Strona 1 z 1

Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 16 maja 2014, 07:17
przez alex_331
Witam. Zaczyna mnie denerwować błąd check engine. Po nocnym postoju samochód odpala się od strzała i chodzi równo bez problemów, po chwili zapala się check, silnik chodzi równo ale szarpie przy ruszaniu. Silnik się grzeje słyszę przełączenie na LPG i check gaśnie w momencie przełączenia na LPG i silnik odżywa i jest wszystko w porządku. Mam program i kable do OBD oraz do LPG. Silnik jak w opisie, czyli 1.6 16V BCB z 2003 roku, model 2004. LPG to Zenit Pro OBD - lecz korekta po OBD nie działa :( Do gazownika mam jakieś 100 km w jedną stronę, chciałbym sam ogarnąć to. Może ktoś doradzi jak można mapy poustawiać? ;)

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 16 maja 2014, 07:26
przez kamvip
Witaj,
Tak jak piszesz po przełączeniu na LPG jest ok więc problem leży w mapie po stronie korekcji benzynowej lub wtryskiwaczy benzyny.

Podłącz OBD do samochodu i zobacz jakie błędy rejestruje, na LPG Zenita nie znam się za bardzo, gdyby był to STAG to inaczej.
Korekta LPG w obd nie działa bo nie jest połączony sterownik LPG do sterownika OBD samochodu, gazownikowi się nie chciało :)

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 16 maja 2014, 08:31
przez alex_331
Sterownik LPG jest podłączony do sterownika OBD ponieważ w programie Zenita jest z nim kontakt i ustawione na tylko odczyty. Po zmianie w programie Zenita na "Korekty po OBD" zaczynają falować obroty i autko szarpie i ciężko się nim jeździ, dlatego OBD jest na "Tylko odczyty". Ogólnie po podłączeniu do VAGa kiedy był ten check to pokazywało podgrzewaną sondę lambdę chyba 1 (mam błąd zapisany, ale w domu na kompie).

W programie Zenita jest opcja kasuj benzynę (chodzi o mapę :P) czy po prostu odłączyć aku? Bo jeśli skasuję mapy to obawiam się, że sam tego nie wyreguluję potem :/

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 16 maja 2014, 09:14
przez kamvip
W tej sytuacji mogę Ci tylko podpowiedzieć abyś sprawdził czy masz możliwość autokalibracji w oprogramowaniu LPG.

Odłącz akumulator, zobacz czy auto przy dłuższej jeździe na PB nie skoryguje mieszanki, co przełoży się na lepszą prace PB.

U mnie problem podobny AZD był spowodowany przestarzałym, milion razy przetłoczonym paliwem. Próbowałem pojeździć trochę na samym PB ?
Jest tak że po długiej jeździe na LPG jeżeli jest niepoprawnie skorygowana mapa gazowa do pierwotnej beznzynowej, mapa gazowa zmienia mapę benzynową.

-- 16 maja 2014, 10:14 --

Korekty ODB służą tylko do wystrojenia gazu, nie jeździ się na tym bo powoduje właśnie takie "klocki"

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 16 maja 2014, 10:21
przez alex_331
Jakieś 2 tygodnie temu jak skończyło mi się LPG to musiałem jakieś 50 km zrobić na benzynie (paliwko to BP Ultimate 98), do tego byłem u mechanika wtedy i musieliśmy znaleźć przyczynę pukanie więc na ręcznym był ruszany do przodu do tyłu - tak z 50 razy :D Potem na benzynie leciał dobrze. A ta mapa benzyny faktycznie kiepsko wyglądała w programie Zenita.

A co z tym checkiem? Czemu on się zapala (nie zawsze) na Pb a gaśnie na LPG?

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 16 maja 2014, 11:59
przez kamvip
A podłączałeś kabel na zimnym w momencie pojawiania sie checka ?

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 17 maja 2014, 12:03
przez alex_331
Dzisiaj check na benzynie.

Kod: Zaznacz cały
17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Short to Plus
P1180 - 35-10 - - - Intermittent


Po zatankowaniu gazu jest masakra jakaś ciągle faluje i nawet gasł przy ruszaniu lub zatrzymywaniu. Coś złego się dzieje.

-- 17 maja 2014, 13:03 --

Teraz obroty falują jak nie wiem co. Wczoraj jeździłem na benzynie do czasu zatankowania LPG. Teraz obroty na jałowym potrafią spaść, że kontrolka aku się zapala. LPG dopasowałem w miarę mapy i muszę go przepędzić trochę. Powodem braku błędu na LPG było to iż sterownik miał ustawione kasowanie błędu... teraz to wyłączyłem. Czy to wszystko będzie winą sondy? Przepustnica czysta, adaptacja zrobiona, oleje, filtry itp w normie - niedawno też wymieniona cewka zapłonowa.

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 17 maja 2014, 12:49
przez adasbb
Adaptacja EGR też zrobiona?

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 17 maja 2014, 14:06
przez alex_331
Niestety nie :( Właśnie szukam jak się to robi.

-- 17 maja 2014, 15:06 --

właśnie zrobiłem adaptację EGR - adasbb, jesteś genialny. Obroty po tym jak spadają zatrzymują się na 630 i poniżej nic a nic. Nie ważne czy to LPG czy Pb. Póki co problem rozwiązany, będę obserwować go dalej.

Po adaptacji EGR wyskoczył błąd:

Kod: Zaznacz cały
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent


Oczywiście wykasowany ;)

Re: Check engine na zimnym + szarpanie

PostNapisane: 18 maja 2014, 12:41
przez adasbb
Miałem podobne problemy z falowaniami, gaśnięciem i na BP i na LPG, problem leżał po stronie EGR, który po czyszczeniu przez poprzednika nie został zaadaptowany. U mnie jeszcze po adaptacji EGR i przepustnicy falowały leciutko obroty w przedziale +-50, ale po około 1000km się już wszystko unormowało :)