Strona 1 z 1

Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 08:35
przez kicok123
Witam,
w Leonidasie 1.6 16V mam nastepujacy problem. Po wymianie alternatora pojechalem na jazde probna i trakcie powrotu zaczelo buczec wspomaganie. Po otwarciu maski spieniony plyn od wspomagania kipial przez gorna czesc zakretki zbiorniczka.
Ktos mial juz taki problem?

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 09:57
przez marcin7x5
A załozyłeś dobrze pasek? Nic nie namieszałes i czy aby teraz pompa nie wpracuje w odwrotną stronę?

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 11:01
przez kicok123
Pasek napewno dobrze zalozony. Sprawdzałem z tym filmikiem: http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=71 .

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 11:31
przez kornat
Wygląda że zagotował Ci się płyn. Wspomaganie lekko chodzi?

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 11:43
przez kicok123
Powiedzialbym ze normalnie chodzilo. Potem troche ciezej bo czesc plynu wykipiala.

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:18
przez Ufo
czy aby przy wymianie alternatora nie trzeba było zdemontować pompy wspomagania? (spuścić płyn) jeśli tak to może być zapowietrzony układ, albo nieszczelność w układzie (pompa ->węże-> maglownica->węże->pompa) dostaje się powietrze i płyn się pieni

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:21
przez dario818
Jak moze chodzic w odwrotna strone ludzie co wy piszecie albo plynu jest malo albo zapowietrzyl sie uklad dolej odpal i na postoju na maxa w lewo na maxa w prawo kilkakrotnie powinno byc ok

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:27
przez kornat
Jeżeli przy wymianie alternatora faktycznie spuszczałeś płyn to zrób jak dario818 pisze.

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:44
przez kicok123
Plyn nie byl spuszczany. Udalo sie wymienic alternator bez wyciagania czegokolwiek. Zaden waz od wspomagania ani pompa nie bylo demontowane.
Nieszczelnosc wydaje sie chyba najbardziej prawdopodobna

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 14 stycznia 2014, 19:37
przez dynus
zapowietrzone jest bo brat miał tak w toledzie 2 pokręcił kilka razy w prawo i lewo dolał trochę 2 razy i jest dobrze do tej pory
:-D

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 20 stycznia 2014, 19:13
przez kicok123
Przyczyna znaleziona i problem rozwiazany. Pompa od wspomagania brala lewe powietrze przy kole pasowym. Koszt pompy 100zl, wymiana 15min i wielka ugla.
Dzieki wszystkim za pomoc i rady!

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 20 stycznia 2014, 19:20
przez Ufo
mówiłem nieszczelność :wink: sam to przerabiałem na szczęście nie w leonie :P

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 10 lutego 2014, 09:24
przez koka
podepnę się bo temat zbliżony ... Jak powinno się sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku wspomagania ? Po wymianie przewodu gumowego w układzie wlali mi chyba za dużo - wczoraj sprawdzałem na ciepłym silniku i bez wkręcania korka mam z 5mm ponad stan max. Po powrocie z trasy słyszałem jakieś syczenie - może właśnie ze wspomagania ? Stan sprawdzamy wkręcając korek czy tylko przykładając ? Sprawdza się na zimno czy ciepło ? i czy może być trochę ponad kreskę max ?

Re: Spieniony plyn wspomagania kierownicy

PostNapisane: 10 lutego 2014, 09:43
przez wojtekk
Sprawdza sie wkrecajac korek do konca, jak jest za duzo to nie przeszkadza, bo wyleje sie nadmiar przez dziurke w korku.