Strona 1 z 1

Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 14 listopada 2013, 03:06
przez budzik
Witam
Jak w tytule moze ktos odpowie jakie sa roznice w tych silnikach? Dodam ze oba w autach z tego samego 2002 roku. Bo tak jak szukalem na innych forach to rozni ludzie roznie pisza ze niby to tylko program inny albo ze turbina, wtryski, doloty itp itd. Wiem ze z AUQ - 180KM byla 6tka skrzynia a z AUM - 150KM juz tylko 5tka ale chodzi mi o sam silnik czym sie rozni.
Dzieki za odpowiedzi

Ps. Dodam ze AUQ z Leona a AUM z A3 bo moze to tez jakos wplywa

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 14 listopada 2013, 14:52
przez misiek2
auq wtryski 320, turbo k03s...
aum wtryski 280?? , k03...

( jeśli mówie źle prosze poprawić )

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 14 listopada 2013, 16:27
przez hornet15re1
auq wtryski 320, turbo k03s...
aum wtryski chyba tez 320 ,a turbo na pewno k03s!!!!
Jedyna różnica w tych silnikach to mapa doładowania,bo silnik AUM to to samo co co AUQ tylko ze np skoda octavia rs nie moze miec takich samych osiagów co zwykła octavia combi,wiec po to zrobili silnik o mocy 150km. Wiec jak masz AUM to wgrywasz u tunera wsad od auq i masz 180KM a najlepiej od razu wirusa na 1bar i masz na seryjnych gratach około 200KM

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 20 listopada 2013, 18:08
przez budzik
Turbina trafila na regeneracje wiec byla chwila zeby sie jej przyjrzec a wiec w celu upewnienia sie

06A145704S
K03-053
Obrazek

Czy to napewno taka sama jak w AUQ?

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 20 listopada 2013, 18:21
przez Konrad20vt
W AUQ jest K03-052 i z wyglądu kapke sie rózni. Miałem jedną i drugą i gołym okiem widać róznice. Ale mają taki sam potencjał. :)

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 20 listopada 2013, 18:25
przez budzik
Czyli wracajac do poprzedniego wpisu roznica to w zasadzie jedynie program? I spokojnie na seryjnych gratach 190-200 no i momentu tez z 50 bedzie tylko po jego zmianie?

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 20 listopada 2013, 18:27
przez Konrad20vt
Tak różnica to tylko program miedzy AUM i AUQ.

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 5 grudnia 2013, 10:23
przez gregor10
różnicą między aum i auq to defacto tylko program :) po sofcie 150ki wychodzą lepiej , bo są mniej zamęczone :)

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 22 maja 2014, 10:48
przez dario818
Witam serdecznirbawkee w dniu dzisiejszym bylem zmuszony wyciagnac swoja turbawke z racji glosnej pracy moim oczom ujrzalem zerwana szpilke mocowania kolektora i czesc goraca jest popekana sama turbina nie ma luzow i teraz pytanie
czy moge zmienic sama czesc goraca
moje turbo to k03 -026
jest to posrednia turbina miedzy zwyklym k03 a k03s
czy podejdzie mi od k03-56
wyjscie na tlumik jest na 4 szpilki wiec zwykla AGU odpada dzieki

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 22 maja 2014, 19:53
przez hornet15re1
samej obudowy nie dostaniesz ,poszukaj sobie turbiny ko3-52 jest to turbina k03s i taka jes u mnie w AUQ,ma wyjście na 4 sruby do dołu i mozna ja zastosowac zamiennie z Twoja turbina(pasuje plug&play) tylko musisz dostac turbine z kolankiem(sledzik) dolotowym w komplecie,bo k03s ma o 1mm większy dolot zasysanego powietrza i swojego kolanka nie założysz. Pamietaj k03 ma łopatki 6x6,a k03s 4x4 od strony zimnej i tym najłatwiej je rozpoznac

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 22 maja 2014, 22:12
przez dario818
chodzi mi bardziej o podmianke strony goracej np. na taka
http://allegro.pl/turbina-vw-skoda-seat ... 98192.html
nie chce zmieniac calej turbiny moja pompuje dobrze ale strona goraca jest strasznie popekana
dlatego moje pytanie brzmi czy musze szukac z k03s czy wystarczy taka AGU 150km z linka powyzej dziekuje

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 23 maja 2014, 15:01
przez dario818
chodzi mi bardziej o podmianke strony goracej np. na taka
http://allegro.pl/turbina-vw-skoda-seat ... 98192.html
nie chce zmieniac calej turbiny moja pompuje dobrze ale strona goraca jest strasznie popekana
dlatego moje pytanie brzmi czy musze szukac z k03s czy wystarczy taka AGU 150km z linka powyzej dziekuje

-- 23 maja 2014, 15:01 --

znalazlem firme w swoim miescie która pospawa mi czesc goraca i naprawi gwint w mocowaniu w przyzwoitej cenie dlatego temat zamykam dziekuje

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 25 maja 2014, 21:58
przez shwarz
dario818, zamknąłeś temat, ale :wink: jak duże masz te pęknięcia? Generalnie pęknięcia się zdarzają szczególnie, gdy w przeszłości poprzedni kierownik jeździł ostro i szybko wyłączał silnik. Spawanie to IMO raczej ostateczność, gorąca strona turbo to temperatury powyżej 850 stopni, więc ... może jednak lepiej jak pisał hornet15re1 poszukać innej turbiny, może być padnięta za nieduże pieniądze, aby tylko miała część gorącą w dobrym stanie. Duże pęknięcia mogą w niesprzyjających okolicznościach narobić bigosu pod maską i ciężko będzie to ugasić

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 26 maja 2014, 18:05
przez dario818
http://imageshack.com/a/img838/3874/cu2r0.jpg
jestem ciekaw jak mi to pospawaja pekniete jest z obydwu stron dlatego byl ostatnio tak glosny samochod jest na lpg dochodzi do tego wieksza temperatura no i chip ktory zapewne tez dodatkowo daje kilka stopni
mam nadzieje ze wystarczy mi cierpliwosci i funduszy i nie skoncze na 1.9tdi 90km bez kola dwumasowego :)

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 26 maja 2014, 21:59
przez shwarz
no małe to pęknięcie to nie jest i z tego co piszesz z obydwu stron pękło, więc to nie powierzchowne. Gdyby to było tylko od środka, niezbyt głębokie, to wsadzałbym pod maskę. Ale w tej sytuacji na Twoim miejscu szukałbym dobrej gorącej strony muszli w jakimś padniętym turbo albo w ogóle innego sprawnego turbo K03-052 to i autko nabierze wigoru :wink:

Re: Roznice 1.8T AUM i AUQ

PostNapisane: 7 czerwca 2014, 01:55
przez dario818
najlepiej to szukac k03s 053 bo pochodzi z wersji 150km mniej wysilonej