Strona 1 z 1
Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 07:07
przez LooKatME
Witam!
W ostatnich dniach zaobserwowałem, że w moim 1.6 16V obroty na biegu jałowym wzrosły ze standardowych 650 na około 700 (odczyt z zegarów deski rozdzielczej). Mowa oczywiście o silniku rozgrzanym i bez włączonej klimatyzacji (na klimie jest bez zmian czyli około 900).
Sytuacja zaobserwowałem na 2-3 minutowym postoju na światłach. Kiedy ruszyłem i przejechałem dystans ok. 2 km szybciej (czyli bez bujania się w korku) przy kolejnym postoju było znowu na początku ok 650 po czym po ok minucie samoczynnie wzrosło do ok. 700.
Odstawiłem samochód do garażu i po 30 minutowym odpoczynku znowu go odpaliłem. Silnik był ciepły więc temp po chwili wynosiła 90 stopni, obroty początkowo ustaliły się na 650 po czym po chwili wzrosły do ok 700.
W samochodzie nie było włączone ogrzewanie tylnej szyby(jakby ktoś pytał), radio a nawet wentylatory chłodnicy też się nie załączały.
W przypadku brudnej przepustnicy wszyscy piszą o falowaniu więc wstępnie to wykluczam(choć już jakiś czas temu zauważyłem na niej czarny syf na obwodzie wychodzący ponad zapadkę).
Czy ma ktoś z kolegów pomysł czym może być powodowany wzrost obrotów na postoju?
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 07:22
przez marcin7x5
Ja jestem ciekawy jak jesteś w stanie zauwazyc wzrost prędkości obrotowej o 5o-70 obt/min. Takie zachowanie może równiez swiadczyc własnie o brudnej przepustnicy lub juz zuzytej (luzy).Dla pewności proponuję ci czyszczenie przepustnicy oraz równiez sprawdzenie vagiem odczytów z czujnika temp cieczy.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 07:28
przez LooKatME
Jak widzisz jestem w stanie to ocenić zarówno audio jak i wizualnie.
Co do czyszczenia przepustnicy to konieczny jest jej demontaż czy można czymś ją spryskać i przejechać jakimś delikatnym pędzelkiem zdejmując nadmiar tego nalotu wokół zapadki? (czy dobrze rozumiem, że zanieczyszczenia tylko w tym obszarze zaburzają jej normalną pracę?)
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 07:34
przez marcin7x5
Najlepiej jest ja zdemontowac. Wtedy bierzesz pedzelek i benzynkę ekstrakcyjna i dokładnie myjesz cała powierzchnię tej klapki od spodu i od góry. Bardzo wazne jest tez umycie tej cienkiej krawędzi (grubośc klapki). Muszisz tez dokładnie umyc miejsce spoczynkowe przepustnicy oraz miejsce w których oska klapki wchodzi w korpus. Jednym zdanie wszystko musi byc jak nowe. Klapkę możesz spokojnie odchylac do położenia maksymalnego otwarcia. Potem montujesz i cieszysz się z nowej jakości. Nie musisz robic żadnej adaptacji+- chyba, że będa falowały obroty (ja już 3 razy czyściłem i nigdy nie robiłem adaptacji). Jedna ważna rzecz to to, że nie wolno porysować przepustnicy dlatego czyścimy ja pędzelkiem. Zdziwisz jaka jest usyfiona pod spodem.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 07:42
przez LooKatME
Czy pod tą przepustnicą jest jakaś uszczelka, którą trzeba wymienić?
I pytanie laickie: czy przy montowaniu przepustnicy po wyczyszczeniu trzeba czymś smarować śruby mocujące, żeby się np. nie zapiekły?
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 07:44
przez marcin7x5
Zalezy jaki masz dokładnie kod silnika. W AUS-ie jest podkładka z cienkiej blaszki a w AZD i BCB jest chyba oring gumowy. Śrub niczym nie smarujesz
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 08:35
przez LooKatME
Zadzwoniłem do serwisu i okazuje się, że jest tam oring gumowy.
Pytanie:
Czy ktoś zdejmował przepustnicę w BCB i ten oring mu się "rozleciał" co było równoważne jego wymianie?
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 08:59
przez marcin7x5
Znam kilku co czyścili w tym silniku i nigdy tego oringu nie wymieniali. Jak cos to zawsze go sobie dopasujesz z dostepnych na rynku.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
28 czerwca 2013, 09:48
przez oczkolek
Panowie o czyszczeniu przepustnicy jest ogromny temat proponuje tam poczytać.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
29 czerwca 2013, 10:59
przez Marecki811
Pany a jak wam ta klapka się otwiera bo umnie jest dość duży opór przy otwieraniu palcem tak ma być?
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
15 lipca 2013, 13:52
przez marcin7x5
Tak.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
6 sierpnia 2013, 13:36
przez sieran
W silniku BCB przepustnica jest elektroniczna bez linki... można klapkę na siłę palcem otwierać?
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
7 sierpnia 2013, 08:22
przez marcin7x5
Mozna a nawet trzeba. Nawet w instrukcji odnosnie czyszczenia jest pokazane aby w pełni otworzyc ręką/palcem a nastepnie sobie ją zablokowac np kawłkiem plastyku lub drewienka.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
7 sierpnia 2013, 08:31
przez LooKatME
marcin7x5 napisał(a):Mozna a nawet trzeba. Nawet w instrukcji odnosnie czyszczenia jest pokazane aby w pełni otworzyc ręką/palcem a nastepnie sobie ją zablokowac np kawłkiem plastyku lub drewienka.
Ma kolega dostęp do takiej instrukcji? Jeżeli tak to poproszę o wstawienie na forum do zassania.
Re: Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym

Napisane:
8 sierpnia 2013, 17:40
przez gregor10
klapke przepustnicy trzeba pchnąc palcem mocno i się otworzy potem mozna podlozyc kawałek czegos co nie wpadnie do dolotu i czyscic sobie ladnie przepustnice