Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 18 marca 2014, 13:34
przez freon
Witam

Przeszukałem forum ale niestety nie udało mi się znaleźć żadnego wątku na ten temat, tzn w wielu jest informacja "uszczelka do wymiany" ale nic na temat jak to zrobić. (Seat Leon 1.8 20V T 2005r)

Rozmawiałem z mechanikiem który stwierdził że to padnięta uszczelka pod głowicą ale na wszelki wypadek opiszę objawy żeby się upewnić. Pierwszy objaw to ubytek płynu w układzie chłodzenie. Po ruszeniu zapaliła się kontrolka więc zatrzymałem się miałem trochę wody destylowanej więc dolałem i zapaliłem silnik, wysiadłem żeby zobaczyć czy płyn nie kapie i zauważyłem że z rury wydechowej wydostaje się biały dym, dla pewności poczekałem jeszcze chwilę żeby silnik osiągnął 90 stopni ale kolor spalin się nie zmienił. Cały czas biały.

Mechanikiem bez oglądania samochodu stwierdził że to padnięta uszczelka pod głowicą i wycenił naprawę na 800euro - hiszpańskie ceny :(.

Na miejscu mam znajomego który ma garaż, trochę sprzętu i doświadczenia w naprawianiu samochodów. Tyle że powiedział że potrzebuje do tego instrukcję serwisową. Stąd moja wielka prośba czy ktoś dysponuje taką dokumentacją i mogły by mi ją udostępnić, tak na prawdę potrzebuję głównie część dotyczącą wymiany uszczelki pod głowicą.
A zupełnie inna sprawa to czy warto brać się za to samemu?

pozdr

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 18 marca 2014, 14:03
przez wojtekk
Glowice wypadalo by splanowac, a tego nie zrobicie sami w garazu, znajomy jesli umie ustawiac rozrzad, to nie powinno byc zadnego problemu z naprawa, takie rzeczy intuicyjnie sie naprawia a nie poprzez instrukcje, bynajmniej ja tak robie i jeszcze nigdy nic zlego sie nie stalo ;)

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 18 marca 2014, 17:14
przez freon
Głowicę dam do splanowania do warsztatu, ale i tak będziemy potrzebowali informacji jakie części poza uszczelką trzeba będzie wymienić i ich symbole. W Hiszpanii przynajmniej tu gdzie mieszkam nie jest to takie proste że idzie się do sklepu i ktoś na miejscu jest w stanie sprawdzić i wybrać co jest potrzebne do naprawy. Jak się nie ma listy to można się zdziwić :)

Poza tym potrzebujemy znać kolejność i siłę z jaką dokręca się głowicę raczej nie chciał bym zdawać się tutaj na intuicję :)

-- 18 marca 2014, 17:12 --

w miedzy czasie znalazłem coś takiego
https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... ifications

Czyli kolejność odkręcania i dokręcania śrub - standard
Moment dokręcania 40Nm a potem jeszcze pół obrotu.
Do zrobienia wszystkiego potrzebuję:
- uszczelkę pod głowicę
- nowe śruby
- uszczelniacz AMV 17400401

czy coś mi umknęło?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 18 marca 2014, 18:58
przez [gypsymh]
Przydał by się jeszcze świeży płyn do układu chłodzącego, i może nowa uszczelka pod pokrywę zaworów. Przy demontażu należy pamiętać w pierwszej kolejności by spuscić pozostały płyn. By nie dostał się do oleju.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 18 marca 2014, 22:46
przez Michałek91
Jestes pewny , że to na 100 % uszczelka ? Podam Ci mój przykład . Ibiza 1.4 ( zimno itp , wiec może dymić ) otwieram maskę , brak płynu w zbniorniczku ( pierwsza myśl - uszczelka ) odkręcam korem od oleju - masło , mówie na bank uszczelka . POczytałem troche w internecie ( dodam , że wszystko działo się zimą zeszłego roku - styczeń ) i masło na korku - wszystko jasne problem ibizy II golfów itp z lipną odmą dlatego robi się masło a płyn ubywał ze zbiorniczka ponieważ był uszkodzony pomiedzy max a min ( za kazdym razem gdy dolałem to uciekał do minimum po kilku kilometrach ) Może u Ciebie gdzies ucieka , cieknie z jakiegoś przewodu , a dymi bo jest zimno ( wilgoć )

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 19 marca 2014, 13:39
przez freon
dzieki [gypsymh] oczywiście będe potrzebował jeszcze nowy płyn i uszczelkę pod pokrywę zaworów (lepiej wymienić przy okazji)

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie paska rozrządu, czy ktoś się orientuje czy do zdjęcia paska wystarczy odciągnąć i zablokować napinacz czy trzeba go całkowicie zdemontować, bo z tago co widziałem w instrukcji serwisowej potrzebny jest do tego specjalny klucz.