Strona 1 z 1

1,8t zamula

PostNapisane: 17 września 2013, 17:02
przez klaku01
Witam koledzy mam problem z autem żonki ( audi TT) auto nie miało mocy, podjechałem do gościa żeby zlogował tecie co jest grane, stwierdził że przepływomierz padł dawał ok 109g/s a powinien 140g/s więc wymieniłem na nowy taki jak był BOSCH wymieniony też zawór DV na nowy z aso stwierdził jeszcze że turbina jak się załącza to lekko przeładowuje a potem już ładnie pompuje temp. w dolocie ok. mówił że jest jak w zimie .
Po wymianach jedzie lepiej ale coś jej brakuje zaczyna ładnie ciągnąć a po chwili jakby coś ją hamowało

-- 17 września 2013, 17:02 --

Dziś wymieniłem świece ale problem dalej został... Pomoże ktoś?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 17 września 2013, 18:35
przez hornet15re1
filtr paliwa wymieniony?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 17 września 2013, 19:02
przez klaku01
Właśnie to mi zostało jutro wymienie i może zaleje jakiś środek do czyszczenia wtrysków ale czy to może być przyczyną tego że tak szarpie mocą?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 17 września 2013, 19:59
przez erwim12
Patrzyłes czy auto nie kopci ? Bo jesli tak to warto sprawdzić węże od turbo

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 17 września 2013, 21:36
przez Konrad20vt
Proponuje wykonać test szczelności, a jesli nic wyjdzie podmienic zawór n75 i zobaczyć.

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 18 września 2013, 17:14
przez klaku01
filtr paliwa wymieniony i dalej lipa a jak wykonać ten test szczelności?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 19 września 2013, 19:28
przez Konrad20vt
Nie wymienia sie przepływki bez logów, przepływka może wskazywać mało z wielu innych powodów, jednym z nich jest nieszczelność, niskie doładowanie itp. Najpierw zrób logi. A szczelność, podjedz do jakiegos mechanika i powiedz zeby Ci sprawdził szczelność układu i Ci to zrobi. Jak jesteś z Mazowsza, to zapraszam do Płońska heh :)

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 20 września 2013, 18:44
przez klaku01
Do Płońska mam kawałek :-) jestem z Podkarpacia... gość logował auto i stwierdził że przepływka reszta ok. jestem ustawiony na przyszły tydz. do magika co robił w aso vw może on cuś poradzi to dam znać...mi do głowy wpadł jeszcze jeden pomysł, może pompa paliwa niedomaga?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 20 września 2013, 18:53
przez hornet15re1
odepnij przepływke i sie przewieź i zobaczysz czy auto u zdrowieje

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 20 września 2013, 19:00
przez klaku01
Przepływka już wymieniona na oryginał boscha

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 20 września 2013, 19:20
przez Marcin_TDI
zobacz wszystkie wężyki podciśnieniowe, możesz odpinać po kolei aktywny węgiel itd i sprawdzać co się będzie działo. daj logi

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 29 września 2013, 16:22
przez klaku01
Wymieniona cewka, reszta dobrze odizolowana, rozrząd ustawiony na nowo (był walnięty o jeden ząbek) szarpanie ustało ale zamułka została...
we wtorek wywalę katalizator i wstawię strumienicę albo rurę i zobaczę a ten węgiel to ta czarna puszka po lewej stronie komory silnika , taka prostokątna i elektrozawór na niej? za co to odpowiada i jakie mogą być objawy jak to coś umrze? dodam że gość co pracował w aso też rozłożył ręce jeszcze wczoraj zlogował auto i wszystko ok. A może wysrało program? ponoć był robiony w niemcowni, czy to możliwe?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 29 września 2013, 16:47
przez hornet15re1
wgraj seryjny program i dopiero wtedy diagnozuj auto,bo mógł sie wysrać program,katalizator zastąp rurką albo tłumikiem przelotowym nie strumienica!!!!!

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 4 października 2013, 23:56
przez Konrad20vt
A szczelność sprawdziliscie czy nie? Zacznijcie od tego... Robisz to tak, wyjmujesz filtr, razem z przepływką, w miejsce po przepływce w Tipa wkładasz jakąś butelke czy coś skręcasz to obejmą żeby szczelne było, i dmuchasz w wężyk np ten od regulatora i słuchasz czy gdzies nie ulatuje, będzie Ci przez bagnet leciało ale to norma, załaduj od razu z 1bar to wyjdzie czy wszystko szczelne czy nie. Ja tyle ładuje i nic sie nie rozpadło a wszystkie dziury wychodzą wtedy. Zrób to, i będziemy mysleć dalej. Jeszcze można sprawdzić n75 ale pierw szczelność. Daj loga 118 z ciekawosci

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 5 października 2013, 08:55
przez klaku01
Do logów nie mam dostępu do logowania dawałem auto do magików, wywaliłem kata ale trochę wcześniej zaczęła głośniej chodzić, wiec odstawiłem do następnego magika, okazało się że wypaliło uszczelkę pomiędzy turbo a kolektorem, kolektor ściągnięty do wyczyszczenia i zonk, popękany dziad jeden, w poniedziałek ma dojechać jak poskłada to dam znać czy się poprawiło

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 5 października 2013, 12:21
przez Konrad20vt
Hehe miałem tak na poczatku, że kolektor się odkrecił i ledwo sie trzymał, w tym czasie wykrzywił sie ostro i miałem taki efekt ze auto z dołu normalnie ładowało 1.1b ale po przekroczeniu 3 czy tam 4 tysi spadało do 0.3b i auto w ogole nie jechało.

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 5 października 2013, 16:59
przez klaku01
Mam nadzieję że to to bo już mam po dziurki w nosie tego ałdi heheheh jak dobrze że ja kupiłem leosia z arlem a miał być też 1.8t jak tylko poskłada go magik to napisze co i jak bo jak nie to zrobie z nią to co w polskim filmie Wesele na końcu :-)

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 6 października 2013, 21:21
przez hornet15re1
1.8T to bardzo dobry silnik i z ARL tez możesz mieć takie przygody jak nie gorsze...a na pewno droższe w naprawie i trudniejsze w diagnozie,a jeden i drugi to dobry silnik,ale nie oczekujmy od silnika który juz nie jest nowy i niewiadomo jak był serwisowany i jaki ma faktyczny przegieg bezawaryjnosci, obejrzyjcie sobie to w całosci http://www.youtube.com/watch?v=jA4MWR09XKg to sie troche wyjaśniani dlaczego teoretycznie pancerne silniki ulegają awaria przy "małych przebiegach"

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 16 października 2013, 07:27
przez klaku01
Odebrałem tetunie od magika co miał zrobić to zrobił, stwierdził jeszcze uszkodzony czujnik temp.- wymieniony i wypadanie zapłonu na 4 garze - wymieniłem cewkę i jeszcze ten elektrozawór co jest pod kolektorem ssącym taki szary Pierburg, no i jest lepiej ale dalej tak jakby gdzieś chwilowo upuszczało ciśnienie

-- 16 października 2013, 07:27 --

I już wszystko jasne (chyba) przyczyną zamułki jest zła głowica, prawdopodobnie walną rozrząd i ktoś założył głowicę z passata 150KM i tu jest pies pogrzebany... narazie musi tak zostać bo braki w kasie są :-( za to nowy gaz od wczoraj wizyta na stacji paliw już tak nie boli, a tak w ogóle czy w tej konfiguracji znaczy z tą głowicą można normalnie jeździć czy coś może się wysrać poważnego?

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 16 października 2013, 15:35
przez hornet15re1
Widzisz czyli tak jak pisałem to nie silnik jest wadliwy tylko to ze przeszłość samochodów używanych jest różna i na przebieg i książkę serwisowa nie ma co wogóle brac pod uwagę. Tylko mnie zastanawia jak do tej pory nikt sie nie skapnął ze masz zła głowice jak takimi wielkimi literami jest na niej napisany symbol silnika!!! Jak mechanik przez tyle czas mógłu tego nie zauważyć ?? A jakie masz oznaczenie silnika? bo jesli masz silnik AUQ to głowica od 150tki o oznaczeniu AUM bedzie pasować w 100%

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 17 października 2013, 07:14
przez klaku01
motor jest AJQ a głowica AEB, ja pierdziu już mam po dziurki w nosie tego auta jeszcze na dodatek zegary są chyba padnięte, wczoraj wymieniłem termostat i na zegarach wskazówka wychylona poza 90st. od paliwa też źle wskazuje też wychylona w prawo i na kompie są wygaszone linie

Re: 1,8t zamula

PostNapisane: 22 października 2013, 19:29
przez mcaris
Witam podepnę sie pod tem.Mam problem mianowicie auto powyżej 5500 ok 6000tys obrotów odcina auto idzie do tych 5500 zdrowo założyłem wskaźnik doładowania i pokazuje 0.7 bara i po przekroczeniu tych 5500 idzie ale czuć jakby stracił moc .Nie kumam co to może byc miał ktoś podobnie
auto leon 1.8t auq seria