregulować BOVa odpowiednio do samochodu.
Co do ceny to z USA można za jakieś 1300 PLN sprowadzić.

Pozdrawiam

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 10:23
przez Pabi
Z czasem wyprubuje na swoim przypadku zaworek 2M. Na razie nie mam kasy i czasu na to. MarioQ juz pierwsze testy robił ale autko wpadalo w awarie. Zobaczymy jak bedzie po zmodyfikowaniu zaworka.
Kawas twój HKS ma jakies mozliwosci regulacji, tak jak w przypadku GFB?

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 10:31
przez prospect
Ja u siebie nie chciałem nie chcialem ryzykowac wiec zamienilem seryjnego DV.:) normalnie odglos jest znikomy :) ale u mnie wygladalo to tak ze z rury dolotowej wracalo powietrze i wypuszczane stozkiem :) odglos naprawde dobry ale niestety wrocilem do seryjnego poniewaz stozek rozwalil mi turbine :evil:

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 11:53
przez Łuki
prospect napisał(a):poniewaz stozek rozwalil mi turbine :evil:


Stożek turbo rozwalił ale nie BOV chyba.

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 13:54
przez prospect
ale zeby byl wlasnie fajny odglos DV potrzebny był stożek :) no i tu jest cala filozofia :)

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 13:58
przez Łuki
prospect napisał(a):ale zeby byl wlasnie fajny odglos DV potrzebny był stożek :) no i tu jest cala filozofia :)


No chyba że tak.

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 17:41
przez Kawas
Pabi napisał(a):Z czasem wyprubuje na swoim przypadku zaworek 2M. Na razie nie mam kasy i czasu na to. MarioQ juz pierwsze testy robił ale autko wpadalo w awarie. Zobaczymy jak bedzie po zmodyfikowaniu zaworka.
Kawas twój HKS ma jakies mozliwosci regulacji, tak jak w przypadku GFB?


Obecnie HKS nie ma żadnej regulacji, kiedyś miał regulacje twardości sprężyny ale to co innego niż gfb, w którym sie reguluje ilość upuszczanego powietrza..
HKS całe powietrze daje do atmosfery- ja miałem tego fuksa, że u mnie żadne awarie ecu sie nie pojawiają :-D
Do każdego "normalnego" (czyli takiego bez świrującej elektoroniki) auta z turbo polecam szczerze HKS'a - ma naprawde bardzo przemyślaną konstrukcję.

A no i moje pytanko: jaki stożek rozwalił turbo?

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 17:53
przez Łuki
Kawas napisał(a):Do każdego "normalnego" (czyli takiego bez świrującej elektoroniki) auta z turbo polecam szczerze HKS'a - ma naprawde bardzo przemyślaną konstrukcję.


Tylko tego kawas nie dowiesz się zanim nie założysz BOVa.

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 19:13
przez Kawas
a dowiem sie, pożyczając od kogoś kto już ma :-D i to nie ważne czy gfb czy inny
zawsze mozna na próbe założyć pożyczony

Re: Blow off

PostNapisane: 3 listopada 2005, 22:14
przez Artur20vt
GFB krzyczy duzo za BOVa bo jest to na chwile obecna jedyna hybryda z plynna regulacja. Jak juz Łuki napisal - pozwala ona dopasowac ilosc upuszczanego powietrza do czulosci ECU na takie sprawy.
Z moich doswiadczen wynika ze najmniej poddatne na wypuszczanie powietrza sa starsze 1.8t tj z przed 2002roku.

Co do rozwalenia turbiny przez stozek to zapytam tylko w jaki sposob - dostalo sie jakies cialo obce czy elementy stozka??

2m zaczelo cos myslec nad tematem zaworku - ale dalej jest to hybryda - tyle ze bez plynnej regulacji upustu....

Art

Re: Blow off

PostNapisane: 25 czerwca 2007, 18:52
przez premier
U siebie w Leonku mam stożek. Rzeczywiście przy zmianie biegów słychać takie "pufnięcie" (tak jak Łuki wspominał), zupełnie inne niż psssyt z BOV-a. Czy jak zmienię seryjnego DV na BOV-a, to te dźwięki będę mi się nakładały, czy może BOV spowduje że powietrze nie będzie uciekało z powrotem przez stożek? I czy pomijając fakt bajeranckiego odgłosu z BOV, z praktycznych względów lepiej zainwestować w dobry DV czy w dobry BOV?

Re: Blow off

PostNapisane: 26 czerwca 2007, 08:43
przez Lucas
niech sie ktos wypowie bo sam jestem ciekaw :)

Re: Blow off

PostNapisane: 26 czerwca 2007, 10:03
przez Grześ
dv kieruje powietrze spowrotem do ukladu za przepływke , bov natomiast wywala wszystko do atmosfery

premier napisał(a):czy może BOV spowduje że powietrze nie będzie uciekało z powrotem przez stożek?

tak wlasnie powinno sie dziac

premier napisał(a):Czy jak zmienię seryjnego DV na BOV-a, to te dźwięki będę mi się nakładały

jeden z dzwiekow powinien zniknac tezn ze stozka

Re: Blow off

PostNapisane: 26 czerwca 2007, 17:42
przez (A)rturo
jezdze na BOVIE prefekta typ II i jest ok choc za malo slychac psyt psyt - zmieniam teraz na bova filmy bailey wtedy bedzie glosno i auto sie lepiej bedzie wkrecalo :mrgreen:

Re: Blow off

PostNapisane: 26 czerwca 2007, 18:40
przez premier
BOV chyba nie ma zbyt wiele wspólnego z "wkręcaniem się na obroty" :wink: , a raczej z wytracaniem obrotów turbosprężarki przy zmianie biegów (chyba że się mylę :x)

Swoją drogą przy okazji szukania informacji na temat zaworów, trafiłem na fajne strony ze sprzętem do leonów. Szczególnie polecam te:

http://www.awesome-gti.co.uk/vw%20golfmk4/engine.html (Niezły turbo KIT)
http://www.goapr.com/VW/products/about_tvs3_bags.html (Lista z częściami KIT'a)
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... 5&cat=1305 (Fajne FMIC, SMIC i zaworki)


A tutaj filmik z opisem Turbo KIT'a STAGE III+ 340HP (do 1,8T)
http://www.gearshift.tv/video/er002_apr ... uction.wmv

Re: Blow off

PostNapisane: 26 czerwca 2007, 18:50
przez Grześ
premier napisał(a):BOV chyba nie ma zbyt wiele wspólnego z "wkręcaniem się na obroty"

no nie zupelnie bov/dv pełni bardzo wazna role upuszcza powietrze tak aby turbina nie wytracala obrotow podczas zmiany biegu , zapobiega rozwalenu ukladu dolotowego i turbiny , dzieki temu ze turbo nie zchodzi z obrotow pompuje powietrze do silnika ktory moze wkrecac sie na obroty

Produkty forga i apr sa naprawde top ale i ceny tez niczego sobie , stronki znane .Mozesz odwiedzic tez ATPturbo i ECStuning pelno gratow do naszych aut :mrgreen:

Re: Blow off

PostNapisane: 3 marca 2008, 02:06
przez marexi
Panowie co o tym sadzicie tu jest blow off do diesla:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=022
Czyt kots ma pojecie czy ten co tu podaje jest ok i czy takie zaworek daje cos w dieslu
dzieki za odp:)

Re: Blow off

PostNapisane: 3 marca 2008, 10:50
przez Marcin_TDI
nic nie daje poza wywalonymi pieniedzmi i efektem dzwiekowym...

Re: Blow off

PostNapisane: 3 marca 2008, 11:07
przez Tonny S
Czyt kots ma pojecie czy ten co tu podaje jest ok i czy takie zaworek daje cos w dieslu


nic nie daje poza wywalonymi pieniedzmi i efektem dzwiekowym...


Nie no jednak cos tam daje - zwiększona turbodziura spowodowana brakiem przepustnicy no ale to nie jest pożądany efekt.

Re: Blow off

PostNapisane: 3 marca 2008, 17:49
przez bobek_TDI

Re: Blow off

PostNapisane: 10 września 2008, 14:31
przez tracer
zalozylem do swojego leona blow off jedno tloczkowy z regulacja w ramach testu jak bedzie sie zachowywal i mianowicie auto pracuje normalnie nie przelacza sie na tryb awaryjny ale przy dodaniu i odpuszczeniu gazu obroty spadaja do 600obr a potem sie podnosza do 800obr i praca jest stabilna. Skrecilem troche sprezyne od regulacji zeby byla twardsza obroty spadaja minimalnie po za 800 i wracaja, a zawor tak jakby krocej wypuszcza powietrze czy przy zastosowaniu zaworu blow off dwu tloczkowego bez regulacji ktora niby nie jest potrzebna bedzie dzialo sie tak samo ???

Re: Blow off

PostNapisane: 10 stycznia 2009, 14:00
przez martig
odgrzeje troche temat, planujac sobie liste modów , zantanawiam sie na d BOVem , montowałł ktos do 2.0 TFSI takie urzadzonko, i czy ma to sens poza oczywistym lansem ??

Re: Blow off

PostNapisane: 10 stycznia 2009, 17:18
przez Mati_
Si Si... Wkładki Forge BOV Spacer'a do seryjnego DV działają bez problemu. Natomiast montaż BOV'a odpada. :x
po montażu u mnie (wkładka Forge FMDVFSiT) http://pl.youtube.com/watch?v=Xu_ijJKSGiU

Re: Blow off

PostNapisane: 11 lutego 2009, 14:14
przez Sierzant
I ja sie zastanawiam nad zalozeniem Blow Off'a i wlasnie niewiem jaki wybrac zeby dobrze sie spisywal i nie wyrzucal bledow. Na allegro sa niby dedykowane do VW i Audi 1.8T ProPerfect II za 300 zl i pisalem do kolesia to odpisal mi ze do Leona tak samo pasuje i nie trzeba regulowac. Ale 300 zl na ziemi nie lezy i boje sie ze jajk kupie to moze byc nic nie wart ten Blow Off.

Re: Blow off

PostNapisane: 16 lutego 2009, 10:06
przez Lucas
Ja wam radze dolozyc ta kase i kupic fajniejsze felgi jak chcecie wiecej Respectu na miescie Blow Off jest fajny na Panienki ktore stoja na przystanku. A za taka cene to jedyne co bedziesz mial to dziwne zachowania auta i czeste tryby awaryjne.

Jesli juz jednak chce miec spadek kilku koni i miec ps ps to licz sie na wydatek od 800 do 1200 zl za GFB.

Re: Blow off

PostNapisane: 28 września 2010, 19:11
przez Daniel233
Z tego co tu i na kilku innych forach wyczytałem to blow-off nie ma sensu... Szkoda kasy
Pozdro

Re: Blow off

PostNapisane: 28 września 2010, 21:21
przez szefu55
W Leonie 1,8t jest zawór DV, to taki prawie BOV, prawie bo ten akurat nie syczy, tylko chroni naszą turbinę.jest czarny, plastikowy i nie ma w sobie żadnego polotu, a ujście wypuszczanego powietrza kierowane jest z powrotem do rury dolotowej do przepustnicy.

BOV działa podobnie, jednak ma dodatkowy atut, wspaniałe Tsssssss przy odpuszczaniu gazu.
ja założyłem do siebie jakiś zwykły, z regulacją ręczną i.... po przejechaniu kawałka drogi i zapięciu urządzenia diagnostycznego , wywalało nieszczelność w układzie dolotowym, i o ile mi wiadomo do aut z przepływomierzem powinien być zawór sekwencyjny ( mogę się jednak mylić) i ja narazie powróciłem do DV , i błędy zniknęły. tak więc albo kupować coś rozsądnego albo sobie darować bo szkoda kasy, ale jak jest możliwość to fajnie jest założyć na próbę...aha i przy założeniu blowa trzeba zaślepić rurkę która wchodzi do dolotu, taka pionowa :)

Re: Blow off

PostNapisane: 28 września 2010, 22:36
przez Staszek20VT
O ile pamiętam do silników 1.8T sprawdzał się GFB Stealth Fx.

Re: Blow off

PostNapisane: 29 września 2010, 06:14
przez comar
albo bov forge motorsport z regulacją ilości upuszczanego powietrza - podobno nie wywala błędów

Re: Blow off

PostNapisane: 4 lutego 2013, 19:22
przez Crystal
A jak wywala błąd to jaka jest strata mocy?? Błąd daje na kompie ale nie wyświetla Check Enigine. Czy może tak być??

Re: Blow off

PostNapisane: 5 lutego 2013, 08:50
przez szefu55
Był spadek mocy i wydaje mi się że check świecił, w każdym razie trzeba było resetować zapłonem, szkoda zabawy i kasy, to TSSS jest fajne na chwile, później zaczyna męczyć. Przy niskich obrotach to TTSSSS jest jak bąk cichacz :D i żeby był efekt wypadało by zawsze trochę wkręcać silnik na obroty ( chyba że lepsze zawory syczą głośno niezależnie od obrotów )

Re: Blow off

PostNapisane: 6 lutego 2013, 09:01
przez Crystal
Pytam poniewaz u mnie nigdy nie świecił check ale błąd na Vagu jest. I nie wiem co o tym mysleć?? Mi Tsss wogóle nie przeszkadza a nawet bardzo podoba od ponad 1,5 roku :)

Re: Blow off

PostNapisane: 6 lutego 2013, 10:52
przez szefu55
To kwestia gustu :) nie dam sobie reki obciąć za Checka, ale spadek mocy był na pewno. błąd był następujący ( Nieszczelność w układzie dolotowym) tyle pamiętam.

Re: Blow off

PostNapisane: 6 lutego 2013, 13:27
przez Konrad20vt
Proponuje założyć stożek ITG u mnie jest i sapie tak, jak bym miał blow offa a wczesniej miałem blow offa wiec wiem co mówie :) A jak chcecie tak bardzo, to polecam hybryde properfekt za 350zł masz sapanie bez żadnych błędów itp. Ale i tak najbardziej polecam stożek ITG który mega głosno sapie :twisted:

Re: Blow off

PostNapisane: 9 lutego 2013, 16:32
przez LEONIK
Konrad20vt mozesz podrzucic link do stozka ITG?mysle nad stozkiem albo blowem properfekt.jaka srednica wejsciowa na stozek ma byc?jest gdzies na forum instrukcja montazu do 1.8 t BAM 225 KM?

Re: Blow off

PostNapisane: 9 lutego 2013, 17:46
przez misiek2
Konrad a masz stożek z jakimś dopływem zimnego powietrza?
Ja natomiast moge polecić Carbon boxa simoty. Również efekt mega zasysania powietrza. :D
Sam miałem i chwalę. Zastanawiam się czy nie założyć znowu na wiosne.

Re: Blow off

PostNapisane: 10 lutego 2013, 18:12
przez Konrad20vt
Nic nie modziłem, na wiosne ogarne sobie dopływ zimnego powietrza. A stożek ITG ostro sapie, podobno gąbkowe własnie głosniej sapią 8)

Re: Blow off

PostNapisane: 11 lutego 2013, 19:59
przez LEONIK

Re: Blow off

PostNapisane: 15 grudnia 2014, 21:26
przez Drager
http://allegro.pl/zawor-upustowy-bov-bl ... source=mlt

cos takiego podejcie do 1.8T BAMa??
uniwersalne sa te blow offy? na co zwrocic uwage przy wyborze?

Re: Blow off

PostNapisane: 18 grudnia 2014, 21:09
przez Zima731
jaki bedzie pasował stożek do 1.8Bam zeby założyć zeby ładnie słychać było i wiadome zeby cos dał na mocy ? :)

-- 18 grudnia 2014, 21:09 --

jaki bedzie pasował stożek do 1.8Bam zeby założyć zeby ładnie słychać było i wiadome zeby cos dał na mocy ? :)