Strona 1 z 2

ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 20 października 2013, 21:34
przez Smolik
WITAM.

Panowie mam taki problem moj Leonik ciezko idzie na 5 biegu majac nawet 4 tys obrotow ma prolem z przyspieszeniem.. na innych biegach jes wszystko ok samochod ciagnie od malych obrotow nie redukujac biegow. Kobieta ktora jezdzila robila male trasy bo miala male dziecko 10km do sklepu i tyle pozniej samochod malo jezdzil bo byla w drugiej ciazy. czy taka jazda ma wplyw na zamulenie na 5 biegu.


PS. komp wywalil sonde przy kolektorze wymieniona na nowa NTK. zamulka dalej jest.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 12:40
przez kamvip
Ogólnie ten motor na 5 biegu nie jest szatanem rozpędza się po mału, jako tako idzie do 130 a potem coraz wolniej. Raczej nie widzę przyczyny aby tylko 5 bieg mu wadził.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 14:11
przez Smolik
Wiem rozumiem to co mowisz. ale jezdzilem takim samym 1.6 i jedzie inaczej tym bardziej ze dzisiaj jechałem sobie na kawałek autostrady i wyciskał max 16-170 wiec musi byc tego jakas przyczyna.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 16:12
przez hornet15re1
Zatkany katalizator,filtr paliwa,przepływka zepsuta(odepnij wtyczke i zobacz jak jedzie bez niej)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 19:09
przez Smolik
no własnie albo kat zaktakny albo przeplywka a gdzie się znajduje kostka od przeplywki ??? gdzies z tylu czy z przodu? odpiecznie przeplywi nie spowoduje ze ona wogole sie nie otworzy?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 19:15
przez hornet15re1
przepływke masz na rurze co idzie od filtra powietrza i dopieta jest do niej kostka...odpinasz robisz jazde próbna i jak auto odzyska moc to masz winowajce(ona nic nie otwiera ani nie zamyka tylko mierzy

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 19:18
przez Smolik
tylko przy filtrze powietrza nie widzialem tam żadnej kostki tym bardziej ze filt powietrza jest w tej plastikowej obudowie i do niej idzie tylko taki mały przewod (po lewej stronie patrzac przodem na silnik)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 21 października 2013, 21:12
przez Tuchola_BDG
Jeśli to silnik o oznaczeniu BCB to przepływki tam nie znajdziesz, nie wiem jak w innych 1.6 16v

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 22 października 2013, 07:17
przez Smolik
No własnie oto chodzi. przy filtrze paliwa tego nie ma. jest to silnik BCB. czyli nie da sie sprawdzic czy przeplywomierz otwiera się prawidłowo ?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 22 października 2013, 08:12
przez Tuchola_BDG
Chyba miao być filtr powietrza :) w BCB nie masz wydorębnionej przepływki więc raczej tego nie sprawdzisz, tego się dowiedziałem przy okazji czyszczenia przepustnicy, sam głębiej w temat nie wchodziłem, bo nie miałem potrzeby, ale jak siada przepływka to raczej będzie potrzebna wymiana całej przepustnicy.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 22 października 2013, 09:14
przez marcin7x5
Owszem jest czujnik w kolektorze ssącym. Mierzy on temp powietrza zasysanego oraz wartośc podcisnienia w układzie ssącym. Jakby było cos nie tak to zaraz zasiweci się check na desce. Braku mocy upatruj w zasysaniu gorącego powietrza na rozgrzanym silniku lub przytkanym wydechu. Czasami lubi się ten pierwszy kat posypac i przytyka wydech. To samo jest ze złaczem elastycznym na rurze wydechowej.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 22 października 2013, 19:47
przez Smolik
wiesz co ale to tylko występuje ja wrzucam 5-ke więcej nie odczuwam tego iz samochód byłby zamulony. no własnie nic sie nie zaświeca. szybka jazda rozdmycham zator w rurze elastycznej czy muszę oddać to komuś kto sie tym zajmuje

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 23 października 2013, 09:35
przez marcin7x5
No skoro masz to tylko na 5 biegu to raczej nie masz przytkanego wydechu. Może cos było robione ze skrzynia biegów? Czy silnik wkręca się aż do odcinki na każdym z biegów 1-4 ? Jakie masz obroty silnika na 5 biegu przy tej maks prędkości?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 23 października 2013, 18:45
przez Smolik
no do odcinki go nie ciagnelem na każdym bieg. ale do 5 tys to się kreci. 5 biegu jadać te 160-170 to mam jakieś 4.3-4.5 gdzieś coś takiego. ( kobieta jeździła nim tylko do sklepu przez dłuższy czas potem stal) przez rok był mało używany.

PS. mula łapie nawet kiedy jadę 4 na 5 tys. włączam 5 bieg i wraz łapie mula.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 24 października 2013, 09:06
przez marcin7x5
Zrób pomiar kompresji silnika. Może ten przestój niezbyt dobrze na niego wpłynął. Wymyj czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Jak możesz to sprawdź odczyty z tego czujnika za pomoca vag na biegu jałowym i przy tych obrotach co łapie muła. Bodajże to będzie w grupie 4 w [01] Engine

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 24 października 2013, 09:28
przez Smolik
Gdyby to była kompresji samochód miałby problemy jakie oliwek nawet z podpaleniem auta czy inne która wskazują na słaba. kompresje. Powiesz mi kolego gdzie on znajduje się dokładnie ?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 24 października 2013, 12:11
przez marcin7x5
Czujnik ciśnienia jest wkręcony w kolektor ssący tuz obo zbiornika wyrównawczego. Kiepskie jest tam dojscie. Możesz go zlokalizowac idąc sladem węzyka z podcisnieniem od zaworu na listwie wtryskowej. Jest on wpięty również w kolektor ssący tuz obok tego czujnika.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 24 października 2013, 14:59
przez Kama-K
Mam podobny problem. Zamula na 5 biegu. Biegi 1-4 biegu idą do odcinki, a gdy wrzucę 5 to obroty stoją na 4,5 tys i ledwo się ruszają, natomiast wkręcanie się silnika na 5 biegu do tych 4,5 tys obrotów jest w normie . Silnik BCB, a skrzynia ERT.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 24 października 2013, 17:20
przez Smolik
odłączając ten czujnik powinien wkręcać na 5-tym biegu normalnie?? Oki jutro postaram się dobrać do tego czujnika.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 25 października 2013, 12:06
przez marcin7x5
Odłaczając ten czujnik to silnik wejdzie w tryb awaryjny. Max 1500 obr i brak reakcji na pedał gazu. Masz sprawdzić jakie podcisnienie widzi w kolektorze ssącym. Możesz ewentualnie sprawdzić jaka będzie reakcja odłaczając czujnik G40 ten wkręcony w pokrywe zaworów. Wtedy silnik nie będzie miał odcinki.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 25 października 2013, 18:28
przez Smolik
ale to nie chodzi o odcinke. bo na tej 5-tce nie chce iść więcej jak 4,5 tys. może takiej zamułki wina być przepustnica? czy nie?

PS
Kama-K
Mam podobny problem. Zamula na 5 biegu. Biegi 1-4 biegu idą do odcinki, a gdy wrzucę 5 to obroty stoją na 4,5 tys i ledwo się ruszają, natomiast wkręcanie się silnika na 5 biegu do tych 4,5 tys obrotów jest w normie . Silnik BCB, a skrzynia ERT.
duzo jezdzisz samochodem od kiedy masz takie same objawy jak ja?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 25 października 2013, 20:09
przez Kama-K
Smolik napisał(a):duzo jezdzisz samochodem od kiedy masz takie same objawy jak ja?


Leona mam dopiero od 6 miesięcy, raczej mało jeżdżę, moja jazda głownie opiera się o miasto. Problem zauważyłem jakiś miesiąc temu, ale myślałem, że ten typ tak ma bo niby to tylko 1.6 i autko parę lat już ma i do tego do najlżejszych też nie należy.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 26 października 2013, 08:39
przez Smolik
no własnie mój leonik tez jedźil po mieście. a później wiecej stał. i tez nie mam pojęcia w czym tkwi problem bo nawet na 1.6 on powinien zbierac sie zacznie lepiej.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 26 października 2013, 12:13
przez adasbb
Smolik, a na jakim paliwie jeździsz? Mi strasznie zamulał po kupnie auta praktycznie na każdym biegu. Co zrobiłem:

1. Wyjeździłem stare paliwo, i zalałem 98
2. Wyczyściłem przepustnicę
3. Zrobiłem adaptację przepustnicy oraz EGR bo falowały obroty
4. W tym samym czasie zdechła mi cewka na 2 cylindrze także poszła do wymiany
5. Oczywiście filtr + świece wymienione na nowe

efekt, auto zaczęło bardzo dobrze się zbierać i bez problemu osiąga 180km/h, a wcześniej ledwo 140-150km/h.

Także może to błahostka, ale zalej 98 i spróbuj pośmigać autkiem na dwupasach :)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 26 października 2013, 19:02
przez Smolik
Jak to zrobiles adaptacje przepustnicy na czym to polega? no mi akurat nic sie nie dzieje tylko poprostu nie chce jechac. oki zaleje teraz 98 i zobacze co bedzie.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 26 października 2013, 19:44
przez Tuchola_BDG
O adaptacji przepustnicy możesz poczytać na forum, ale w Twoim przypadku bardzo wątpię czy to coś da, adaptację wykonuje się przy wymianie przepustnicy lub czyszczeniu, ale nie jest to jakoś konieczne, bo samochód sam dokonuje od czasu do czasu adaptację, by dostosować do zmieniających się warunków w samochodzie

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 26 października 2013, 20:35
przez Smolik
aha czyli zaadoptowac nowa część rozumiem vag'iem. no to nic nie pozostaje jak zalać 98 i zobaczyć czy to pomoże. bo chyba pomysły i bezsensowne wymienianie czesci nic nie da.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 06:47
przez adasbb
Adaptacje tak jak pisał Tuchola_BDG, Vagiem bądź samo się po czasie zaaaptuje, ale w przypadku jeśli się ją czyści bądź wymienia na nową :) Mi falowały obroty, był zamulony temu też czyściłem przepustnice (która była czarna jak smoła) i adaptowałem EGR bo widziałem, że był ruszany i zgłaszał sporadyczny za wysoki przepływ.

Po adaptacji wyrównały mi się obroty i auto zaczęło żwawiej jechać, ale to też możliwe że przez 98. Wczoraj jechałem prawie 180km/h i u mnie efekt zamulenia na 5 nie występuje.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 08:22
przez Smolik
no u mnie tez pokazał komputer ze coś jest z przepustnica. ostatnio ściągałem filtr powietrza ale patrzyłem otwiera się normalnie przynajmniej tak widzę. i nie widziałem na niej osadu chyba ze jest ze strony której nie widać patrząc sie na niego(Środek)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 09:00
przez adasbb
Aaa widzisz, to spróbuj ją wyczyścić porządnie, poskładaj do kupy i zrób adaptację.

A jakie błędy pokazał vag?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 10:25
przez Smolik
No dzisiaj podłączyłem znowu Leona pod polskiego vag'a ale nie pokazuje żądnych błędów. jakiś czas temu skasowałem błędy i nic nie pokazuje.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 11:02
przez adasbb
Ja tylko miałem błąd przy EGR, przy przepustnicy w ogóle, a okazało się że ona była również winowajcą :)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 13:10
przez Smolik
I powiedz rozbierałeś EGR ? da sie go rozebrać z tej plastikowej obudowy czy nie? on wychodzi z metalowa swoja przystawka odkręcaną tutaj od spodu gdzie idzie metalowa rurka?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 13:28
przez adasbb
EGRa nie rozbierałem, ale widziałem, że są nowe śruby przykręcone więc ktoś w nim grzebał przed tym, jak kupiłem auto. Być może go ktoś czyścił, a po czyszczeniu nie zrobił jego adaptacji, temu mi zgłaszał błąd nadmiernego przepływu. Po adaptacji EGR i przepustnicy wszystko wróciło do normy.

Tutaj jest conieco na temat zaślepienia EGR, ale myślę, że się przyda przy lokalizacji i ewentualnego demontażu zaworu.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 14:17
przez Smolik
no tak tylko ja nie chce zaslepic EGR'u bo słyszałem ze później jakieś błędy wyskakują na komputerze. Check sie świeci. po za tym nie sadze żeby był winny EGR. trudno przeczyszczę przepływomierz i zobaczę.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 14:36
przez adasbb
Ale ja Ci nie napisałem, żebyś go zaślepił, tylko żebyś się mógł posiłkować przy ewentualnej rozbiórce i czyszczeniu. Przeczyść przepływkę, zrób adaptację i daj znać czy coś pomogło :)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 18:35
przez Smolik
no jutro sprawdze to wszystko jak wrócę z pracy :) tylko muszę znalesc jeszcze jak sie robi adaptacje bo powiem szczerze ze to moj pierwszy samochochod w benzynie :)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 18:39
przez adasbb
Tutaj - http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9 - napisz czy pomogło.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 21:09
przez Smolik
powiedz kolego jeszcze jaki rodzaj przepustnicy bo nie chce sobie narobic balaganu w tym wszystkim zeby nie bylo gorzej jak jest. :)

to zalezy jaki mi pokaze rodzaj sterownika KWP?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 27 października 2013, 21:38
przez Tuchola_BDG
Będziesz miał sterownika KWP-1281 i przepustnica bez linki gazu

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 11 listopada 2013, 19:44
przez Smolik
Ok jak sprawdzę to dam znać.

-- 11 listopada 2013, 20:44 --

Panowie wyciagnolem ta przepustnice byla bardzo zawalona. ale zauwazylem ze na zgaszonym silniku jak ja wymontowalem nie byla zamknieta do konca. tylko pod delikatnym katem. czy tak musi byc dalej jest zamulony nawet do tego czyscilem EGR. macie jeszcze jakies pomysly?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 12 listopada 2013, 12:21
przez Richter
Też mam silnik BCB 1.6 16V i po wyczyszczeniu przepustnicy też zaczął falować bardziej, ale po kilkunastu kilometrach sam zrobił auto adaptację i jest ok. Co do braku mocy, mój Leon jest z 12.2005 r. i również ma zadyszkę przy 3000-3500 obr/min i potem dobrze idzie. Potrzebuje czasu na odejście, ale z warunków jakie są dobiłem do 5000 obr/min, więc ten typ tak ma. Też śledzę trochę forum i często albo jest problem z przepływomierzem lub zapchanym wydechem. Poczytaj na forum w temacie modyfikacje 1.6, tam jest bodajże temat o usunięciu zwężek i poprawie osiągów.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 12 listopada 2013, 13:19
przez adasbb
Smolik, a robiłeś adaptacje po czyszczeniu EGRa i przepustnicy? (obydwu rzeczy). W 1.6 16V nie ma przepływomierza :)

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 13 listopada 2013, 11:52
przez kamvip
A gdzie w AZD 1.6 16V jest filtr paliwa ?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 13 listopada 2013, 12:04
przez Tuchola_BDG
Z tego co wiem wszystkie benzyniaki powinny mieć filtr z tyłu przy prawym kole, od spody będzie widać puszkę do której dochodzą przewody z baku

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 13 listopada 2013, 13:10
przez Peter007
kamvip napisał(a):A gdzie w AZD 1.6 16V jest filtr paliwa ?

Tuchola_BDG napisał(a):Z tego co wiem wszystkie benzyniaki powinny mieć filtr z tyłu przy prawym kole, od spody będzie widać puszkę do której dochodzą przewody z baku

Dokładnie. Potrzebny kanał. Przerabiałem to i nakląłem się przy tych zapinkach :evil:

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 10 grudnia 2013, 09:27
przez kamvip
Odgrzewam temat, jednak jest tutaj mowa o EGR.

Znacie sposób żeby zaślepić egr tak żeby nie wywalał checka ? Silnik AZD

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 10 grudnia 2013, 13:58
przez adasbb
Kolego, a czyszczenie EGRa nie pomaga?

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 10 grudnia 2013, 15:07
przez kamvip
Wszystko jest dobrze, tylko po zaślepieniu EGR'u auto było mocniejsze, bardziej elastyczne. Jednak EGR wykazywał błąd słabego przepływy spalin do recyrkulacji.

A jak czyścić egr dodam że fajka która jest w przepustnicy widać że jest troszeczke w szlamie.

Re: ZAMULONY NA 5 BIEGU 1.6 16V

PostNapisane: 12 marca 2014, 08:52
przez Richter
Ja wyciągnąłem w swoim BCB 1.6 16V 105 kM, zwiężkę, która jest środku - wyciąga się ją z prowadnicy, i auto dostało kopa. Na 5-tym biegu w okolicach 3.000 tyś obr/min miał lekkiego "muła" a teraz idzie dynamiczniej. Swoją drogą zastanawiam się co może być nie tak, że między 90-100 km/h na 5-tym biegu jest bardzo wolny, a potem jakby ożywał i idzie dużo mocniej maksymalnie ciśnie do 170 km/h...