Strona 1 z 1

BCB - przerywanie pracy silnika?!

PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 09:35
przez Marvel1
Witam jestem nowy na forum i od razu zaczynam z problemem ;), niestety. Mianowicie od jakiegoś czasu w moim leonie pojawiła się taka przypadłość, że raz na jakiś czas podczas jazdy silnik jakby przerywał prace (pojawia się szarpniecie - nieraz przy jednostajnej jeździe, nieraz przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu). Przy okazji diagnozowania awarii czujnika płynu chłodzącego zrobiłem diagnostykę silnika i niepokoją mnie poniższe dane z wykresu diagnozy w zakresie 4 cylindra:
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
dokładniej drehzahl (liczba obrotów), sekundärspannung (napicie wtórne) oraz brenndauer (czas spalania). Jestem laikiem w tych sprawach wiec nie wiem czy powyższe wartości są prawidłowe, czy powinny być raczej takie same na wszystkich cylindrach lub zbliżone? Jeżeli ktoś mógłby mi to objaśnić to byłbym bardzo wdzieczny :-D .
Ponadto czy takie wartości mogą świadczyć o "wypadaniu zapłonu" na 4 cylindrze?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdro.

Re: BCB - przerywanie pracy silnika?!

PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 11:16
przez marcin7x5
Sprawdź sobie cewkę zapłonowa na tym 4 cylindrze. Prawdopodobnie będziesz miał ja do wymiany. Dla pewności możesz zamienic ja z innego cylindra i wtedy sprawdź tzw wypadanie zapłonów.

Re: BCB - przerywanie pracy silnika?!

PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 13:05
przez Marvel1
Mam jeszcze jedno pytanie, kolejność cewek odpowiadającą cylindrom liczy się od strony rozrządu?

Re: BCB - przerywanie pracy silnika?!

PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 13:42
przez grzechu83
Jak patrzysz na silnik, to od lewej do prawej po prostu... czyli od strony rozrządu. Najlepiej byłoby podpiąć zwykłego VAGa i sprawdzić.

Re: BCB - przerywanie pracy silnika?!

PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 15:01
przez Marvel1
Dzięki za podpowiedzi, samodzielnie można wymienić cewkę (macie jakiś manual)?. Bo sama cewka BOSCHA to koszt ok. 160 zł i jeszcze płacić za wymianę. :-(

Re: BCB - przerywanie pracy silnika?!

PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 08:00
przez marcin7x5
Odpinasz kostkę od cewki, podważasz śrubokrętem płaskim lub dwoma z boku i wuciągasz do góry. To jest podobne jak "fajka" do swiec.