Cześć.
Zawsze można modyfikować, prawie każdy silnik.
Trzeba sobie tylko odpowiedzieć, czy jest to opłacalne, ponieważ modyfikacje N/A owszem dają pozytywne efekty, ale do tanich nie należą.
To, że silnik jest ośmio zaworowy nie ma znaczenia, może będzie miał odbrobinę mniej mocy do jednosti 16v, ale za to lepszy moment obrotowy.
Napewno warto by zrobić nazwijmy to "podstawowy" pakiet modyfikacji.
Mam tutaj na myśli głównie obróbkę obróbkę głowicy, to tego warto by zmienić wałek, odetkach dolot i wydech (kolektor wydechowy), i na koniec zestroić.
Podobne modyfikacje (prócz dolotu) zrobiłem w moim poprzednim aucie z silnika 1.2 8v o seryjej mocy 73KM udało się uzyskać 103 KM i 130NM.
Jak na lekkie auto (punto) różnica w osiągach była zauważalna. Przy normalnej jeździe spalanie pozostało bez zmian, żywotnośc też nie ucierpiała.
Myślę, że podobny pakiet modyfikacji w AKL dał by ok 140KM.
Koszt takich modyfikacji to ok 5-6 kpln, trzeba sobieodpowiedzieć, czy warto...
Ja w poprzednim aucie kasy włożonej w motor nie odzyskałem.