Strona 1 z 1

Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 18:36
przez bont
Pewnie temat zaraz wyląduje w śmietniku bo moderator nader dobrze czuwa ale mimo to zaryzykuje. :-D
Zakupiłem 2 tyg temu leona 1,8T z silnikiem AUQ . Jest to moje pierwsze auto z turbo i dlatego nurtuje mnie kilka podstawowych kwestii których starzy wyjadacze nie poruszają tu na forum. Proszę o krótkie rzeczowe dop.
Ad1.Mianowicie czy w silnikach benzynowych występują turbiny ze zmienną geometrią i w związku z tym jaką turbine mam w swoim silniku.
Ad2. Co to jest, czym nazywamy "not lauf"
Ad3. Co to turbo dziura i kiedy występuje.
Ad4.Czy w moim silniku jest sonda szeroko pasmowa do której bez problemu moge podłaczyć wskaźnik AFR?

ybaczcie za te banalne i głupie pytania ale nie miałem nigdy doczynienia z turbinami, pojęcia te obijały mi sie o uszy ale nigdy nikt mi nie wytłumaczył o co chodzi.

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 10:00
przez hornet15re1
ad1.Nie
ad2.Przeładowanie turbiny
ad3.czas kiedy turbo nie pracuje i nie daje dodatkowego kopa,tz do 1700ob/min i pół sekundy po każdej zmianie biegów
ad4.tak,tak

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 13:06
przez bont
hornet15re1 bardzo dziękuje. Teraz już nie jestem taki ciemny :-P

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 17:00
przez siewcu
hornet15re1 napisał(a):ad3.czas kiedy turbo nie pracuje i nie daje dodatkowego kopa,tz do 1700ob/min i pół sekundy po każdej zmianie biegów

No raczej nie, i w żadnym miejscu nie zgadza się to z rzeczywistością, bo:
1) turbo pracuje cały czas
2) turbodziura występuje przy każdych obrotach
3) nikt nie powiedział, że jest to 0,5s po zmianie biegu.

Poza tym, sonda jest podłączona do ECU i raczej z niego możesz odczytać AFR(swoją drogą, po co w seryjnym silniku?), wątpię w to, że uda się do tej sondy(wykorzystywanej przez ECU) podpiąć jakiś zewnętrzny kontroler i zegar.

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 17:44
przez hornet15re1
siewcu napisał(a):
hornet15re1 napisał(a):ad3.czas kiedy turbo nie pracuje i nie daje dodatkowego kopa,tz do 1700ob/min i pół sekundy po każdej zmianie biegów

No raczej nie, i w żadnym miejscu nie zgadza się to z rzeczywistością, bo:
1) turbo pracuje cały czas
2) turbodziura występuje przy każdych obrotach
3) nikt nie powiedział, że jest to 0,5s po zmianie biegu.
.

Kolego siewcu
1.Turbo pracuje cały czas,ale pompuje(i to jest jego praca) tylko wtedy gdy jest potrzeba i steruje tym WG
2.Tak występuje ale najbardziej jest odczuwalna w AUQ do 1700ob bo turbo nie pompuje w ogóle i to tez jest nazywane turbo dziurą
3.tak jest w AUQ i to jest wartość orientacyjna tak odczuwalna przeze mnie,mam zegar bost i widze dokładnie ile trzeba czekac na doładowanie

A z tym AFR to lepiej zamontować wskaźnik doładowania Turbo,fajniej wygląda i prościej go podłączyć,a AFR pilnuje ECU i on nie dopuści by cos złego z nim sie działo

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 21:45
przez bont
No oki, powoli kumam o co z tą turbo dziurą chodzi. A co do AFR to chciałem go zamontować ze względu na instalacje LPG bo wtedy tu ECU już nie ma tyle do gadania a wiadomo nawet najlepsza instalacje zawsze może sie rozregolować czy coś.
Czyli co będzie problem z tym wskaźnikiem AFR? jak myślicie?

Re: Notlauf , kierownice turbiny.

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 10:56
przez Konrad20vt
Nie będzie żadnego problemu z wskaznikiem od AFR.

Pozdro