Strona 1 z 1

1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 9 maja 2013, 19:46
przez jaronc
Witam
Jestem posiadaczem leona 1.8 20 vt pb+lpg.
Problem polega na tym ze po odpaleniu silnika po dłuzszym postoju silnik pracuje nierówno,trzęsie.
Dzieje się to tylko gdy pracuje pompa powietrza wtórnego,gdy się wyłączy uspokaja się lecz co jakiś czas jest odczuwalne takie jakby szarpnięcie silnikiem dzieje sięto na pb i lpg.

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 9 maja 2013, 20:02
przez hornet15re1
podłacz pod vaga może bedzie jakis bład zapisany

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 9 maja 2013, 20:12
przez jaronc
brak błędów na vagu

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 31 maja 2013, 08:16
przez Rafal85
Kable świece sprwadzałeś? Ja bym tego z pompą nie kojarzył.

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 28 sierpnia 2015, 21:33
przez hojry87
mam to samo swiece zmienione cewki tez i dalej nie wiem o co chodzi? znalazłeś już rozwiązanie problemu??

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 6 września 2015, 11:49
przez Lukasz0095
Również mam to samo. Kupiłem auto przed wakacjami, było ciepło, wiec to była kwestia kilkunastu sekund teraz co raz zimniej wiec lipa.
U mnie wygląda to tak, że po dłuższym postoju odpalam auto, jak nie do dam gazu to potrafi zgasnąć, a następnie gdy auto prasuje na ssaniu nie równo pracuję, telepie silnikiem itp. Jak auto już zejdzie z ssania (czyt. lekko się rozgrzeje) pracuje idealnie na gazie i na benzynie. Z tego co poprzedni właściciel mówił to cewki i świece wymienione. Więc może to kable..

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 6 września 2015, 12:11
przez mcaris
potrafi zgasnąć hmm a czujnik temperatury płynu g62 może na niego luknij

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 6 września 2015, 21:01
przez Jacol
Mam podobnie poza gaśnięciem. U mnie ta pompa jest rozszczelniona i bardzo głośno chodzi. Chyba nawet jakiś błąd z tej pompy kiedyś był w pamięci, ale nie pamiętam kodu. Ogólnie olałem sprawę bo podobno po wyłączeniu ona nie ma wpływu na pracę silnika czy to prawda?
Przy okazji mam dwa pytania. Kto w Warszawie może mi tą pompę programowo wyłączyć? I drugie to w jaki sposób ona jest napędzana? Paskiem osprzętu?

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 6 września 2015, 21:17
przez hornet15re1
Pompa jest elektryczna,wystarczy ja wywalić,przewody zaślepić,a w miejsce wtyczki wstawić opornik,ale lepiej po prostu uszczelnić jej obwód i zostawic tak jak jest

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 15 września 2015, 15:15
przez BuXy
udalo sie komus rozwiazac problem z nierowna praca silnika na ssaniu ?

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 21 września 2015, 15:57
przez LEONKRK
mam podobne pytanie odnośnie pracy silnika na ssaniu. Mm zamiar kupić leona z tym silnikiem i jak ostatnio oglądałem to autko to właśnie na ssaniu tak z pół minuty chodził głośno na zwiększonych obrotach i jak się już zagrzał trochę to przestał. Nie wiem czy jest to normalne czy tak nie powinno być? Dodam że nie było ,,stukania".

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 21 września 2015, 21:10
przez hornet15re1
LEONKRK napisał(a):mam podobne pytanie odnośnie pracy silnika na ssaniu. Mm zamiar kupić leona z tym silnikiem i jak ostatnio oglądałem to autko to właśnie na ssaniu tak z pół minuty chodził głośno na zwiększonych obrotach i jak się już zagrzał trochę to przestał. Nie wiem czy jest to normalne czy tak nie powinno być? Dodam że nie było ,,stukania".


Tak ma byc.

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 22 września 2015, 20:53
przez jaronc
U mnie problem rozwiązany winna bylainstalacja lpg,zaraz po zapaleniu na zimnym silniku chodził tak jakby na 2/3 cylindry potem sięuspokajał,na cieplym tez było ok.wystarczy dobry magik co ogarnie 1.8t+lpg i chodzi jak na pb.

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 9 października 2015, 10:02
przez podat
U mnie problem wyglada troche inaczej. Tylko pb mam. Jak odpalam i ruszam, trzymajac pedal gazu w tym samym polozeniu, to raz jakby nie mial mocy, za chwile jest, za chwile znowu nie ma i tak do momentu jak zacznie lapac temperature. Co moze byc przyczyna ? I jeszcze jedno pytanie - Jaka jest odpowiednia temperatura silnika ? Z reguły jest ok 90, natomiast w trakcie jazdy potrafi spasc do ok 70 - czy to normalne ?

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 9 października 2015, 19:47
przez hornet15re1
podat napisał(a):U mnie problem wyglada troche inaczej. Tylko pb mam. Jak odpalam i ruszam, trzymajac pedal gazu w tym samym polozeniu, to raz jakby nie mial mocy, za chwile jest, za chwile znowu nie ma i tak do momentu jak zacznie lapac temperature. Co moze byc przyczyna ? I jeszcze jedno pytanie - Jaka jest odpowiednia temperatura silnika ? Z reguły jest ok 90, natomiast w trakcie jazdy potrafi spasc do ok 70 - czy to normalne ?


To nie jest normalne,wymień czujnik temperatury i termostat to nie sa drogie rzeczy,to powinno pomóc.

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 10 października 2015, 08:47
przez podat
hornet15re1 napisał(a):
podat napisał(a):U mnie problem wyglada troche inaczej. Tylko pb mam. Jak odpalam i ruszam, trzymajac pedal gazu w tym samym polozeniu, to raz jakby nie mial mocy, za chwile jest, za chwile znowu nie ma i tak do momentu jak zacznie lapac temperature. Co moze byc przyczyna ? I jeszcze jedno pytanie - Jaka jest odpowiednia temperatura silnika ? Z reguły jest ok 90, natomiast w trakcie jazdy potrafi spasc do ok 70 - czy to normalne ?


To nie jest normalne,wymień czujnik temperatury i termostat to nie sa drogie rzeczy,to powinno pomóc.


Wymiana ww czesci spowoduje ze nie bedzie tak szarpal jak jest zimny samochod ? Czesci musza byc dokladnie do 1.8t czy od 1.8 czy 1.6 bedzie pasowalo ?

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 11 października 2015, 06:07
przez mcaris
Czujnik to najlepiej po numerku ( są nabite na czujniku) i kupować tylko w serwisie bo te kupowane na alledrogo to loteria i niezłe jaja są z nimi ( sam to przerabiałem :-D ) Termostat to podajesz że 1.8t i kod silnika i wsio :-D

Re: 1.8t nierówna praca na ssaniu

PostNapisane: 11 października 2015, 06:48
przez podat
Wczoraj jak jechałem w trasie ok 200 km trzymał temperaturę ok 75 stopni, rzadko kiedy dobijal do 90. Jak włączyłem ogrzewanie to temperatura spadała do 60 !