Strona 1 z 1

zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 10 lutego 2014, 15:23
przez dario818
Witam zastanawia mnie problem ubytku mocy przez zatkany katalizator??? nie wiem
otóz auto ładnie ciagnie miedzy 2200 a 3500 obr pozniej jakby sie zamulało
turbo pompuje powyzej tej predkosci 1,3 bara
jak najlepiej sprawdzic kata
przepchac go po prostu:)
myslalem na wiosne o downpipe ale jak ma mi dac 5km i byc glosniejszy to dziekuje
wkurzylem sie ostatnio jak mnie prawie 110ka TDI po chipie objechala dlatego pora cos z tym zrobic
kazda porada zwiazana z katem mile widziana dzieki wielkie!!

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 10 lutego 2014, 16:59
przez Jazz
Może , przyczyna nie leży w katalizatorze , sprawdziłeś turbo , kolektor czy ok , czy nie ma przedmuchów ?
Masz jakieś inne problemy z autem? wymieniasz wszystko na bieżąco ?
Logicznie myśląc to prawdopodobnie jakbyś miał zapchany kolektor to auto byłoby cały czas zamulone , sprawdź auto na hamowni z kompem , może uda sie zlokalizować usterkę.
Jeśli piszesz że po 3500 nie ciągnie to tak jakby turbo nie miało siły.

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 10 lutego 2014, 17:41
przez lasotek
1,3 bara ?
Jak mam porobione 1.8T i powiem Ci że na K03s pompuje max 1.1 bara w okolicy 2200-3200 a później spada do 0.95-1 bar, bo tak jest napisany program. A u Ciebie ciśnienie jest duże czyli to nie wina turbiny, ale może wtryski u Ciebie nie wyrabiają?

Jak wytniesz katalizator i wstawisz DP to powiem Ci że nie zauważysz zwiększenia głośności auta, poza tym że z wydechu trochę bardziej będzie czuć benzyną niedopaloną w katalizatorze i turbina będzie się mniej grzała. Ten zabieg jest jak najbardziej pożądany.

Ale ja bym proponował jak kolega
Jazz napisał(a):sprawdź auto na hamowni z kompem , może uda sie zlokalizować usterkę.

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 10 lutego 2014, 19:25
przez hornet15re1
kolega miał chyba na myśli 0,3bara czyli 1,3 z atmosferycznym,wiec ładuje tylko tyle co w trybie awaryjnym,katalizator można sprawdzić,demontujesz zaglądasz przez jeden koniec a z drugiej strony świecisz mocna lampka przez otwór sondy i jak będzie cały prześwitywał to znaczy ze jest drożny,a z DP to sobie daruj,za małe korzyści w stosunku do kosztów i komplikacji z autem po montażu,lepiej za te pieniądze kup sonie używkę k03S,wtryski od auq i wirusa i będzie git. Ja bym stawiał ze turbina sie konczy,ale to trzba vagiem zdiagnozować jak pracuje zawor n75,albo Ci DV puszcza.

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 10 lutego 2014, 19:44
przez dario818
poczatkowo jest 0,9 bara a pozniej jest 1,3 mierzone manometrem program juz jest i co z tego ze pompuje za duzo jak nie przeklada sie to na moc dodam ze autko ma lpg ale dzieje sie tak na kazdym paliwie z małym plusem do pb

-- 10 lutego 2014, 19:31 --



-- 10 lutego 2014, 19:34 --

turbo pompuje od 4tys, 1.3 bara i raz mi wpadl w tryb awaryjny wlasnie z tego powodu
cisnienie trzyma do konca wiec DV jest ok

-- 10 lutego 2014, 19:44 --

tak sobie mysle ze jak przy duzym cisnieniu jest zapchany kat to sie nie wyrabia ze spalinami ale z drugiej strony jak jest zatkany to czy turbo napompowało by az 1.3? zaciekawil mnie temat kolegi o przedmuchu byc moze ma pomiedzy cylindrami i dmucha na duzym cisnieniu hmm
ale na biegu jalowym pracuje ladnie ...

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 10 lutego 2014, 20:37
przez hornet15re1
Ja bym stawiał na gówniany program bo powinien pompowac max 1bar

-- 10 lut 2014, o 21:25 --

Jakby był zapchany kat to za zadne skarby by tak ich wartosci turbo nie pompowało

-- 10 lut 2014, o 21:36 --

Jak masz APP czyli k03 i małe wtryski to po co robiłeś program? przecież to nie będzie jeździć z takim doładowaniem,jak seryjne 180km to juz max dla tych czesci :|

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 12 lutego 2014, 17:21
przez gregor10
jak cie tdi prawie objechalo to program chyba nienajlepszej jakosc jest :-P

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 12 lutego 2014, 23:19
przez dario818
program jest ok bo zbiera sie dobrze ale przy prekosci 130 150 sa juz wysokie obroty wtedy dostaje dziwnego zamuła

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 13 lutego 2014, 07:21
przez Jazz
Jakie paliwo wlewasz do auta i z jakiej stacji ( tak z czystej ciekawości) ?

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 13 lutego 2014, 18:47
przez lasotek
Czytałem kiedyś, że podobne objawy gościu miał jak w tłumiku końcowym ścianka jednej komory się przesunęła i objaw był podobny, że auto zamulało.
Ale jak dla mnie wtryski nie wyrabiają, lub dawka jest za słaba przy wyższych obrotach.

Jaką moc mieć powinno auto z tym programem?
hornet15re1 napisał(a):Jak masz APP czyli k03 i małe wtryski to po co robiłeś program? przecież to nie będzie jeździć z takim doładowaniem,jak seryjne 180km to juz max dla tych czesci


Ja na oryginalnych wtryskach 320 ccm, na modzie z 150 na 190, jeździłem i to już był max ich możliwości, żeby nie zaczęły się zapętlać. Więc do tej mocy spokojnie starczają ;-)

Podłącz vaga i zobacz jak wygląda dawka, może jest za uboga i dmucha więcej powietrza, a na samym powietrzu nie pojedzie.
Ew zobacz na vagu jaki przepływ ma przepływka, chyba na maksymalnie otwartej przepustnicy powinno dochodzić do 160-180 g powietrza, teraz dokładnie nie pamiętam.

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 13 lutego 2014, 21:32
przez hornet15re1
lasotek, tylko ze silnik APP ma chyba wtryski 280 ccm?!! A tłumik to u mnie sie popsuł i był efekt zamulenia,ale wtedy turbo nie mogło pompować tyle co powinno i dziwiek z wydechu był jak z odrzutowca :D Ja bym stawiał na zwalony program

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 15 lutego 2014, 13:48
przez dario818
Witajcie panowie dzis sie zabrałem w koncu za te doładowanie klucze w rece prosta lotnisko i co
i pompuje max 0,9 z tendencja spadkowa przy ok. 5 tys. do 0,8
identyczne zachowanie na benzynie i lpg z czym ze na pb ciut lepiej zbiera sie na dwojce i 3ce ale niewielka roznica
krecenie wyzej jak 5 tys nie ma sensu lepiej dac nizyszy bieg i znow ciagnie
temat katalizatora zamkniety oby problem nie wrocil ale zegar zawsze mozna podpiac
faktem jest to ze przy doladowaniu 1.3 byl duzo slabszy niz na 0,9 bara
DZIEKI

-- 15 lutego 2014, 13:48 --

Witajcie panowie dzis sie zabrałem w koncu za te doładowanie klucze w rece prosta lotnisko i co
i pompuje max 0,9 z tendencja spadkowa przy ok. 5 tys. do 0,8
identyczne zachowanie na benzynie i lpg z czym ze na pb ciut lepiej zbiera sie na dwojce i 3ce ale niewielka roznica
krecenie wyzej jak 5 tys nie ma sensu lepiej dac nizyszy bieg i znow ciagnie
temat katalizatora zamkniety oby problem nie wrocil ale zegar zawsze mozna podpiac
faktem jest to ze przy doladowaniu 1.3 byl duzo slabszy niz na 0,9 bara
DZIEKI

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 15 lutego 2014, 14:27
przez lasotek
Przyznam, że nie rozumiem co zrobiłeś, że auto przestało zamulać się?

Re: zapchany katalizator? 1.8t

PostNapisane: 15 lutego 2014, 22:28
przez dario818
ja tez nie wiem po prostu mu przeszlo byc moze n75 sie zawiesil i nie upuszczal cisnienia