Jakiś czas temu posypała mi się skrzynia w Leonie 1.6 BCB. Zmieniłem ją w warsztacie na używaną i wszystko było ok - prawie! Przy puszczaniu i dodawaniu gazu było lekkie szarpnięcie szczególnie na 1-2-3. Jednak byłem pewien że to wina poduszki która była już zdezelowana. Wymieniłem ją i... i nic
Jakie zdziwienie mnie złapało, gdy chcąc odkręcić poluzowane śruby koło zaczęło mi się obracać. Myślę geniusz zostawił samochód na luzie! Tutaj zdziwienie bo jest wbita 1. Odkręciłem ruszam tarczą a tam efekt podobny (może lekko mniejszy) jak na załączonym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=8adYu1-rsUQ
Tyle co mogłem zobaczyć z lewarka to na pewno 95% luzu występowało od strony skrzyni - czyli de facto przegubów wew. albo samego mechanizmu.
Teraz moje pytanie a nawet dwa:
1. Jak rozpoznać czy ten luz jest na przegubach (no ale od razu na dwóch?!)? Dodam że nie trzęsie autem przy przyspieszaniu, a zewnętrzne także wydają się sprawne.
2. Czy występujący na tym filmiku luz, w skrzyniach leona jest spowodowany owymi nitami, czy nity powodują zupełnie inny objaw luzu?
Pytam ponieważ skrzynia jest jeszcze na gwarancji więc chciałbym się przygotować do ewentualnej rozmowy z warsztatem aby nie stwierdzili że tak jest dobrze i tu nie ma co naprawiać.
Pozdrawiam!
-- 25 sierpnia 2013, 17:53 --
Wygląda u mnie to dokładnie tak:
http://www.youtube.com/watch?v=qfl4cG6AvjY



