Strona 1 z 1
Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
5 maja 2013, 16:10
przez Richter
Witam, posiadam Leona 1.6 BCB 16V 2005r
Miałem dziwną przygodę z autem, auto nie reagowało na pedał gazu ledwo dojechałem do domu 10 km/h z wydechu wydobywały się czarne kopty, i silnik nierówno pracował i szarpał ale nie zgasł.
,,Mechanik" stwierdził, że to wina EGR (był miesiąc temu czyszczony) stwierdził że jest zablokowany i tylko w grę wchodzi nowy, na drugi dzień telefon, że jednak to nie EGR a sonda lambda przed? katalizatorem wpadła jakaś jej część zablokowała egr, i po wyczyszczeniu egr silnik pracuje równo, a pojawia się błąd odnośnie sondy lambda, że brak zamknięcia obwodu, brak podgrzewania. Stwiedził też, że katalizator w wyniku tego uległ uszkodzeniu...i wyciągli środek z katalizatora. Autem obecnie da się jeździć, ale pojawia się błąd. Na forum przeczytałem, że warto wywalić katalizator i założyć strumienicę? Pytanie czy zaleca się założyć strumiennicę? Będą jakieś skutki uboczne? Teraz jak na obrotomierzu mam 2250 obr/min to strasznie irytuje mnie trzask z wydechu takie buczenie...Skoro strumienicę warto założyć to jakie to mogą być koszta i czy na śląsku coś polecacie ? Okolice Jaworzna/Katowic. Pytanie 2 skoro będzie strumienica to co z sondą? Skoro nie będzie katalizatora to wydanie 400 zł mija się z celem - jak obejść błąd z brakiem sondy? I jakie to będą koszta. Proszę o pomoc...
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
5 maja 2013, 23:34
przez hornet15re1
zamiast strumienicy,zamontuj w miejsce kata specjalny tłumik przelotowy(atrapa kata dostepne na allegro) z miejscami pod sondy(sondę) i bedzie git,za żadne skarby nie daj sobie wcisnąć strumienicy!!! tu masz cos takiego
http://allegro.pl/katalizator-atrapa-ka ... 97611.html
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
6 maja 2013, 09:44
przez marcin7x5
Nie montuj strumienicy bo nic ci nie da. Proponuję kupic ci zamiennik kata. Troszke kosztuje -ok 450zł-ale będziesz miał święty spokój. Chyba, że chcesz jeździc ze świecącą kontrolka check.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
6 maja 2013, 09:49
przez Marecki811
Richter napisał(a):jednak to nie EGR a sonda lambda przed? katalizatorem wpadła jakaś jej część zablokowała egr
Ze co czesc sondy zablokowala Egr??

A po wycieciu kata to chyba ta druga sonda za katem bedzie sypac błedami

Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
7 maja 2013, 06:38
przez Richter
Jeśli nie znajdę kompletu używanego do samochodu (kolektor, katalizator +sonda) w co wątpię bo dzwoniłem w moich okolicach i nikt nic nie ma, to pod koniec miesiąca zrobię chyba tak jak mówicie kupię atrapę katalizatora (dziękuje za link), nową sondę lambda+emulator.
Swoją drogą gdybyście mieli lub wiedzieli gdzie mogliby mieć cały komplet używany do auta, lub samą sprawną używaną tą sondę lambda to byłbym wdzięczny. Wiem, że sonda obok katalizatora musi być 5 przewodowa (zamiennik nie będzie działać) i są 2 typy: moja musi mieć kolory kabli niebieski i żółty, występuje też kolor czerwony zamiast niebieskiego, ale nie dla mojej wersji. Swoją drogą nie wpłynie ten emulator na poprawne działanie samochodu i spalania ?
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
7 maja 2013, 06:50
przez marcin7x5
A którego dokładnie szukasz kata bo masz 2 w swoim autku. Jeden jest zaraz za sonda w kolektorze wydechowym a drugi jest przed pierwszym tłumikiem. Poszukaj w ofercie firmy Pamaku bo mają dośc przystępne ceny. Sondę to jedynie na allegro jeżeli chodzi ci o używkę. Sond jest kilka co będą pasowac-róznią się tylko długością kabli od/do wtyczki. Poszukaj też od silników 1,4 16V BBY, BCA
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
7 maja 2013, 08:28
przez Richter
Cześć,
w sprawach mechanicznych nie jetem zbyt mocny, ale wiem, że chodzi o sondę nr 1 przy katalizatorze i kolektorze i ma być 5 przewodowa z kolorem niebieskim. Sonda lambda przy silniku, została w styczniu wymieniona i ona nie zgłasza błędu.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
7 maja 2013, 09:23
przez marcin7x5
To którą ty sonde wymieniłeś w końcu ta 5 przewodową czy tą 4 przewodową? Piszesz, że sonda przy silniku została wymieniona to wskazuje własnie na ta 5 przewodową. Fakt, że sonda sypie błedem nie oznacza, że jest to wina samej sondy. Czasami wina leży po stronie elektryki. Najlepiej to zrobić pełna diagnozę sondy za pomocą komputera. Tylko nie na podstawie odczytu błędów a na podstawie odczytu wskazań sondy.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
8 maja 2013, 06:56
przez Richter
Zadzwoniłem jeszcze raz padła sonda 5 przewodowa przed katalizatorem. Ta 4 przewodowa jest sprawna.
-- 8 maja 2013, 07:56 --
Mam jeszcze jedno pytanie z racji tego, że padła sonda 5 przewodowa przed katalizatorem kupując oryginalną mogę zamontować emulator i czy ten będzie dobry? Oprócz wkręcenia coś więcej oprócz skasowania błędu trzeba robić ?
http://allegro.pl/68-emulator-drugiej-sondy-lambda-stal-kwasoodporna-i3201971750.html z tego co widzę jest to emulator drugiej sondy, a mi padła chyba pierwsza?
Znalazłem katalizator z kolektorem o oznaczeniach 036178BA czy będzie pasował do mojego silnika 1.6 16V BCB 2005r?
Przepraszam za laickie pytania raczkuję w temacie...
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
8 maja 2013, 08:52
przez marcin7x5
Pierwszej sondy nie zastapisz żadnym emulatorem. Pozostaje ci kupno nowej lub uzywki.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
8 maja 2013, 09:48
przez Richter
Rozumiem, używaną powinienem mieć w następnym tygodniu. Z racji, że nie mam katalizatora po mimo sprawnej sondy i tak zgłosi błąd?
Dopiero wstawienie emulatora w sondzie za katalizatorem rozwiąże problem ? Tak mi to wytłumaczono telefonicznie...że to ta druga sonda diagnostyczna podaje informacje tej pierwszej i dopiero emulator na drugiej rozwiąże problem na sprawnej pierwszej.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
8 maja 2013, 10:13
przez marcin7x5
Czy rozwiązę problem tego nie wiem. Na pewno ta pierwsz musi byc sprawna bo bez tego to i druga będzie sypała błedami. Raczej w tym kierunku przekazu informacji trzeba iśc. Skoro piszesz, że druga jest nowa to po co ci emulator. Chyba, że nie masz zamiaru montowania kata. Ale z tego co piszesz to raczej chcesz kupic ten pierwszy kat a nie ten właściwy drugi. Chyba, że ja juz cos pokręciłem.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
8 maja 2013, 11:31
przez Richter
Uszkodzona jest sonda pierwsza 5 przewodowa, druga za katalizatorem 4 przewodowa jest sprawna. Padł katalizator, który jest od razu z kolektorem i obok jest ta sonda 5 przewodowa. Nie będę już montował kata dlatego pytam o emulator dla tej drugiej sondy

Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
8 maja 2013, 13:22
przez roosman
Reasumując - padła Ci pierwsza sonda i wymieniasz na działającą + wywalasz katalizator i już o nim zapominamy + druga sonda działa Ci poprawnie = Po odpaleniu auta przy założeniu że pierwsza sonda już działa tak jak powinna i braku kata i zdrowej drugiej sondzie, po jakimś czasie wyskoczy Ci check na desce bo druga sonda wyłapie brak kata - po to ona właśnie jest. Aby tego nie zrobiła musisz ją oszukać. Można to zrobić m.in emulatorem albo wspawać w miejsce sondy rurkę z gwintem i w nią wkręcić sondę lub jeszcze innymi indiańskimi sposobami. Wybrałeś emulator. Powinno działać przy takim zestawie - macie jasność?
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
11 maja 2013, 13:04
przez Richter
Tak jest

Odnośnie emulatora sondy lambda, który wybrać ?
http://allegro.pl/profesjonalny-emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynk-i3213173083.htmlhttp://allegro.pl/68-emulator-drugiej-sondy-lambda-stal-kwasoodporna-i3201971750.htmlhttp://allegro.pl/mosiezny-emulator-katowy-sondy-lambda-hurt-i3164377161.html-- 11 maja 2013, 14:04 --
Udało mi się znaleźć cały komplet kolektor z katalizatorem i sondą. Nie istnieje możliwość włożenia rurki ani też strumienicy na pierwszym katalizatorze, takie modyfikacje są dostępne na drugim katalizatorze.
Re: Odp: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
11 maja 2013, 15:25
przez krysbi90
U mnie w AUSie dziala emulator bez problemu....sonda oszukana i jest ok, bledow brak.
W Y T A P A N E ! ! !
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
21 maja 2013, 06:46
przez Richter
Dziękuje za informacje, Udało mi się zdobyć komplet w czwartek wymieniam całość. Proszę o pomoc czy potrzebne są jakieś podkładki?, na górę kolektora i dół katalizatora przed zamontowaniem?
http://www.partadax.pl/czesc-oem/katalizator/as/710880/036253052fx
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
21 maja 2013, 08:49
przez marcin7x5
Oczywiście, że tak. Wszystkie znajdziesz w necie np w intercars, iparts itd
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
25 maja 2013, 23:38
przez Richter
Witam ponownie, kupiłem komplet z golfa 2001r. z przebiegu 135 tysięcy w dobrym stanie.
W piątek zamontowaliśmy popołudniu skasowaliśmy błąd było ok. Teraz po 24 godzinach wyskoczył
błąd p0420 - zdolność konwentera katalitycznego do usuwania szkodliwych składników spalin tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1_ poniżej wymaganej wartości.
Sam już nie wiem co o tym myśleć, skasowałem błąd na razie sie nie pojawił, zauważyłem, że jest tyle co po deszczu i bardzo wilgotno. Auto chodzi równo nie szarpie na biegu jałowym, dobrze się prowadzi...Jedyne co mi przychodzi do głowy to nie przykręcona jedna śrubka od kolektora z prawej strony pod paskiem rozrządu z trudem ją odkręciliśmy ale z przykręceniem ciężko nie ma w ogóle miejsca, pół auta trzeba rozebrać aby ją wkręcić, może to mieć w ogóle wpływ na ten błąd ?...
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
27 maja 2013, 11:54
przez marcin7x5
Pojeździj i zobacz czy bład powróci. Może byc tak, że coś jest w elektryce i jak dostanie wilgoci to wyskakuje bład.
A co do tej wymiany na tą z golfa to czy wszystko było identyczne? U ciebie jest silnik BCB a w golfie jak już to pewnie był AZD lub AUS a te maja troszkę inny układ wydechowy niz BCB.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
27 maja 2013, 16:54
przez Richter
Właśnie wszystko było identyczne 1:1 kupowałem uszczelki pod kolektor i katalizator i idealnie pasowała całość...Byłem na analizie spalin wyszło, że mam przekroczenie CO na LPG i PB...współczynnik lambda był w normie...
-- 27 maja 2013, 17:54 --
Zamieszczam odczyt z programu może to coś wyjaśni lub nakreśli problem:
Na włączonym silniku bieg jałowy:


i przy prawie 4 tyś obrotów:



Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
28 maja 2013, 09:17
przez marcin7x5
Skoro lambda jest ok to pozostaje tylko katalizator. Byc może te co sa załozone sa juz do .... niczego.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
6 czerwca 2013, 06:51
przez Richter
Zastosowałem emulator sondy lambda i od kilku dni nie wyświetla się chceck.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
6 czerwca 2013, 09:13
przez marcin7x5
Tak na prawdę to jest to oszukiwanie samego siebie ale czegóz sie nie robi w dobie kryzysu.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
11 sierpnia 2015, 21:02
przez Szymko
Jaki powinien mieć wymiar ten otworek w emulatorze sondy lambda? Na allegro są różne, różniste: 2, 3, 4, 13

mm.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
11 sierpnia 2015, 21:28
przez Richter
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
12 sierpnia 2015, 06:46
przez Szymko
Musi być kątowy? Prosty nie wejdzie?
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
29 kwietnia 2017, 05:57
przez electric000
Witam. Orientuje sie ktos jak dobrac sonde diagnostyczna za kat ? Bo na wiekszosci aukcji na allegro nie ma opisu czy to sonda regulacujna czy diagnostyczna. Chcialem wstawic jakas
uzywke
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
29 kwietnia 2017, 14:04
przez marcin7x5
Tylko ori ngk.
Re: Uszkodzony katalizator a strumienica? 1.6 BCB

Napisane:
1 maja 2017, 21:30
przez Szymko
Raczej nie o to koledze chodziło.
Myślę, że najprościej rozpoznać to po ilości przewodów. Regulacyjna ma 5 diagnostyczna 4. Diagnostyczna ma też węższą wtyczkę (4 piny obok siebie, w regulacyjnej 5 pinów w dwóch rzędach).